Strona 3 z 4

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 07 lip 2017, 17:12
autor: bowie
Dwntn pisze:Mata jest exclusivem kickstarterowym, więc wątpię ale zapytam.
KS Exclusive jest jedynie print

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 07 lip 2017, 18:47
autor: Dwntn
bowie pisze:
Dwntn pisze:Mata jest exclusivem kickstarterowym, więc wątpię ale zapytam.
KS Exclusive jest jedynie print
Tak, ale mata nie będzie w regularnej sprzedaży per se. Zostanie wydrukowane tylko tyle egzemplarzy ile będzie wynikać z zamówień kickstarterowych +ewentualna nadwyżka wynikająca z minimów logistycznych produkcji. W późniejszym okresie matę będzie można zakupić tylko przez stronę Imp House. Oczywiście, sklepy pokroju Planszostrefy będą w stanie ściągnąć ją ze Stanów, jeśli zdecydują się prowadzić SP.

- K.

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 07 lip 2017, 20:43
autor: bowie
Dwntn pisze:mata nie będzie w regularnej sprzedaży per se. Zostanie wydrukowane tylko tyle egzemplarzy ile będzie wynikać z zamówień kickstarterowych +ewentualna nadwyżka wynikająca z minimów logistycznych produkcji. W późniejszym okresie matę będzie można zakupić tylko przez stronę Imp House.
Czy dostępna będzie jedynie ilość wydrukowana na potrzeby KS + nadwyżka? Bo jeśli nie, to będzie to typowy add-on.

Swoja drogą, ilość art printów będzie śladowa: art print wybrało jedynie 41 uczestników, ale mogą to być zamówienia grupowe. Przed końcem kampanii IMP House wspominał, że będzie to najprawdopodobniej mniej niż 100. Wspierających było 1528 łącznie, część to zamówienia grupowe

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 09 lip 2017, 03:01
autor: as.nielo
[quote="]

Ty już chyba sam nie wiesz kogo się czepiać, mnie czy Wothana ? :) Nie bardzo też rozumiem sens twoich wypowiedzi, ze względu na dzwiną składnie zdań. Merytorycznie twoje wypowiedzi niewiele wnoszą do dyskusji - jeśli masz lepszy pomysł na przetłumaczenie tych przymiotników, to jestem otwarty na sugestie.

- K.[/quote]

Sory za zamieszanie, pomyliłem posty. Mam nadzieję, że się nie obraziłeś :-)

A wracając do sedna. Szukamy słowa na pozycję/zawód tego stworka na rewersie. Przejrzałem manual i proponuję:

Legacy - Posłaniec Diuk Wasal Poseł Reprezentanci Poselstwo

Tribute - Lenno Pogłowie Podatki

Reigning tribute token - żeton Wybranego / wodza / panującego

Task podjąć się (zadania)

Untask zwolnić (z zadania)

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 10 lip 2017, 10:56
autor: guslarz
Jeśli chodzi o tłumaczenie podstawowych terminów (jak dla mnie) najbardziej trafne i klimatyczne jednak są legat (legacy) i trybun (reigning tribute).

Znana jest już data opublikowania polskiego tłumaczenia?

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 10 lip 2017, 11:57
autor: Dwntn
guslarz pisze:Jeśli chodzi o tłumaczenie podstawowych terminów (jak dla mnie) najbardziej trafne i klimatyczne jednak są legat (legacy) i trybun (reigning tribute).

Znana jest już data opublikowania polskiego tłumaczenia?
W chwili obecnej wydawnictwo ogarnia pracę związane z zakończeniem akcji na KS. W najbliższym czasie rozpoczną się prace nad wdrożeniem wszystkich uwag oraz poprawek z playtestów do gry i gdy wszystkie pliki będą przygotowane do druku, zostaną przekazane mnie oraz innym osobom, które się zgłosiły do tłumaczenia na wybrany język.

To powiedziawszy, większość tłumaczenia mam już wykonane aby nie tracić czasu. Gdy otrzymam informację z wydawnictwa oraz ostateczną wersję plików, naniosę zmiany i odeślę tłumaczenie do publikacji na stronie Imp House. Na chwilę obecną, nie mogę jednak upubliczniać tłumaczenia ani na BGG ani żadnym innym miejscu, gdyż nie mam na to zgody wydawcy.

