Strona 3 z 9
Re: Sword & Sorcery
: 16 lis 2019, 13:46
autor: Bartoszeg02
mythil pisze: ↑16 lis 2019, 13:08
Morgon pisze: ↑15 lis 2019, 22:26
To ja jeszcze wrócę do tego krytyka. Jak rzucę przynajmniej 1 trafienie to w tym momencie wchodzi krytyk czy sprawdzam jeszcze inne efekty (np. -1 do trafień za NOC w prologu, -1 za cięte obrażenia jak atakuję gremlina itp.) ?
Aby krytyk wszedł, musisz uzyskać conajmniej jeden symbol obrażeń. Nie ważne czy będzie on z karty broni, zwoju, umiejętności czy kości. Jeśli uzyskasz to wchodzi krytyk, dopiero po nim sprawdzasz obronę i redukuje z obrażenia. Np atakując bronią która ma 1 obrażenie i 1 czerwona kość i krytyk, efekt krytyczny będzie wchodził zawsze, nie zależnie od rzutu, że względu na to, że sama broń ma już 1 symbol obrażeń.
czy tak samo działa trucizna i oślepienie? Ostatecznie obrażenie nie musi wejść ale musi zostać wygenerowane w ramach ataku?
Pytanie odnośnie posiadania 2 broni ( np. miecz jednoręczny + sztylet). Czy w ramach 1 akcji ataku mogę ciachnąć bronią A i bronią B?
Re: Sword & Sorcery
: 16 lis 2019, 21:09
autor: Morgon
Podsumowanie specjalnych efektów:
Trafienie Krytyczne i Odepchnięcie wymagają przynajmniej jednego symbolu trafienia podczas ataku aby zaszedł efekt nawet jeśli atak nie zada obrażeń;
Zabójczy Cios (X) ignoruje pancerz (zbroja) i parowanie/obronę (tarcza) dla X trafień, ale może być redukowany przez magiczne osłony i odporności wrogów;
Pozostałe stany takie jak Obalenie, Trucizna, Oślepienie, Spowolnienie, Ogłuszenie nie wymagają trafienia ale w przypadku bohaterów często można wykonać rzut na odporność aby ich uniknąć (gra informuje jeśli jest taka możliwość).
Ponadto w fazie porządkowania po otrzymaniu obrażeń od trucizny (1 lub 2) bohater wykonuje rzut na odporność. Jeśli się powiedzie zatrucie należy odrzucić.
Przed Ogniem nie ma obrony, zawsze zadaje 1 obrażenie i wypala się z czasem - jego wartość obniża się o 1 w fazie porządkowania po zadaniu obrażenia aż do zniknięcia. Żetony Ognia się kumulują.
Jeżeli mamy otrzymać stan, który już posiadamy to zamiast tego go odrzucamy i natychmiast otrzymujemy 1 obrażenie. Jeżeli jest to trucizna 1 a otrzymujemy trucizna 2 to obracamy żeton na stronę z 2 i natychmiast otrzymujemy 1 obrażenie.
Jak coś nie tak to mnie poprawcie

