Strona 3 z 49

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 29 lip 2015, 16:01
autor: REBEL.pl
Spoiler alert ;)

Obecnie pracujemy nad lokalizacją kart oraz testujemy balans Cudów Świata i Liderów grając z załogą CGE. W międzyczasie nasi sąsiedzi z południa przygotowali poniższy materiał, który możemy zaprezentować.
Ilustracja nie jest jeszcze finalna, ale już jej blisko do końcowej wersji.

Obrazek

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 29 lip 2015, 16:10
autor: AkitaInu
A czy wiadomo już jakie zmiany zostaną wprowadzone do mechaniki ?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 29 lip 2015, 16:32
autor: Don Simon
Czy w planach sa dodatki?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 29 lip 2015, 16:47
autor: CydPL
Ładnie to wygląda...
Zawsze zastanawiało mnie jednak dlaczego nie zdecydowali się nadrukować kosztu budynku/jednostki trochę niżej... tak by kładąc jedną kartę na drugą (bo chyba mało kto trzyma je obok siebie), od razu można było zobaczyć jaki jest koszt ulepszenia budynku. W tej chwili zawsze je przykrywam i jak potrzebuję to odsuwam bo zajmują zbyt dużo miejsca.

Wizualizacja poniżej
Spoiler:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 29 lip 2015, 16:49
autor: karawanken
Ładnie wyglądają. Wygląda na to, że wreszcie kupię sobie grę cywilizacyjną.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 29 lip 2015, 16:59
autor: bartek_mi
AkitaInu pisze:A czy wiadomo już jakie zmiany zostaną wprowadzone do mechaniki ?
No wlasnie. A jesli tak to jak duze (w sensie kart) - moze jakis mikro upgrade-pack starczy?

edit: grafika mi sie nie widzi. wszystko jak w kazdej innej grze. nie mam checi wymianek robic zeby miec "menzel-style-game"

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 29 lip 2015, 23:05
autor: CydPL
A ja wręcz przeciwnie. Rzadko miałem okazję grywać w TtA więc sprzedałem je teraz, póki jest coś warte i czekam na nową edycję :)
Kupiłbym ją nawet gdyby mieli nie zmieniać choćby pojedynczego zdania. W końcu jedna z moich ulubionych gier będzie nie tylko rewelacyjna ale też ładna :) A skoro stara edycja podoba Ci się bardziej to na pewno znajdziesz sposób by na stare karty nakleić (bo nie wiem czy ludzie dla których wygląd gry ma tak małe znaczenie, używają koszulek) korektę.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 30 lip 2015, 08:57
autor: REBEL.pl
AkitaInu pisze:A czy wiadomo już jakie zmiany zostaną wprowadzone do mechaniki ?
Tak, ale z uwagi na to, że balansowanie działania kart jeszcze trwa nie możemy nic zdradzić. Po zakończeniu prac, Vlaada Chvátil, autor tej gry napisze obszerny artykuł omawiający wprowadzone poprawki i opisujący dlaczego zdecydował się na takie, a nie inne rozwiązania i co one wniosą do gry. Artykuł ten przetłumaczymy na język polski, ale już teraz możemy powiedzieć, że jesteśmy więcej niż zadowoleni z wprowadzonych poprawek :)
bartek_mi pisze:A jesli tak to jak duze (w sensie kart) - moze jakis mikro upgrade-pack starczy?
Nie wystarczy ;) Zmiany w działaniu kart obejmują bardzo znaczną ich liczbę.
Don Simon pisze:Czy w planach sa dodatki?
Czesi "nie potwierdzają ani nie zaprzeczają" ;) Pozostaje nam wróżyć obserwując ich portfolio... A taka wróżba wypada nad wyraz obiecująco :)