Pozdrawiam,

- K.

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 10 lip 2017, 12:33
autor: guslarz
Dwntn pisze:Na chwilę obecną, nie mogę jednak upubliczniać tłumaczenia ani na BGG ani żadnym innym miejscu, gdyż nie mam na to zgody wydawcy.
Zrozumiała sprawa, chciałem tylko wiedzieć czy są już jakieś konkrety ... i dzięki za info!

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 14 lip 2017, 11:45
autor: Jiloo
Dwntn pisze:(...)Polecam mimo wszystko spróbować raz jeszcze gdy ukaże się gotowy PnP 2.0. Powinien być przygotowany w ciągu tygodnia.
Jest już dostępna poprawiona wersja? Mam chętnego na grę to może spróbujemy jeszcze raz ;)

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 14 lip 2017, 11:53
autor: as.nielo
Znalazłem to wczoraj na tabletopii. Ktoś ma ochotę zagrać online?

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 14 lip 2017, 14:52
autor: Dwntn
as.nielo pisze:Znalazłem to wczoraj na tabletopii. Ktoś ma ochotę zagrać online?
Ja z chęcią. Masz na myśli jakiś konkretny termin? Mnie by pasował dzisiejszy wieczór, ale uprzedzam że granie na tabletopii bardzo wydłuża grę.

- K.

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 14 lip 2017, 15:39
autor: as.nielo
wieczorem gram normalnie przy stole więc dzisiaj odpada. ale spokojnie, co się odwlecze... :-) moja ksywka na tabletopii jest taka sama jak tutaj.

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 22 lip 2017, 00:19
autor: guslarz
Udało się w końcu rozegrać kilka partii (na 3 graczy). Ogólnie gra wywarła pozytywne wrażenia. Klimat czuć i gra się fajnie. Jest jeden minus (mały lub duży zależy jak na to patrzeć). Chodzi o to co pisał już jeden ze wcześniejszych graczy czyli syndrom ostatnich zbiorów (to jest coś co się u nas powtarzało za każdy razem). Chcę wiedzieć czy twórcy mieli jakieś zgłoszenia co do tego czy może jakoś rozbudowali sam koniec gry? Na jakim etapie jest aktualna faza testów. Gra jest bardzo dobra, wizualnie rewelacyjna i aż szkoda, aby ta kwestia (jakiegoś niedopracowania) psuła końcowa ocenę ... zważywszy że można to trochę zmienić (lub całkiem, może ktoś wymyślił lepsze rozwiązanie od mojego). Dwntn pisałeś żeby na PM pisać ... czy to jeszcze aktualne i czy twórcy coś już poprawili/zmienili?

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 22 lip 2017, 01:56
autor: Ryu
guslarz pisze:Jest jeden minus (mały lub duży zależy jak na to patrzeć). Chodzi o to co pisał już jeden ze wcześniejszych graczy czyli syndrom ostatnich zbiorów (to jest coś co się u nas powtarzało za każdy razem)
Cieszę się że nie tylko u nas takie odczucia były...
Ja tam w razie czego jakiegoś hołmrula zrobię. Nawet coś na szybko wymyśliłem ale liczę że nie będę musiał :)

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 22 lip 2017, 09:50
autor: Jiloo
Dwntn pisze:Polecam mimo wszystko spróbować raz jeszcze gdy ukaże się gotowy PnP 2.0. Powinien być przygotowany w ciągu tygodnia.
I co, będzie ta nowa wersja PnP? Nie wiem czy mam czekać na poprawki, czy grać ze znajomym w to co już mam.

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 22 lip 2017, 10:50
autor: guslarz
Jiloo pisze:czy grać ze znajomym w to co już mam.
Ja bym grał ;). Gra jest bardzo ciekawa i mechanicznie naprawdę dobra. Główne mechaniki pewnie się nie zmienią. Myślę że jak dopracują końcówkę gry to będzie karciankowy hicior.

