Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5670
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 865 times
Been thanked: 1361 times
Kontakt:

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: mat_eyo »

rastula pisze: 25 lis 2018, 20:18 tak jak mistrz złodziei, który nakazuje ci usunąć kartę z ręki ,obszaru gry lub stosu kart odrzuconych - jak masz "potknięcie" to super, ale jak trafią się same sztosy to nie fajnie. Swoją drogą czy "Mistrz złodziei" może usunąć samego siebie ( chyba tak - w końcu po aktywowaniu jest w "obszarze gry)...
Z tym, że Master Burglar pozwala usunąć tylko i wyłącznie kartę Burgle, czyli jedną ze startowych. Przynajmniej w oryginalnej wersji, polskiej nie widziałem na oczy.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1276 times
Been thanked: 1311 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: rastula »

mat_eyo pisze: 26 lis 2018, 09:25
rastula pisze: 25 lis 2018, 20:18 tak jak mistrz złodziei, który nakazuje ci usunąć kartę z ręki ,obszaru gry lub stosu kart odrzuconych - jak masz "potknięcie" to super, ale jak trafią się same sztosy to nie fajnie. Swoją drogą czy "Mistrz złodziei" może usunąć samego siebie ( chyba tak - w końcu po aktywowaniu jest w "obszarze gry)...
Z tym, że Master Burglar pozwala usunąć tylko i wyłącznie kartę Burgle, czyli jedną ze startowych. Przynajmniej w oryginalnej wersji, polskiej nie widziałem na oczy.

no aż zgłupiałem - faktycznie tak jest w wersji angielskiej... nie mam dostępu do kart do czwartku...ale wydawało mi się, że w PL jest "kartę" - ktoś sprawdzi tekst?
Maniake
Posty: 77
Rejestracja: 25 sty 2018, 20:56
Lokalizacja: Zgorzelec
Has thanked: 1 time

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Maniake »

Sprawdziłem. Mistrz złodziei usuwa kartę włamu z swojego obszaru gry lub kart odrzuconych.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1276 times
Been thanked: 1311 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: rastula »

Maniake pisze: 26 lis 2018, 10:07 Sprawdziłem. Mistrz złodziei usuwa kartę włamu z swojego obszaru gry lub kart odrzuconych.
khe khe - jestem analfabet(ą) i alf(ą) ;) - dzięki za zwrócenie uwagi :)...
Relo
Posty: 223
Rejestracja: 09 gru 2014, 09:32
Has thanked: 16 times
Been thanked: 33 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Relo »

Czy można cofać się dzięki "bucikom"?

np.Mam trzy buciki wchodzę na sąsiednią lokację, biorę skarb " ? " cofam się na pole z którego przyszedłem, i wracam ponownie po drugi bonus " ? " , lub wchodzę do lokacji gdzie aby z niej wyjść potrzebujemy kluczyka (którego nie posiadamy) więc cofamy się do poprzedniej lokacji i idziemy dalej.

Wątpliwości pojawiły się w odniesieniu do obowiązkowym wykonaniu wszystkich możliwych ruchów.
Według mnie można się cofać, ale....
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2888
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 875 times
Been thanked: 384 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Gromb »

Korytarze mają strzałki (ogry mają warstwy :) ) jeżeli to nie kryształowa komnata, to chodzisz do woli jeżeli możesz. Nie masz kluczyka by wyjść, sorry amigo musisz se go naruchać. Nie możesz chodzić pod prąd.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Relo
Posty: 223
Rejestracja: 09 gru 2014, 09:32
Has thanked: 16 times
Been thanked: 33 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Relo »

Gromb pisze: 26 lis 2018, 18:42 Korytarze mają strzałki (ogry mają warstwy :) ) jeżeli to nie kryształowa komnata, to chodzisz do woli jeżeli możesz. Nie masz kluczyka by wyjść, sorry amigo musisz se go naruchać. Nie możesz chodzić pod prąd.
Chodzi o cofanie się w jednej turze gracza, a nie "łamanie reguł" chodzenia pod prąd lub bez klucza czy nie zatrzymywania się w kryształowej komnacie (jeśli oczywiście nie osiadam karty która na to pozwala)
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1784
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 589 times
Been thanked: 1545 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Leser »

