Pathfinder - zasady ogólne
-
- Posty: 931
- Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 33 times
Re: Pathfinder - zasady ogólne
Właśnie z instrukcji zrozumiałem tak jak piszesz Gambit ale mi się to jakoś nie kleiło do końca. To co piszesz jest zgodnie z info zawartymi w storybook na stronie nr 3:
"At The start of the Adventure Path, the vault should contain all Core Set cards except for banes whos level is higher than 1".
Spójrz jednak na stronę 17 Rulebooka do ramki "Rules: Loot" i pierwsze zdanie: "When The Party rewarded with a Loot card, retriever It from the box. Its level #+1 (so It should be with cards separated by the Futura Adventures divider)." Świadczyło by to o tym że karty wyższe o jeden level od aktualnie rozgrywanego numeru Adventure nie są w Vault'cie z resztą a osobno w pudełku czekając na późniejsze rozgrywki. Chyba, że ta zasada nie dotyczy kampanii z CS'a tylko z dodatku ?
Obejrzałem później film z setupem do 2ed. :
https://youtu.be/2FvJmTX074o
Gdzie gość układał vault wg zasady: jestem na scenariuszach z Adventure nr 1 więc boon i banes daje z numerami 1 i 0.
"At The start of the Adventure Path, the vault should contain all Core Set cards except for banes whos level is higher than 1".
Spójrz jednak na stronę 17 Rulebooka do ramki "Rules: Loot" i pierwsze zdanie: "When The Party rewarded with a Loot card, retriever It from the box. Its level #+1 (so It should be with cards separated by the Futura Adventures divider)." Świadczyło by to o tym że karty wyższe o jeden level od aktualnie rozgrywanego numeru Adventure nie są w Vault'cie z resztą a osobno w pudełku czekając na późniejsze rozgrywki. Chyba, że ta zasada nie dotyczy kampanii z CS'a tylko z dodatku ?
Obejrzałem później film z setupem do 2ed. :
https://youtu.be/2FvJmTX074o
Gdzie gość układał vault wg zasady: jestem na scenariuszach z Adventure nr 1 więc boon i banes daje z numerami 1 i 0.
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Pathfinder - zasady ogólne
Karty Loot to bardzo konkretne karty. Nie ma znaczenia tak naprawdę, czy były w talii, czy nie. Na pewno nie będziesz ich miał w talii postaci w momencie zdobycia nagrody, bo zgodnie z zasadami, karty o numerach wyższych niż przygoda musisz wywalić po grze do Vaulta.
-
- Posty: 931
- Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 33 times
Re: Pathfinder - zasady ogólne
Dobra czyli muszę czytać i trzymać się ściśle zasad z rulebooka i story booka. Pierwszą tutorialową rozgrywkę zrobiłem ze wszystkimi kartami boon 0 i 1 ale kolejne części kampanii będą już z całością (mam nadzieję, że to nie zniszczyło balansu rozgrywki).
Sorry, że tyle pytań zadaję ale widzę, że do tej gry trzeba się przestawić i czytać karty tak jak są napisane (choć czasem skróty myślowe z kart każą mi się zastanowić nad ich działaniem). Mam jeszcze dwie karty których działania bym się chciał upewnić:
1) Karta CODEX / Item 0 / Powers: On your check to acquire, revel to add 1. (ta część jest prosta - dodaje 1 końcowego wyniku z kostek po ich zsumowaniu) On a local check to acquire, discard to add your Knowledge skill.
Z drugą częścią Power mam problem. Co jest moim "Knowledge skill" jeśli gram Ezrenem który na karcie Skills ma: Intelligence d12; Knowledge: Intelligence +2. Stawiam, że chodzi o to "+2" ale może o całą kostkę d12 i + 2 ?
2) Karta Charm Person / Spell 1 / Powers: On your turn, banish to draw a new ally that lists Diplomacy in its check to acquire.
