Strona 3 z 14
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 13 lis 2020, 10:11
autor: Tachion
Tak. Dlatego ludzie kupuja dodatek Age of Tyranny, ktory ma 21 kart dni 1-3.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 13 lis 2020, 10:13
autor: vder
No jak tak zawsze grałem. Zdaje sie że któryś dodatek dodaje po kilka kart dla kazdego dnia 1-3,tak by był wybór.
i pytanie ode mnie, ktore chodzi mi po głowie od kilku gier: Ten 'szklany' marker (The Marker ze spisu elementów) jest tylko po to by sobie na mapie zaznaczać punkty?
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 13 lis 2020, 10:16
autor: khuba
adeks9 pisze: ↑13 lis 2020, 10:05
W instrukcji, w przygotowaniu do gry, jest napisane aby na przygotowany deck kart encounterów położyć 3 karty specjalnych zdarzeń oznaczonych cyframi 1-3. Nie znalazłem nigdzie zasady zmieniającej to. Czy w takim razie każda gra rozpoczyna się identycznymi trzema dniami i wybieraniem z pośród tych samych czynności za każdym razem?
W podstawce chyba jest tylko po jednym egzemplarzu tych kart więc nie ma za bardzo z czego wybierać
W którymś z dodatków dołączono dodatkowe karty dla urozmaicenia (nie pamietam czy 40 Days in Daelore czy moze Age of Tyranny) , miesza się je i wybiera jedną 1, jedną 2 i jedną 3.
Undertow ma tylko 2 specjalne dni, ale od razu w wielu egzemplarzach.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 13 lis 2020, 10:17
autor: khuba
vder pisze: ↑13 lis 2020, 10:13
i pytanie ode mnie, ktore chodzi mi po głowie od kilku gier: Ten 'szklany' marker (The Marker ze spisu elementów) jest tylko po to by sobie na mapie zaznaczać punkty?
Dokładnie tak, ja z tego nie korzystam (patrze na sumę ze zdobytych kart)
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 13 lis 2020, 10:18
autor: Curiosity
vder pisze: ↑13 lis 2020, 10:13
Ten 'szklany' marker (The Marker ze spisu elementów) jest tylko po to by sobie na mapie zaznaczać punkty?
Tak, tylko po to.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 13 lis 2020, 11:42
autor: adeks9
Tachion pisze: ↑13 lis 2020, 10:11
Tak. Dlatego ludzie kupuja dodatek Age of Tyranny, ktory ma 21 kart dni 1-3.
A widzisz, zamówiłem ten dodatek dzięki
Curiosity, a nawet nie wiedziałem, że taki problem z setupem rozwiąże
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 15 lis 2020, 18:26
autor: mnw
Gram Picketem i zdobyłem przedmiot Mechanical Boomerang (Backup plan extension: 2 bones. Select any baddie and do 2 dmg).
1. Czy aktywny (Locked) Constant Dmg (Add 1 to the total Dmg applied to your target) zwiększa obrażenia z bumerangu do 3?
1a. Jeśli tak, to czy Constant Dmg zwiększa najpierw obrażenia o 1 ze zwykłego rzutu kości, a potem znowu o 1 obrażenia bumerangu?
2. Czy mogę zaatakować jednego wroga normalnym rzutem kości Ataku, a potem innego bumerangiem?
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 15 lis 2020, 18:47
autor: seki
mnw pisze: ↑15 lis 2020, 18:26
Gram Picketem i zdobyłem przedmiot Mechanical Boomerang (Backup plan extension: 2 bones. Select any baddie and do 2 dmg).
1. Czy aktywny (Locked) Constant Dmg (Add 1 to the total Dmg applied to your target) zwiększa obrażenia z bumerangu do 3?
1a. Jeśli tak, to czy Constant Dmg zwiększa najpierw obrażenia o 1 ze zwykłego rzutu kości, a potem znowu o 1 obrażenia bumerangu?
2. Czy mogę zaatakować jednego wroga normalnym rzutem kości Ataku, a potem innego bumerangiem?
Nie widziałem tego przedmiotu ale wg mnie wszystko TAK.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 15 lis 2020, 18:54
autor: KamilM
Według mnie nie dodaje do dmg, dokładnie z tego samego powodu, z jakiego możesz wybrać innego baddiego niż ten, którego atakowałeś.
Baddie jest targeted, gdy jest atakowany (tylko gdy rzucasz koścmi ataku), i wtedy działa Constant Dmg.
Ten backup plan nie czyni baddiego targeted (nie rzucasz koścmi ataku) tylko zadaje 2dmg. W związku z tym nie ma korzyści z dodatków, które działają na Twój target.