Relo pisze: 26 lis 2018, 20:25
Gromb pisze: 26 lis 2018, 18:42 Korytarze mają strzałki (ogry mają warstwy :) ) jeżeli to nie kryształowa komnata, to chodzisz do woli jeżeli możesz. Nie masz kluczyka by wyjść, sorry amigo musisz se go naruchać. Nie możesz chodzić pod prąd.
Chodzi o cofanie się w jednej turze gracza, a nie "łamanie reguł" chodzenia pod prąd lub bez klucza czy nie zatrzymywania się w kryształowej komnacie (jeśli oczywiście nie osiadam karty która na to pozwala)
Krótko: możesz =)
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4255
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 640 times
Been thanked: 1106 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: RUNner »

Teleportacja pozwala przemieścić się do dowolnej komnaty połączonej korytarzem, czy tylko do sąsiedniej?
Rykas
Posty: 377
Rejestracja: 30 paź 2017, 09:23
Has thanked: 148 times
Been thanked: 71 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Rykas »

RUNner pisze: 03 gru 2018, 10:26 Teleportacja pozwala przemieścić się do dowolnej komnaty połączonej korytarzem, czy tylko do sąsiedniej?
Musi być sąsiednia połączona korytarzem ignoruje wszystkie dodatkowe kłódki potwory i buty itp
seszena2
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2015, 21:46
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: seszena2 »

"Teleportuj się - specjalna forma ruchu, która pozwala na przeniesienie się do dowolnej komnaty połączonej korytarzem z bieżącą komnatą"
To w końcu jak jest?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5670
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 865 times
Been thanked: 1361 times
Kontakt:

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: mat_eyo »

Teleport zawsze do sąsiadującej, połączonej komnaty. Ignoruje się wtedy wszelkie wymagania odnośnie do tego ruchu, można więc pójść pod prąd albo przejść przez zamknięte drzwi bez klucza.
Awatar użytkownika
inzkulozik
Posty: 296
Rejestracja: 23 cze 2017, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: inzkulozik »

Chyba logiczne, że pomiędzy każdą parą komnat da się przejść korytarzami, więc teleport do dowolnej komnaty byłby zbyt dużym ułatwieniem gdyby go wykorzystać np. do wyjścia na powierzchnię.
seszena2
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2015, 21:46
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: seszena2 »

mat_eyo pisze: 05 gru 2018, 09:53 Teleport zawsze do sąsiadującej, połączonej komnaty. Ignoruje się wtedy wszelkie wymagania odnośnie do tego ruchu, można więc pójść pod prąd albo przejść przez zamknięte drzwi bez klucza.
Nigdzie nie jest napisane że do sąsiadującej, tylko do dowolnej
seszena2
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2015, 21:46
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: seszena2 »

seszena2 pisze: 05 gru 2018, 10:06
mat_eyo pisze: 05 gru 2018, 09:53 Teleport zawsze do sąsiadującej, połączonej komnaty. Ignoruje się wtedy wszelkie wymagania odnośnie do tego ruchu, można więc pójść pod prąd albo przejść przez zamknięte drzwi bez klucza.
Nigdzie nie jest napisane że do sąsiadującej, tylko do dowolnej
Na kartach jest napisane do sąsiedniej, w instrukcji do dowolnej
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 1037
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 1046 times
Been thanked: 466 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: KurikDeVolay »

Teleportuj się - specjalna forma ruchu, która pozwala na przeniesienie się do dowolnej komnaty połączonej korytarzem z bieżącą komnatą
Jeśli komnata A jest połączona z komnatą B KORYTARZEM, to są to sąsiadujące komnaty. Jeśli Komnata A jest połączona z komnatą C KORYTARZEM, to są to sąsiadujące komnaty. Z komnaty A możesz przenieść się do DOWOLNEJ KOMNATY z puli komnata B lub komnata C. Logika misie.
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2888
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 875 times
Been thanked: 384 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Gromb »

