Strona 3 z 14

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 13 lis 2020, 10:11
autor: Tachion
Tak. Dlatego ludzie kupuja dodatek Age of Tyranny, ktory ma 21 kart dni 1-3.

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 13 lis 2020, 10:13
autor: vder
No jak tak zawsze grałem. Zdaje sie że któryś dodatek dodaje po kilka kart dla kazdego dnia 1-3,tak by był wybór.

i pytanie ode mnie, ktore chodzi mi po głowie od kilku gier: Ten 'szklany' marker (The Marker ze spisu elementów) jest tylko po to by sobie na mapie zaznaczać punkty?

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 13 lis 2020, 10:16
autor: khuba
adeks9 pisze: 13 lis 2020, 10:05 W instrukcji, w przygotowaniu do gry, jest napisane aby na przygotowany deck kart encounterów położyć 3 karty specjalnych zdarzeń oznaczonych cyframi 1-3. Nie znalazłem nigdzie zasady zmieniającej to. Czy w takim razie każda gra rozpoczyna się identycznymi trzema dniami i wybieraniem z pośród tych samych czynności za każdym razem?
W podstawce chyba jest tylko po jednym egzemplarzu tych kart więc nie ma za bardzo z czego wybierać
W którymś z dodatków dołączono dodatkowe karty dla urozmaicenia (nie pamietam czy 40 Days in Daelore czy moze Age of Tyranny) , miesza się je i wybiera jedną 1, jedną 2 i jedną 3.
Undertow ma tylko 2 specjalne dni, ale od razu w wielu egzemplarzach.

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 13 lis 2020, 10:17
autor: khuba
vder pisze: 13 lis 2020, 10:13 i pytanie ode mnie, ktore chodzi mi po głowie od kilku gier: Ten 'szklany' marker (The Marker ze spisu elementów) jest tylko po to by sobie na mapie zaznaczać punkty?
Dokładnie tak, ja z tego nie korzystam (patrze na sumę ze zdobytych kart)

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 13 lis 2020, 10:18
autor: Curiosity
vder pisze: 13 lis 2020, 10:13 Ten 'szklany' marker (The Marker ze spisu elementów) jest tylko po to by sobie na mapie zaznaczać punkty?
Tak, tylko po to.

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 13 lis 2020, 11:42
autor: adeks9
Tachion pisze: 13 lis 2020, 10:11 Tak. Dlatego ludzie kupuja dodatek Age of Tyranny, ktory ma 21 kart dni 1-3.
A widzisz, zamówiłem ten dodatek dzięki Curiosity, a nawet nie wiedziałem, że taki problem z setupem rozwiąże :D

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 15 lis 2020, 18:26
autor: mnw
Gram Picketem i zdobyłem przedmiot Mechanical Boomerang (Backup plan extension: 2 bones. Select any baddie and do 2 dmg).

1. Czy aktywny (Locked) Constant Dmg (Add 1 to the total Dmg applied to your target) zwiększa obrażenia z bumerangu do 3?
1a. Jeśli tak, to czy Constant Dmg zwiększa najpierw obrażenia o 1 ze zwykłego rzutu kości, a potem znowu o 1 obrażenia bumerangu?

2. Czy mogę zaatakować jednego wroga normalnym rzutem kości Ataku, a potem innego bumerangiem?

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 15 lis 2020, 18:47
autor: seki
mnw pisze: 15 lis 2020, 18:26 Gram Picketem i zdobyłem przedmiot Mechanical Boomerang (Backup plan extension: 2 bones. Select any baddie and do 2 dmg).

1. Czy aktywny (Locked) Constant Dmg (Add 1 to the total Dmg applied to your target) zwiększa obrażenia z bumerangu do 3?
1a. Jeśli tak, to czy Constant Dmg zwiększa najpierw obrażenia o 1 ze zwykłego rzutu kości, a potem znowu o 1 obrażenia bumerangu?

2. Czy mogę zaatakować jednego wroga normalnym rzutem kości Ataku, a potem innego bumerangiem?
Nie widziałem tego przedmiotu ale wg mnie wszystko TAK.

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 15 lis 2020, 18:54
autor: KamilM
Według mnie nie dodaje do dmg, dokładnie z tego samego powodu, z jakiego możesz wybrać innego baddiego niż ten, którego atakowałeś.

Baddie jest targeted, gdy jest atakowany (tylko gdy rzucasz koścmi ataku), i wtedy działa Constant Dmg.

Ten backup plan nie czyni baddiego targeted (nie rzucasz koścmi ataku) tylko zadaje 2dmg. W związku z tym nie ma korzyści z dodatków, które działają na Twój target.


