Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
: 05 sty 2020, 21:52
autor: Quba40
Zagrałem dzisiaj pierwszy scenariusz na dużej mapie, pełen potencjał taktycznego poruszania się i wykorzystywania zdolności bohaterów.
Ad1666 wymaga niezłego główkowania, ale udział losu również jest obecny, dzięki temu jest tu bardzo emocjonująco, powiedziałbym, że los to jakieś 35% powodzenia, 35% to taktyka a 30% to umiejętne dobranie bohaterów do drużyny oraz ich dodatkowego wyposażenia. Podoba mi się, że przywiązujemy się do postaci i nie traktujemy ich tylko jak pionki na planszy. Realizm jest na przyzwoitym poziomie, znaleziono tu balans poziomu komplikacji zasad.
Szczęśliwy wystrzał z muszkietu potrafi położyć niemal każdą postać trupem. Średnio 2 trafienia dowolną bronią wystarczają aby pokonać większość postaci, czując ich śmiertelność gra się nad wyraz ostrożnie, korzystając z każdej przewagi jak terenowe przeszkody, liczebność czy niepozorność. Postać uzbrojona w broń strzelecką nawet mimo lepszej walki wręcz nie szarżuje do akcji, tylko najpierw wykorzystuje dystans i próbuje złapać wroga w niedogodnej dla niego pozycji.
Podoba mi się, że setup jest całkiem szybki oraz to, że rozgrywka zaczyna się w momencie wyboru postaci do drużyny i ekwipunku, takie przygotowywanie do misji sprawia, że jest bardziej osobiście, że faktycznie bardziej dba się o naszych podkomendnych.
Podczas ostatniej gry prowadziłem od połowy scenariusza do jakichś 3/4, aby potem przegrywać, miałem jeszcze szansę wygrać w ostatniej turze, ale źle ją rozegrałem i los mi nie do końca sprzyjał co skrzętnie wykorzystała moja żona i zasłużenie zwyciężyła.
Po 4 rozgrywkach wstępnie oceniam grę na 9/10 - to na razie najlepszy skirmish w jaki grałem do tej pory, a grałem w gry takie jak Mordheim, HATE, AVP The Hunt Begins 2nd ed., Heroes of Normandie czy The World of SMOG.
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
: 19 sty 2020, 17:27
autor: Quba40
Po łącznie 5 rozgrywkach z moją żoną w weekend zagrałem 2 gry w trybie arcywroga ale solo z wykorzystaniem moich zasad, które zaproponowałem na BGG https://boardgamegeek.com/article/33831633#33831633. Może komuś się przydadzą do testowych rozgrywek
Spoiler:
1. General Rules:
1) AI side dosen't have cards on hand.
2) Movement - take the nearest path even if it requires climbing, etc. Try to be adjacent with an allay or with cover
3) Difficulty level
1 - no changes
2 - add one extra silver character for AI side
3 - increase value of every AI card by 1
4 - add one extra silver character for AI side and increase value of every AI card by 1
5 - add two extra silver characters for AI side and increase value of every AI card by 1
1. Initiative Phase
Draw 2 cards and pick higher value and support with other if it is possible. If AI have higher initiative card then he always start first.
2. Action Phase
Before their activation pick one card from deck. Depending on suit, you will activate appropriate character. When this character will have to make any test you pick next card and support it with AI card.
Don't discard AI card, leave it for activated character.
AI suits meaning:
1) Skull - wise action: activate the closest character to an enemy with/closest to goal item/person and:
prior 1: take quick shot and partial movement to be adjacent to him
prior 2: take full movement to be adjacent to him
prior 3: take quick shot and partial movement in his direction
prior 4: take full movement in his direction
2) Heart - brave action: activate the closest character to the closest enemy and:
prior 1: take quick shot and partial movement to be adjacent to him
prior 2: take full movement to be adjacent to him
prior 3: take quick shot and partial movement in his direction
prior 4: take full movement in his direction
3) Cup - defensive action: activate the closest character to the closest enemy and:
prior 1: take defensive shot
prior 2: if an enemy has not activated yet and is in the range less than 4 - partial move away from an enemy to be adjacent with an allay and quick shot
prior 3: take aimed shot
prior 4: partial move towards an enemy and quick shot
prior 5: reload
4) Horseshoe - full movement action: activate the closest character to an enemy with/closest to goal item/person and:
prior 1: take sprint action to be adjacent to him
prior 2: take sprint action in his direction
5) Black joker - reckless action: player activates anyone and anyhow he wants
He gets 0 to any test fot suppor Black joker card
6) Red joker - heroic action: activate the highest value character to an enemy with/closest to goal item/person and:
prior 1: take quick shot and partial movement to be adjacent to him
prior 2: take full movement to be adjacent to him
prior 3: take sprint action to be adjacent to him
prior 4: take sprint action in his direction
prior 5: take full movement in his direction
He gets +3 to any test for support Red joker card
7) AI character with a goal item - activate him with Skull or Horseshoe or when he is last not acitvated character and:
prior 1: sprint in goal direction only if the closest enemy is in the range farther than 4
prior 2: full movement in goal direction to be adjacent to an ally
3. Combat phase:
AI firstly choose characters with the highest character point value plus AI card value. In case of draw firstly AI card with red color then higher AI card value.