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 30 lip 2015, 09:48
autor: uyco
REBEL.pl pisze:
Don Simon pisze:Czy w planach sa dodatki?
Czesi "nie potwierdzają ani nie zaprzeczają" ;) Pozostaje nam wróżyć obserwując ich portfolio... A taka wróżba wypada nad wyraz obiecująco :)
Czesi Czechami, ale czy planujecie reimplementację naszych polskich dodatków? czy może coś nowego?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 30 lip 2015, 10:07
autor: REBEL.pl
uyco pisze:
REBEL.pl pisze:
Don Simon pisze:Czy w planach sa dodatki?
Czesi "nie potwierdzają ani nie zaprzeczają" ;) Pozostaje nam wróżyć obserwując ich portfolio... A taka wróżba wypada nad wyraz obiecująco :)
Czesi Czechami, ale czy planujecie reimplementację naszych polskich dodatków? czy może coś nowego?
Nie możemy nic planować bez Czechów, to oni decydują. Na pewno nie będzie polskich kart. Niestety zmiany w grze podstawowej są tak duże, a do premiery zostało bardzo mało czasu, że przetestowanie ich z nowym zestawem kart nie jest możliwe. Za dwa tygodnie karty ruszają do druku, a nie są to jeszcze ich finalne wersje i one wymagają prac w pierwszej kolejności. Ale rozmawiamy o tych kartach i będziemy chcieli je w przyszłości udostępnić dla graczy.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 30 lip 2015, 11:04
autor: magole
Czy wiadomo coś na temat planszy graczy? Dokupiłem do swojej wersji przeźroczyste nakładki z plexi które pomagają w grze, czy będą one pasować do nowej wersji?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 30 lip 2015, 11:11
autor: REBEL.pl
magole pisze:Czy wiadomo coś na temat planszy graczy? Dokupiłem do swojej wersji przeźroczyste nakładki z plexi które pomagają w grze, czy będą one pasować do nowej wersji?
Niestety nie będą. Układ niektórych elementów będzie zmieniony.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 03 sie 2015, 10:57
autor: mawi
REBEL.pl pisze:
magole pisze:Czy wiadomo coś na temat planszy graczy? Dokupiłem do swojej wersji przeźroczyste nakładki z plexi które pomagają w grze, czy będą one pasować do nowej wersji?
Niestety nie będą. Układ niektórych elementów będzie zmieniony.
Drobne pytania:
1. Czy będzie można dokupić karty do starszej wersji cywilizacji ? (pozostawienie znaczników oraz plansz ze starszej wersji)
2. Odnosząc się do pierwszego pytania - czy nowa edycja ze zmianami grafik oraz częściowo pewnie zasadami jest sygnałem, że lepiej się pozbyć starszej wersji gry, by zrobić miejsce dla nowej edycji ?
3. Jaka jest szacowana cena za grę ?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 03 sie 2015, 17:51
autor: Rafal_Kruczek
AkitaInu pisze:A czy wiadomo już jakie zmiany zostaną wprowadzone do mechaniki ?
Jęsli masz konto na boardgaming-online to można poczytać info o najwazneijszych zmianach. Ale niestety moje konto nie ma uprawnień żeby odpalic grę wnowa wersję,,, :(

http://www.boardgaming-online.com/index.php?cnt=204

Changes to the Rules

Here are changes to the rules we tested and decided they are good. I am adding also explanation, why we decided for each change - sometimes, it was a long way to the final decision.

Corruption

Each player starts with 16 blue tokens in his blue bank.

Corruption is now evaluated at the start of the maintenance, before harvesting and food consumption. Check your blue bank: if the -2, -4 or -6 space is empty, you have to return that much resources. If you have not enough resources, you return all you have and then return food to cover the difference.

This change was done mostly because of playing on the table. Now, you clearly see whether you will face corruption and how many tokens you need to return to the bank to avoid it, you do not have to imagine your production and consumption. Theoretically, players now can afford to have more mines and farms, as long as they are able to consume all resources each turn... but practically, the game seems to work and feel the same, it is just easier to see everything.

Leader Change

When you replace a leader by another leader, you get one civil action back.

