Strona 3 z 4

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 08 lis 2021, 20:23
autor: XLR8
Dr. Nikczemniuk pisze: 08 lis 2021, 20:19 Gra tymczasem na 95 miejscu na BGG, a Patchwork na 93.
Bo są słodkie kotki+ magia KS

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 08 lis 2021, 20:24
autor: konradstpn
Dr. Nikczemniuk pisze: 08 lis 2021, 20:19 Gra tymczasem na 95 miejscu na BGG, a Patchwork na 93.
Tymczasem Troyes na 86 a Wingspan na 21. Diagnoza doktorze...

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 08 lis 2021, 20:38
autor: Dr. Nikczemniuk
konradstpn pisze: 08 lis 2021, 20:24
Dr. Nikczemniuk pisze: 08 lis 2021, 20:19 Gra tymczasem na 95 miejscu na BGG, a Patchwork na 93.
Tymczasem Troyes na 86 a Wingspan na 21. Diagnoza doktorze...
Że Wyspa Kotów będzie pięła się w górę :D

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 08 lis 2021, 20:50
autor: konradstpn
Dr. Nikczemniuk pisze: 08 lis 2021, 20:38
konradstpn pisze: 08 lis 2021, 20:24
Dr. Nikczemniuk pisze: 08 lis 2021, 20:19 Gra tymczasem na 95 miejscu na BGG, a Patchwork na 93.
Tymczasem Troyes na 86 a Wingspan na 21. Diagnoza doktorze...
Że Wyspa Kotów będzie pięła się w górę :D
W konkursie popularności, jakim w dużej części jest ranking BGG, pewnie tak. Miałem, sprzedałem, nie żałuję. Do Patchworka nawet się nie zbliża.

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 08 lis 2021, 21:26
autor: japanczyk
Dla mnie Patchwork po kilku grach był meh i powtarzalny.
Rozumiem fenomen, bo gra jest prosta i przyjemna, ale zdecydowanie wole inne, ciekawsze polyomino robiące coś więcej z tym konceptem

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 08 lis 2021, 21:42
autor: Arius
japanczyk pisze: 08 lis 2021, 21:26 Dla mnie Patchwork po kilku grach był meh i powtarzalny.
Rozumiem fenomen, bo gra jest prosta i przyjemna, ale zdecydowanie wole inne, ciekawsze polyomino robiące coś więcej z tym konceptem
Potwierdzam. Zagrałem kilka razy i jak miałbym kolejny raz, to predzej bym sobie ściągnął tetrisa na komórkę.

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 08 lis 2021, 22:24
autor: konradstpn
japanczyk pisze: 08 lis 2021, 21:26 Dla mnie Patchwork po kilku grach był meh i powtarzalny.
Rozumiem fenomen, bo gra jest prosta i przyjemna, ale zdecydowanie wole inne, ciekawsze polyomino robiące coś więcej z tym konceptem
To co robi Wyspa z tym konceptem żadną miarą nie jest ciekawe. Nudne, wtórne, bez polotu i wyprane z jakichkolwiek emocji. Rozumiem jednak, że tematyka oraz aspekt wizualny mogą sprawić, że będzie się podobać.

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 09 lis 2021, 10:55
autor: Dr. Nikczemniuk
A ja tą grę zakupiłem nie ze względu na siebie tylko żeby popykać z rodziną i znajomymi, a że lubią wszelkiej maści układanki, więc taki tetris powinien im przypaść do gustu. Ot cała filozofia :D

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 09 lis 2021, 12:10
autor: Ardel12
Dr. Nikczemniuk pisze: 08 lis 2021, 20:19 Gra tymczasem na 95 miejscu na BGG, a Patchwork na 93.
Jeszcze ktoś śmie na tym forum popierać lub obalać argumenty konkursem popularności top100 BGG, to było modne lata temu starcze :twisted:
japanczyk pisze: 08 lis 2021, 21:26 Dla mnie Patchwork po kilku grach był meh i powtarzalny.
Rozumiem fenomen, bo gra jest prosta i przyjemna, ale zdecydowanie wole inne, ciekawsze polyomino robiące coś więcej z tym konceptem
Czyli które? Tylko nie wymieniaj trylogi Uwe, bo to szrot :)
Dr. Nikczemniuk pisze: 09 lis 2021, 10:55 A ja tą grę zakupiłem nie ze względu na siebie tylko żeby popykać z rodziną i znajomymi, a że lubią wszelkiej maści układanki, więc taki tetris powinien im przypaść do gustu. Ot cała filozofia
Ziomek, z którym w to grałem, podsumował, że jest to idealna gra do zagrania z rodzicami właśnie. Proste zasady, niełatwo zepsuć sobie partię i zawsze coś finalnie się ukula, więc spoko dla noobów, których wciągamy w nasze bagno.