Re: Sword & Sorcery
: 16 lis 2019, 21:12
autor: Morgon
Bartoszeg02 pisze: ↑16 lis 2019, 13:46
Pytanie odnośnie posiadania 2 broni ( np. miecz jednoręczny + sztylet). Czy w ramach 1 akcji ataku mogę ciachnąć bronią A i bronią B?
Nie. Musisz wykonać atak wybraną bronią. Niektóre zdolności jak np. zdolność pasywna zabójczyni pozwala jej po ataku główną bronią zaatakować również bronią poboczną jako dodatkowy atak.
Re: Sword & Sorcery
: 16 lis 2019, 22:14
autor: MrAtrion
Czy otrzymanie obrażenia zamiast drugiego takiego samego stanu tyczy się również obalenia?
Re: Sword & Sorcery
: 17 lis 2019, 16:17
autor: Morgon
MrAtrion pisze: ↑16 lis 2019, 22:14
Czy otrzymanie obrażenia zamiast drugiego takiego samego stanu tyczy się również obalenia?
Zasada ta dotyczy wszystkich stanów więc tak.
Re: Sword & Sorcery
: 23 lis 2019, 12:11
autor: Keil
Bohaterowie lub wrogowie mają dominację na obszarze, to dostają +1 do obrażeń. I pytanko, jeśli nic nie rzucą na kościach ataku, to i tak zadają 1 obrażenie?
Re: Sword & Sorcery
: 23 lis 2019, 12:44
autor: awawa
Jak nie wybronisz to czemu masz nie dostać?
Re: Sword & Sorcery
: 23 lis 2019, 12:57
autor: Keil
chodzi mi o to, że tzw. dominacja dodaje +1 do obrażeń i chyba akcja wzmocnienia również, i teraz jeśli rzucamy kośćmi ataku i nic nie wypadnie z obrażeń, to czy dodajemy do zera obrażeń te bonusy +1 z dominacji lub wzmocnienia?
Re: Sword & Sorcery
: 23 lis 2019, 16:47
autor: sor
Wszystkie ataki wykonywane przez jedną z frakcji (bohaterów lub wrogów),
których cel znajduje się na obszarze zdominowanym (sekcja 3.1, strona 9)
przez atakującą frakcję zadają 1 dodatkowe <ikona obrażenia> .
Dominację należy sprawdzić na początku każdego etapu trafienia,
co oznacza, że efekty (takie jak OB), które mają miejsce podczas ataku,
nie wpłyną na premię z przewagi.
Tzn. że dominacja nie wpływa na to że ktoś zada ci większe obrażenia z tytułu trafienia, tylko że dominacja jest sama w sobie trafieniem (ja na ten znaczek gwiazdki mówię trafienie, co jest bardziej intuicyjne w tłumaczeniu zasad walki). A więc normalnie dodajesz do zera (a w zasadzie zero dodajesz do jednego, bo to jest liczone jako pierwsze) bronisz (pamiętaj że max tyloma kostkami ile jest "trafień", bo ja o tym często zapominałem i broniłem swoją pełna pulą).
Re: Sword & Sorcery
: 23 lis 2019, 18:46
autor: MrAtrion
Wszystko się zgadza. Poza tym wychodzi na to, że brak dominacji nie zmieni się, jeśli podczas ataku wejdzie obalenie (bo dominacja jest liczona na samym początku). Jedynie podczas kolejnego ataku uwzględnia się obalenie

Chyba źle grałem

Re: Sword & Sorcery
: 23 lis 2019, 22:49
autor: Argun
Takie pytanko do tego co piszecie.
Czym sie rozni udane trafienie 1 od +1. Wzmocnienie ataku daje "+1", wiec czy nie powinno to byc uzaleznione od tego czy atak w ogole zada rany zeby dodac to jedno obrazenie?
Do wzmocnienia jest errata dodajaca wlasnie ten "+".

]
Re: Sword & Sorcery
: 23 lis 2019, 23:42
autor: MrAtrion
Argun pisze: ↑23 lis 2019, 22:49
Czym sie rozni udane trafienie 1 od +1.
Możesz podać przykład? Nie przypominam sobie tego.
Re: Sword & Sorcery
: 23 lis 2019, 23:58
autor: Argun

Np tutaj.
1 obrazenie jest z automatu zdolnosci, +1 obrazenie za piorunek. I tutaj ok
Ale, co jesli przed atakiem zrobie wzmocnienie (+1) a z broni czy tez zdolnosci nie ma tego jednego obrazenia (sama 1 bez "+"), a na kostkach tez brak obrazenia
Czy samo +1 ze wzmocnienia sprawia, ze potwor dostaje 1 rane?
Re: Sword & Sorcery
: 24 lis 2019, 00:14
autor: sor
Gra raczej nie rozróżnia tych dwóch bonusów.
W instrukcji jest tak:
Raz na rundę bohater może wydać jedną (i tylko jedną) zwykłą akcję,
aby wzmocnić jeden ze swoich ataków (przed rzutem kośćmi ataku),
pochodzący z dowolnego przedmiotu lub zdolności, dodając 1<symbol obrażenia>
Czyli tłumacząc po mojemu, wzmocnienie ataku daje ci pewne jedno trafienie, bez znaczenia co wyrzucisz na kostce. Instrukcja nigdzie nie wspomina, że wzmocnienie ataku działa tylko wtedy, gdy masz sukces z innego źródła. Jedynie trafienie krytyczne ma swój efekt, gdy masz przynajmniej jedno trafienie (nawet jeśli zostanie obronione, bo przecież jego efekt ma pierwszeństwo).
Re: Sword & Sorcery
: 24 lis 2019, 00:33
autor: Argun
Wszystko byloby ok, gdyby nie pojawiajacy sie "+". Po co on jest? wszystko moznaby napisac jako np 1 obrazenie, nie uzywajac plusow.
Mogę zaatakować, broń nie ma "gratisowych" obrazen (np sztylet u zabojczyni: tylko kostka i zabójczy cios), nic nie rzucę (same pudła), a mimo to zadam obrazenie bo uzylem akcji wzmocnienia?
Moze oczekuje od gry zbyt wiele.. sam nie wiem.
Re: Sword & Sorcery
: 24 lis 2019, 08:28
autor: MrAtrion
Wzmocnienie daje pewne trafienie (które można i tak zablokować podczas obrony). +1 jest napisane, żeby ktoś nie pomyślał, że ta jedynka zastępuje inną. To jest prosty wzór przecież.
Re: Sword & Sorcery
: 24 lis 2019, 09:26
autor: sor
S&S i tak ma mnóstwo niuansów, o których się zapomina w ferworze walki, gdybym jeszcze teraz miał patrzeć na to czy ikonie jest plus go nie ma zgłupiał bym. Ale tak ja pisałem - instrukcja nigdzie nie rozróżnia 1 i +1, więc traktowane jest tak samo.
Re: Sword & Sorcery
: 02 gru 2019, 12:47
autor: woytas
A ja mam pytania odnośnie przygotowania planszy do Prologu:
- gdzie mam położyć żetony punktów kontrolnych 3 i 4?
- co oznaczają na mapie literki A, B, C i D?
Edit:
Uparcie szukałem odpowiedzi w instrukcji a ona była w Księdze Zadań

