Strona 3 z 11

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 07 cze 2021, 09:50
autor: Mateez
Jak produkt zarabia dla Ciebie kilkadziesiąt milionów $$$ to raczej nie dokonujesz w nim "drastycznych zmian". :) Tak myślę, choć na biznesie się nie znam. Poza tym, GH było mimo wszystko grą typu legacy. Ogromną, ale jednak zasadniczo jednorazową. Ja po przejściu całej kampanii chętnie będę grał dalej w coś bardzo podobnego, ale nieco bardziej dopieszczonego i urozmaiconego (FH). Mój chyba główny zarzut do GH to fakt, że trudno było połapać się na pewnym etapie kampanii w tych wszystkich zależnościach pomiędzy scenariuszami, fabułą, naklejkami, kartami wydarzeń itd. Czasami nie wiedziałem już, w który scenariusz mogę grać i dlaczego. Mam nadzieję, że to będzie jakoś usprawnione w FH, choć - obawiam się - może być dokładnie odwrotnie, właśnie przez te nowe elementy (budowa osady, alchemia itd.). W każdym razie czekam niecierpliwie, żeby się przekonać.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 07 cze 2021, 11:10
autor: gnysek
Wiesz, jak sprzedajesz grę w ciemno na KS to akurat drastyczne zmiany jest łatwiej wprowadzić, skoro ludzie zapłacili z góry, a nie widzieli finalnej gry w akcji. Gdyby gra po prostu była zapowiedziana i trafiła do sklepów bez fundowania (przy tej skali pudełka to chyba niemożliwe), no to wtedy recenzenci by się zdążyli wypowiedzieć. Trochę się nawet boję, że to całe zbieranie zasobów to jest tylko takie wciśnięte na siłę, bo przy długości scenariuszy i liczbie przedmiotów jakie można będzie zapewne zdobyć, to czas zebrania zasobów i fakt, że pewnie będzie trzeba ograć konkretny scenariusz na konkretną rzecz mogą sprawić, że to będą bardziej side-questy ze zbieraniem części jakiegoś przedmiotu niż stricte crafting.

Oczywiście określenie Frosthaven jako Gloomhaven 1.5 czy nawet 2.0 jest trafne i jak ktoś przeszedł całe GH i jest gotowy na kolejne tyle samo przygód to jak najbardziej się nie zawiedzie. Ja jednak jestem daleki ukończenia podstawki i niemal identycznie zasady w kolejnej części mnie nie motywują do przyspieszenia tego procesu, żeby się na kolejną część przygotować :P Szczęki Lwa pewnie mają większy potencjał na jakieś fajne kontynuacje. Oczywiście zawsze też kolejne inkarnacje gier z tego świata mogą doczekać się drastyczniejszych zmian - jak widać, na razie zapotrzebowanie na taką bardzo podobną a jedynie nieco urozmaiconą wersję było przeogromne, więc pewnie ten fakty wykorzystano zanim zostaną wprowadzone odważniejsze pomysły.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 17 lip 2021, 09:56
autor: TTR_1983
Zapis wczorajszego streamu z Albi: https://www.youtube.com/watch?v=JFQY7EfTZdY&t=433s

O Frosthaven też było od 1:17:30 :)

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 15 sty 2022, 11:05
autor: Taperonix
Witam, czy wystartowała już przedsprzedaż polskiej wersji? Jeśli nie to kiedy i gdzie można znaleść jakieś info, bo na stronie albi nic nie ma.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 15 sty 2022, 14:04
autor: brazylianwisnia
Taperonix pisze: 15 sty 2022, 11:05 Witam, czy wystartowała już przedsprzedaż polskiej wersji? Jeśli nie to kiedy i gdzie można znaleść jakieś info, bo na stronie albi nic nie ma.
To jeszcze daleka droga. Nie ma wciąż wersji KS a gdzie tu sklepowa. Nie wiadomo też czy PL będzie równolegle do ENG. Proponuję wrócić z pytaniem za 6 miesięcy a i wtedy może wciąż nie być konkretnego info.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 15 sty 2022, 14:40
autor: _leigam_
brazylianwisnia pisze: 15 sty 2022, 14:04
Taperonix pisze: 15 sty 2022, 11:05 Witam, czy wystartowała już przedsprzedaż polskiej wersji? Jeśli nie to kiedy i gdzie można znaleść jakieś info, bo na stronie albi nic nie ma.
To jeszcze daleka droga. Nie ma wciąż wersji KS a gdzie tu sklepowa. Nie wiadomo też czy PL będzie równolegle do ENG. Proponuję wrócić z pytaniem za 6 miesięcy a i wtedy może wciąż nie być konkretnego info.
Rysław coś mówił że nie ma jeszcze plików do tłumaczenia i że to tak z rok zajmie.