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 09 lis 2021, 12:33
autor: sasquach
Ardel12 pisze: 09 lis 2021, 12:10 Jeszcze ktoś śmie na tym forum popierać lub obalać argumenty konkursem popularności top100 BGG, to było modne lata temu starcze :twisted:
Tylko, że to było już po modzie na podkreślanie oczywistości, że ranking bgg jest konkursem popularności :twisted:

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 10 gru 2021, 21:37
autor: Gribbler
Wiadomo kiedy w końcu premiera tej gry? Co się z nią dzieje?

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 10 gru 2021, 22:04
autor: rand
Gribbler pisze: 10 gru 2021, 21:37 Wiadomo kiedy w końcu premiera tej gry? Co się z nią dzieje?
Najnowsze wieści są wątku wydawcy - Lucky Duck Games, info z dzisiaj:
Wyspa kotów - niestety nie mamy żadnych wieści, gra jest w tym momencie przepakowywana, ale nie dostaliśmy odpowiedzi, którego dokładnie dnia zakończy się cała operacja. TU jesteśmy najmniej optymistyczni co do szansy, żeby gra była jednak na święta, ale jeszcze nie składamy broni.
Kaskadia - wczoraj otrzymaliśmy z fabryki nowy certyfikat CE i złożyliśmy go w urzędzie celnym. Trzymajcie kciuki, bo jeśli znów nie wpadniemy na biurokratyczną ścianę, to jest szansa, że gry będą u nas w przyszłym tygodniu.
Destinies - czeka w kolejce do oclenia, wciąż liczymy, że przyszły tydzień wciąż jest realny.

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 11 gru 2021, 00:52
autor: sydonia
Totalnie najświeższe info znajdziecie w rozmowie z Michałem z LD, tu zaczyna się fragment o Wyspie Kotów - https://youtu.be/h865RSeo68g?t=1090 (W opisie filmu już jest minutówka i można szybko znaleźć interesujące fragmenty :))

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 11 gru 2021, 09:24
autor: Dr. Nikczemniuk
Gribbler pisze: 10 gru 2021, 21:37 Wiadomo kiedy w końcu premiera tej gry? Co się z nią dzieje?
Na 99% po świętach.
1% można liczyć na cud :wink:

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 21 sty 2022, 13:35
autor: warlock
Zagraliśmy wczoraj jedną trzyosobową partię. Nie spodziewałem się, że ta gra ma tyle punktów decyzyjnych (szczerze mówiąc nie czytałem o niej nic i przy tłumaczeniu zasad zdziwiłem się, że jest tu draft kart :D). Trzeba dbać o ekonomię ryb, statystyki pozwalające walczyć o kolejność w grze i dobierać więcej kafli kotów, a gdzieś pomiędzy tym wszystkim musimy pozyskiwać karty punktacji czy akcji natychmiastowych pozwalających łamać strukturę rundy. A przecież chodzi tu przede wszystkim o przestrzenną układankę, więc to wszystko powinno zmierzać do efektywnego zapełniania naszego obszaru i spięcia się w jakąś spójną strategię ;). Naprawdę jest tu nad czym myśleć.
Grając w to od razu rzuciły mi się pewne znajome rozwiązania:

Królestwo Królików:
- draftujemy od razu po dwie karty (co daje sporą kontrolę nad ostatecznym kształtem naszej ręki i pozwala na dość skuteczny hate-drafting ;) )
- sami tworzymy własną punktację końcową, wybierając odpowiednie karty i trzymając je zakryte w swojej strefie (super ciekawym "twistem" jest tutaj to, że pewne karty punktacji lądują odkryte na środku stołu i będą nową kategorią punktową dla wszystkich graczy)

Terraformacja Marsa:
- po drafcie płacimy za karty, które chcemy zachować i odrzucamy wszystkie pozostałe (choć tutaj koszt kart nie jest stały)

Porównania do Parku Niedźwiedzi czy Mojego Miasta oczywiście sobie daruję - miłośnicy układania "puzzli" poczują się tu jak w domu ;).

Całościowo to chyba jedna z najciekawszych gier układankowych, jakie poznałem, ale jednocześnie najbardziej złożona. Zastanawiałem się, czy ta złożoność (nie chodzi tu o komplikację zasad, ale o konieczność skupiania się i kontroli nad wieloma obszarami rozgrywki) jest tu jeszcze przyjemna, czy już przekracza pewną granicę i skręca w stronę męczącej i uciążliwej (tym bardziej, że miałem poczucie, że gramy dość długo). Grałem tylko raz, także nie mam jeszcze na to odpowiedzi, ale ogólnie naprawdę bardzo dobrze się przy tym bawiłem (choć z jakiegoś powodu czułem się bardziej zmęczony niż po Race for the Galaxy i Ekspedycji Ares :D).

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 22 sty 2022, 08:49
autor: dave20_
Wczoraj zagraliśmy pierwszy raz. (3 razy z rzędu). Zasady proste. Zgadzam się z kolegą wyżej z całą opinią.

Gra jest bardzo dobrze wykonana. Świetnie się prezentuje.

