Strona 3 z 4

Re: EXIT: Gra Tajemnic

: 02 lip 2018, 21:57
autor: RunMan
Moim zdaniem nie tyle błąd, co po prostu "dziwna" zagadka - my (i sądząc po wpisach kolegów - nie tylko my) rozwiązaliśmy ją nieco inaczej niż zakładali twórcy, ale zagadka jest normalnie do przejścia.

Re: EXIT: Gra Tajemnic

: 03 lip 2018, 10:56
autor: kisiel365
sirafin pisze: 02 lip 2018, 21:41 Oj, też niedawno kupiłem Zapomnianą Wyspę i planuję w nią zagrać na urlopie. Podobnie jak KQuest chętnie się dowiem pozaspoilerowo, czy faktycznie jest jakiś błąd.
Nie ma błędu. Zagadka jest nieintuicyjna dla niektórych.

Re: EXIT: Gra Tajemnic

: 03 lip 2018, 19:19
autor: sirafin
Dzięki za potwierdzenie :)

Re: EXIT: Gra Tajemnic

: 03 lip 2018, 19:57
autor: lukwych
Powiem tak - nie ma błędu, przy graniu zgodnie z intencją autorów czyli zużywając elementy gry wszystko wychodzi dobrze. Jeżeli zamiast wykorzystać oryginalne komponenty zaczniecie rozwiązywać inaczej to zależnie od przyjętego sposobu wyjdzie lustrzane odbicie. Generalnie Wyspa to najbadziej "zużywalna" część.

Re: EXIT: Gra Tajemnic

: 03 lip 2018, 22:10
autor: KQuest
A jak pod kątem zużywalności wypadają pozostałe z nowych części?
Graliśmy w pierwsze trzy i na dobry początek niszczyliśmy laboratorium (uznaliśmy, że gramy tak jak chcą autorzy, ale pewnie dałoby się inaczej), chatę przeszliśmy bez żadnych uszkodzeń, a przygodę w Egipcie "zużyliśmy". Ogólnie staraliśmy się obejść niszczenie tam gdzie było to proste i nie wymagało dodatkowego kombinowania (np. kserowania), a niszczyliśmy tam gdzie niepotrzebnie by to wydłużyło rozgrywkę i wybiło nas z gry. Jak pod tym kątem wypada nowa trójka?

Re: EXIT: Gra Tajemnic

: 03 lip 2018, 22:20
autor: RunMan
Nowe trzy części zdecydowanie bardziej podatne na niszczenie - w poprzednich nie zniszczyliśmy nic, tutaj już trzeba było się nieźle napocić, żeby nie uszkadzać elementów.

Re: EXIT: Gra Tajemnic

: 03 lip 2018, 22:35
autor: kmd7
Ale też bez przesady, właśnie skończyłem drugą serię bez niszczenia czegokolwiek. Trzeba skopiować kilka kart oraz broszurkę, co w przypadku Exita zawsze robię. A drugą serię z czystym sumieniem mogę polecić. Zachowano zróżnicowanie zagadek na tyle, aby nie wpaść w rutynę. Za to rutyna może zgubić gracza.
Spoiler:

Re: EXIT: Gra Tajemnic

: 06 sie 2018, 01:04
autor: Skid_theDrifter
Generalnie nie wydaję sądów o grach dopóki nie poświęcę im dość czasu. Ze względu na naturę produktu jest to tym razem niemożliwe, więc powiem tak: w grobowcu bawiliśmy się świetnie, ale gra-gra to, kurde, nie jest. Też i nie oczekiwałem gry siadając do EXITa, ale myślałem, że znajdę coś głębszego w całym doświadczeniu, więcej poezji, wewnętrznego rymowania. Tak jak było, było bardzo dobrze. Jako zapalony zagadkowicz-puzlowicz-amator widziałem wyraźny podział na oryginalne zagadki oraz znane klasyki gatunku. Natomiast wiem dzięki tej grze, gdzie jest moja ślepa plamka jeśli chodzi o zdolności obserwacji, bo zagadka dla wielu pewnie łatwa mi zabrała wstydliwą ilość czasu.

Dodatkowy czas pochłonęło nie zniszczenie swojej kopii, które okazało się jak najbardziej możliwe i wcale nie wymagało karkołomnych wygibasów: zdjęcia i tablet ze stylusem niwelują większość jednorazowości, co samo w sobie jest fajnym wyzwaniem: jak grać, żeby nie zniszczyć. Oczywiście nie na potrzebę własną, bo regrywalności tu nie ma.

