Strona 3 z 4
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 14 lis 2022, 10:06
autor: raiden25
orzeh pisze: ↑14 lis 2022, 10:02
Pięknie pomalowane figurki, sam miałem okazje równiez juz dwukrotnie zagrać, m.in. z pomalowanymi figurkami demonów - super sprawa.
Jednakże chciałbym się zapytać, to pytanie padło już w "pytaniach o zasady", czy jest
kontr-strategia na Cienie o sile 15?
A jak chcesz zrobić Cień o sile 15? Któryś efekt ołtarza podnosi na stałe efekt cieni?
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 14 lis 2022, 10:47
autor: orzeh
raiden25 pisze: ↑14 lis 2022, 10:06
orzeh pisze: ↑14 lis 2022, 10:02
Pięknie pomalowane figurki, sam miałem okazje równiez juz dwukrotnie zagrać, m.in. z pomalowanymi figurkami demonów - super sprawa.
Jednakże chciałbym się zapytać, to pytanie padło już w "pytaniach o zasady", czy jest
kontr-strategia na Cienie o sile 15?
A jak chcesz zrobić Cień o sile 15? Któryś efekt ołtarza podnosi na stałe efekt cieni?
tak, chyba ołtarze to się nazywa (pole po prawej stronie które skutkuje położeniem żetonu na pentagramie i otrzymaniem 3-poziomowej karty)
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 14 lis 2022, 11:46
autor: raiden25
orzeh pisze: ↑14 lis 2022, 10:47
raiden25 pisze: ↑14 lis 2022, 10:06
orzeh pisze: ↑14 lis 2022, 10:02
Pięknie pomalowane figurki, sam miałem okazje równiez juz dwukrotnie zagrać, m.in. z pomalowanymi figurkami demonów - super sprawa.
Jednakże chciałbym się zapytać, to pytanie padło już w "pytaniach o zasady", czy jest
kontr-strategia na Cienie o sile 15?
A jak chcesz zrobić Cień o sile 15? Któryś efekt ołtarza podnosi na stałe efekt cieni?
tak, chyba ołtarze to się nazywa (pole po prawej stronie które skutkuje położeniem żetonu na pentagramie i otrzymaniem 3-poziomowej karty)
Obstawiam że taki efekt daje ołtarz na 3 poziomie. Po pierwsze najpierw musi Ci sie udać go kupić jako pierwszemu, potem musisz go rozwinąć na 3 poziom a w międzyczasie musisz dobić cienami do mocy równej 10. Po drodze już gra się może skończyć 2 razy

Poza tym jak chcesz to zrobić to chyba max w 3 turze Ci sie uda osiągnąć 3 poziom (niech mnie ktoś poprawi jak się myślę). Inna osoba już w tym czasie może pomykać demonami które mają i po 9 mocy + dobre rzuty + cienie i dusza... Chyba Twój problem został właśnie rozwiązany

Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 14 lis 2022, 11:57
autor: orzeh
raiden25 pisze: ↑14 lis 2022, 11:46
Obstawiam że taki efekt daje ołtarz na 3 poziomie. Po pierwsze najpierw musi Ci sie udać go kupić jako pierwszemu, potem musisz go rozwinąć na 3 poziom a w międzyczasie musisz dobić cienami do mocy równej 10. Po drodze już gra się może skończyć 2 razy