Trzecią rozgrywkę przegrałem 127 vs 67 :lol: 8)

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 22 sty 2022, 09:14
autor: kurdzio
U nas też się bardzo przyjęła, na razie po dwóch rozgrywkach. Wspólnie uznaliśmy że mając wolną godzinę wolimy zagrać 1 raz w koty niż 2 razy w Patchworka, także mamy nowego tetrisowego króla w kolekcji (a Patchworka w sumie już nie mamy).

Widzę że wyniki są mocno zależne od kart jakie akurat się pojawią, bo w naszych grach nie udało nam się przekroczyć 60 pkt :roll:

Co do wykonania to nie mam większych zastrzeżeń, ale kafle kotów mogłyby być z trochę grubszej tektury. Moje pudło oberwało także nożem - pewnie podczas rozpakowania na cle/podczas naklejania naklejki z info o którym kaczki zapomniały. Poniżej zdjęcie jeszcze w folii.
Spoiler:

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 22 sty 2022, 09:34
autor: Witchma
Wczoraj udało się zagrać dwa razy i pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne, pudełko z miejscem na kota kupiło mnie od razu :D

Według mnie mogli tylko bardziej odróżnić skarby rzadkie od zwykłych, bo czasem musiałam się zastanawiać i w zasadzie łatwiej było mi je po kształcie odróżnić (może mam coś z oczami, nie wiem).

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 22 sty 2022, 11:23
autor: Dr. Nikczemniuk
Wczoraj dwie partyjki w 4 osoby. Gra spełnia moje oczekiwania, jest moim top królem tetrisowych gier. Osobiście myślałem, że każdy będzie robił to samo i bez mnogiej opcji na strategie, a tu miłe zaskoczenie bo karty celów potrafią ukierunkować grę i praktycznie każdy może mieć swoją strategię i realizacje swoich celów. Co więcej wcale nie trzeba zapełniać całego statku, mi wpadły dwie karty celów których punkty były uzależnione od tego że pewne pomieszczenia miały być puste i nagle okazało się, że gram w inną grę niż reszta :D
Z minusów to parę kafelków muszę podpiłować bo są trochę przyciasne i generalnie mogłyby być ciut grubsze.
Na dobry początek daję 9/10 :D
Polecam :D

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 22 sty 2022, 11:36
autor: Dr. Nikczemniuk
kurdzio pisze: 22 sty 2022, 09:14 Widzę że wyniki są mocno zależne od kart jakie akurat się pojawią, bo w naszych grach nie udało nam się przekroczyć 60 pkt :roll:
U mnie pierwsza partia zapoznawcza na 4 osoby to: 58,59,62 i 79 pkt. Natomiast druga to już 66, 73, 87 i 102 pkt :D

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 17 lut 2022, 13:50
autor: Ginet
W światowy Dzień Kota zapraszamy na recenzję GF 8) LINK

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 21 lut 2022, 14:43
autor: Julka182
Jakie średnio wyniki potraficie wykręcić? Niedawno dopiero zaczęłam ją ogrywać ale czuję duży niedosyt z punktacji, w grze 2-os : 88 3-os: 59-62 4-os: 76

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 22 lut 2022, 06:23
autor: dave20_
Julka182 pisze: 21 lut 2022, 14:43 Jakie średnio wyniki potraficie wykręcić? Niedawno dopiero zaczęłam ją ogrywać ale czuję duży niedosyt z punktacji, w grze 2-os : 88 3-os: 59-62 4-os: 76
W grze 4 osobowej z reguły mamy między 50 a 80, chociaż udaje się wykręcić ponad 100, ostatnio miałem 112, ale zgarnąłem 7 kart lekcji, każda mi dala punkty.

:)

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 22 lut 2022, 08:21
autor: VivoBrezo
Julka182 pisze: 21 lut 2022, 14:43 Jakie średnio wyniki potraficie wykręcić? Niedawno dopiero zaczęłam ją ogrywać ale czuję duży niedosyt z punktacji, w grze 2-os : 88 3-os: 59-62 4-os: 76
Wczoraj jak graliśmy to 79, 71, 69, 23

Re: Wyspa kotów/The Isle of Cats (Frank West)

: 22 lut 2022, 11:59
autor: kuki25
Julka182 pisze: 21 lut 2022, 14:43 Jakie średnio wyniki potraficie wykręcić? Niedawno dopiero zaczęłam ją ogrywać ale czuję duży niedosyt z punktacji, w grze 2-os : 88 3-os: 59-62 4-os: 76
W grze 2 osobowej na razie mamy wyniki 74-88, w 4 osobowej 76-109, w 3 osoby graliśmy tylko w trybie familijnym trochę mniej punktów tutaj się zdobywa 47 -68.
Ogólnie punktację ogólną w 4 osoby zawyżały nam sporo lekcje wspólne, jeśli ich nie zagrywaliśmy to ciężko nam było przebić 90 punktów. Na lekcjach prywatnych najwięcej udało nam się zdobyć 60 punktów, a na kocich rodzinach + rzadkie skarby 68 pkt, 2 razy udało się max. zapełnić 5 kabin.