Strona 3 z 7
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 30 sty 2008, 14:33
autor: waffel
@Abiger: wiedziałem, że ktoś wspomni o tym wariancie. Powiem szczerze, że to dopiero jest dla mnie szczyt absurdu. Układasz galaktykę, ale i tak nie ułożysz jej zgodnie ze swoimi potrzebami, bo nie wiesz gdzie będziesz, czyli wszyscy dążą do zrównoważonej, czyli to strata czasu i lepiej dać ustawioną. Czy grałeś kiedyś z ustawionymi? One naprawdę są świetne.
Opcja ze stosami jest już lepsza, ale ja chyba już taki jestem, że układanie uważam za stratę czasu. Chociaż z tego, co widzę, na razie jestem przegłosowany a dyktatorem być nie zamierzam.
@skoczek: technologie specyficzne dla ras są w porządku, ale na Distant Suns nie mogę się zgodzić. Na pewno wiesz, że jest możliwa sytuacja, że np. pokojowi Xxcha (którzy i tak baardzo powoli się rozwijają na początku) stracą swój jedyny lotniskowiec na pierwszej planecie, a sąsiedzi (np. rzeźnicy pokroju Letnev i L1z1x) dostaną dodatkowe Trade Goods albo technologię. I co? Xxcha może iść do domu po pierwszej turze. Uważam że ten wariant bardzo nieuczciwie rozdaje poważne ułatwienia/utrudnienia przypadkowym graczom oraz niesamowicie spowalnia grę, bo wszyscy są paranoicznie ostrożni.
@Don Simon: Nie rozumiem części "nie-wiem-kiedy-zagram". Piszesz tak sobie czy chcesz, żeby Cię przenieść na listę rezerwową? Piszę bez groźby/złośliwości, po prostu chcę mieć aktualną listę. Oraz jeśli ustalimy układanie galaktyki, a Ty nie będziesz przy tym obecny, to możesz być pewien, że dostaniesz planety raczej drugiego sortu :)
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 30 sty 2008, 14:57
autor: zephyr
Za TI jakoś nie przepadam (grałem w podstawkę bez modyfikacji) i jednym z większych minusów jest dla mnie układanie galaktyki.
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 30 sty 2008, 15:05
autor: Forever
Wycofuje się z pomysłu układania galaktyki (choć sama idea nadal mi się podoba) ale przyjmuje do wiadomości że ktoś może nie chcieć zaryzykować 8-10 h przez dziwny rozkład
Zagrajmy pierwszy raz na tej mapie proponowanej w dodatku a najwyżej drugi raz (jeśli taki będzie) pomyślimy o układaniu
Co do dyktatorstwa to śmiało w końcu to twój pomysł więc możesz się trochę porządzić
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 30 sty 2008, 15:29
autor: Don Simon
waffel pisze:
@Don Simon: Nie rozumiem części "nie-wiem-kiedy-zagram". Piszesz tak sobie czy chcesz, żeby Cię przenieść na listę rezerwową? Piszę bez groźby/złośliwości, po prostu chcę mieć aktualną listę. Oraz jeśli ustalimy układanie galaktyki, a Ty nie będziesz przy tym obecny, to możesz być pewien, że dostaniesz planety raczej drugiego sortu

Planuje oczywiscie byc i gdyby cos sie dzialo, to dam znac odpowiednio wczesniej. Na razie jest to dla mnie tak odlegle i tyle sie dzieje w tym temacie, ze nie nadazam jaki jest obecny sklad osobowo-przepisowy

.
Co do ukladania galaktyki - jesli Twoj sposob ma gwarantowac mniej wiecej rowne rozlozenie to moge zaryzykowac i oszczedzic 1,5h czasu