When AI character is adjacent with more than one enemy:
prior 1: critical wounded character
prior 2: lower combat value
prior 3: lower current health value
prior 4: lower parry value
prior 5: lover character value
4. Morale phase:
Play as normal, with Reinforcement rules as above.
5. Interaction phase:
If any AI character has skills usable in Interaction phase, AI activates those characters with higher character value + AI card value first. In case of a draw AI card value first. In case of a draw higher AI card value first. Any tests resulting in Interaction phase are played as normal with Reinforcement from AI card.
6. End turn phase:
discard all AI cards and reshufle AI deck if it's required as normal.
Gra arcywrogiem wymaga częstego podejmowania decyzji za stronę tych złych w oparciu o wylosowaną kartę AI - na pewno nie jest to idealne rozwiązanie, jednak na pewno jest lepsze niż typowe granie za obie strony.
W moim rozwiązaniu przynajmniej jest pewna sugestia co do priorytetyzowania zachowania w zależności od koloru karty AI. Arcywróg może przyzywać posiłki, więc pewne braki w optymalizacji nadrabia ilością wrogów, a dobrana karta AI zawsze wspiera zagraną kartę podczas testów. Oczywiście ten tryb nie umywa się do normalnej rozgrywki i nie zastąpi żywego oponenta. Mógłbym go oczywiście rozbudować w oparciu o bardziej złożony model jednak obawiam się, że znacznie wydłużyłoby to czas rozgrywki.
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
: 21 sty 2020, 22:04
autor: suibeom
Jako, że jestem laikiem zacznę od pytania, co to takiego ten skirmish? Dwa, czy gra dobrze chodzi na dwie osoby, bo gram tylko z dziewczyną?
Gra bardzo mi się podoba i chodzi za mną jej zakup.
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
: 22 sty 2020, 00:12
autor: mluckner
suibeom pisze: ↑21 sty 2020, 22:04
Jako, że jestem laikiem zacznę od pytania, co to takiego ten skirmish? Dwa, czy gra dobrze chodzi na dwie osoby, bo gram tylko z dziewczyną?
Gra bardzo mi się podoba i chodzi za mną jej zakup.
Gra głównie chodzi na dwie osoby.
Skirmish to pojedynki małych grup przeciwników, tak zwanych band. Każda banda liczy kilka kilkanaście figurek, w odróżnieniu do bitewnych gier figurowych gdzie mamy dziesiątki lub setki figurek reprezentujących całe armie.
Byłbym ostrożny wybierając tego typu tytuł do gry z dziewczyną. Ale nie chcę generalizować. W jakie gry gracie?
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
: 22 sty 2020, 07:43
autor: suibeom
Spoiler:
mluckner pisze: ↑22 sty 2020, 00:12
Gra głównie chodzi na dwie osoby.
Skirmish to pojedynki małych grup przeciwników, tak zwanych band. Każda banda liczy kilka kilkanaście figurek, w odróżnieniu do bitewnych gier figurowych gdzie mamy dziesiątki lub setki figurek reprezentujących całe armie.
Byłbym ostrożny wybierając tego typu tytuł do gry z dziewczyną. Ale nie chcę generalizować. W jakie gry gracie?
Przygodowe, ameritrashe, abstrakcyjne (chyba )- Zombicide BP, GH do Najeźdźcy, Nemesis, Doom 2 ed., The Others, TWoM, Posiadłość Szaleństwa, HwA lcg, Minerały, Azul, Sagrada, Brzdęk. Gejsze itd...
Nie tykamy euro choć w planach mamy Anachrony, ale z figurkami
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
mluckner pisze: ↑22 sty 2020, 00:12
Gra głównie chodzi na dwie osoby.
Skirmish to pojedynki małych grup przeciwników, tak zwanych band. Każda banda liczy kilka kilkanaście figurek, w odróżnieniu do bitewnych gier figurowych gdzie mamy dziesiątki lub setki figurek reprezentujących całe armie.