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 22 lip 2017, 11:25
autor: Jiloo
guslarz pisze:
Jiloo pisze:czy grać ze znajomym w to co już mam.
Ja bym grał ;). Gra jest bardzo ciekawa i mechanicznie naprawdę dobra. Główne mechaniki pewnie się nie zmienią. Myślę że jak dopracują końcówkę gry to będzie karciankowy hicior.
Ja już grałem, nam nie podeszła. Ale mam chętnego, który chce sprawdzić dlatego chce zagrać na poprawionej wersji.

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 22 lip 2017, 11:38
autor: Dwntn
guslarz pisze: Dwntn pisałeś żeby na PM pisać ... czy to jeszcze aktualne i czy twórcy coś już poprawili/zmienili?
Cześć,

Wydawnictwo wprowadza wszelkie poprawki zgłaszane przez playtesterów. Jeśli macie jakiekolwiek uwagi w związku z prowadzonymi rozgrywkami lub ewentualne sugestie, zachęcam do przekazywania ich na priv.

W chwili obecnej trwają prace nad ostatecznym wyglądem kart, stąd drobne opóźnienie w publikacji PnP 2.0. Oznacza to jednak że można jeszcze na tym etapie zgłaszać wszelkie uwagi, do czego szczerze zachęcam i ze swojej strony każdą uwagę przekażę wydawcy przy najbliższej telekonferencji.

Co do kwestii policzalności momentu zakończenia gry, jest to normalne w przypadku gier karcianych w których trigger kończący grę jest umieszczony w danej puli kart. Zastanawiam się jednak co powoduje że akurat w przypadku SP tak często gracze zwracają na to uwagę. Taki sam mechanizm pojawia się w innych grach, jak np. w niedawno wydanym Nemo's War i tam nikomu on nie przeszkadza i jak dotąd chyba nie było ani jednego komentarza negatywnego ani tu ani na BGG. Jak już pisałem kilka tygodni temu, możliwość wyliczenia ruchów przed zakończeniem gry jest tu elementem strategii i może być wykorzystana przez gracza w kluczowym momencie tj. zesłanie martwego śniegu w Panie Lodowego Ogrodu by zakończyć grę gdy jesteśmy na wygrywającej pozycji.

Niemniej jednak nikt nie jest nieomylny, więc rozważymy wszelkie opcje, łącznie ze zmniejszeniem puli kart w których kryje się Zodraz. Czy gdyby np. Zodraz pojawiał się jako jedna z trzech ostatnich kart talii Prób, wpłynęłoby to lepiej na Wasz odbiór gry ?


Pozdrawiam,

- K.

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 22 lip 2017, 12:23
autor: Ryu
Ja mam wrazenie że nie to jest problemem.
Jak pamietam z zasad za kazda postac kiedy robie harvest ciagnie sie 1 kartę. Jesli masz ich duzo ostatnim ruchem zgarniasz masę punktow dodatkowo konczac grę.
A jesli by ograniczyc ciagniecia kart do max 3 przy harvescie? To tylko pierwszy moj luźny pomysł i pojecia nie mam czy zadziała :)

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 22 lip 2017, 13:08
autor: Michał M
Problem chyba polega na tym, że (o ile ktoś nie ma miażdżącej przewagi) z reguły najprawdopodobniej będzie wygrywał gracz, który pierwszy zauważy możliwość zrobienia kończących grę żniw i nikt mu tej akcji nie anuluje. Nas (wydaje się, że nie tylko mnie) takie zakończenie raczej nie satysfakcjonuje, bo całą trwającą mniej więcej godzinę rozgrywkę sprowadza do tej jednej akcji.

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 22 lip 2017, 15:00
autor: Dwntn
Ryu pisze:Ja mam wrazenie że nie to jest problemem.
Jak pamietam z zasad za kazda postac kiedy robie harvest ciagnie sie 1 kartę. Jesli masz ich duzo ostatnim ruchem zgarniasz masę punktow dodatkowo konczac grę.
A jesli by ograniczyc ciagniecia kart do max 3 przy harvescie? To tylko pierwszy moj luźny pomysł i pojecia nie mam czy zadziała :)
Wariant który najprawdopodobniej znajdzie się w ostatecznej wersji gry zakłada że karty Prób dociąga się w zależności od wielkości Żniw, niezależnie od ilości Legatów użytych do tychże. Oznacza to w praktyce że przy uzyskaniu 1-6 kryształów, dociągniemy jedną kartę Prób, po uzyskaniu 8-12 kryształów - 2 karty Prób a przy 13 lub więcej kryształach - 3 karty Prób. W ten sposób ograniczamy możliwość wpływania na zakończenie gry jest mocno ograniczona, gdyż dociąg kart nie jest już uzależniony od ilości Legatów poświęconych na akcję Żniw.

