Strona 3 z 27

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 28 mar 2018, 13:41
autor: vir3ns
8 rund może sprawić, że gra będzie „ciaśniejsza”. Według najbardziej doświadczonych graczy (np. playtesterów) optymalne rozwinięcie imperium zajmuje 7 rund dlatego w podstawowej wersji gry mamy 2 rundy na nieprzewidziane wypadki i nieszczęśliwe starty. Tutaj tego miejsca na pecha i błędy będzie trochę mniej.

Bardziej ciekawi mnie wpływ skrócenia gry na balans ras biorąc pod uwagę, że zaprezentowana Mechanema jest prawie identyczna... Ale wszystko co przeszkadza Hydranom w grze będzie mnie cieszyło :D


~J

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 28 mar 2018, 13:45
autor: AkitaInu
vir3ns pisze: 28 mar 2018, 13:41 8 rund może sprawić, że gra będzie „ciaśniejsza”. Według najbardziej doświadczonych graczy (np. playtesterów) optymalne rozwinięcie imperium zajmuje 7 rund dlatego w podstawowej wersji gry mamy 2 rundy na nieprzewidziane wypadki i nieszczęśliwe starty. Tutaj tego miejsca na pecha i błędy będzie trochę mniej.

Bardziej ciekawi mnie wpływ skrócenia gry na balans ras biorąc pod uwagę, że zaprezentowana Mechanema jest prawie identyczna... Ale wszystko co przeszkadza Hydranom w grze będzie mnie cieszyło :D

~J
Mechanema jest całkiem mocna, w sumie jedną z mocniejszych i prostszych ras :) Hydran rzeczywiście trzeba by było troche utemperować :)

Ja mam nadzieje że Draco się zmienią bo w grze z dodatkami ta rasa jest po prostu niegrywalna :)

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 28 mar 2018, 17:53
autor: vir3ns
No przynajmniej graficznie Draco się zmieniło. Z ciekawych enigmatycznych postaci na jakieś błękitne energooszczędne żarówy :/


~J

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 28 mar 2018, 18:25
autor: costi
vir3ns pisze: 28 mar 2018, 11:17 Dla osób, które nie śledzą wątku na BGG:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/201803 ... bf0073.jpg

To jest dopiero ciekawostka... Ale robi się dziwnie :/


~J
Ależ to będzie kosztować...

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 12 cze 2018, 17:38
autor: vir3ns
Z najciekawszych zmian:

Komputery nie będą miały inicjatywy - położenie nacisku na napęd może ułatwić ludziom przejście z mentalności atakowania tylko w ostatniej rundzie na trochę agresywniejsze nastawienie. Podoba mi się!

Rakiety mają koszt 1 energii - popularny wariant wchodzi jednak w życie.

Draco dostał buffa.

Wygląda na to, że kostki populacji będą z przezroczystego plastiku, wygląda to świetnie.

Grafiki postaci dalej wyglądają na totalnie niedorobione, czekam na chociaż jedną finalną (a jak to są finalne, to jest mi przykro).

Nie oglądałem zbyt uważnie, więc na pewno dużo jeszcze można tam dostrzec :) I co myślicie?

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 12 cze 2018, 17:47
autor: Galatolol
Co do kostek nie jestem pewny, komponenty w filmiku są zastępcze.

Co do grafik ras, to chyba są ostateczne. Mnie też nie zachwycają, płaskie i komputerowe, stare miały charakter.

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 12 cze 2018, 18:02
autor: vir3ns
Po co mieli załatwiać jakieś kostki specjalnie do prototypu jak mogli wziąć ze starego eclipsa? Jak dla mnie jeżeli to pokazali w ten sposób to jest spora szansa, że takie będą :)

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 12 cze 2018, 20:16
autor: rattkin
vir3ns pisze: 12 cze 2018, 17:38 Komputery nie będą miały inicjatywy - położenie nacisku na napęd może ułatwić ludziom przejście z mentalności atakowania tylko w ostatniej rundzie na trochę agresywniejsze nastawienie.
Możesz rozwinąć? Komputery miały wcześniej inicjatywę? (nie pamietam). Napęd zawsze był ważny, szczególnie w ostatniej rundzie, bo umożliwiał nagłe i dalekie rozpełznięcie się po galaktyce.

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 12 cze 2018, 20:37
autor: AkitaInu
Tak, mialy. Byly jednym z mocniejszych upgradeow.

A jakiego buffa draco dostali?

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 12 cze 2018, 21:51
autor: vir3ns
@rattkin, chodziło mi o to, że nowi gracze często mają problem żeby zauważyć siłę dobrego napędu i bagatelizują te technologie. Może to doprowadzić do bardzo nieciekawej dynamiki rozgrywki gdzie wszyscy się bunkrują, a ataki na sąsiadów są bardzo nieopłacalne ze względu na dużą ilość akcji potrzebną do przeniesienia floty gdzieś dalej. Jeśli została zwiększona relatywna siła napędu, to takim grupom łatwiej będzie dojść do optymalnej strategii, a w sieci nie będzie tyle niesprawiedliwych opinii, że "nic się nie dzieje do 9 rundy". Doświadczeni gracze nie mieli z tym oczywiście żadnego problemu, ale jeśli gra ma się stać przyjaźniejsza to moim zdaniem warto :)

Nie mówiąc o tym, że w ten sposób tarcze stały się też lepsze. Jak dla mnie zmiana bardzo na plus!

