Strona 3 z 38

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 14 mar 2017, 10:30
autor: ariser
Wiedziałem! :mrgreen: Hura! :mrgreen:

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 14 mar 2017, 10:55
autor: cohlerc1
Plus minus termin wydania? Wystarczy miesiąc ;) trza sobie wydatki planować

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 14 mar 2017, 11:00
autor: Daquan
cohlerc1 pisze:Plus minus termin wydania? Wystarczy miesiąc ;) trza sobie wydatki planować

W filmie na YT Tomek mówił, że na razie nie podają żadnych dat.

Btw- świetna wiadomość. Trzymam kciuki za dobrą sprzedaż- ufam, że wtedy pojawi się też dodatek. :)

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 14 mar 2017, 11:28
autor: Leser
cohlerc1 pisze:Plus minus termin wydania? Wystarczy miesiąc ;) trza sobie wydatki planować
Wydawnictwo Renegade jeszcze nie podało nam terminu druku międzynarodowego (wciąż kompletują wydawnictwa), ale będzie to miało miejsce raczej wcześniej niż później. Damy znać, jak tylko się coś w tym temacie ruszy, wróżyć z fusów póki co nie chcemy.

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 14 mar 2017, 11:30
autor: cohlerc1
Luzik nawet kwartał by dał rade. Generalnie dobrze że to zapowiadacie bo gra juz była w koszyku ;)

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 14 mar 2017, 19:43
autor: Leser
cohlerc1 pisze:Luzik nawet kwartał by dał rade. Generalnie dobrze że to zapowiadacie bo gra juz była w koszyku ;)
Oceniając, ile czasu zajmie zamknięcie ekipy do druku międzynarodowego, produkcja gry i jej transport z Chin (a jak wiadomo statki lubią sobie czasem utknąć w jakimś porcie), stawiałbym na przełom drugiego i trzeciego kwartału. Oczywiście na tę chwilę to wróżenie z fusów.

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 14 mar 2017, 23:13
autor: maciejo
Tycjan pisze:Ciiiiiiii! Mówię cicho żeby nie obudzić Smoka, ale będzie polska wersja "Clank!" :)

Więcej informacji: http://info.znadplanszy.pl/2017/03/14/c ... -medialny/
Brawo, brawo, brawo :D

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 15 mar 2017, 21:58
autor: Martin_Valdez
Tiaaaa a ja właśnie zakupiłem podstawkę z dodatkiem :/

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 15 mar 2017, 22:32
autor: rattkin
I co, zepsuła się?

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 16 mar 2017, 00:11
autor: Martin_Valdez
tak zepsuła....

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 16 mar 2017, 00:16
autor: crsunik
Potknęła się, narobiła hałasu i smok ją zeżarł? ;)

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 16 mar 2017, 00:22
autor: Deem
Btw czy jest planowana zmiana tytułu na bardziej swojski np. Brzdęk!, Szczęk! albo Bach!? :D

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 16 mar 2017, 00:37
autor: crsunik
A nie miało być Trzask!?

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 16 mar 2017, 01:31
autor: maciejo
Patrząc na noty na BGG gra solo nie wygląda dobrze, czy rzeczywiście tak jest ?

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 16 mar 2017, 02:42
autor: tomuch
maciejo pisze:Patrząc na noty na BGG gra solo nie wygląda dobrze, czy rzeczywiście tak jest ?
Też zwróciłem na to uwagę. Z 17 głosów tylko 6 rekomenduje grę solo, 11 w ogóle jej nie poleca. Rzadko widuje się takie statystyki dla gry, która nominalnie posiada opcję dla jednego gracza...
crsunik pisze:A nie miało być Trzask!?
'Clank' to chyba raczej dźwięk związany z metalem. 'Trzask' raczej nie jest z nim związany. Chociaż źródłosłów chyba ten sam, to lepiej faktycznie 'brzęk/brzdęk' pasuje. A już najlepiej 'jebut' :lol:

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 16 mar 2017, 08:13
autor: crsunik
Ja w Clanka nigdy już nie zagram w mniej niż 3 osoby. Mechanizm Clanka słabo moim zdaniem działa w 2 osoby. Solo nie próbowałem.

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 16 mar 2017, 08:29
autor: Luboy
Może tytuł bardziej swojsko, np. jebudu ;)

Tytuł trafia na radar.

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 16 mar 2017, 08:31
autor: Gromb
Solo z aplikacją, czy są reguły dla pojedynczego gracza?