Byłbym ostrożny wybierając tego typu tytuł do gry z dziewczyną. Ale nie chcę generalizować. W jakie gry gracie?
Przygodowe, ameritrashe, abstrakcyjne (chyba :-) )- Zombicide BP, GH do Najeźdźcy, Nemesis, Doom 2 ed., The Others, TWoM, Posiadłość Szaleństwa, HwA lcg, Minerały, Azul, Sagrada, Brzdęk. Gejsze itd...
Nie tykamy euro :-D choć w planach mamy Anachrony, ale z figurkami :-D
Reguły mogą być trochę bardziej skomplikowane niż w wymienionych grach, ale jeżeli gracie w Doom i Nemesis to główna kwestia, czyli silnie konfrontacyjny charakter gry nie powinien być dla Was problemem.
Wydawca rozpoczyna promocję gry, więc jeżeli macie możliwość możecie wybrać się na pokazy i ocenić czy to tytuł dla Was.
Wydarzenia premierowe
25 stycznia, w naszym sklepie stacjonarnym na Wilczej odbędzie się dzień z Anno Domini 1666, na który serdecznie zapraszamy. Będzie można spotkać członków zespołu, nauczyć się grać, poplotkować i zobaczyć modele z pierwszego planowanego nowego dodatku :)
1-2 lutego weekend z Anno Domini będzie odbywał się Wargamerze Lublin.
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
: 22 sty 2020, 08:19
autor: suibeom
za daleko, jesteśmy ze śląska, a przez nawał pracy Katowice to dla nas w tej chwili jedyna opcja. Liczę, że uwzględnią to miasto lub okolice
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
: 22 sty 2020, 11:45
autor: Quba40
Moja żona gra ze mną w większość gier kooperacyjnych ale nie lubi mocnej rywalizacji. Zagrała ze mną i całe szczęście spodobała jej się mechanika oraz możliwości jakie ze sobą niosą scenariusze.
Zasady nie są trudne ale jest dużo mikro zasad, więc trzeba być ogarniętym graczem. Gra nastawiona jest na mocną konfrontację i potrafi wywołać sporo emocji, jeśli ktoś sobie z tym nie radzi to może nie być jej zwolennikiem. Całe szczęście jest też spory udział losu na który można zwalić swoje błędy decyzyjne
Sądząc po wymienionych tytułach to powinniście sobie poradzić
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
: 23 sty 2020, 10:14
autor: suibeom
mam pytanie, jak duży stół jest potrzebny do rozegrania największej mapy w tej grze? I czy coś wiadomo o terminie wydania, bo widzę, że teraz mają tylko preorder, a nie mogę na ich stronie znaleźć info o terminach
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
: 23 sty 2020, 15:50
autor: profes79
Najpierw to musza skończyć wysyłkę z dwóch portali CF - KS i W.to. (polską wspieraczkę chyba już zakończyli ale zostaje jeszcze cała ma sa KS na cały świat...) W sobotę w Warszawie jest premiera to mogę podpytać Sosnę czy mają jakieś ramy czasowe już nakreslone.
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
: 23 sty 2020, 16:00
autor: Błysk
suibeom pisze: ↑23 sty 2020, 10:14
mam pytanie, jak duży stół jest potrzebny do rozegrania największej mapy w tej grze? I czy coś wiadomo o terminie wydania, bo widzę, że teraz mają tylko preorder, a nie mogę na ich stronie znaleźć info o terminach
Od soboty w sklepach powinno być, bo w Krakowie też premiera w weekend.
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
: 23 sty 2020, 22:55
autor: suibeom
podjęliśmy z dziewczyną decyzję o kupnie, i teraz mam kolejne pytanie, czy brać wszystko co jest na sklepie, czy lepiej czekać aż ktoś się znudzi i wystawi na sprzedaż all-in?
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
: 24 sty 2020, 05:44
autor: profes79
Weźcie najpierw podstawkę i zobaczcie jak się gra. Dokupić dodatkowe zestawy frakcyjne zawsze można będzie. Do tego all-in nawet w plastiku to ładny grosz; lepiej po kawałku kupować
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
: 24 sty 2020, 09:32
autor: Wosho
Ludzie wystawiaja juz i all in i mniejsze zestawy, mozna kupic od kogos zagrac w sama podstawke i jak nie podejdzie sprzedac z mala strata.
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
: 25 sty 2020, 19:43
autor: profes79
Przekleję za FB gry:
Lista (alfabetyczna) sklepów, w których kupicie Anno Domini 1666. Na liście są wyłącznie sklepy, które weszły w całą linię - tylko takim sprzedawaliśmy grę na premierę.