We made this change to encourage playing more leaders. Players are slightly rewarded for changing leaders before they die, which improves variety in the game and rewards good planning.

Btw: At one moment, we decided it is not really needed and wanted to abandon this change, but we liked it so much it stayed. The game is just more pleasant with it :)

Limits

There are no longer limits on military strength, science or culture growth, or science points.

We will find a solution how to mark it properly without artificial limits. And we make sure especially the military will not go that much off the charts.

Discarding Military Cards

Excess military cards are now discarded at the end of your turn (before maintenance), not at its start (after politics).

It is more natural. Sometimes, you need to know what you will do in your turn before deciding what cards to discard. You need to count whether you will have enough actions to grab a military unit tech from the row to decide which tactics to discard, etc. Also, this way you get a chance to play a tactic you drew before you are discarding cards, and increasing the amount of your military actions on your turn allows you to keep more cards immediately.

Tactics

You can play a tactic card for one military action, as usual. In addition, you mark it by your "tactic token" (a token in your color).

At the start of your next turn, you put the tactic to the middle (to the Tactic board), together with your token. You are still using it.

Any player can spend 2 military actions to copy the tactic - he puts his tactic token on any tactic card on the Tactic board.

There may be any amount of tokens on a tactic card. Each player may have only one tactic, though (as he has only one tactic token).

Tactics remains on the tactic board even when all players abandon them (either because of playing a new tactic or because of copying another tactic on the tactic board).

This is one of the biggest changes. Purpose of tactics was to increase variability of the game - without them, different types of units would have little meaning. However, what it did is rather randomizing of the game - some players do not draw a suitable tactic, some do. Or, some draw nothing but tactics - as in order to reduce chances player gets no tactics at all, there had to be relatively lots of tactics. Ability to copy tactics allowed us to slightly reduce amount of tactics in the decks.

It is thematic, a nation may copy tactics others are using, if it has good technologies for it. Also, playing tactic now have some... tactic element. You should reveal your tactic at the moment when you really utilize it, as you will have one round when noone can copy the tactic (it is in front of you, not on the tactic board).

Defense against Aggressions

When defending against aggression Defender can play defense cards. In addition, any military card can be discarded as Defense 1 (regardless of its age).

Total amount of played Defense cards and military cards discarded as Defense 1 cannot exceed full amount of military actions the player has.

The option to discard military cards should prevent early aggressions (testing whether the player got a Defense or not), and protect players that fall behind just slightly and have no luck with Defense cards. Having slight strength advantage is still good because of strength related events, but no longer for testing other player's luck with aggressions.

Sacrificing

Sacrificing of units in order to increase strength is no longer allowed in Aggressions or Wars.

Well, this was not easy decision, because sacrificing was always was part of the game. But when thinking about it and talking with players, it usually did more bad things than good.

First, we decided to disallow sacrificing to increase your attack when you play an Aggression. If the opponent countered by sacrificing also his units, you and him just lost some extra units, and other players may rejoice. Sacrificing in defense came much later, but for similar reasons - you lost your military unit or units, the attacker wasted their card, military actions and politic action, and noone gained anything - thus all other players benefited from that, especially those able to attack your weakened nation. We were keeping this option during first phases of playtesting, but then we decided the option to discard military cards weakens the Aggressions enough so we do not need this, and now, we play without sacrificing - it works well. Btw: The most cruel Aggression able to destroy three Age III buildings was changed.

And you can imagine the situation with wars, those big wars that sacrificed all military strength to get most out of the war were both non-thematic (no, victorious side does not destroy their entire army in order to get more loot) and lead to lots of king-making problems. We increased strength of the Age III wars slightly, so they are still worth to play.

Btw: It also means the un-elegant rule about disallowing of sacrificing in the last round is now gone. It was one of the facts that convinced me - wars and aggressions worked during the last round, so why to not have it this way for the entire game :)

Changed Cards

Please read carefully all cards, even those you think you know well. They might have changed! :)

Leaders and Wonders

Our intention is to add new leaders and wonders to the game, as you can know it from boardgaming online. At the same time, we wanted to balance the current leaders and wonders.