Gdyby ten back-up plan mówił o Twoim targecie, a nie dowolnym baddie, to mógłbyś wybrać tylko tego, którego atakowałeś.

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 15 lis 2020, 19:04
autor: seki
KamilM pisze: 15 lis 2020, 18:54 Według mnie nie dodaje do dmg, dokładnie z tego samego powodu, z jakiego możesz wybrać innego baddiego niż ten, którego atakowałeś.

Baddie jest targeted, gdy jest atakowany (tylko gdy rzucasz koścmi ataku), i wtedy działa Constant Dmg.

Ten backup plan nie czyni baddiego targeted (nie rzucasz koścmi ataku) tylko zadaje 2dmg. W związku z tym nie ma korzyści z dodatków, które działają na Twój target.


Gdyby ten back-up plan mówił o Twoim targecie, a nie dowolnym baddie, to mógłbyś wybrać tylko tego, którego atakowałeś.
No dobra, ale to nie jest dmg działający na wszystkich baddies tylko na wybrany cel a więc wybór targetu wg mnie następuje również przy wykorzystaniu BP. Ale to tylko moja interpretacja. Nie widziałem odpowiedzi u źródła.

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 15 lis 2020, 19:10
autor: KamilM
Nie mam pod ręką instrukcji, ale dyskusja na bgg pokazuje konsensus, że gearloc może mieć tylko 1 target w turze. Co oznacza, ża targetuje tylko specyficznie atak (używający kości ataku), Wszystkie inne efekty zadające dmg nie czynią ofiary targetem. Jest to spójne z odpowiedzią w FAQ, że fakt, że kogoś nie można targetować nie oznacza, że nie można mu zadać dmg w inny sposób.

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 15 lis 2020, 19:11
autor: seki
Nie znalazłem lepszej interpretacji niż ta https://boardgamegeek.com/thread/230806 ... alculation
Wynika z niej, że target wybieramy jeden na rundę a więc constant DMG nie zadziała na innego baddies niż wybrany cel ataku. Ale jeśli boomerang z BP został skierowany na tego samego baddies co cel ataku, to czy wtedy mogli byśmy dodać +1 z constant DMG?

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 15 lis 2020, 19:21
autor: KamilM
seki pisze: 15 lis 2020, 19:11 Nie znalazłem lepszej interpretacji niż ta https://boardgamegeek.com/thread/230806 ... alculation
Wynika z niej, że target wybieramy jeden na rundę a więc constant DMG nie zadziała na innego baddies niż wybrany cel ataku. Ale jeśli boomerang z BP został skierowany na tego samego baddies co cel ataku, to czy wtedy mogli byśmy dodać +1 z constant DMG?
Wydaje mi się, że nie podbija już dmg, nawet jeśli wskaże się baddiesa, który jest/był targetem ataku, gdyż:

Add 1 to the total Dmg applied to your target

To, że zadajesz mu jeszcze obrażenia z back-up planu nie zmienia faktu, że total dmg już został powiększony o 1. Nie jest tu napisane "each time you deal dmg".

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 15 lis 2020, 19:28
autor: mnw
mnw pisze: 15 lis 2020, 18:26 Gram Picketem i zdobyłem przedmiot Mechanical Boomerang (Backup plan extension: 2 bones. Select any baddie and do 2 dmg).

1. Czy aktywny (Locked) Constant Dmg (Add 1 to the total Dmg applied to your target) zwiększa obrażenia z bumerangu do 3?
1a. Jeśli tak, to czy Constant Dmg zwiększa najpierw obrażenia o 1 ze zwykłego rzutu kości, a potem znowu o 1 obrażenia bumerangu?

2. Czy mogę zaatakować jednego wroga normalnym rzutem kości Ataku, a potem innego bumerangiem?
Czyli na razie konsensus jest:
1. Nie.
1a. N/D
2. Tak.

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 16 lis 2020, 11:49
autor: adeks9
Posiadam już zajęty ekwipunek (jeden heavy loot i jeden trove loot). Dociągam w tym momencie loot, który jest single use. Mogę go od razu użyć aby nie odkładać do ekwipunku w którym nie mam miejsca czy w ogóle nie powinienem móc ciągnąć karty jeśli mam pełny plecak?