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 16 mar 2017, 10:31
autor: maciejo
crsunik pisze:Ja w Clanka nigdy już nie zagram w mniej niż 3 osoby. Mechanizm Clanka słabo moim zdaniem działa w 2 osoby. Solo nie próbowałem.
2 osoby też słabo :? zapał wygasł :|

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 16 mar 2017, 10:33
autor: Leser
Deem pisze:Btw czy jest planowana zmiana tytułu na bardziej swojski np. Brzdęk!, Szczęk! albo Bach!? :D
Fajnie, że ruszyłeś ten temat. No mamy w tej kwestii mały wewnętrzny konflikt w wydawnictwie. Osobiście jestem gorącym zwolennikiem "Brzdęku" lub ewentualnie jakiegoś innego terminu dźwiękonaśladowczego. Reszta ekipy optuje natomiast za całkowitą zmianą tytułu z pominięciem nawiązania do oryginalnego "Clank". Co Wy na to? Bardzo chętnie wsłuchamy się w głos ludu.
crsunik pisze:Ja w Clanka nigdy już nie zagram w mniej niż 3 osoby. Mechanizm Clanka słabo moim zdaniem działa w 2 osoby. Solo nie próbowałem.
maciejo pisze:2 osoby też słabo :? zapał wygasł :|
Jakkolwiek zgadzam się, że Clank najlepiej sprawdza się w 3-4 osoby, to grze w parze moim zdaniem też nic nie brakuje. W takim wariancie mamy do czynienia z klasyczną postacią gry w cykora, kto pierwszy pęknie i zacznie się zwijać z "urobkiem", czy ten drugi zdąży zwiać z większym skarbem. Jest dobra kontrola i pojedynek nerwów. Oczywiście moja opinia jako osoby zaangażowanej w wydanie jest mało wiarygodna, ale zawsze to jakaś opinia ;)
Gromb pisze:Solo z aplikacją, czy są reguły dla pojedynczego gracza?
Do gry solo potrzebna jest apka. Co do niespecjalnych ocen tego wariantu - gdzieś w rozmowach przewinęło mi się, że Renegaci mają ten wariant jeszcze rozwijać. Spróbuję to potwierdzić.

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 16 mar 2017, 10:43
autor: kwiatosz
Ja bym głosował za swojskim "Jeb!". A tak poważnie to pamiętam komiks w Kaczorze Donaldzie, gdy trafili w miejsce opanowane przez roboty. Odkryli, że mogą robić dowolnie dużo hałasu, a roboty tego nie słyszą. Ale za którąś przebieżką kopnięta śrubka wydała cichutki odgłos, co usłyszały wszystkie roboty w okolicy. I ten właśnie dźwięk upadającej śrubki jest tytułem, którego ta gra potrzebuje. Niestety - nie pamiętam go :(

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 16 mar 2017, 10:47
autor: Leser
kwiatosz pisze:Ja bym głosował za swojskim "Jeb!". A tak poważnie to pamiętam komiks w Kaczorze Donaldzie, gdy trafili w miejsce opanowane przez roboty. Odkryli, że mogą robić dowolnie dużo hałasu, a roboty tego nie słyszą. Ale za którąś przebieżką kopnięta śrubka wydała cichutki odgłos, co usłyszały wszystkie roboty w okolicy. I ten właśnie dźwięk upadającej śrubki jest tytułem, którego ta gra potrzebuje. Niestety - nie pamiętam go :(
Wiesz, co narobiłeś? Teraz cały dzień będę szukał tego komiksu ;)

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 16 mar 2017, 10:54
autor: Deem
Leser pisze:
Deem pisze:Btw czy jest planowana zmiana tytułu na bardziej swojski np. Brzdęk!, Szczęk! albo Bach!? :D
Fajnie, że ruszyłeś ten temat. No mamy w tej kwestii mały wewnętrzny konflikt w wydawnictwie. Osobiście jestem gorącym zwolennikiem "Brzdęku" lub ewentualnie jakiegoś innego terminu dźwiękonaśladowczego. Reszta ekipy optuje natomiast za całkowitą zmianą tytułu z pominięciem nawiązania do oryginalnego "Clank". Co Wy na to? Bardzo chętnie wsłuchamy się w głos ludu.
Ja optowałbym za jakimś polskim odpowiednikiem "Clanka" - moim zdaniem taki prosty, charakterystyczny tytuł wyróżniałby grę na półce sklepowej. W sumie w dodatku dojdą lokacje wodne, więc ciekawe czy jest jakiś wyraz łączący "Brzdęk" i "Plusk" :)

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 16 mar 2017, 11:30
autor: panda_09
Łubu-du! Nie obudź smoka 8)

szukając synonimu natknąłem się na:
prask «wykrzyknik naśladujący dźwięk, który powstaje, gdy coś nagle pęka lub uderza w coś»

Re: Clank! - nie obudź smoka

: 16 mar 2017, 11:36
autor: Piehoo
Idealne rozwiązanie - tak jak w temacie "Clank! - nie obudź smoka". Clank jest na tyle charakterystycznym i łatwym słowem że spokojnie się przyjmie. Jakieś "brzdęki" inne to straszne potworki.
Do tego można na początku instrukcji dodać wyjaśnienie tytułu, troszkę jak w Scythe. Fajne rozwiązanie, a jeszcze można się czegoś nauczyć. ;)