Wątpliwość dotycząca A, B, C i D została rozwiązana, ale nadal nie wiem co zrobić z żetonami punktów kontrolnych. Mam je położyć gdzie chcę?
Re: Sword & Sorcery
: 02 gru 2019, 19:46
autor: Jama10
Tak jak opisane w księdze zadań. Należy położyć na polu A i B
Re: Sword & Sorcery
: 02 gru 2019, 20:02
autor: woytas
Jama10 pisze: ↑02 gru 2019, 19:46
Tak jak opisane w księdze zadań. Należy położyć na polu A i B
Rzeczywiście, jest. Nie wiem jak mogłem to przeoczyć
Dzięki.
Re: Sword & Sorcery
: 03 gru 2019, 10:36
autor: Morgon
Po rzuceniu kośćmi ataku z symboli na kostkach odpalam OBalenie. Rozumiem, że w tym momencie pancerz wroga się nie liczy (zbroja i tarcza) a jedynie magiczne osłony i kości obrony - znaczy efekt wchodzi natychmiast już w tym ataku przed obroną?
Re: Sword & Sorcery
: 03 gru 2019, 10:53
autor: MrAtrion
Z tego co rozumiem, to tylko obrażenia krytyczne mają zastosowanie zanim się podliczy obronę i rzuty kością. Pozostałe stany są brane pod uwagę po zakończeniu obrony. Czyli obalenie ma zastosowanie po podliczeniu obrażeń.
Re: Sword & Sorcery
: 03 gru 2019, 17:19
autor: sor
Nie, obalenie jest aktywowane w trakcie fazy ataku, przed obroną. Jest to ładnie opisane w instrukcji:
Re: Sword & Sorcery
: 06 gru 2019, 16:33
autor: Probe9
1. Jeżeli na koniec misji zostają na bohaterze rany czy stany (jak trucizna itp.) to w trybie kampanii kolejną misję zaczynam z nimi czy wszystko się "zeruje" ?
2. Jak określić granicę jak bardzo wrogowi zależy na zaatakowaniu preferowanego bohatera ? Jeżeli jest na polu z innym bohaterem ale jego preferowanym jest inny, do którego musiałby się poruszyć to tak robi ? To chyba zależy też od rodzaju wroga, np. Gremlin atakuje tego, który jest na jego obszarze, a Łupieżca będzie się poruszał - tak wywnioskowałem z instrukcji, ale pewności nie mam jakoś

Re: Sword & Sorcery
: 06 gru 2019, 22:22
autor: mythil
1. Przechodząc do następnej misji wszystkie obrażenia o stany zostają uleczone.
2. Wszystko zależy od przeciwnika i jego karty. Każdego przeciwnika aktywujemy wg jego zwoju, zaczynając od pierwszej pozycji. Przykładowo przeciwnik z preferowanym celem siła, pierwsze zdanie na jego zwoju :(0,1) atakuje, to nawet jeśli na jego polu jest bohater z cechą zręczność i tak zaatakuje bohatera oddalonego o 1 pole jeśli ten bohater posiada cechę siłę, w przeciwnym razie wybierze cel zaczynając od, najbardziej ranny, najmniej życia itd.