Więcej sklepów od następnego tygodnia (w sensie nie tego najbliższego, ale kolejnego)
Bolter - Wrocław
Cardstore Ełk
Galaktyka Gier Pruszków
Graal sieć sklepów Warszawa
Rebel Gdynia
Strategia Centrum Gier Łodż
Vanaheim Kraków
Veto Kraków
Wargamer Lublin
Wargamer Kielce
Wargamer Warszawa
Wargamer Radom też będzie miał, ale jest w trakcie przenosin do nowego, większego lokalu
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
: 28 lut 2020, 14:04
autor: suibeom
szybkie pytanie do kolegów graczy - czy jest jakiś insert, albo sposób, żeby poupychać figurki w jednym miejscu i nie pogubić się która z jakiego dodatku pochodzi? Dodam, że posiadam all-in, więc tych figurek trochę jest
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
: 28 lut 2020, 22:06
autor: profes79
suibeom pisze: ↑28 lut 2020, 14:04
szybkie pytanie do kolegów graczy - czy jest jakiś insert, albo sposób, żeby poupychać figurki w jednym miejscu i nie pogubić się która z jakiego dodatku pochodzi? Dodam, że posiadam all-in, więc tych figurek trochę jest
Na razie nie ma - jest tylko insert do podstawki. Natomiast wydawca pisał na FB, że jak ogarną ostatecznie wszystkie wysyłki wspieraczkowe to pomyślą o dedykowanych wypraskach do dodatków - albo takich, jak są w podstawce albo po prostu z miejscami na figurki.
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
: 28 lut 2020, 22:16
autor: Gromb
Może takie coś wam się nada. Do tego są dedykowane torby.
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
: 29 lut 2020, 10:52
autor: Quba40
suibeom pisze: ↑28 lut 2020, 14:04
szybkie pytanie do kolegów graczy - czy jest jakiś insert, albo sposób, żeby poupychać figurki w jednym miejscu i nie pogubić się która z jakiego dodatku pochodzi? Dodam, że posiadam all-in, więc tych figurek trochę jest
Również mam All-in i wszystko mieści mi się w pudełku od podstawki. Każdej nacji dedykowałem 2 woreczki strunowe - większy na figurki i mniejszy na karty postaci oraz ekwipunek, oba woreczki połączone są spinaczem. Figurki nie są aż tak delikatne abym bał się o uszkodzenie i kombinował wypraskę piankową.
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
suibeom pisze: ↑28 lut 2020, 14:04
szybkie pytanie do kolegów graczy - czy jest jakiś insert, albo sposób, żeby poupychać figurki w jednym miejscu i nie pogubić się która z jakiego dodatku pochodzi? Dodam, że posiadam all-in, więc tych figurek trochę jest
Również mam All-in i wszystko mieści mi się w pudełku od podstawki. Każdej nacji dedykowałem 2 woreczki strunowe - większy na figurki i mniejszy na karty postaci oraz ekwipunek, oba woreczki połączone są spinaczem. Figurki nie są aż tak delikatne abym bał się o uszkodzenie i kombinował wypraskę piankową.
Metalowe są. Są klejone a przez to niektóre z nich bardziej narażone na uszkodzenie. Nie zaryzykowałbym wrzucenia ich do torebki/woreczka.
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
: 29 lut 2020, 11:17
autor: suibeom
bardziej myślałem o jakimś dodatkowym pudle z jakimiś przegródkami, żebym potem mógł się w tym wszystkim połapać
Bo na razie wszystko mam w oryginalnych pudełkach, a jest ich trochę i zajmują za dużo miejsca.
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)
: 29 lut 2020, 15:43
autor: p_m_z
suibeom pisze: ↑28 lut 2020, 14:04
szybkie pytanie do kolegów graczy - czy jest jakiś insert, albo sposób, żeby poupychać figurki w jednym miejscu i nie pogubić się która z jakiego dodatku pochodzi? Dodam, że posiadam all-in, więc tych figurek trochę jest
Wyrzuc wszystko z pudelka dodatku dla 3-4 graczy, wklej do niego gąbkę od feldherr-a i ładuj figurki. W podstawowym pudle wytnij niepotrzebna część gabki(tam gdzie są miejsca na karty) i dodaj w to miejsce Deck boxy. Tym sposobem zmieściłem wszystko(no moze prawie bo brakuje trochę miejsca na końcówkę figurek ale to dlatego, ze za duze przerwy zostawiałem w gąbce).
Re: Anno Domini 1666 (Konrad Sosiński, Rafał Szwelicki)