We started with them - we took exactly the same 24 leaders and 16 wonders and started to adjust them, so they are all useable and none of them too overpowered. It is taking longer than we imagined, we needed to implement all the changes, and then, we need lots of games played to see how the new card does. Also, there is some group think - the cards that were always weaker are still ignored by the players, because they remember them as the weak and avoid them.

In the end, we see we would be not able to develop and perfectly test new sets together with the basic game, because it is scheduled for this fall. However, we also decided it is not so big problem - many of the old leaders have nice new effects and players may enjoy discovering those before we will finish an expansion set.

When changing leaders, we took those who always worked well as a benchmark - the scientific ones. Aristotle, Leonardo, Newton and Einstein remained unchanged. And we changed most of the others - mostly to make those who were weak stronger.

We adjusted also powers and costs of wonders (Railroad is weaker now, Ocean Liner is stronger now... you can imagine :), so they are now more balanced. And the end game wonders Hollywood and Internet got improved, so it is worth to go for them.

Technology Cards

We made some adjustments to the costs of technology cards, especially gray ones (urban buildings).

Also, there is now a bit fewer 4+ technology cards. Our statistics show that 4 player game is averagely one round longer than 3 player game, and it was not our intention. We removed some 4+ cards, so 2 and 3 player game remain unchanged, but 4 player game got shortened a bit.

Action Cards

We did some changes also to these. We made some of them more universal (who wants to build new farms or mines in age II) and removed the useless ones or merged them together. And there are more Breakthroughs :). We are very happy with these changes - you will see yourself :).

Tactic cards

There is slightly less of them in the game now. And their strengths were a bit adjusted.

Aggressions

They were adjusted. The early ones a bit strengthened (it is harder to get them played now), the later ones made a bit weaker.

Wars

Well... I dropped Holy war. Both because it destroys other player's play, and because I do not like and do not want to support what people do in name of religion right now in the world. There are just Wars over culture in Age III, a bit strengthened, with no sacrificing.

In Age II, only two types of wars remained - War over Territory and War over Technology.

Territory Cards

Slight adjustments.

Events

There is one new event in Age A, two in Age II and two in Age III events. We hope you will like them.



Vlaada, Nicolas & CGE Team

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 03 sie 2015, 19:41
autor: REBEL.pl
mawi pisze:Drobne pytania:
1. Czy będzie można dokupić karty do starszej wersji cywilizacji ? (pozostawienie znaczników oraz plansz ze starszej wersji)
2. Odnosząc się do pierwszego pytania - czy nowa edycja ze zmianami grafik oraz częściowo pewnie zasadami jest sygnałem, że lepiej się pozbyć starszej wersji gry, by zrobić miejsce dla nowej edycji ?
3. Jaka jest szacowana cena za grę ?
Ad.1. - Nie będzie takiej możliwości.
Ad.2. - Zależy. Nam bardzo podobają się zmiany i pewnie każdy z Rebeliantów wymieni swój egzemplarz na nowy, albo będzie miał dwa... Obie wersje to bardzo dobre gry. Edycja 3.0 ma jednak znaczące zmiany, które powinny uprzyjemnić rozgrywkę.
Ad.3. - Na zachodzie będzie to 49,95 EUR +/- 2 EUR. W Polsce będzie to pułap 180-200 zł. Czekamy na ostateczne kalkulacje produkcyjne, głównie na cenę wyprasek, które mają być jakości tych znanych z Galaxy Trucker Anniversary Edition (z grubo tłoczonego czarnego tworzywa)
Spoiler:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 03 sie 2015, 21:19
autor: Pan_K
REBEL.pl pisze: Ad.3. - Na zachodzie będzie to 49,95 EUR +/- 2 EUR. W Polsce będzie to pułap 180-200 zł. Czekamy na ostateczne kalkulacje produkcyjne, głównie na cenę wyprasek, któe mają być jakości tych znanych z Galaxy Trucker Anniversary Edition (z grubo tłoczonego czarnego tworzywa)
Czy wypraska ma w planach być koszulka-friendly? Znaną przypadłością wyprasek jest to, że karty w koszulkach wymagają daleko idących kompromisów w kontaktach z wypraskami...