Poprawcie mnie jeśli źle rozumiem. W trakcie swojej tury mogę całkowicie zniszczyć tę kartę i odłożyć ją do Vault (bo ma banish) ale w zamian za to losuje z Vault karty Ally tak długo aż wylosuje taką któa w górnej lewej ramce zatytułowanej Acquire będzie miała słowo Diplomacy. Czy dobrze to rozumiem ?
Sorry, że tyle pytań zadaję ale widzę, że do tej gry trzeba się przestawić i czytać karty tak jak są napisane (choć czasem skróty myślowe z kart każą mi się zastanowić nad ich działaniem). Mam jeszcze dwie karty których działania bym się chciał upewnić:
1) Karta CODEX / Item 0 / Powers: On your check to acquire, revel to add 1. (ta część jest prosta - dodaje 1 końcowego wyniku z kostek po ich zsumowaniu) On a local check to acquire, discard to add your Knowledge skill.
Z drugą częścią Power mam problem. Co jest moim "Knowledge skill" jeśli gram Ezrenem który na karcie Skills ma: Intelligence d12; Knowledge: Intelligence +2. Stawiam, że chodzi o to "+2" ale może o całą kostkę d12 i + 2 ?
2) Karta Charm Person / Spell 1 / Powers: On your turn, banish to draw a new ally that lists Diplomacy in its check to acquire.
Poprawcie mnie jeśli źle rozumiem. W trakcie swojej tury mogę całkowicie zniszczyć tę kartę i odłożyć ją do Vault (bo ma banish) ale w zamian za to losuje z Vault karty Ally tak długo aż wylosuje taką któa w górnej lewej ramce zatytułowanej Acquire będzie miała słowo Diplomacy. Czy dobrze to rozumiem ?
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Pathfinder - zasady ogólne
1. Tak, Codex dodaje 1, ale pamiętaj, że musisz ją pokazać przed rzutem kośćmi. Knowledge = Intelligence + 2. Zatem z prostego matematycznego podstawienie, jeśli Intelligence = d12 to Knowledge = d12 + 2
2. Dobrze to rozumiesz
2. Dobrze to rozumiesz
-
- Posty: 931
- Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 33 times
Re: Pathfinder - zasady ogólne
Gambit, jesteś nieoceniony jeśli chodzi o zasady do Pathfindera Dzięki.
Łoo Panie to ten Codex dla postaci która ma umiejętność Knowledge jest strasznym boostem.
Jakbym miał kolejne pytania po wieczornej sesji to na pewno się odezwę
Łoo Panie to ten Codex dla postaci która ma umiejętność Knowledge jest strasznym boostem.
Jakbym miał kolejne pytania po wieczornej sesji to na pewno się odezwę
- stary gracz
- Posty: 358
- Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 70 times
Re: Pathfinder - zasady ogólne
To ja mam pytanko.
Posłużę się przykładem Ezrena który ma skille
Intelligence d12
Knowledge: Intelligence +2
Ezren żeby zdobyć kartę, np. czaru musi wykonać test na Intelligence.
Chce sobie zwiększyć szansę na zdobycie czaru więc zagrywa kartę z taką zdolnością:
Dodaj swoją Knowledge do testu w którym chcesz zdobyć kartę czaru. Dodaje więc Intelligence i Knowledge.
Czy można użyć dwóch skilli spokrewnionych (praktycznie wygląda to tak że dodaje do siebie Intelligence i Intelligence) ze sobą do testu?
Gracz może zagrać tylko jedną kartę danego typu czy skilli też to dotyczy?
Posłużę się przykładem Ezrena który ma skille
Intelligence d12
Knowledge: Intelligence +2
Ezren żeby zdobyć kartę, np. czaru musi wykonać test na Intelligence.
Chce sobie zwiększyć szansę na zdobycie czaru więc zagrywa kartę z taką zdolnością:
Dodaj swoją Knowledge do testu w którym chcesz zdobyć kartę czaru. Dodaje więc Intelligence i Knowledge.
Czy można użyć dwóch skilli spokrewnionych (praktycznie wygląda to tak że dodaje do siebie Intelligence i Intelligence) ze sobą do testu?