Pewnie też nie będzie tego robił priorytetowo, bo co do Gloomhaven wypowiadał się, że to bardzo po kosztach robił. (czytaj: Albi nie wiele mogło zaoferować)

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 16 sty 2022, 04:38
autor: Grellenort
Glooma Albi chciało wprowadzić na rynek trochę cwaniacko po kosztach a trochę z ostrożności, nie wiedząc czy rynek go przyjmie. Przyjął, więc forsa na tłumaczenie Szczęk i Frosta jest. Inna sprawa, że po doświadczeniach z tłumaczeniem Szczęk Lwa, będących pracą zbiorową, Pan Chojnowski do Frosthaven chce usiaść sam. A na jedną osobę, nawet profesjonalistę, jest to huk roboty.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 10 mar 2022, 17:03
autor: mk20336
Frosthaven – monsters analysis & strategies – Lurkers

Dla wszystkich czekających już na Frosthaven, dzisiaj materiał analizujący jedną z grup potworów, z którymi przyjdzie nam się mierzyć - Lurkers. Miłego oglądania!

LINK: Frosthaven – monsters analysis & strategies – Lurkers

Obrazek

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 12 mar 2022, 00:56
autor: yrq
Nikt jeszcze się nie oburza na ostatni update?
https://www.kickstarter.com/projects/fr ... ts/3451092

Ciekawe jak MSRP równe 250 USD wpłynie na wydanie polskiej edycji...

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 12 mar 2022, 01:43
autor: Grellenort
Aha. A wiadomo może względem czego jest to 20-40% więcej zawartości? Względem informacji z kampanii, czy te są już zaktualizowane? Jakieś twarde liczby kiedyś padały na przestrzeni developmentu, czy to raczej takie klasyczne walenie kotka za pomocą młotka?

Trochę to tak jak za ladą u rzeźnika, gdzie ekspedientka z niewinną miną oznajmia, że zamiast dwudziestu deko odkroiło jej się przypadkowo dwa kilo i czy może być :wink:

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 12 mar 2022, 07:13
autor: eveni
Wow :shock: według dzisiejszego kursu cena gry to +/- 1.100 zł...

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 12 mar 2022, 07:31
autor: Dako
yrq pisze: 12 mar 2022, 00:56 Ciekawe jak MSRP równe 250 USD wpłynie na wydanie polskiej edycji...
Być może przy takiej cenie Albi nie podejmie ryzyka wydania wersji PL.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 12 mar 2022, 08:15
autor: polwac
W takim razie czekam na "Frosthavenowe wydanie Szczęk Lwa" :)

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 12 mar 2022, 08:46
autor: kruker
Jeśli ta gra będzie kosztować więcej niż 600 zł to kupią ją tylko zagorzali fani Glooma.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 12 mar 2022, 14:14
autor: musicer
kruker pisze: 12 mar 2022, 08:46 Jeśli ta gra będzie kosztować więcej niż 600 zł to kupią ją tylko zagorzali fani Glooma.
Za to jak szybko zniknęła z planszostrefy za 750, nie zdążyłem kliknąć :)