Poza tym jak chcesz to zrobić to chyba max w 3 turze Ci sie uda osiągnąć 3 poziom (niech mnie ktoś poprawi jak się myślę). Inna osoba już w tym czasie może pomykać demonami które mają i po 9 mocy + dobre rzuty + cienie i dusza... Chyba Twój problem został właśnie rozwiązany
Well no właśnie, to nie jest takie oczywiste jak napisałeś i /myślę/ że będzie dość kłopotliwe skończyć grę "2 razy" (kasa tak naprawdę nie jest dużym problemem w grze).
Nie piszę o "dobrych rzutach" bo to jest czyste szczeście, nie napisałem że to łatwe ale grę skończył właśnie ten gracz który terroryzował pentagram silnymi cieniami, budowałem bramę itp, inni gracze robili "swoje".
Zgadzam mię że mozna zbierać w miarę silnymi cieniami dominacje, mi bardziej chodzi że to jest (nie chcę krytykować ani wyrokować) jedna z prostszych strategii, pewnie jak będzie okazja to spróbuje "skończyć grę 2 razy".
Chętnie poczytam jeli ktoś miał okazję znaleźć w miarę prosta kontrę na tą strategie.
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 14 lis 2022, 13:00
autor: A.Jagodziński
orzeh pisze: ↑14 lis 2022, 11:57
raiden25 pisze: ↑14 lis 2022, 11:46
Obstawiam że taki efekt daje ołtarz na 3 poziomie. Po pierwsze najpierw musi Ci sie udać go kupić jako pierwszemu, potem musisz go rozwinąć na 3 poziom a w międzyczasie musisz dobić cienami do mocy równej 10. Po drodze już gra się może skończyć 2 razy

Poza tym jak chcesz to zrobić to chyba max w 3 turze Ci sie uda osiągnąć 3 poziom (niech mnie ktoś poprawi jak się myślę). Inna osoba już w tym czasie może pomykać demonami które mają i po 9 mocy + dobre rzuty + cienie i dusza... Chyba Twój problem został właśnie rozwiązany
Well no właśnie, to nie jest takie oczywiste jak napisałeś i /myślę/ że będzie dość kłopotliwe skończyć grę "2 razy" (kasa tak naprawdę nie jest dużym problemem w grze).
Nie piszę o "dobrych rzutach" bo to jest czyste szczeście, nie napisałem że to łatwe ale grę skończył właśnie ten gracz który terroryzował pentagram silnymi cieniami, budowałem bramę itp, inni gracze robili "swoje".
Zgadzam mię że mozna zbierać w miarę silnymi cieniami dominacje, mi bardziej chodzi że to jest (nie chcę krytykować ani wyrokować) jedna z prostszych strategii, pewnie jak będzie okazja to spróbuje "skończyć grę 2 razy".
Chętnie poczytam jeli ktoś miał okazję znaleźć w miarę prosta kontrę na tą strategie.
Warto pamiętać, że Cienie w Grobowcach to mniejsza ilość akcji. Owszem, można zapunktować łatwiej na Grobowcach, aczkolwiek mamy mniejszy dostęp do vri-ilu, co w końcowej fazie pozwala nadrobić punkty np. osoby grającej strategią Duszy. Są też inne bardzo potężne strategie np. połączenia ołtarzy Ninhursag i Enkiegiego, Demony, granie na triady czy strategia samych paktów. Ale jestem ciekaw kolejnych opini:)
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 14 lis 2022, 13:29
autor: tomp
@A.Jagodziński, trochę zbiera się już pytań i odpowiedzi do gry.
Pewnie parę rzeczy przybędzie tutaj, albo w innym medium.
Czy myślałeś, aby np. za pół roku wrzucić pdf z FAQ np. na bgg ?
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 14 lis 2022, 23:28
autor: Atk
raiden25 pisze: ↑14 lis 2022, 11:46
orzeh pisze: ↑14 lis 2022, 10:47
raiden25 pisze: ↑14 lis 2022, 10:06
A jak chcesz zrobić Cień o sile 15? Któryś efekt ołtarza podnosi na stałe efekt cieni?
tak, chyba ołtarze to się nazywa (pole po prawej stronie które skutkuje położeniem żetonu na pentagramie i otrzymaniem 3-poziomowej karty)
Obstawiam że taki efekt daje ołtarz na 3 poziomie. Po pierwsze najpierw musi Ci sie udać go kupić jako pierwszemu, potem musisz go rozwinąć na 3 poziom a w międzyczasie musisz dobić cienami do mocy równej 10. Po drodze już gra się może skończyć 2 razy