Gdyby ten back-up plan mówił o Twoim targecie, a nie dowolnym baddie, to mógłbyś wybrać tylko tego, którego atakowałeś.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 15 lis 2020, 19:04
autor: seki
KamilM pisze: ↑15 lis 2020, 18:54
Według mnie nie dodaje do dmg, dokładnie z tego samego powodu, z jakiego możesz wybrać innego baddiego niż ten, którego atakowałeś.
Baddie jest targeted, gdy jest atakowany (tylko gdy rzucasz koścmi ataku), i wtedy działa Constant Dmg.
Ten backup plan nie czyni baddiego targeted (nie rzucasz koścmi ataku) tylko zadaje 2dmg. W związku z tym nie ma korzyści z dodatków, które działają na Twój target.
Gdyby ten back-up plan mówił o Twoim targecie, a nie dowolnym baddie, to mógłbyś wybrać tylko tego, którego atakowałeś.
No dobra, ale to nie jest dmg działający na wszystkich baddies tylko na wybrany cel a więc wybór targetu wg mnie następuje również przy wykorzystaniu BP. Ale to tylko moja interpretacja. Nie widziałem odpowiedzi u źródła.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 15 lis 2020, 19:10
autor: KamilM
Nie mam pod ręką instrukcji, ale dyskusja na bgg pokazuje konsensus, że gearloc może mieć tylko 1 target w turze. Co oznacza, ża targetuje tylko specyficznie atak (używający kości ataku), Wszystkie inne efekty zadające dmg nie czynią ofiary targetem. Jest to spójne z odpowiedzią w FAQ, że fakt, że kogoś nie można targetować nie oznacza, że nie można mu zadać dmg w inny sposób.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 15 lis 2020, 19:11
autor: seki
Nie znalazłem lepszej interpretacji niż ta
https://boardgamegeek.com/thread/230806 ... alculation
Wynika z niej, że target wybieramy jeden na rundę a więc constant DMG nie zadziała na innego baddies niż wybrany cel ataku. Ale jeśli boomerang z BP został skierowany na tego samego baddies co cel ataku, to czy wtedy mogli byśmy dodać +1 z constant DMG?
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 15 lis 2020, 19:21
autor: KamilM
seki pisze: ↑15 lis 2020, 19:11
Nie znalazłem lepszej interpretacji niż ta
https://boardgamegeek.com/thread/230806 ... alculation
Wynika z niej, że target wybieramy jeden na rundę a więc constant DMG nie zadziała na innego baddies niż wybrany cel ataku. Ale jeśli boomerang z BP został skierowany na tego samego baddies co cel ataku, to czy wtedy mogli byśmy dodać +1 z constant DMG?
Wydaje mi się, że nie podbija już dmg, nawet jeśli wskaże się baddiesa, który jest/był targetem ataku, gdyż:
Add 1 to the total Dmg applied to your target
To, że zadajesz mu jeszcze obrażenia z back-up planu nie zmienia faktu, że total dmg już został powiększony o 1. Nie jest tu napisane "each time you deal dmg".
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 15 lis 2020, 19:28
autor: mnw
mnw pisze: ↑15 lis 2020, 18:26
Gram Picketem i zdobyłem przedmiot Mechanical Boomerang (Backup plan extension: 2 bones. Select any baddie and do 2 dmg).
1. Czy aktywny (Locked) Constant Dmg (Add 1 to the total Dmg applied to your target) zwiększa obrażenia z bumerangu do 3?
1a. Jeśli tak, to czy Constant Dmg zwiększa najpierw obrażenia o 1 ze zwykłego rzutu kości, a potem znowu o 1 obrażenia bumerangu?
2. Czy mogę zaatakować jednego wroga normalnym rzutem kości Ataku, a potem innego bumerangiem?
Czyli na razie konsensus jest:
1. Nie.
1a. N/D
2. Tak.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 16 lis 2020, 11:49
autor: adeks9
Posiadam już zajęty ekwipunek (jeden heavy loot i jeden trove loot). Dociągam w tym momencie loot, który jest single use. Mogę go od razu użyć aby nie odkładać do ekwipunku w którym nie mam miejsca czy w ogóle nie powinienem móc ciągnąć karty jeśli mam pełny plecak?
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 16 lis 2020, 12:00
autor: khuba
adeks9 pisze: ↑16 lis 2020, 11:49
Posiadam już zajęty ekwipunek (jeden heavy loot i jeden trove loot). Dociągam w tym momencie loot, który jest single use. Mogę go od razu użyć aby nie odkładać do ekwipunku w którym nie mam miejsca czy w ogóle nie powinienem móc ciągnąć karty jeśli mam pełny plecak?