I tu jest pies pogrzebany tylko, że dla mnie to nie jest gra-gra, tak jak generalnie "escape room" to nie gra. Grę można rozegrać ponownie, nauczyć się, grać lepiej. Ze względu na to, że mamy pełen wbudowany system podpowiedzi i liniową progresję, nie można też przegrać. Ale czy jest to przyjemne doświadczenie, emocjonujące? Tak, jak najbardziej. Podatne niestety na typ alfy, de facto jedna osoba może kręcić całym stołem - ale to nie tyle skaza produktu, a osobowości. Dość powiedzieć, że kolejne pudełka wskakują na radar, bo EXIT jest zwyczajnie sympatyczny. W swojej najlepszej formie emocjonuje i dostarcza "a-ha!", w najgorszej serwuje odsmażony typ zagadek. Powiem jeszcze tylko, że przed samą rozgrywką zlał mnie zimny pot, gdy z talii na samym końcu usunąłem reklamowe karty do pozostałych części - a jedna z dwoma literówkami. Już myślałem, że czeka mnie "Full Galakta Experience", ale na szczęście nie dopatrzyłem się błędów w samej grze. Na pewno jest to dobra alternatywa dla zwyczajnego siadania do pełnowymiarowej gry, ponieważ zdarzyć może się tylko raz.

Re: EXIT: Gra Tajemnic

: 11 kwie 2019, 13:53
autor: vikingowa
Nareszcie! Kto jeszcze czeka cierpliwe?

Obrazek

Re: EXIT: Gra Tajemnic

: 11 kwie 2019, 17:20
autor: tablis
Gralem w obie (+ pozostale dwie z trzeciego rzutu Exitow, czyli Sinister Mansion i Mysterious Museum), wiec moge sie podzielic wrazeniami:

Sunken Treasure i Mysterious Museum sa zdecydowanie najlatwiejszymi ze wszystkich Exitow. Rozwiazujemy zawsze tylko jedna zagadke na raz i wiemy, ktorymi stronami zeszyciku mamy sie podpierac. Prawidlowe rozwiazanie kaze nam przewrocic strone i przechodzimy do nastepnej. Wyzwan wiekszych wiec nie ma, ale mimo to b. dobrze sie bawilismy przy obu.

Sinister Mansion i Orient Express sa w "starym" stylu - caly zeszycik jest dostepny do przegladania od razu. Dodatkowo w Orient Expressie wprowadzono element detektywistyczny w postaci poszukiwania przestepcy, ktory moim zdaniem fajnie dziala i pozwala dodatkowo wysilic szare komorki. Wg mnie Orient jest najlepszy z calej czworki. O Sinister Mansion nic nie napisze, bo go nie pamietam :D Ale bawilem sie rownie dobrze, jak przy poprzednich.

Re: EXIT: Gra Tajemnic

: 12 kwie 2019, 09:04
autor: sirafin
vikingowa pisze: 11 kwie 2019, 13:53Nareszcie! Kto jeszcze czeka cierpliwe?
Może nie do końca cierpliwie, ale czekam :D Oprócz planszówek lubimy sobie zabierać jakąś łamigłówkę przy wypadach na działkę ze znajomymi, a Exity do tej pory sprawdzały się w tej roli rewelacyjnie.

Re: EXIT: Gra Tajemnic (Inka Brand, Markus Brand)

: 07 sie 2019, 00:11
autor: Bonhart
Wziąłem na wakacje EXIT Chata w lesie,
Spoiler:
Z góry dziękuję.

Re: EXIT: Gra Tajemnic (Inka Brand, Markus Brand)

: 07 sie 2019, 01:07
autor: kmd7
Spoiler:

Re: EXIT: Gra Tajemnic (Inka Brand, Markus Brand)

: 07 sie 2019, 07:43
autor: polwac
Spoiler:
Twoje pytanie powinno być moim zdaniem w spoilerze, żeby nie psuć innym niespodzianki.

Re: EXIT: Gra Tajemnic (Inka Brand, Markus Brand)

: 07 sie 2019, 07:45
autor: BartP
Ogólna rada do wszelkich odcinków Exita:
Spoiler:

Re: EXIT: Gra Tajemnic (Inka Brand, Markus Brand)

: 07 sie 2019, 08:48
autor: KQuest
kmd7, to nie to ;)

Bonhart,
(spoiler z Exit: Chata w lesie)
Spoiler:

Re: EXIT: Gra Tajemnic (Inka Brand, Markus Brand)

: 07 sie 2019, 09:37
autor: kmd7
Dlatego od razu zastrzegłem, że mogę się mylić. Dzięki za sprostowanie, KQuest, moja pamięć dobra, ale krótka ;).