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 12 cze 2018, 21:52
autor: vir3ns
Co do buffa Draco.
Z tego co pamiętam to teraz startują z fusion drive. Zawsze coś :)

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 14 lip 2018, 02:48
autor: vir3ns
Jeśli ktoś jeszcze nie widział to radzę zajrzeć na BGG i przeczytać Designer Notes. Touko opisuje wszystkie zmiany, które postanowił wprowadzić do gry i z jaką pieczołowitością podchodzi do tego projektu.

Muszę powiedzieć, że nie mam tutaj żadnych wątpliwości, zasady drugiej edycji są trafione w punkt i zgadzam się z absolutnie wszystkimi. To będzie po prostu lepsza gra o ilę to jeszcze możliwe!

Pojawia się też trochę ekscytujących nowości, z których najbardziej szokujące są nowe rzadkie technologie dodające ruch i ilość płytek, które można wziąć przy ulepszeniu.

No i prawdziwa bomba czyli pomniejsze rasy jako nowe możliwości dyplomatyczne! Po prostu świetne.

Kickstarter jest bardzo słaby ale mam nadzieję, że nie przeszkodzi to w powstaniu świetnej gry. Okładka będzie zmieniona, to teraz czekam tylko na lepsze grafiki postaci.

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 14 lip 2018, 02:56
autor: rattkin
vir3ns pisze: 14 lip 2018, 02:48 No i prawdziwa bomba czyli pomniejsze rasy jako nowe możliwości dyplomatyczne! Po prostu świetne.
Nie przesadzasz aby? To zwykły ochłap wymyślony na kolanie, żeby ratować - właściwie to są Technology Tiles z dodatków.

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 14 lip 2018, 03:09
autor: vir3ns
Wygląda to jak ochłap bo sfrajerzyli kampanię.

Te sztuczne sojusze będa wypełniały lukę w grach poniżej 4 osób i w bardzo ciekawy sposób wzmacniają Terran. Ich dodatkowy slot na dyplomację będzie teraz zupełnie inaczej postrzegany.

No i biorąc pod uwagę, że do gry będzie teraz wtłaczana większa ilość kasy (przy pasowaniu) daje to trochę ciekawych możliwości.

Powtórzę, Kickstarter jest prowadzony bardzo źle i podjęli wiele niefortunnych decyzji przez co ludzie czują się oszukani. Inna prezentacja tematu na pewno wiele by dała. Sama gra natomiast będzie fantastyczna (potencjalnie też bardzo brzydka).

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 05 wrz 2018, 08:19
autor: Retrac
Z góry przepraszam, za może głupie pytanie, ale jako że nie śledzę kickstarterowych akcji mam takie pytanie. Czy sądzicie, że będzie możliwość zakupienia gry w jakimś polskim sklepie? (bo jak rozumiem w ramach akcji już nie można dofinansować).

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 05 wrz 2018, 08:24
autor: Jiloo
Można, oczywiście, że można.
Wystarczy wejść na stronę kampanii
https://www.kickstarter.com/projects/ko ... the-galaxy

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 05 wrz 2018, 08:27
autor: Skywarden

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 05 wrz 2018, 08:45
autor: brazylianwisnia
Retrac pisze: 05 wrz 2018, 08:19 Z góry przepraszam, za może głupie pytanie, ale jako że nie śledzę kickstarterowych akcji mam takie pytanie. Czy sądzicie, że będzie możliwość zakupienia gry w jakimś polskim sklepie? (bo jak rozumiem w ramach akcji już nie można dofinansować).
Patrząc na obecny rynek planszowek to mysle ze jest szansa na polską wersję. Skoro takie tytuły jak Lisboa, Anachrony czy Gloomhaven ktoś zdecydował się wydać w PL to myślę że jest szansa na Eclipse.

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 05 wrz 2018, 08:54
autor: Retrac
oj tam zaraz lenistwo. Już mówiłem, że nie jestem w ogóle obyty z kickstarterem, szukałem na tej stronie możliwości wsparcia - nie znalazłem, dodatkowo zmylił mnie tekst "Funding period Jul 10 2018 - Jul 30 2018 (19 days)" - teraz już domyślam się, że chodziło o czas zebrania 100% funduszy...
Ten drugi link już dla mnie znacznie czytelniejszy.
Dziękuję za pomoc.

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 05 wrz 2018, 13:01
autor: Jiloo
U góry na stronie kampanii jest duży przycisk „Late pledge”.
Kieruje na stronę którą podał Skywarden.

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 24 wrz 2018, 20:23
autor: Galatolol
W sumie nie wiem, w którym temacie o Eclipsie to zapostować, bo się tyczy edycji 1,5 :)

Fanowskie przygotowanie "nakładek" na oryginalnego Eclipse'a, zawierające wszystko, co zostało ujawnione z drugiej edycji, jest już gotowe.

https://boardgamegeek.com/article/30069863#30069863

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 24 wrz 2018, 22:08
autor: wirusman
Widać że nie tylko my nie lubimy być "oszukiwani"

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 30 wrz 2018, 11:35
autor: vir3ns
Ja swojego Eclipsa przerobiłem na drugą edycję właściwie niezależnie od podanego wyżej wątku (wolę grafiki bazowane na skanach) i jest już gotowy do grania.

Wczoraj udało nam się nawet rozegrać pierwszą partię na zasadach drugiej edycji (5 osób) i cała ekipa była zadowolona z ulepszeń :D

W moim podpisie jest link do naszego Warszawskiego wątku z eclipsem, jeśli ktoś chce poczytać wrażenia lub dołączyć do nas i przetestować nowe zasady to zapraszam!

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 19 mar 2019, 02:09
autor: Casiliasplp
Coś wiadomo o wysyłce ??

Re: Eclipse: Second Dawn for the Galaxy

: 19 mar 2019, 02:53
autor: rattkin
Lipiec najwcześniej.