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 12 mar 2022, 17:33
autor: eveni
musicer pisze: 12 mar 2022, 14:14 Za to jak szybko zniknęła z planszostrefy za 750, nie zdążyłem kliknąć :)
Jak ktoś miał zniżkę lojalnościową to mniej, mi udało się kupić za niecałe 675 zł. To największą kwota, którą wydałam na samą podstawkę, ale jak polskie wydanie możliwe że będzie kosztowało ponad 1k... Kupiłam dlatego, że Gloomhaven to gra, którą bardzo lubię, ale przede wszystkim to jedyna jaką sam zaproponuje (a nawet przyniesie na stół i rozłoży) mój mąż. W gratisie będę mogła podszlifować angielski.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 12 mar 2022, 18:36
autor: Cyel
kruker pisze: 12 mar 2022, 08:46 Jeśli ta gra będzie kosztować więcej niż 600 zł to kupią ją tylko zagorzali fani Glooma.
Ja jestem zagorzałym fanem GH, i cieszyłem się na kontynuację, ale...nie. No nie.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 13 mar 2022, 19:23
autor: Grellenort
Ech, a ja pewnie kupię, zamykając sobie tym samym roczny (przynajmniej) budżet na cokolwiek związanego z planszówkami... choć nie omieszkam zostawić stosownego komentarza dla autora gdzieś w publicznym miejscu za taki nagły wyskok.

W obliczu takiego spontanicznego newsa, Albi powinno przynajmniej dostać możliwość jakiejś renegocjacji, np. podzielenia całego frosta na min. dwie części. Polskie wydawnictwa literackie stosują zabiegi typu "trzecia część drugiego tomu" nagminnie i rozkrojenie historii powinno w teorii być wykonalne. Np. pudło z komponentami graczy i jedno-dwa pudła z kampanią... Taka cena jest już trudna po przełknięcia jak świat długi i szeroki i dla Cephalofair paradoksalnie obniży sukces finansowy gry (vide dodatek Rivalry do Roll for the Galaxy).

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 13 mar 2022, 19:35
autor: Mr_Fisq
Grellenort pisze: 13 mar 2022, 19:23 W obliczu takiego spontanicznego newsa, Albi powinno przynajmniej dostać możliwość jakiejś renegocjacji, np. podzielenia całego frosta na min. dwie części. Polskie wydawnictwa literackie stosują zabiegi typu "trzecia część drugiego tomu" nagminnie i rozkrojenie historii powinno w teorii być wykonalne. Np. pudło z komponentami graczy i jedno-dwa pudła z kampanią...
A w świecie planszówkowym widziałeś takie przypadki?

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 13 mar 2022, 20:33
autor: EsperanzaDMV
Nie macie poczucia, że to "Kickstarterowcy, nie macie się czego obawiać, Wasza cena jest fixed" jest spowodowane właśnie tym, że SCD to aż $250? Innymi słowy, Wy zapłacicie mniej, bo odpowiednio więcej wyliczyłem w SCD dla spóźnialskich/retailerów, by się zwróciło z zyskiem? Jak inaczej wytłumaczyć możliwość, że wspierający dostaną w takiej samej cenie, co podczas kampanii? Plus przecież już teraz spalili jakąś kasę na tym Helperze, a mimo to... kasa na tę apkę jakoś się znajdzie. Magia.

I drugie pytanie, może czegoś nie doczytałem: "the MSRP of Frosthaven will be $250". Który to pledge tier? Ten za $100 w kampanii teraz będzie w sklepach za $250?

P.S. A w komentarzach na KS nie ma narzekania, bo przecież tą decyzją każdy wspierający właśnie "zarobił" kupę kasy (jakby chciał sprzedać), więc czemu ktoś miałby narzekać w komentarzach na KS? ;) Jak będę miał chwilę, to z ciekawości zobaczę jak to wygląda na BGG.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 13 mar 2022, 21:46
autor: brazylianwisnia
Jak to jak wytłumaczyć? Deal został zawarty za 100USD i tyle. Przecież ludzie nie dopłaca bo gość chciał dodać ekstra zawartość do gry. Wzrost kosztow produkcji dużo bardziej przenosi się na cenę retailowa przez wszystkie podatki i pośredników. To nie żadna magia. Wciąż na tej grze zarabiają. Nie dokładają do interesu. Tak, pleadge za 100 będzie miał SCD 250USD(pierwotnie 160). Jeśli albi nie będzie w stanie wydać w cenie 600-700zl to mogą zrewidować plany i anulować. Jest Gloomhaven którego wiele osób jeszcze nie skończyło i dziś istnieje już sporo dużych gier więc to nie jest tak że Frosthaven za tysiaka będzie jakimś niespotykanym gigantem.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 13 mar 2022, 21:55
autor: yrq
Ja to odbieram jako cóż, esencję założeń Kickstartera.
Wspierasz dziś, przy takich założeniach, dostaniesz grę za dwa lata, po drodze coś się może zmienić. No i się zmieniło.

