Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów
: 17 sty 2021, 20:28
Ewakuacja Langa ze statku mówi wszystko, jakkolwiek by jej nie tłumaczył.
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
To tylko moje przypuszczenia, ale sadze ze a) juz dla nich nie pracuje, a tylko kontraktowo konczy projekty ktore zaczal i sygnował swoim nazwiskiem b) pozegnali sie bo jako Creative Director maczal palce we wszystkich projektach CMON, a jego nazwisko przestalo oznaczac dobra jakosc danej gry c) prawdopodobnie zbyt mocno optowal przy swoich rozwiazaniach - casus Trudvang, ktory po odejściu Langa wylecial do kosza i robia praktycznie od mowa te gre - jak dla mnie to glownie o utopiony hajs w tej licencji i produkcji tej gry poszło
Mysle jednak ze CMON tal szybko nie zgasnie - ekspansja na rynek retailowy do Walmartow I Targetow jest widoczna golym okiem.feniks_ciapek pisze: ↑17 sty 2021, 22:46 Abstrahując od Langa, wydaje mi się, że gwiazda CMON już jakiś czas temu przygasła, a teraz wydawnictwo to idzie szlakiem wytyczonym przez FFG. Znany schemat kampanii, odgrzewane kotlety, inwestycja w znane IP, żeby sprzedały mierne tytuły, w zasadzie żadnego zaskoczenia. O ile nie wyskoczą z czymś ciekawym, to za dwa lata będziemy ich tylko wspominać.
Lex retro non agit, i liczy się data zakupu/płatności a nie dostawy, ale nawet jeśli to niezbyt rozumiem dlaczego nie mogłby obciążyć wspierających, wysyłaliby z fabryki bezpośrednio do indywidualnych wspierających i jak z wszystkim innym odbierający by był odpowiedzialny za cla/podatki jeśli chce przesyłkę otrzymać....bowie pisze: ↑19 sty 2021, 18:53 Coś mi się wydaje, że w związku z zaostrzeniem podejścia w UE odnośnie VAT spoza Unii, CMON może ponieść duże straty. ... ale wszystkie wcześniejsze niedostarczone jeszcze do wspieraczy z UE kickstartery będą generowały dodatkowe koszty, gdyż CMON bedzie musiał odprowadzić wyższy VAT, którym już nie mogą obciążyć wspierających.
Podzielam zdanie.japanczyk pisze: ↑17 sty 2021, 22:54 Mysle jednak ze CMON tal szybko nie zgasnie - ekspansja na rynek retailowy do Walmartow I Targetow jest widoczna golym okiem.
Ewidentnie sukces Marvel United dal zielone swiatlo na kolejne rodzinne tytuly, ktore na KSie moze kokosow nie zbiora, ale dadza niezły profit w sklepach
Nieprawda. Liczy się data dostawy. Jest sporo przykładów.
No właśnie w biznesie na średnią i duża skalę (a raczej w każdym szanującym się przedsiębiorstwie), gdzie obroty sięgają kilkudziesięciu milionów dolarów/funtów/plnów jest to istotne. Liczą się cele i ich egzekucja. Jak budżet jest zrealizowany w stosunku do celu nawet na 95% to zwykle ktoś za to beknie albo są wszczynane odpowiednie procedury. Nikt nie machnie ręką, a raczej nie powinien i myślę, że CMON do tej grupy nie należy, aczkolwiek gołym okiem widać i słychać, że mają jakieś problemy. Tak btw. nie nazwałbym rynku EU małym, z zakładki community wynika, że liczba pledgy: US- 8771, EU (bez UK) - 5704. Oczywiście nie mam bardziej szczegółowych danych, ale pewne wnioski można wysnućAnimusAleonis pisze: ↑19 sty 2021, 19:17... ale to i tak wtórne moim zdaniem, podejżewam że rynek UE dla CMON jest na tyle mały że nawet jeśliby ponieśli jakieś straty, chociaż nie straty straty bo pewnie tylko pomniejszone zyski, że dla nich ogólnie jest to mało istotne... cokolwiek mniej zarobią odbiją 10x w Target-ach itp w US.
