Strona 3 z 54

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 12 lip 2017, 09:29
autor: Namurenai
zakwas pisze:Graficznie cudeńko. :) Perełka wśród przerysowanych, barokowych, nieczytelnych z nadmiaru przepychu produkcji.

Każdy ma swój gust, mi bardzo pasuje oprawa.
Dokładnie - każdy ma swój gust.
Jak dla mnie graficznie posysa na całej linii i szkoda, że biorąc się za grę, która bazuje na czymś tak dobrym jak TM i robiąc jej re-theme, nie chcieli porządnie zrobić czegoś na modłę modern sci-fi.
Co nie zmienia faktu, że zagrać chętnie zagram ;)

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 12 lip 2017, 10:53
autor: zakwas
Tycjan pisze:
zakwas pisze:... barokowych, nieczytelnych z nadmiaru przepychu produkcji
Nieczytelnych? To jedna z tych gier, która ma w zasadzie wszystko na planszy/elementach i nie potrzebuje sięgania po instrukcję.
Z tym barokiem też się nie zgodzę, dla mnie to techniczna oprawa graficzna :)
Ja pisałem o wszystkim innym tylko nie o PG. ;) Przeczytaj jeszcze raz mój post. Ja jestem zwolennikiem starej wersji Brassa. ;)

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 12 lip 2017, 11:01
autor: Tycjan
zakwas pisze:... Ja pisałem o wszystkim innym tylko nie o PG. ;) Przeczytaj jeszcze raz mój post. Ja jestem zwolennikiem starej wersji Brassa. ;)
Mój błąd :)

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 12 lip 2017, 19:03
autor: Zefireq
Do osób które grały - ostatnio przymierzałem się do Terra Mystica(i?), ale ogłoszenie Gaia Project trochę to ochłodziło. Jak myślicie, w co z nich 2 bardziej powinienem celować, jeśli szukam gry głównie dla 2 osób?

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 12 lip 2017, 19:08
autor: Jiloo
Zefireq pisze:Do osób które grały - ostatnio przymierzałem się do Terra Mystica(i?), ale ogłoszenie Gaia Project trochę to ochłodziło. Jak myślicie, w co z nich 2 bardziej powinienem celować, jeśli szukam gry głównie dla 2 osób?
Ciężko się wypowiadać o grze której jeszcze nie ma, ale spróbuję.
TM na dwóch graczy da się grać, ale wypada gorzej niż rozgrywka wieloosobowa. Plansza jest za duża. Jest wariant na BGG ograniczający planszę, ale nie udało mi się w niego jeszcze zagrać.

GP jest reklamowane jako lepsze na dwie osoby ze względu na modułową planszę.

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 13 lip 2017, 07:25
autor: Tycjan
Potwierdzam to co napisał Jiloo. W TM trzeba ustawiać się blisko przeciwnika, albo świadomie gdzieś daleko i umieć sobie poradzić z brakiem zastrzyku mocy. W PG raz, że plansza jest mniejsza, a po drugie moc od przeciwnika nie jest już aż tak ważnym elementem jej pozyskiwania (są inne możliwości), choć oczywiście nie można jej pominąć.
Z bólem serca, ale teraz poleciłbym poczekanie na PG. TM jest świetne, ale PG lepsze.
Chyba, że nie odpowiada ci klimat SF, to tutaj wybór jest już jasny :)

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 13 lip 2017, 08:43
autor: Jiloo
I jak tu spokojnie czekać na premierę jak tak podgrzewasz atmosferę?

PS. Jiloo (czyt. Dżilu) to facet ;)

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 13 lip 2017, 08:58
autor: Tycjan
Jiloo pisze:... PS. Jiloo (czyt. Dżilu) to facet ;)
Przepraszam. Poprawiłem :)

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 13 lip 2017, 09:05
autor: Jiloo
Tycjan pisze:
Jiloo pisze:... PS. Jiloo (czyt. Dżilu) to facet ;)
Przepraszam. Poprawiłem :)
Hehe. Nie ma sprawy ;) Dzięki.

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 13 lip 2017, 12:38
autor: Jiloo
BartP pisze: 2 - 4 graczy
Już teraz wiadomo, że 1-4 graczy.
Można by poprawić na pierwszej stronie.

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 16 lip 2017, 14:11
autor: Wolf
Obrazek

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 16 lip 2017, 16:08
autor: bartek_wola
Wersja ze zdjęcia wyżej jest ostateczna?

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 16 lip 2017, 16:24
autor: Wolf
Tego nie wiem, ale nie spodziewałbym się rewolucyjnych zmian na tym etapie.
Jest to wersja zaprezentowana na Berlin Brettspiel Con 2017.