Patrząc nawet na rosnące koszty transportu i materiału nie można porównywać dwóch rzutów produkcji. Dodatkowo gra została rozbudowana (czy planowo czy nie) i kalkulacja też jest inna. I tam gdzie 100$ + shipping kalkuluje się dla gier dostarczanych bezpośrednio do graczy, tam 100$ może być już za mało, żeby tę samą grę wyprodukować i rozprowadzić po dystrybutorach, lokalnych wydawcach i hurtownikach.
Skok jest ogromny i na pewno niespodziewany.

Można porównać pierwszą i drugą kampanię Gloomhaven:
- 79$ za wersję z figurkami w pierwszej kampanii
- 99$ za to samo w drugiej
Argumentacja też była podobna.

Frosthaven w 100$ nie doliczał cła i podatku, realinie z wysyłką i cłem powyżej 150$ wychodził do Europy. W kampanii MSRP było oszacowane na 160$. Wzrost MSRP o 90$ to nadal mnóstwo, ale trochę właśnie inaczej trzeba patrzyć na tę cenę.

Ja się cieszę, że znam język i zamówiłem w lokalnym sklepie w trakcie kampanii i mam potwierdzenie, że cena się nie zmieni.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 13 mar 2022, 23:15
autor: EsperanzaDMV
Ok, jest wątek na BGG i faktycznie największy problem, jaki tam słusznie został podniesiony, to nie-anglojęzyczne wersje językowe. Przecież od groma nacji nie wsparło kampanii na KS, mając pewność, że gra zostanie wydana w ich rodzimej wersji językowej. My, Polacy, także dostaliśmy takie zapewnienie od Albi jeszcze przed startem kampanii. Celowo mnóstwo osób, nie tylko z Polski, nie wsparło tej wersji gry na KS. I co teraz? Zostali na lodzie, z SCD na poziomie $250... Z tej perspektywy jest to naprawdę słabe. I jak tu nie wspierać teraz oryginalnych kampanii i nie czekać na polskie tłumaczenie...?

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 14 mar 2022, 08:02
autor: Mr_Fisq
Za ponad 1000 PLN sam bym nie kupił - zwłaszcza gdy zwykły Gloom jest do dostania za połowę tej ceny. Zwłaszcza że zawartości nie jest 100% więcej, tylko bardziej ~34%.
Ja za zestaw z solo i naklejkami dałem ~730PLN, i było to już bardzo blisko progu bólu....
EsperanzaDMV pisze: 13 mar 2022, 20:33 I drugie pytanie, może czegoś nie doczytałem: "the MSRP of Frosthaven will be $250". Który to pledge tier? Ten za $100 w kampanii teraz będzie w sklepach za $250?
Zgodnie z updatem, tego który miał mieć MRSP 160$ => czyli gołej podstawki.

Re: Frosthaven (Isaac Childres)

: 14 mar 2022, 22:49
autor: japanczyk
EsperanzaDMV pisze: 13 mar 2022, 23:15 Przecież od groma nacji nie wsparło kampanii na KS, mając pewność, że gra zostanie wydana w ich rodzimej wersji językowej. My, Polacy, także dostaliśmy takie zapewnienie od Albi jeszcze przed startem kampanii. Celowo mnóstwo osób, nie tylko z Polski, nie wsparło tej wersji gry na KS. I co teraz? Zostali na lodzie, z SCD na poziomie $250... Z tej perspektywy jest to naprawdę słabe. I jak tu nie wspierać teraz oryginalnych kampanii i nie czekać na polskie tłumaczenie...?
A myslisz, ze jakby Albi nie zapowiedziało to by wsparli? Wciaz nie, bo widocznie zalezy im na polskiej wersji jezykowej, a nie na angielskiej
Gloomhaven Polski tez był drozszy niz angielski (550 vs 400 zł), a wyprzedał się pierwszy druk na pniu
Stawiam, ze podobna sytuacja bedzie miała mimo wszystko miejsce z Frosthaven, nawet za 1000 zł