Dociągasz kartę lootu ale jako że przekraczałbyś limit musisz coś odrzucić - decydujesz sam co odrzucasz ale nie masz możliwości użycia
src:
https://boardgamegeek.com/thread/206783 ... -and-usage
You do not have the opportunity to use one of the Loot before discarding.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 26 lis 2020, 14:41
autor: adeks9
Podczas ostatnich rozgrywek naszły mnie rozterki natury moralnej
Podczas walki ze słabym przeciwnikiem warto jest nie atakować go od razu tylko leczyć się (np. Patches) i używać dużo kości DEF aby nazbierać kości do backup planu w celu nabycia consumables lub awansu na Innate+1. Przy odpowiednim układzie taka walka może trwać pewnie nawet nieskończenie długo (gdy przeciwnik też jest się w stanie leczyć w rundach 5+). Czy Waszym zdaniem jest OK aby tak celowo przedłużać walkę dla własnych korzyści? Reguły chyba tego nie zabraniają, ale postrzegam to jako mocne naciąganie ułatwiające grę
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 26 lis 2020, 16:27
autor: Tachion
Eee tam.
Rozgrzeszam Cię.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 26 lis 2020, 16:46
autor: adeks9
Czyli to jest jak z przekraczaniem prędkości na drodze. Nieładnie, ale każdy to robi?
Mam jakiś wewnętrzny niesmak, że zasady tego nie ogarniają
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 26 lis 2020, 17:09
autor: khuba
Po to jest fatyga żeby nie przedłużać gry sztucznie bez konsekwencji. Takie przeciąganie gry jak masz postacie bez leczenia / grasz na wyższym poziomie trudności może nie być najlepszą strategią.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 26 lis 2020, 17:13
autor: KamilM
adeks9 pisze: ↑26 lis 2020, 16:46
Czyli to jest jak z przekraczaniem prędkości na drodze. Nieładnie, ale każdy to robi?
Mam jakiś wewnętrzny niesmak, że zasady tego nie ogarniają
Zasady ogarniają to bardzo dobrze moim zdaniem. Umiesz tak wyważyć walkę żeby trwała i była dla ciebie bezpieczna - droga wolna.
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 26 lis 2020, 17:15
autor: adeks9
khuba pisze: ↑26 lis 2020, 17:09
Po to jest fatyga żeby nie przedłużać gry sztucznie bez konsekwencji. Takie przeciąganie gry jak masz postacie bez leczenia / grasz na wyższym poziomie trudności może nie być najlepszą strategią.
Jasne, muszą być do tego odpowiednie warunki spełnione, ale zakładając grę Patchesem i na początkowym etapie gry przy łatwym przeciwniku jesteśmy w stanie sobie nabić kilkukrotnie backup plan.
[EDIT]Okej, skoro potwierdzacie, że jest okej, to mogę spokojnie naparzać. Dzięki!
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 26 lis 2020, 17:35
autor: KamilM
adeks9 pisze: ↑26 lis 2020, 17:15
khuba pisze: ↑26 lis 2020, 17:09
Po to jest fatyga żeby nie przedłużać gry sztucznie bez konsekwencji. Takie przeciąganie gry jak masz postacie bez leczenia / grasz na wyższym poziomie trudności może nie być najlepszą strategią.
Jasne, muszą być do tego odpowiednie warunki spełnione, ale zakładając grę Patchesem i na początkowym etapie gry przy łatwym przeciwniku jesteśmy w stanie sobie nabić kilkukrotnie backup plan.
[EDIT]Okej, skoro potwierdzacie, że jest okej, to mogę spokojnie naparzać. Dzięki!
Pytanie ile ten przeciwnik wytrzyma wycieńczenia
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 30 gru 2020, 16:17
autor: Curiosity
W fazie "recovery" można m.in. wymienić Loot oraz Trove Loot na inne (jak wyjdzie rzut kośćmi).
Pytanie: czy otwartą skrzynię wymieniam na inną otwartą czy na zamkniętą?
Re: Too Many Bones - pytania, zasady
: 30 gru 2020, 16:25
autor: KamilM
Curiosity pisze: ↑30 gru 2020, 16:17
W fazie "recovery" można m.in. wymienić Loot oraz Trove Loot na inne (jak wyjdzie rzut kośćmi).
Pytanie: czy otwartą skrzynię wymieniam na inną otwartą czy na zamkniętą?
Z tego co widzę (strona 7 instrukcji) poświęcasz Loot albo Trove Loot ale ciągniesz tylko Loot.