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 03 sie 2015, 21:29
autor: Nesmeer
A czy rozmiary pudła będą zachowane z poprzedniej edycji czy może będzie przesiadka na to znane z alchemików czy władców podziemi?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 04 sie 2015, 09:46
autor: CydPL
Pan_K pisze:
REBEL.pl pisze: Ad.3. - Na zachodzie będzie to 49,95 EUR +/- 2 EUR. W Polsce będzie to pułap 180-200 zł. Czekamy na ostateczne kalkulacje produkcyjne, głównie na cenę wyprasek, któe mają być jakości tych znanych z Galaxy Trucker Anniversary Edition (z grubo tłoczonego czarnego tworzywa)
Czy wypraska ma w planach być koszulka-friendly? Znaną przypadłością wyprasek jest to, że karty w koszulkach wymagają daleko idących kompromisów w kontaktach z wypraskami...
+1
Największym bólem jest jak trzeba wyjąć ją z pudła i dylemat co z nią zrobić... Wyrzucić szkoda, bo w razie wychodzenia wersji 4.0 (tym samym sprzedaży 3.0) będzie niekompletna i straci na wartości. Z resztą wyrzucanie "części" planszówki kłóci się z moim światopoglądem ;p

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 04 sie 2015, 11:02
autor: Franek Strzała
Nesmeer pisze:A czy rozmiary pudła będą zachowane z poprzedniej edycji czy może będzie przesiadka na to znane z alchemików czy władców podziemi?
a co to ma do rzeczy?

Ja mam pytanie czy pani Marysia bedzie pakowac zawartosc do pudelek bo jak nie to ja nie kupuje :)

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 04 sie 2015, 11:06
autor: REBEL.pl
Pan_K pisze:
REBEL.pl pisze: Ad.3. - Na zachodzie będzie to 49,95 EUR +/- 2 EUR. W Polsce będzie to pułap 180-200 zł. Czekamy na ostateczne kalkulacje produkcyjne, głównie na cenę wyprasek, które mają być jakości tych znanych z Galaxy Trucker Anniversary Edition (z grubo tłoczonego czarnego tworzywa)
Czy wypraska ma w planach być koszulka-friendly? Znaną przypadłością wyprasek jest to, że karty w koszulkach wymagają daleko idących kompromisów w kontaktach z wypraskami...
Tego nie wiemy, nie widzieliśmy projektu.
Nesmeer pisze:A czy rozmiary pudła będą zachowane z poprzedniej edycji czy może będzie przesiadka na to znane z alchemików czy władców podziemi?
Pudełko będzie większe - 36 x 25 x 7 cm. W poprzednim rozmiarze karty bardzo ładnie się mieściły, ale na znaczniki było zdecydowanie za mało miejsca. Nas to szczególnie cieszy, bo podejrzewamy, że będzie tam także przewidziane miejsce na rozwój...

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 05 wrz 2015, 11:26
autor: Tony23
here is an image of the new Military board for Through the Ages. With more images of some new Tactics cards.
Obrazek

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 05 wrz 2015, 12:16
autor: pan_satyros
Jest i box art

Obrazek

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 05 wrz 2015, 12:36
autor: Furan
Czyli będą dwie gry z Szejkspirem na okładce na Essen. :)

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 05 wrz 2015, 14:44
autor: kemotix
Mads Mikkelsen został Napoleonem? :)

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki

: 07 wrz 2015, 00:21
autor: Jelithe
Nowe grafiki kart wyglądają całkiem atrakcyjnie, np. bardzo ładny Kremlin :)
ObrazekObrazekObrazek