Re: EXIT: Gra Tajemnic (Inka Brand, Markus Brand)

: 07 sie 2019, 22:51
autor: Bonhart
Dziękuję za odzew. Faktycznie, nie pomyślałem o spoilerze i na szybko wpisałem pytanie.

Re: EXIT: Gra Tajemnic (Inka Brand, Markus Brand)

: 14 paź 2019, 18:18
autor: pegzi
Nasza recenzja Śmierci w Orient Expressie: https://dicelandblog.pl/recenzja-231-ex ... expressie/

Re: EXIT: Gra Tajemnic (Inka Brand, Markus Brand)

: 05 gru 2020, 18:11
autor: sorok
odkopuję temat dot. EXIT. Konkretnie "Chata w lesie" ale sądząc po opisach, każdy EXIT ma identyczne zasady.

To pierwsza moja gra tego typu. I od razu mam jedno pytanie - jak zacząć grać w tę grę? Co powinno być pierwszym ruchem w grze?

Do pudełka dołączona jest kilkustronicowa instrukcja opisująca początkowe ułożenie kart oraz sposoby rozwiązywania zagadek i używania tarczy kodowej. Natomiast w podsumowaniu instrukcji jest info, że (po przeczytaniu instrukcji) można zacząć grać - i tyle. Brak informacji od czego zacząć, które karty odsłonić a które nie. Zaczęliśmy od pierwszej z wierzchu karty ale po dłuższym czasie nikt żadnego rozwiązania nie wymyślił. Dobraliśmy kolejną kartę ale znowu tekst na niej nijak miał się do poprzedniej. Odłożyliśmy wszystko do pudełka i rozegraliśmy partię innej planszówki coby nie tracić wieczoru.
Zakładam, że coś źle zaczęliśmy z EXITem. Czy ktoś mógłby wskazać co zrobiliśmy nie tak? Jakie karty/kartę odsłonić jako pierwsze?

Re: EXIT: Gra Tajemnic (Inka Brand, Markus Brand)

: 05 gru 2020, 18:39
autor: KQuest
Karty bierzecie tylko jeśli gra Wam powie, że macie to zrobić (tekst albo znalezienie gdzieś w książeczce rysunku karty z konkretną literą). Zazwyczaj na początku czyta się fabularne wprowadzenie, a instrukcja mówi co macie wyciągnąć z pudełka, a co zostawić do momentu, w którym gra pozwoli Wam to wyciągnąć.

Instrukcja powinna Wam powiedzieć czy macie od razu dostępną całą książeczkę, czy na przykład tylko pierwsze strony. Przykładowo, w Zakazanym zamku, w punkcie "Gra się rozpoczyna" jest informacja, że należy włączyć stoper i że od tej pory można przejrzeć wszystkie strony książki. Teraz przystępujecie do rozwiązania zagadek (z użyciem dysku), a jeśli podczas przeglądania książki znajdziecie grafikę karty, to taką kartę dobieracie. Nie pamiętam jak to dokładnie wyglądało w Chacie w lesie, ale wszystko powinno być w instrukcji

Re: EXIT: Gra Tajemnic (Inka Brand, Markus Brand)

: 05 gru 2020, 18:47
autor: Fojtu
sorok pisze: 05 gru 2020, 18:11 odkopuję temat dot. EXIT. Konkretnie "Chata w lesie" ale sądząc po opisach, każdy EXIT ma identyczne zasady.

To pierwsza moja gra tego typu. I od razu mam jedno pytanie - jak zacząć grać w tę grę? Co powinno być pierwszym ruchem w grze?

Do pudełka dołączona jest kilkustronicowa instrukcja opisująca początkowe ułożenie kart oraz sposoby rozwiązywania zagadek i używania tarczy kodowej. Natomiast w podsumowaniu instrukcji jest info, że (po przeczytaniu instrukcji) można zacząć grać - i tyle. Brak informacji od czego zacząć, które karty odsłonić a które nie. Zaczęliśmy od pierwszej z wierzchu karty ale po dłuższym czasie nikt żadnego rozwiązania nie wymyślił. Dobraliśmy kolejną kartę ale znowu tekst na niej nijak miał się do poprzedniej. Odłożyliśmy wszystko do pudełka i rozegraliśmy partię innej planszówki coby nie tracić wieczoru.
Zakładam, że coś źle zaczęliśmy z EXITem. Czy ktoś mógłby wskazać co zrobiliśmy nie tak? Jakie karty/kartę odsłonić jako pierwsze?
Zaczynasz od książeczki, tam znajdziesz oznaczenia pierwszych zagadek :)

Re: EXIT: Gra Tajemnic (Inka Brand, Markus Brand)