.
Pozdrawiam
Szymon
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 30 sty 2008, 15:41
autor: Abiger
waffel pisze:@Abiger: wiedziałem, że ktoś wspomni o tym wariancie. Powiem szczerze, że to dopiero jest dla mnie szczyt absurdu. Układasz galaktykę, ale i tak nie ułożysz jej zgodnie ze swoimi potrzebami, bo nie wiesz gdzie będziesz, czyli wszyscy dążą do zrównoważonej, czyli to strata czasu i lepiej dać ustawioną. Czy grałeś kiedyś z ustawionymi? One naprawdę są świetne.
Opcja ze stosami jest już lepsza, ale ja chyba już taki jestem, że układanie uważam za stratę czasu. Chociaż z tego, co widzę, na razie jestem przegłosowany a dyktatorem być nie zamierzam.
@skoczek: technologie specyficzne dla ras są w porządku, ale na Distant Suns nie mogę się zgodzić. Na pewno wiesz, że jest możliwa sytuacja, że np. pokojowi Xxcha (którzy i tak baardzo powoli się rozwijają na początku) stracą swój jedyny lotniskowiec na pierwszej planecie, a sąsiedzi (np. rzeźnicy pokroju Letnev i L1z1x) dostaną dodatkowe Trade Goods albo technologię. I co? Xxcha może iść do domu po pierwszej turze. Uważam że ten wariant bardzo nieuczciwie rozdaje poważne ułatwienia/utrudnienia przypadkowym graczom oraz niesamowicie spowalnia grę, bo wszyscy są paranoicznie ostrożni.
Z gotowymi mapami nie grałem i wcale bynajmniej nie jestem ich przeciwnikiem. Swoje projekty podałem po prostu jako rozwiązanie sytuacji losowego układania mapy tak aby kiepskie dociągnięcie już na początku nie pogrążyło osoby pechowo losującej kafelki. Opcja I to taki trochę złoty środek dla kogoś kto nie lubi gotowych ukladów a jednocześnie także nadmiernego ryzyka.
Co do distant suns to nie do końca się zgodzę. Po to są myśliwce i opcja zwiadu (podglądnięcie tokena) aby uniknąć jakichś nadmiernych niespodzianek (np. utrata całego desantu od radioaktywności). Jeśli ktoś lubi ryzykować w ciemno… Poza tym można by moderować siłę tej opcji (bo samo podejrzenie tokena rzeczywiście nie sprawi, że zamiast hostile natives na upatrzonej przez nas planecie pojawią się nagle trade goods) w ten sposób, iż np. pierwszy odkrywany przez nas token nie wchodzi w życie, czyli ryzyko/szansa pojawiają się dopiero podczas zajmowania drugiej z kolei planety/układu (czyli ryzyko jest ale dalej od domu a i spowolnienie nieco mniejsze).
Zgadzam się generalnie, iż ta opcja wprowadza sporą loterie (masz też raczej rację co do spowolnienia) ale jednocześnie dodaje grze niesamowitego kolorytu (opcja osadników innego gracza pojawiających się nagle pod naszym nosem potrafi bardzo zelektryzować rozgrywkę) i smaczku prawdziwej eksploracji niebezpiecznych czeluści kosmosu

.
Tym niemniej jeśli o mnie chodzi to dostosuje i zagram w każdej konfiguracji. Najważniejsza jest dobra zabawa a przy tej grze tak czy inaczej z pewnością jej nie zabraknie.
A co do "dyktatora" to bez przesady. Myśle, że jako organizator i niejako gospodarz rozgrywki możesz jak najbardziej ustalać stosowanie takich zasady jakie preferujesz. Jeśli o mnie chodzi to uważam, że nie powinieneś się męczyć (nie sugeruję tu że taką sytaucja rzeczywiście nastąpi tylko tak sobie teoretyzuję

) z jakąś zasadą tylko dlatego, że chetni do grania Cię przegłosowali.
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 30 sty 2008, 21:59
autor: waffel
Abiger pisze:Co do distant suns to nie do końca się zgodzę. Po to są myśliwce i opcja zwiadu (podglądnięcie tokena) aby uniknąć jakichś nadmiernych niespodzianek (ciach!)
Ale to niezwykle spowalnia. Poza tym chyba nie każdy ma myśliwce na starcie (mogę się mylić). Drugą grę będziemy mogli zagrać na układankę, Distant Suns a nawet na stare karty strategii ze starym Imperialem :) pierwszą staram się uprościć.
Specjalnie dla Szymona podsumowuję bieżącą listę dodatkowych reguł: Preset Map, Race-specific Technologies, nowe karty strategii, Simulated Early Turns, nowe rasy, nowe systemy, nowe Objectives, Artefakty, Custodians of Mecatol Rex. Dodatkowo można, ale nie trzeba: Leaders, Shock Troops, Space Mines. Te trzy ostatnie to dodatki nieco komplikujące, ale dodające klimatu.
Jeśli chodzi zaś o skład osobowy, to lista wisi i na chwilę obecną kończy się niestety na Don Simonie i mnie (sorry reszta), chyba że, jak już proponowałem, zorganizujemy tego dnia dwie gry sześcioosobowe. Wtedy wszyscy mieszczą się idealnie tylko Panowie z dolnej części listy zorganizujcie się :) zwerbujcie sobie kogoś "od nas" albo umówcie się we czterech, bo ja Wam nic obiecać nie mogę. Albo inaczej: Dobrze by było, gdyby przyszli wszyscy, którzy mogą, i żeby ktoś przyniósł jeszcze jeden egzemplarz gry. Wtedy jeśli będzie nas nie więcej niż ośmiu to gramy jedną dużą, a jeśli więcej, to się dzielimy (max będzie dwunastu czyli dwie gry po 6)
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 31 sty 2008, 12:07
autor: Forever
Udało mi się zdobyć
1. Tłumaczone i wyglądające jak oryginalne karty 14 ras (wydrukowałem w kolorze i przyniosę)
2. Kolorowe przetłumaczone drzewko technologii ( wydrukowałem i przyniosę)
3. Przetłumaczone karty (chyba również z dodatku) w formacie do wycięcia i zastąpienia angielskich (na razie nie drukuje bo to 29 stron i nie wiem czy komuś się potem będzie chciało to wycinać)
Dodatkowo po drukowałem wszystkie tłumaczenia kart polityki, celów technologii, strategii, akcji w formacie tekstowym jakie tylko udało mi się zdobyć
Jeśli ktoś ma jakieś sugestie co można jeszcze zrobić żeby grało się łatwiej czekam
Materiały przyniosę w ten piątek będzie można zobaczyć czy jest OK

