Strona 3 z 31

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 16 paź 2016, 14:06
autor: crsunik
Problem z ocenianiem zdjęć gier w internecie jest taki, że o ile same grafiki się nie zmieniają to jednak na żywo, kiedy widzisz wszystkie komponenty, planszę w pełni itp. to odbiór jest zupełnie inny. I o ile brzydkie grafiki nie stają się ładne to patrząc na całokształt mogą wydać się pasujące i mające w sobie to coś co sprawia, że gra się podoba wizualnie.

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 16 paź 2016, 14:39
autor: detrytusek
crsunik pisze: I o ile brzydkie grafiki nie stają się ładne to patrząc na całokształt mogą wydać się pasujące i mające w sobie to coś co sprawia, że gra się podoba wizualnie.
No właśnie u mnie to tak nie działa. Jeśli brzydką grafikę uznam za pasującą tematycznie do całości to od razu zastanawiam się czy nie można było w to samo miejsce dać ładnej grafiki pasującej tematycznie do całości. I zawsze wychodzi, że można było ergo jest brzydko i.

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 16 paź 2016, 15:10
autor: crsunik
Spoko :) Jak dla mnie mogliby kolorystyke zerżnąć z Viticulture :)

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 17 paź 2016, 12:17
autor: detrytusek
https://www.boardgamegeek.com/image/321 ... size=large

MNIUT!


https://www.boardgamegeek.com/image/321 ... size=large

A tu też niby wszystko ładnie ale te koślawe mordki mnie jakoś drażnią...no chyba, że oni faktycznie byli tacy koślawi za życia :)

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 17 paź 2016, 12:22
autor: rafaelus
No właśnie, zdjęcia są fajne, ale to drugie to wycinek całości. Przed targami mi się też bardzo podobało na zdjęciach. Teraz mi się tylko podoba... Po zobaczeniu całego prototypu na stole w Essen dostałem "oczopląsu", za dużo niebieskiego, za mało czytelne i kontrastowe ikony, znaczki, ale mam nadzieję, że to reakcja związana z mnogością gier na targach, bo tę grę kupuję w ciemno na pewno :)

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 17 paź 2016, 12:24
autor: tomb
Zwykle wysoko oceniam niesztampową oprawę graficzną, ale Lisboa do mnie nie trafia. Pieprznik taki, że się w oczach miesza. Więcej kreseczek, Panie Rysownik, jest jeszcze trochę miejsca!!! Poprzednia wersja była lepsza
Spoiler:

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 17 paź 2016, 12:25
autor: detrytusek
Mam nadzieję, że nie będzie można grać niebieskim :)

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 17 paź 2016, 12:27
autor: detrytusek
a pamiętacie Kanbana? Tam to jest dopiero kolorowo ale po jednej rozgrywce widzę już tylko miejsca na piona i nic mnie nie drażni.

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 17 paź 2016, 12:33
autor: rafaelus
Kanban jest kolorowy, ale wydaje mi się, że jest bardziej kontrastowy. Może coś w tym jest, że po paru rozgrywkach w Lisboa, też będziemy patrzeć na planszę inaczej, ale w przypadku tej gry problem dobrze określono wyżej - mnóstwo kresek i niebieskiego (portugalskiego;) koloru w stu odcieniach. Mózg wariuje :D

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 17 paź 2016, 13:40
autor: DarkSide
Eeee....tam! Planszówkowicze z Bolesławca będą zadowoleni :lol:
Spoiler:

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 17 paź 2016, 13:42
autor: detrytusek

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 17 paź 2016, 13:55
autor: kaszkiet
Tak gęste kreski zazwyczaj na zdjęciach nie wychodzą zbyt korzystnie i mogą powodować dodatkowy oczopląs (nie widziałem gry na żywo).
Mi oprawa graficzna bardzo się podoba, oprócz niestety tych twarzy. Myślałem, że są tylko na okładce, ale w grze także się pojawiają. Pod obrazkiem okładki na BGG tłumaczyli się, że tak to wyglądało na tych portugalskich rysunkach. Z grubsza rzeczywiście tak jest, ale twarze nie są tak wykoślawione.
Spoiler:

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 17 paź 2016, 14:03
autor: DarkSide
kaszkiet, twarze może nie. Ale gość z włócznią po lewej ma z kolei strasznie wykoślawione nogi. :mrgreen: (nie ogarniam) Może twórcy gry wyszli z założenia trzeba zachować stopień skoślawienia, a że w grze są same rysunki twarzy... :wink:

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 17 paź 2016, 14:08
autor: detrytusek
DarkSide pisze:kaszkiet, twarze może nie. Ale gość z włócznią po lewej ma z kolei strasznie wykoślawione nogi. :mrgreen: (nie ogarniam) Może twórcy gry wyszli z założenia trzeba zachować stopień skoślawienia, a że w grze są same rysunki twarzy... :wink:
Też na te nogi zwróciłem uwagę. Ten gość na 1 planie co się bawi ogonem też ma coś ze stopą nie teges.
W sumie mam mieszane uczucia bo z jednej strony zachowują realizm ale z drugiej mało kto jest tego realizmu świadom i sobie po prostu pomyśli, że ktoś tu rysować nie potrafi. Chociaż jak się tak przyglądam to mimo wszystko na tej mozaice wygląda to lepiej niż w grze...

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 17 paź 2016, 14:44
autor: kaszkiet
Żeby nie było, wybrałem zdjęcie w miarę pierwsze z brzegu zwracając uwagę na twarze, nie przyglądałem się nogom :) i nie wiem też do końca na ile jest ono referencyjne, ale z pobieżnego patrzenia w googla wychodzi, że raczej jest. W grze głównie są wzorki i ornamenty oddane wg mnie bardzo dobrze i cały styl jest zachowany.
Oprawa graficzna tej gry jest spójna, konsekwentna i jest miłą odmianą od typowych planszówkowych "jeleni na rykowisku". Szkoda tylko tych facjat.

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 21 paź 2016, 10:04
autor: Marx
Już się trochę pogubiłem. Czy plansza gry będzie w kolorystyce pudełka jak tutaj:
https://www.boardgamegeek.com/image/321 ... size=large

czy jednak jak na zdjęciu poniżej, gdzie efekt i dobór kolorów jest baaardzo taki sobie:
https://boardgamegeek.com/image/2644499 ... size=large

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 21 paź 2016, 10:11
autor: AkitaInu
Marx pisze:Już się trochę pogubiłem. Czy plansza gry będzie w kolorystyce pudełka jak tutaj:
https://www.boardgamegeek.com/image/321 ... size=large

czy jednak jak na zdjęciu poniżej, gdzie efekt i dobór kolorów jest baaardzo taki sobie:
https://www.boardgamegeek.com/image/321 ... size=large
Dałeś linka do tego samego obrazka podwójnie :)

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 21 paź 2016, 10:12
autor: Marx
Drugi link: https://boardgamegeek.com/image/2644499 ... size=large (ktoś wrzucał również powyżej) :-)

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 21 paź 2016, 10:15
autor: AkitaInu
Marx pisze:Drugi link: https://boardgamegeek.com/image/2644499 ... size=large (ktoś wrzucał również powyżej) :-)
To jest stara wersja (na szczęście, bo była średnia). "niebieska" wersja jest aktualna ;)

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 21 paź 2016, 10:34
autor: detrytusek
Potwierdzam. Niebieska właściwa. Generalna zasada - Im więcej niebieskiego tym bardziej finalny wygląd :)

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 21 paź 2016, 11:29
autor: Marx
detrytusek pisze:Potwierdzam. Niebieska właściwa. Generalna zasada - Im więcej niebieskiego tym bardziej finalny wygląd :)
Jedyny słuszny trend jeśli chodzi o artwork Lizbony :mrgreen: Teraz tylko gameplay, a potem płacz, że znów uległem pokusom Kick Startera.

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 21 paź 2016, 11:50
autor: detrytusek
Vital w końcu będzie mu musiał wyrwać niebieską kredkę...
Wiem z rozmów z ludźmi, którzy mu pomagali ją rozwijać/testowali, że jest świetna...
...czyli jestem bez szans i ulegnę pierwszy raz w życiu...:).

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 31 paź 2016, 17:36
autor: crsunik

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 31 paź 2016, 21:29
autor: detrytusek
Przebrnął ktoś? :) Co sądzicie?
Ja wymiękłem. Chyba poczekam na video by Mr Grogan.

Re: Lisboa (Vital Lacerda)

: 08 lis 2016, 23:21
autor: idzi