Gracz może zagrać tylko jedną kartę danego typu czy skilli też to dotyczy?
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Pathfinder - zasady ogólne
Możesz spokojnie dodać Knowledge do tego testu, czyli rzucasz 2d12 + 2. Nie wiem tylko czy można dwa razy dodać ten sam skill (nawet jeśli zrobisz to dwiema różnymi kartami (na przykład czar i potion). To zagadka dla BGG, lub oficjalnego forum PACGstary gracz pisze: ↑17 lis 2020, 11:42 To ja mam pytanko.
Posłużę się przykładem Ezrena który ma skille
Intelligence d12
Knowledge: Intelligence +2
Ezren żeby zdobyć kartę, np. czaru musi wykonać test na Intelligence.
Chce sobie zwiększyć szansę na zdobycie czaru więc zagrywa kartę z taką zdolnością:
Dodaj swoją Knowledge do testu w którym chcesz zdobyć kartę czaru. Dodaje więc Intelligence i Knowledge.
Czy można użyć dwóch skilli spokrewnionych (praktycznie wygląda to tak że dodaje do siebie Intelligence i Intelligence) ze sobą do testu?
Gracz może zagrać tylko jedną kartę danego typu czy skilli też to dotyczy?
Re: Pathfinder - zasady ogólne
Uzupełniłem dziś box o Crimson Throne.
No i nauswa się pytanie. W instrukcji (pierwsza strona story booka), do dodatku jest napisane jasno, że mogę kampanię CT rozegrać postaciami 0 albo postaciami po przejściu Dragon`s Demand uwzględniając różnice poziomów w wyliczaniu #
Natomiast nie wiem co w drugą stronę - czy mogę karty 0 i 1 (a potem kolejne 2, 3) wtasować do vaulta w czasie rozgrywania podstawowej kampanii? Na przykład Barriery, Monsters z dodatku wtasować i używać do zwiększenia losowości lokacji?
Wydaje się to logiczne, ale wolę się upewnić, bo niektóre karty mają dość wyszukane cechy, a niechciałbym żeby balans gry wziął w łeb
P.S. Czy u Was również awers kart z dodatku ma odrobinę inny odcień?
No i nauswa się pytanie. W instrukcji (pierwsza strona story booka), do dodatku jest napisane jasno, że mogę kampanię CT rozegrać postaciami 0 albo postaciami po przejściu Dragon`s Demand uwzględniając różnice poziomów w wyliczaniu #
Natomiast nie wiem co w drugą stronę - czy mogę karty 0 i 1 (a potem kolejne 2, 3) wtasować do vaulta w czasie rozgrywania podstawowej kampanii? Na przykład Barriery, Monsters z dodatku wtasować i używać do zwiększenia losowości lokacji?
Wydaje się to logiczne, ale wolę się upewnić, bo niektóre karty mają dość wyszukane cechy, a niechciałbym żeby balans gry wziął w łeb
P.S. Czy u Was również awers kart z dodatku ma odrobinę inny odcień?
- stary gracz
- Posty: 358
- Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 70 times
Re: Pathfinder - zasady ogólne
Ja tylko dodam, że ta polska instrukcja jest do poprzedniej wersji Pathfindera, więc 90% rzeczy się pokrywa, ale warto po tym przejrzeć nową instrukcję i porównać braki.
W tej polskiej nie ma np wyjaśnionej zasady godziny (wtedy jej po prostu nie było). Obecnie jak odkrywa się kartę z klepsydry to trzeba rozpatrzyć polecenie "when this is the hour" i uwzględniać je w danej turze gracza.
Takich różnic może być więcej.
W tej polskiej nie ma np wyjaśnionej zasady godziny (wtedy jej po prostu nie było). Obecnie jak odkrywa się kartę z klepsydry to trzeba rozpatrzyć polecenie "when this is the hour" i uwzględniać je w danej turze gracza.
Takich różnic może być więcej.