W angielskiej instrukcji jest napisane do połączonej.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
seszena2
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2015, 21:46
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: seszena2 »

KurikDeVolay pisze: 05 gru 2018, 10:14
Teleportuj się - specjalna forma ruchu, która pozwala na przeniesienie się do dowolnej komnaty połączonej korytarzem z bieżącą komnatą
Jeśli komnata A jest połączona z komnatą B KORYTARZEM, to są to sąsiadujące komnaty. Jeśli Komnata A jest połączona z komnatą C KORYTARZEM, to są to sąsiadujące komnaty. Z komnaty A możesz przenieść się do DOWOLNEJ KOMNATY z puli komnata B lub komnata C. Logika misie.
A jeżeli po drodze jest grota to mijam ją, czy nie mogę się teleportować?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5670
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 865 times
Been thanked: 1361 times
Kontakt:

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: mat_eyo »

Ale po jakiej drodze? Możesz teleportować się na odległość jednego kroku z miejsca, w którym stoisz.
Awatar użytkownika
inzkulozik
Posty: 296
Rejestracja: 23 cze 2017, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: inzkulozik »

Gromb pisze: 05 gru 2018, 10:29 W angielskiej instrukcji jest napisane do połączonej.
Każde dwie pary komnat są połączone :D brakuje uściślenia o przyleganiu w instrukcji, ale jest to na kartach - zupełnie nie rozumiem skąd problem...
Teleport — Teleportation is a special form of movement that
allows you to move to any room connected to your current
room. You do not need to use Boots or fight any monsters in
the tunnel. You can even use locked or one-way passages that
you normally couldn’t. Remember that on the turn you enter a
Crystal Cave room (by any means), you can’t use any Boots for
the rest of the turn.
seszena2
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2015, 21:46
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: seszena2 »

mat_eyo pisze: 05 gru 2018, 10:39 Ale po jakiej drodze? Możesz teleportować się na odległość jednego kroku z miejsca, w którym stoisz.
To się zgadza. Czy mogę się przesunąć do groty? czy ją mijam?
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3421
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1158 times
Been thanked: 1328 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: seki »

Czemu miałbyś ją mijać? Oczywiście, że możesz się do niej teleportowac pod warunkiem, że jest połączenie między komnatą w której przebywasz.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5670
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 865 times
Been thanked: 1361 times
Kontakt:

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: mat_eyo »

Przesuwasz się O JEDEN. Jeśli w tej odległości jest grota, to do niej wchodzisz. Dlaczego miałaby być pomijana? Co Ci zrobiły te groty? Dlaczego tak ich nienawidzisz? :D
Ostatnio zmieniony 05 gru 2018, 10:52 przez mat_eyo, łącznie zmieniany 1 raz.
seszena2
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2015, 21:46
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: seszena2 »

seki pisze: 05 gru 2018, 10:49 Czemu miałbyś ją mijać? Oczywiście, że możesz się do niej transportować pod warunkiem, że jest połączenie między komnatą w której przebywasz.
Bo jest napisane z komnaty do komnaty,a moim zdaniem grota to nie komnata
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1276 times
Been thanked: 1311 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: rastula »

seszena2 pisze: 05 gru 2018, 10:50
seki pisze: 05 gru 2018, 10:49 Czemu miałbyś ją mijać? Oczywiście, że możesz się do niej transportować pod warunkiem, że jest połączenie między komnatą w której przebywasz.
Bo jest napisane z komnaty do komnaty,a moim zdaniem grota to nie komnata
przeczytaj instrukcję - w rozdziale opisującym "bucik" jest jasno napisane, że służy do poruszania się pomiędzy "komnatami", ergo grota jest również "komnatą" ( choć architekta może to drażnić)...
ODPOWIEDZ