Strona 3 z 10

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 01 sie 2020, 10:42
autor: Odi
Pisałem w wątku spotkaniowym, w poście do którego podałem linka:
- szybsze zabijanie pojedynczych żołnierzy w UNA niż drużyn w UN, zwłaszcza w połączeniu z możliwością odstrzeliwania konkretnych członków załogi pojazdu (negatywny wpływ na rozgrywkę);
- "leczenie" pojazdów (nieklimatyczne)
- używanie indywidualnych akcji żołnierzy z wnętrza pojazdu (nieklimatyczne)
- kontrolowanie terenu pojazdami (nieklimatyczne)
- zmiana drużyn na pojedynczych żołnierzy (nieklimatyczne)

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 01 sie 2020, 13:41
autor: Andy
Odi pisze: 01 sie 2020, 10:42 - zmiana drużyn na pojedynczych żołnierzy (nieklimatyczne)
Trzy drużyny raczej by się nie zmieściły do pojazdu 😉

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 01 sie 2020, 14:58
autor: Odi
No chyba ze radzieccy fizylierzy ;)

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 03 sie 2020, 09:57
autor: TOMI
Witam
Ostatnio Wydawnictwo wspomniało na FB, ze Polskie dodatki uzależnione są od sprzedaży podstawki. Nie jest wiecpewne kiedy i czy pojawia się kolejne części.
Jak wyglada wiec sprawa z angielskim. Z tego co widziałem scenariusze i karty to tylko podstawy ? Do ogarnięcia ?

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 03 sie 2020, 10:12
autor: Odi
Oczywiście warto wspierać polskie wydania, zwłaszcza, że cenowo będzie bardzo atrakcyjne w stosunku do angielskiego, natomiast generalnie z angielskim nie powinno być problemu. Akcji jest kilka na krzyż.

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 03 sie 2020, 11:52
autor: Fiacik
Odi pisze: 01 sie 2020, 10:42 - kontrolowanie terenu pojazdami (nieklimatyczne)
A co w tym nieklimatycznego?

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 03 sie 2020, 12:29
autor: Odi
Podstawy urban warfare.
Pojazdy nie zajmują terenu, czyni to piechota. Piechota i czołgi osłaniają się nawzajem.
Natomiast obsady pojazdów nie mają takiej swobody ruchu i takiej świadomości sytuacyjnej, jak oddziały piechoty. Pomimo gigantycznych zmian technologicznych (drony, informacyjne systemy pola walki) ta stara prawda wciąż jest aktualna.

Oczywiście w Undaunted:NA niezbyt klimatyczne jest też to, że teren zajmuje też pojedynczy wojak z karabinem (wygląda to bardziej na skirmish figurkowy, niż grę wojenną), ale chodzi o samą zasadę.

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 03 sie 2020, 12:59
autor: Cyel
Odi pisze: 03 sie 2020, 12:29 Podstawy urban warfare.
Pojazdy nie zajmują terenu, czyni to piechota. P
Czyli jak my mamy w wiosce 5 czołgów a wróg 3 piechurów to zakładamy, że wróg kontroluje wioskę ? Czy też chodzi o to, że jak mamy w wiosce 5 czołgów to nie mamy szansy wiedzieć ilu wróg ma w niej piechurów ?

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 03 sie 2020, 13:05
autor: Fiacik
Jest coś takiego jak piechota zmotoryzowana. Z resztą ta gra to nie simulator wojenny.

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 03 sie 2020, 13:16
autor: Odi
Przykład lekko wyolbrzymiony ;)
Ale powiedzmy, że masz w jednej wiosce pluton pancerny (3-4 czołgi z załogami, czyli ok 12-16 os) vs pluton piechoty (ok 30 ludzi), to... No cóż.

Dlatego pododdziały pancerne w strefie frontowej zawsze poruszają się (powinny poruszać się) z piechotą, która je osłania.