- K.

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 22 lip 2017, 15:28
autor: Ryu
No i o takie coś właśnie mi chodziło. Super :D

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 23 lip 2017, 12:18
autor: Michał M
Moje pierwsze wrażenia po kilku rozgrywkach: https://metodymarnowaniaczasu.blogspot. ... rwsze.html

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 23 lip 2017, 13:34
autor: Dwntn
Michał M pisze:Moje pierwsze wrażenia po kilku rozgrywkach: https://metodymarnowaniaczasu.blogspot. ... rwsze.html
Fajny opis, choć zwróciłbym uwagę abyś bardziej zaznaczył (może nawet kilka razy w tekście), że graliście w prototyp gry. Większość negatywnych efektów np. talii Prób została zmieniona i nie jest już tak drakońsko taksująca dla graczy. Źle także opisałeś rzut kością. Przy akcjach Harvest, Tribute czy War rzucamy tylko jedną kością, niezależnie od ilości Legatów skierowanych do wykonania akcji.

Jeśli podobały ci się karty, to poczekaj aż zobaczysz nowy layout :-)

W okolicach środy będzie dostępny nowy PnP 2.0 a do drugiej połowy sierpnia wydawnictwo chce zakończyć playtesty. Na tym etapie, wydaje mi się że pozostanie tylko kwestia wyłapania literówek w tekstach, ale może wyjść coś jeszcze przy interakcjach różnych kart.

Jest także kilka wariantów zasad. Walczę o to aby wydawnictwo umieściło je w instrukcji, jednakże zależy to od ilości wolnego miejsca na tekst. Warianty będą dotyczyły m.in. draftu kart Labor aby zmniejszyć losowość ich dociągu na początku gry a także pozostałe warianty dotyczące różnych interakcji w grze.


Pozdrawiam,

- K.

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 23 lip 2017, 17:09
autor: Michał M
Dwntn, dzięki za uwagi, wrzucę pierwszy akapit Twojej wypowiedzi na końcu tekstu. Zmiany brzmią dobrze, bardzo się cieszę, że zostaną wprowadzone, a jeśli karty mają wyglądać jeszcze lepiej, to tylko się cieszyć. Dobrze, że jak na razie nikt nie uznał, że po prostu chcę się pastwić nad tą grą - rozpisałem się, bo uważam, że jest o czym i warto zaproponować pewne zmiany.

Re: Savage Planet: The Fate of Fantos

: 23 lip 2017, 17:21
autor: Dwntn
Michał M pisze: Dobrze, że jak na razie nikt nie uznał, że po prostu chcę się pastwić nad tą grą
Uważam że nie ma czegoś takiego jak pastwienie się nad grą, która jest prototypem. Zwracanie uwagi na rzeczy które wg. kogoś nie działają i sugerowanie zmian to rodzaj konstruktywnej krytyki na którą mam zwrócone uszy i wierz mi - każdą taką uwagę zapisuje, sprawdzam jak wpływa ona na ogólny flow gry i w miarę możliwości testuje podczas spotkań z graczami.

Wszystkie uwagi są mile widziane i sporo rzeczy dzięki nim zmieniło się w grze od momentu publikacji PnP 1.0. Druga wersja PnP powinna chodzić o wiele lepiej, ale wciąż może znaleźć się coś co będzie zgrzytało, dlatego ciągłe play testy i zgłaszanie uwag jest jak najbardziej wskazane.

Dziękuję także tym, którzy piszą do mnie wiadomości PM tu oraz na BGG. Wszystkie wasze uwagi trafiają do wydawcy oraz są przeze mnie testowane jako warianty zasad.

- K.