: 06 gru 2020, 16:30
autor: sorok
dzięki za szybkie odpowiedzi

@KQuest @Fojtu
Instrukcja mówi o tym, że cyt.: "...na początku gry macie do dyspozycji tylko książkę i dysk dekodujący." Potem, w punkcie "Gra się rozpoczyna" jest ciut inaczej:
"...uruchomcie stoper i uciekajcie ... Teraz można przejrzeć wszystkie strony książki i rozpocząć rozwiązywanie zagadek. Jeśli cokolwiek będzie niejasne, możecie sięgnąć ponownie po instrukcję." I tu się kończy instrukcja. Nie ma nic o dobraniu lub odsłonięciu którejkolwiek karty/kart, z któregokolwiek stosu.
Wprowadzenie z instrukcji oraz książeczki przeczytane. W książeczce jest ok. 10 zagadek. Zaczynamy od książeczki i rozwiązujemy zadania z niej używając dysku, a potem powinny pojawiać się jakieś karty. Spróbujemy.

Re: EXIT: Gra Tajemnic (Inka Brand, Markus Brand)

: 06 gru 2020, 16:44
autor: sirafin
sorok pisze: 06 gru 2020, 16:30Instrukcja mówi o tym, że cyt.: "...na początku gry macie do dyspozycji tylko książkę i dysk dekodujący." Potem, w punkcie "Gra się rozpoczyna" jest ciut inaczej:
"...uruchomcie stoper i uciekajcie ... Teraz można przejrzeć wszystkie strony książki i rozpocząć rozwiązywanie zagadek. Jeśli cokolwiek będzie niejasne, możecie sięgnąć ponownie po instrukcję." I tu się kończy instrukcja. Nie ma nic o dobraniu lub odsłonięciu którejkolwiek karty/kart, z któregokolwiek stosu.
Na tej samej stronie co pierwszy cytat, masz przykład z obrazkiem karty. O tym pisali KQuest i Fojtu. Szukajcie w książce obrazków kart, w ten sposób dostaniecie pierwszą/pierwsze zagadki :)

Re: EXIT: Gra Tajemnic (Inka Brand, Markus Brand)

: 12 gru 2020, 19:25
autor: sorok
Dzięki za odpowiedź. W tygodniu nie było czasu pograć, dopiero w weekend przysiedliśmy na próbę do EXIT'a.

Zaczęliśmy od karty widocznej w instrukcji (jako przykład karty zagadki), choć nie jest tam jasno wspomniane, że akurat ta karta ma być odsłonięta na rozpoczęciu gry. Przeglądanie samej książeczki, bez odkrytych jakichkolwiek kart, w sumie nic nam nie dało. Jakoś ruszyliśmy z tematem do przodu, rozwiązaliśmy kilka zagadek, odkryliśmy kilka kolejnych kart. Nie skończyliśmy całości gry (mamy raptem 5-6 zagadek rozwiązanych), brakło trochę chęci. Pojawiły się natomiast kolejne pytania o sposób gry:
- na niektórych odkrytych kartach brak jest jakiegokolwiek znaku symbolu zagadki. Najczęściej są to fabularne opisy, teoretycznie wprowadzające w klimat ale praktycznie nic nie wnoszące. Czy takie karty do czegoś mają się przydać? Nie wiem czy czegoś jeszcze nie odkryliśmy? W instrukcji nie ma przykładu ani omówienia takich kart a do niczego się jeszcze nie przydały. Zagadek kilka rozwiązaliśmy a z tymi kartami nie wiemy co zrobić dalej.
- rozwiązania zagadek - z instrukcji wynika, że podawany przez nas kod jest albo "prawidłowy" albo "może być prawidłowy". Przy przykładzie "prawidłowy" karta rozwiązania powinna wskazywać na kolejne karty zagadek do wyciągnięcia. Takiego "rozwiązania" chyba jeszcze nie znaleźliśmy. Notorycznie trafiamy natomiast na karty rozwiązania, które "może być prawidłowe" z rysunkami kilku przedmiotów i widocznymi obok nich numerami kart rozwiązań. Rozumiem to jako konieczność powiązania kodu przedmiotu z kodem zagadki. Trafiają nam się jednak zagadki, których rozwiązanie (z widocznymi przedmiotami i kartami rozwiązań) wskazuje na przedmioty, których nie mamy. Ostatnia z zagadek dotyczyła "gry w kolory" - dość prosta, nie da się tego inaczej rozwiązać a mimo tego karta rozwiązania wskazuje na przedmioty których nie mamy nigdzie. Co w takim przypadku powinniśmy zrobić? Odłożyć zagadkę na bok jako rozwiązaną? Poczekać aż znajdziemy gdzieś karty z widocznymi przedmiotami (do których będzie pasowała odpowiedź z tej zagadki)?