Powiem szczerze, sam mam spore wątpliwości jeżeli chodzi o wykonanie. Niektóre elementy wyglądają topornie, zarówno jeżeli chodzi o dobór barw jak i styl, wieją jakimś designem sprzed wielu lat, co trochę dziwi, bo w TM udało się to zrobić znacznie lepiej (oprawa pasuje do baśniowej otoczki), ale prawda jest taka, że biorę i tak w ciemno nawet jakby grafika była narysowana długopisem na kartce papieru.

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 16 lip 2017, 19:43
autor: ChlastBatem
Mam nadzieję, że to nie ostateczny kształt pudełka.
Co do barw, kompozycji i prezentacji gry - póki co faktycznie bardzo paskudna.

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 16 lip 2017, 20:09
autor: Tycjan
ChlastBatem pisze:Mam nadzieję, że to nie ostateczny kształt pudełka...
Wymiary podawaliśmy na ZP: http://info.znadplanszy.pl/2017/07/10/p ... -medialny/
Wymiary pudełka: 36,5 x 30 x 6,5 cm.

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 17 lip 2017, 09:23
autor: ChlastBatem
Wymiary pudełka: 36,5 x 30 x 6,5 cm.
Wielka szkoda, że to będzie niestandardowy wymiar/kształt pudełka.

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 18 lip 2017, 12:12
autor: Tycjan
Dzisiaj coś do poczytania, czyli polska instrukcja do "Projektu Gaja" :)
Link: http://info.znadplanszy.pl/2017/07/18/p ... -medialny/

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 18 lip 2017, 15:48
autor: yac00b
Tycjan pisze:Dzisiaj coś do poczytania, czyli polska instrukcja do "Projektu Gaja" :)
Link: http://info.znadplanszy.pl/2017/07/18/p ... -medialny/
Z góry zaznaczę, że nigdy nie miałem przyjemności grania w TM.
Obserwuję Projekt Gaja od pewnego czasu, teraz z przyjemnością przeczytałem instrukcję. Zapowiada się bardzo dobry tytuł z trudnymi wyborami i kilkoma drogami do zwycięstwa. Modularna plansza, niesymetryczne frakcje i losowość początkowego rozłożenia technologii da ogromną regrywalność. Jeszcze bardziej napaliłem się na ten tytuł. Jak na mój gust mogłoby być tylko więcej negatywnej interakcji ;)

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 18 lip 2017, 16:56
autor: Pan_K
Również jestem zainteresowany. A coś bliżej wiadomo o wydaniu? Daty? Wspieraczki?

EDIT: no niby czytałem wcześniej zajawkę o wydaniu, ale z niecierpliwości wszystko mi wyleciało z głowy... :roll:

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 18 lip 2017, 19:34
autor: yac00b
Pan_K pisze:Również jestem zainteresowany. A coś bliżej wiadomo o wydaniu? Daty? Wspieraczki?

EDIT: no niby czytałem wcześniej zajawkę o wydaniu, ale z niecierpliwości wszystko mi wyleciało z głowy... :roll:
Wiadomo, że 4. kwartał i bez wspieraczki ;)

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 18 lip 2017, 21:24
autor: Wolf
Obrazek

Obrazek

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 18 lip 2017, 22:08
autor: Namurenai
Spoiler:
Jakoś ze zdjęcia na zdjęcie mam wrażenie, że następuje jakaś regresja :P
Mechanicznie (po przeczytaniu instrukcji i recenzji Tycjana) jest parę rzeczy, które już natychmiast chciałbym mieć w swojej TM, ale...
Kolorystyka + oprawa graficzna (co podkreślam chyba trzeci już raz, mając nadzieję na zmianę czegokolwiek) sprawiają dla mnie wrażenie, że to prekursor Terry, a nie następca.
A dodatkowo jakoś mniej czytelny wydaje mi się ten plastik w przeciwieństwie do drewna z TM jak już jest na mapie (na planszach gracza wiadomo co jest czym przez ułożenie).

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 18 lip 2017, 22:35
autor: Tomzaq
Namurenai pisze: A dodatkowo jakoś mniej czytelny wydaje mi się ten plastik w przeciwieństwie do drewna z TM jak już jest na mapie (na planszach gracza wiadomo co jest czym przez ułożenie).
Odnoszę podobne wrażenie. Co drewno to drewno.

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 18 lip 2017, 23:00
autor: RunMan
Ależ to nieczytelne, no dramat... :(

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

: 18 lip 2017, 23:05
autor: seki
Autor gry i tak się o tym nie dowie ale chciałbym zasygnalizować, że mnie również oprawa graficzna odpycha. Gra wygląda koszmarnie i pewnie z tego powodu nie kupie zapewne świetnej gry. Problem w tym, że świetnych (pod względem grywalnym) gier mamy sporo i gdy na liście do kupienia człowiek ma ok 30 pozycji to gry, które graficznie odpychają nawet się na niej nie znajdą.