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 31 sty 2008, 12:39
autor: Polaros
Udało mi sie przegryźć przez instrukcje fakt ze po nocach ale zmęczyłem te 80 stron.
Tłumaczenie pozostawia wiele do życzenia więc teraz przebije sie przez angielską wersje.
Ogólnie podejrzewam że po dwóch czytaniach i pierwszej rundzie wszystko sie ułoży

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 31 sty 2008, 13:20
autor: Ryslaw
Forever pisze:Udało mi się zdobyć
1. Tłumaczone i wyglądające jak oryginalne karty 14 ras (wydrukowałem w kolorze i przyniosę)
2. Kolorowe przetłumaczone drzewko technologii ( wydrukowałem i przyniosę)
3. Przetłumaczone karty (chyba również z dodatku) w formacie do wycięcia i zastąpienia angielskich (na razie nie drukuje bo to 29 stron i nie wiem czy komuś się potem będzie chciało to wycinać)
Dodatkowo po drukowałem wszystkie tłumaczenia kart polityki, celów technologii, strategii, akcji w formacie tekstowym jakie tylko udało mi się zdobyć
Jeśli ktoś ma jakieś sugestie co można jeszcze zrobić żeby grało się łatwiej czekam
Materiały przyniosę w ten piątek będzie można zobaczyć czy jest OK

Mam pytanko - gdzie można zdobyć te tłumaczenia? Chciałbym rzucić na nie okiem, bo przymierzam się do zrobienia polskich kart do gry.
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 31 sty 2008, 13:23
autor: Forever
Daj adres to ci wyśle tyle że polskie karty już są zrobione (pisałem o tym w pkt. 3) dostałem je od Grzegorza Kubasa i to jemu należą się wszelkie ewentualne honory

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 31 sty 2008, 13:58
autor: Polaros
Ja bym prosił na maila elwis(małpeczka)data.pl
I czy może mam cos dodrukować bo szef sie martwi że nie korzystamy z ksera kolorowego

Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 01 lut 2008, 11:24
autor: waffel
Forever pisze:Udało mi się zdobyć
1. Tłumaczone i wyglądające jak oryginalne karty 14 ras (wydrukowałem w kolorze i przyniosę)
2. Kolorowe przetłumaczone drzewko technologii ( wydrukowałem i przyniosę)
3. Przetłumaczone karty (chyba również z dodatku) w formacie do wycięcia i zastąpienia angielskich (na razie nie drukuje bo to 29 stron i nie wiem czy komuś się potem będzie chciało to wycinać)
Dodatkowo po drukowałem wszystkie tłumaczenia kart polityki, celów technologii, strategii, akcji w formacie tekstowym jakie tylko udało mi się zdobyć
Jeśli ktoś ma jakieś sugestie co można jeszcze zrobić żeby grało się łatwiej czekam
Materiały przyniosę w ten piątek będzie można zobaczyć czy jest OK ;-)
Dziękuję Ci bardzo, ułatwisz życie wielu ludziom, w tym też mi (mniej tłumaczenia) :) chętnie wszystko dzisiaj obejrzę. Oraz dziękuję wszystkim za entuzjazm i zaangażowanie. Wybaczcie, że sam nie zapewniam takich udogodnień ale na własny użytek oryginały dotychczas wystarczały.
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 01 lut 2008, 14:11
autor: skoczek
CZy i ja mogę prosić o karty i te przetłumaczone dodatki ??
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 02 lut 2008, 19:34
autor: Trutu
Ja, zgodnie z rozmową 9-10,02 i 16-17.02 wypadam. Ze stronki
http://www.gry-planszowe.pl/game.php/1, ... erium.html
ściągnąłem przetłumaczone zasady i karty. Czy dysponujecie jeszcze jakimiś przetłumaczonymi materiałami, które by się przydały do poznania tej gry i nauki jej zasad?
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 02 lut 2008, 19:51
autor: raj
Rozumiem Trutu ze Cie nie bedzie i ktos inny musi odebrac klucze?
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 02 lut 2008, 19:59
autor: Trutu
Jest to prawdopodobne...
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 02 lut 2008, 20:13
autor: raj
OK, jakby co to ja moge robic za klucznika...
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 05 lut 2008, 12:59
autor: raj
OK, rozumiem ze jest nas 11, czyli 2 gry?
pytanko:
co sadzicie o zasadach opcjonalnych Owl's House? (tych co sa na stronie rebela)
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 05 lut 2008, 15:34
autor: waffel
Z racji, że już powoli niedaleko do naszego grania, chciałbym sprawdzić listę obecności i ustalić na sztywno datę i godzinę. W tej chwili w domyśle jest to niedziela 10.02 godz. 10.00 rano. Czy wszystkim pasuje? Oraz czy "dół" listy zorganizował sobie egzemplarz gry? Żeby grać dwie na raz jak mówi Raj?
Przypominam o czytaniu instrukcji (i kart strategii - tłumaczenie kilka postów wyżej) do poduszki dla własnego dobra, bo bez tego na początku jest się bardzo zagubionym, oraz dla wspólnego dobra, żebyśmy mieli jakiekolwiek szanse dokończyć przed nocą :)
Owl's House Rules mają dobrą renomę na BGG, ale ja ich nie testowałem. Na zwykłe zasady (+ te z dodatku) grało mi się dobrze. Wolałbym teraz nie ryzykować i nie mieszać w głowach. Jak uznamy, że trzeba przerabiać, to się można zainteresować.
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 05 lut 2008, 16:24
autor: Polaros
Ja narazie choruje ale do niedzieli ozdrowieje.
Co do godziny jest oki może być oczywiscie wczesniej
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 06 lut 2008, 09:59
autor: Forever
10-siąta jak najbardziej OK
Tylko w której sali
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 06 lut 2008, 10:15
autor: Don Simon
Ja jeszcze potwierdze moja obecnosc - najpozniej jutro. Cos sie ten weekend robi malo przejrzysty i nie wiem w koncu kiedy i ile czasu bede mial w kazdy dzien.
Pozdrawiam
Szymon
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 06 lut 2008, 11:21
autor: jax
Don Simon pisze:Cos sie ten weekend robi malo przejrzysty
A co, mgly zapowiadaja?
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 06 lut 2008, 11:42
autor: kapustka
Wpadnę zmarnować kawałek swojego nędznego życia patrząc jak marnujecie swoje kawałki życia na najgorszą grę planszową w tej galaktyce. Tak, moje życie jest już tak nędzne, że potrzebuję takich drobnych przyjemności o patologicznym, złym podłożu.
Re: [Warszawa] Twilight Imperium na Politechnice
: 06 lut 2008, 12:10
autor: raj
Aby uproscic Wam szukanie przypominam ustalone przez Waffla warunki gry
- nowe karty strategii opisane w instrukcji dodatku a przetłumaczone chałupniczo przeze mnie kilka postów wyżej;
- ustalona plansza tak jak tu:
http://www.fantasyflightgames.com/PDF/TI3SE_Preset.pdf (wymusza ona Artefakty (wszystkie odkryte i znane, tzn. nie ma "pustych"), stacje handlowe i shock troops z planety Hope's End);
- symulowane pierwsze tury - z instrukcji dodatku. To troszkę osłabia rasy szybsze (Sol, Yssaril) a pomaga wolniejszym (Sardak N'orr, Xxcha) ale takie wyrównanie szans jest nawet pożądane.
Dwie powyższe zmiany skrócą czas gry o jakieś półtorej godziny.
- rasy i tajne cele losujemy z możliwością jednej wymiany lub jeśli starczy to od razu losujemy po dwa/dwie i odrzucamy jeden/jedną;
- Homeworlds - nie można dostać VP jeśli nie kontroluje się wszystkich planet w systemie domowym;
- karty akcji, polityki itd z dodatku są już wtasowane. Jeśli komuś bardzo przeszkadza to trzeba je będzie odrzucać jeśli zostaną dobrane;
- Strażnicy Mecatola: na MR leży żeton przedstawiający 2 myśliwce i 3 jednostki naziemne albo na odwrót

trzeba ich pokonać w walce kosmicznej i inwazji. Nie ma zajmowania MR jednym chłopem. Chyba, że ktoś ma szczęście.
To są moje propozycje. Można do tego dorzucić liderów (z podstawki), space mines/miny kosmiczne (z dodatku) i generalnie dogadać szczegóły już przed grą. Przepraszam za zamieszanie, myślałem, że napisałem to w pierwszym poście, ale on faktycznie nieco zamotany jest