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 03 sie 2020, 13:18
autor: Odi
Fiacik pisze: 03 sie 2020, 13:05 Jest coś takiego jak piechota zmotoryzowana. Z resztą ta gra to nie simulator wojenny.
A kto mówi o symulatorze?
Po prostu wskazuję to rozwiązanie jako nieklimatyczne dla tych, którzy na takie rzeczy zwracają uwagę.

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 03 sie 2020, 13:56
autor: Cyel
Odi pisze: 03 sie 2020, 13:16 Przykład lekko wyolbrzymiony ;)
Ale powiedzmy, że masz w jednej wiosce pluton pancerny (3-4 czołgi z załogami, czyli ok 12-16 os) vs pluton piechoty (ok 30 ludzi), to... No cóż.

A jest jakaś liczba czołgów przy której już jednak zaczniemy zakładać, że kontrolujemy wioskę z obecnym wrogim plutonem ? Czy liczy się tylko to, ze tamci to piechota, więc możemy zasypać wioskę trzema warstwami czołgów jednymi na drugich a i tak wróg będzie miał tam "przewagę"?

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 03 sie 2020, 14:28
autor: Odi
Noc sylwestrowa w Groznym 1994/1995. Centrum miasta atakują rosyjskie wojska zmechanizowane (ze stosunkowo nieliczną piechotą). Mniej więcej w liczbie Twoich "trzech warstw", bo jadą jeden za drugim. Na ulicach Czeczeni odstrzeliwują pojazd prowadzący i pojazd zamykający kolumnę. Kolumna zablokowana ("jeden na drugim"). Unieruchomionym w tej matni pojazdom (i ich załogom) spokojnie urządzają dożynki.

Generalnie, jeśli jesteś zainteresowany, to polecam tutaj szukać odpowiedzi ;)

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 03 sie 2020, 14:44
autor: Cyel
Oj, myślałem, że w linku jakieś historyczne opracowanie a tam zachęta dołączenia do fabryki krwawych marionetek dla polityków ;P Przykład z Groznym z Twojego posta lepiej wyjaśnił to o czym mówisz. W sumie sprowadza się do tego co pierwotnie podejrzewałem - jak masz tylko pojazdy to nie masz pojęcia ile wróg ma piechoty, bo czołgi nie przeczeszą każdej piwnicy i schowka na szczotki.

Ciekawe tylko czy ta sama zasada ma zastosowanie gdy zastąpimy zrujnowane miasto np polami ryżowymi albo łagodnymi wzgórzami.

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 03 sie 2020, 15:10
autor: Odi
Cyel pisze: 03 sie 2020, 14:44 Oj, myślałem, że w linku jakieś historyczne opracowanie a tam zachęta dołączenia do fabryki krwawych marionetek dla polityków ;P Przykład z Groznym z Twojego posta lepiej wyjaśnił to o czym mówisz. W sumie sprowadza się do tego co pierwotnie podejrzewałem - jak masz tylko pojazdy to nie masz pojęcia ile wróg ma piechoty, bo czołgi nie przeczeszą każdej piwnicy i schowka na szczotki.
...załogi mają bardzo ograniczone pole widzenia (a chowają się do skorupy pancernej, bo na zewnątrz świszczą kule...), są niejako "przywiązane" do pojazdów, a pojazdy z kolei są przywiązane do dróg i nie wjadą w każdą dziurę/ścieżkę/prześwit.
Ciekawe tylko czy ta sama zasada ma zastosowanie gdy zastąpimy zrujnowane miasto np polami ryżowymi albo łagodnymi wzgórzami.
Do każdego terenu, który umożliwia piechocie skrócenie dystansu i użycie znajdujących się w jej dyspozycji środków ppanc. Nawet stary RPG-7 albo wiązka granatów mogą być skuteczne, jeśli zostaną użyte z bliskiej odległości i pod odpowiednim kątem (np z góry w przedział silnikowy), gąsienicę itp. Niektóre pojazdy mają swoje wrażliwe punkty, w które trafić tym łatwiej, im bliżej się znajdujemy. Wiadomo, że teren zurbanizowany, albo wiejski, umożliwiają takie podejście, jednocześnie kanalizując ruch pojazdów. Na ryżowiskach pojazdy też nie poszaleją tak, jak piechota na śmigłach.