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 16 lis 2020, 12:00
autor: khuba
adeks9 pisze: 16 lis 2020, 11:49 Posiadam już zajęty ekwipunek (jeden heavy loot i jeden trove loot). Dociągam w tym momencie loot, który jest single use. Mogę go od razu użyć aby nie odkładać do ekwipunku w którym nie mam miejsca czy w ogóle nie powinienem móc ciągnąć karty jeśli mam pełny plecak?
Dociągasz kartę lootu ale jako że przekraczałbyś limit musisz coś odrzucić - decydujesz sam co odrzucasz ale nie masz możliwości użycia
src: https://boardgamegeek.com/thread/206783 ... -and-usage
You do not have the opportunity to use one of the Loot before discarding.

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 26 lis 2020, 14:41
autor: adeks9
Podczas ostatnich rozgrywek naszły mnie rozterki natury moralnej :oops:

Podczas walki ze słabym przeciwnikiem warto jest nie atakować go od razu tylko leczyć się (np. Patches) i używać dużo kości DEF aby nazbierać kości do backup planu w celu nabycia consumables lub awansu na Innate+1. Przy odpowiednim układzie taka walka może trwać pewnie nawet nieskończenie długo (gdy przeciwnik też jest się w stanie leczyć w rundach 5+). Czy Waszym zdaniem jest OK aby tak celowo przedłużać walkę dla własnych korzyści? Reguły chyba tego nie zabraniają, ale postrzegam to jako mocne naciąganie ułatwiające grę ;)

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 26 lis 2020, 16:27
autor: Tachion
Eee tam.
Rozgrzeszam Cię.

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 26 lis 2020, 16:46
autor: adeks9
Czyli to jest jak z przekraczaniem prędkości na drodze. Nieładnie, ale każdy to robi? ;)

Mam jakiś wewnętrzny niesmak, że zasady tego nie ogarniają :evil:

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 26 lis 2020, 17:09
autor: khuba
Po to jest fatyga żeby nie przedłużać gry sztucznie bez konsekwencji. Takie przeciąganie gry jak masz postacie bez leczenia / grasz na wyższym poziomie trudności może nie być najlepszą strategią.

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 26 lis 2020, 17:13
autor: KamilM
adeks9 pisze: 26 lis 2020, 16:46 Czyli to jest jak z przekraczaniem prędkości na drodze. Nieładnie, ale każdy to robi? ;)

Mam jakiś wewnętrzny niesmak, że zasady tego nie ogarniają :evil:
Zasady ogarniają to bardzo dobrze moim zdaniem. Umiesz tak wyważyć walkę żeby trwała i była dla ciebie bezpieczna - droga wolna.

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 26 lis 2020, 17:15
autor: adeks9
khuba pisze: 26 lis 2020, 17:09 Po to jest fatyga żeby nie przedłużać gry sztucznie bez konsekwencji. Takie przeciąganie gry jak masz postacie bez leczenia / grasz na wyższym poziomie trudności może nie być najlepszą strategią.
Jasne, muszą być do tego odpowiednie warunki spełnione, ale zakładając grę Patchesem i na początkowym etapie gry przy łatwym przeciwniku jesteśmy w stanie sobie nabić kilkukrotnie backup plan.

[EDIT]Okej, skoro potwierdzacie, że jest okej, to mogę spokojnie naparzać. Dzięki!

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 26 lis 2020, 17:35
autor: KamilM
adeks9 pisze: 26 lis 2020, 17:15
khuba pisze: 26 lis 2020, 17:09 Po to jest fatyga żeby nie przedłużać gry sztucznie bez konsekwencji. Takie przeciąganie gry jak masz postacie bez leczenia / grasz na wyższym poziomie trudności może nie być najlepszą strategią.
Jasne, muszą być do tego odpowiednie warunki spełnione, ale zakładając grę Patchesem i na początkowym etapie gry przy łatwym przeciwniku jesteśmy w stanie sobie nabić kilkukrotnie backup plan.

[EDIT]Okej, skoro potwierdzacie, że jest okej, to mogę spokojnie naparzać. Dzięki!
Pytanie ile ten przeciwnik wytrzyma wycieńczenia ;-)

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 30 gru 2020, 16:17
autor: Curiosity
W fazie "recovery" można m.in. wymienić Loot oraz Trove Loot na inne (jak wyjdzie rzut kośćmi).
Pytanie: czy otwartą skrzynię wymieniam na inną otwartą czy na zamkniętą?

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

: 30 gru 2020, 16:25
autor: KamilM
Curiosity pisze: 30 gru 2020, 16:17 W fazie "recovery" można m.in. wymienić Loot oraz Trove Loot na inne (jak wyjdzie rzut kośćmi).
Pytanie: czy otwartą skrzynię wymieniam na inną otwartą czy na zamkniętą?
Z tego co widzę (strona 7 instrukcji) poświęcasz Loot albo Trove Loot ale ciągniesz tylko Loot.