Nie upieram się, za mało wiem o tym jak to jest gdy produkt jest opłacony i zakontraktowny do produkcji i importu i zmienia się prawo celne w międzycasie, wydawałoby mi się że by importer by płacił na podstawie prawa celnego z momentu opłacenia/fakturaowania, nie faktycznego dobicia statku, ale tak jak mówię za mało o tym wiem i za mało w ogóle wiem o tych zmianach które nadeszły, czy to faktyczne zmiany w ustawodastwie unijnym czy jakaś zmiana w interpretacji istniejącego prawa czy co, więc się nie upieram szczgólnie że jak pisałem jest to moim zdaniem wtórne bo 1. nie wybrażam sobie że CMON nie będzie w stanie przeżucić części czy wręcz większości tych nowych kosztów na wspierających, i 2. nawet jeśli nie będzie to i tak wątpię że przy tych ewentualnych nowych kosztach na sztuki do UE poniesie faktyczne księgowe straty na projektcie ogólnie.
Nie nie zgadzam się
A dlaczego mialoby byc inaczej skoro to ich normalny return policy? Przy MD2 ze wzgledu na VAT zwracaja 100%Irr3versible pisze: ↑20 sty 2021, 01:33 PS. Na koniec ciekawostka, przy Trudvang zwracają 90% - zabierają sobie 10% z niezrealizowanej produkcji oraz z kosztu transportu, którego nigdy nie zapłacą. Niezależnie czy wpłatę zrobiłeś via KS czy ich własny plegde manager.
Poza tym zapłacą, produkcja (i transport też, ale mniej) ma koszty stałe które nie zależą od ilości wyprodukowanych egzemplarzy. Pewnie oszacowali je na kilka procent i zaokrąglili do 10 na wszelki wypadek.japanczyk pisze: ↑20 sty 2021, 04:19A dlaczego mialoby byc inaczej skoro to ich normalny return policy? Przy MD2 ze wzgledu na VAT zwracaja 100%Irr3versible pisze: ↑20 sty 2021, 01:33 PS. Na koniec ciekawostka, przy Trudvang zwracają 90% - zabierają sobie 10% z niezrealizowanej produkcji oraz z kosztu transportu, którego nigdy nie zapłacą. Niezależnie czy wpłatę zrobiłeś via KS czy ich własny plegde manager.
Ale oni dają pełny zwrot w przypadku MD2Irr3versible pisze: ↑20 sty 2021, 09:36 Znam politykę zwrotów CMON, jednak przy takim postępowaniu powinniśmy chyba oczekiwać pełnego zwrotu, a w najgorszym wypadku potrącenia tylko części wpłaty via KS.
No przecie napisałem wyżej ^^japanczyk pisze: ↑20 sty 2021, 09:40Ale oni dają pełny zwrot w przypadku MD2Irr3versible pisze: ↑20 sty 2021, 09:36 Znam politykę zwrotów CMON, jednak przy takim postępowaniu powinniśmy chyba oczekiwać pełnego zwrotu, a w najgorszym wypadku potrącenia tylko części wpłaty via KS.
W przypadku trudvanga nic sie nie zmieniło, nic nie doliczają, PM zamknięty - dlaczego mieliby coś doliczać i zmieniac zwyczajową politykę zwrotów 90% kosztów?
Mozesz napisac cos wiecej? bo sledze kampanie, dev update'y i jakos nie widze tych znaczacych zmian tylko abrdziej ewolucje pierwotnego konceptu, ktory nie przekonywał juz podczas kampanii wielu graczy w strone ciekawej gryIrr3versible pisze: ↑20 sty 2021, 09:48 Zmiany są znaczące i są osoby, które nie wsparłyby tego produktu. To jest troche wyjątkowa sytuacja.
To chyba sugeruje, ze nie ma czego sie bac?Irr3versible pisze: ↑20 sty 2021, 01:33 Taka ciekawostka, pojawił się komentarz @Isa, Guardian of Die & Spawn of Update:
No, the PM is closed, orders confirmed, and the campaign over. Nothing should change.
Na pytanie czy CMON planuje obciążyć Europejczyków dodatkowymi kosztami. (zresztą podobnie przy ANKH)
Jeszcze Marvel United. Być może fakt, ze podstawowa wersja gry trafiła do Wallmartu zanim dotarła do wspierających świadczy o tym, że firma jest w złej kondycji i nie mieli wyjścia.