Broń pancerna jest po prostu zbyt cenna do kontrolowania terenu. Nie takie jest jej główne zadanie, choć oczywiście różnie może się zdarzyć. Co innego, kiedy pełni rolę wsparcia dla piechoty (to akurat też fajnie widać w Undaunted), no ale wtedy teren zajmuje i kontroluje jednak piechota.

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 03 sie 2020, 15:16
autor: rastula
gdzie na pustyni jest ten urban? ;)...

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 03 sie 2020, 17:18
autor: Odi
Zobacz mapki do Undaunted i cele misji.

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 15 sie 2020, 13:05
autor: Leviathan
Polska wersja już tuż tuż, więc o grze znowu będzie głośno. Na Wojennik TV znajdziecie obecnie zarówno unboxing, jak i relację z rozgrywki - jeżeli ktoś chce obejrzeć, jak gra chodzi w praktyce, to zapraszam:

Wojennik TV # 415: Undaunted: Normandy - unboxing (PL)
Wojennik TV # 425: Rozgrywka - Undaunted: Normandy (scenariusz nr 2)

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 15 sie 2020, 20:21
autor: Ash
Zamiast wypisywać bzdury „znawcom” sugeruje poczytanie na steamie przetłumaczonych przez deva z ukraińskiego graviteam raportów załóg Valentine z LL , co wprawiali z niemiecka piechota pozbawiona dedykowanych środków ppanc czołgiści, których jedyna bronią przeciw piechocie był PM I granaty załogi.

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 16 sie 2020, 11:03
autor: Wosho
Link?

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 12 wrz 2020, 11:20
autor: Mendaks
Zapraszam was na moją recenzję tej świetnej dwuosobowej gry wojennej :)

https://www.youtube.com/watch?v=O_NdIcuaqxM

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 15 wrz 2020, 18:50
autor: Xfenix
Dzisiaj jest premiera polskiej wersji językowej. Równocześnie Ogry rozpoczynają wysyłkę egzemplarzy zakupionych w przedsprzedaży poprzez ich sklep internetowy. :)

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 20 wrz 2020, 10:24
autor: mistrz_yon
Takie pytanie od bardzo letniego wargamera: jak się ma Undaunted do:
- Memoir’44 (nie mam tylko Flight Plan)
- CoH
- Heroes of Normandy
- D-Day dice

Czy mając te gry (i czasami w nie pogrywając) Undaunted wniesie jakąś nowa jakość?

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 20 wrz 2020, 18:06
autor: Leviathan
mistrz_yon pisze: 20 wrz 2020, 10:24 Takie pytanie od bardzo letniego wargamera: jak się ma Undaunted do:
- Memoir’44 (nie mam tylko Flight Plan)
- CoH
- Heroes of Normandy
- D-Day dice

Czy mając te gry (i czasami w nie pogrywając) Undaunted wniesie jakąś nowa jakość?
Odpowiedź od "hardcorowego" wargamera :wink:

Tak. Undaunted: Normandy zdecydowanie wnosi nową jakość. O ile, podobnie jak wskazane w Twoim poście gry, to jest tytuł z niskim poziomem wejścia, to działa zupełnie inaczej. To jest deck builder - coś czego w lekkich grach wojennych mocno brakowało.

Więcej szczegółów w recenzji na kanale:
Wojennik TV # 450: Undaunted: Normandy - recenzja (PL)

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

: 20 wrz 2020, 22:20
autor: mistrz_yon
Leviathan pisze: 20 wrz 2020, 18:06
Odpowiedź od "hardcorowego" wargamera :wink:

Tak. Undaunted: Normandy zdecydowanie wnosi nową jakość. O ile, podobnie jak wskazane w Twoim poście gry, to jest tytuł z niskim poziomem wejścia, to działa zupełnie inaczej. To jest deck builder - coś czego w lekkich grach wojennych mocno brakowało.
Dzięki! Bierę w takim razie, bo z deckbuilderów mam w sumie tylko Valley Of the Kings.
Fajna recenzja, BTW.