Poza tym jak chcesz to zrobić to chyba max w 3 turze Ci sie uda osiągnąć 3 poziom (niech mnie ktoś poprawi jak się myślę). Inna osoba już w tym czasie może pomykać demonami które mają i po 9 mocy + dobre rzuty + cienie i dusza... Chyba Twój problem został właśnie rozwiązany
Ołtarz na 3 poziomie to tylko 18 kasy jak się nie mylę? Graliśmy jedna grę na 3 osoby, ziomek poszedł w grobowce, ja kości, a kolejny tożsamości. Ziomek od grobowców dosyć szybko doszedł do 3 poziomu+ zrobił ulepszony super grobowiec. Ja znów przy 7 kościach na brak kasy nie narzekałem w ogóle, za to miałem problem dodając się do pola grobowca, bo ziomek ciągle to atakowal. Wygrał ziomek od tożsamości. Dodam, że pewnie graliśmy coś źle bo trochę tego było. Poziom trudności 2?
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 15 lis 2022, 09:01
autor: A.Jagodziński
tomp pisze: ↑14 lis 2022, 13:29
@A.Jagodziński, trochę zbiera się już pytań i odpowiedzi do gry.
Pewnie parę rzeczy przybędzie tutaj, albo w innym medium.
Czy myślałeś, aby np. za pół roku wrzucić pdf z FAQ np. na bgg ?
Będę monitorował sytuację związaną z pytaniami odnośnie zasad. Być może faktycznie zrobię jakieś podsumowanie.
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 15 lis 2022, 10:37
autor: raiden25
Atk pisze: ↑14 lis 2022, 23:28
raiden25 pisze: ↑14 lis 2022, 11:46
orzeh pisze: ↑14 lis 2022, 10:47
tak, chyba ołtarze to się nazywa (pole po prawej stronie które skutkuje położeniem żetonu na pentagramie i otrzymaniem 3-poziomowej karty)
Obstawiam że taki efekt daje ołtarz na 3 poziomie. Po pierwsze najpierw musi Ci sie udać go kupić jako pierwszemu, potem musisz go rozwinąć na 3 poziom a w międzyczasie musisz dobić cienami do mocy równej 10. Po drodze już gra się może skończyć 2 razy

Poza tym jak chcesz to zrobić to chyba max w 3 turze Ci sie uda osiągnąć 3 poziom (niech mnie ktoś poprawi jak się myślę). Inna osoba już w tym czasie może pomykać demonami które mają i po 9 mocy + dobre rzuty + cienie i dusza... Chyba Twój problem został właśnie rozwiązany
Ołtarz na 3 poziomie to tylko 18 kasy jak się nie mylę? Graliśmy jedna grę na 3 osoby, ziomek poszedł w grobowce, ja kości, a kolejny tożsamości. Ziomek od grobowców dosyć szybko doszedł do 3 poziomu+ zrobił ulepszony super grobowiec. Ja znów przy 7 kościach na brak kasy nie narzekałem w ogóle, za to miałem problem dodając się do pola grobowca, bo ziomek ciągle to atakowal. Wygrał ziomek od tożsamości. Dodam, że pewnie graliśmy coś źle bo trochę tego było. Poziom trudności 2?
Tylko 18 kasy? Nie jesteś w stanie raczej zrobić go w 1 rundzie. Weź też pod uwagę że aby ulepszać ołtarz musisz chyba iść na akcje którą ktoś ci może zgarnąć szczególnie gdy nie jesteś pierwszy i wtedy możesz mieć i 1000 Vri a i tak nie ulepszysz ołtarzu, dobrze mówie?
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 15 lis 2022, 10:51
autor: orzeh
raiden25 pisze: ↑15 lis 2022, 10:37
Atk pisze: ↑14 lis 2022, 23:28
raiden25 pisze: ↑14 lis 2022, 11:46
Obstawiam że taki efekt daje ołtarz na 3 poziomie. Po pierwsze najpierw musi Ci sie udać go kupić jako pierwszemu, potem musisz go rozwinąć na 3 poziom a w międzyczasie musisz dobić cienami do mocy równej 10. Po drodze już gra się może skończyć 2 razy

Poza tym jak chcesz to zrobić to chyba max w 3 turze Ci sie uda osiągnąć 3 poziom (niech mnie ktoś poprawi jak się myślę). Inna osoba już w tym czasie może pomykać demonami które mają i po 9 mocy + dobre rzuty + cienie i dusza... Chyba Twój problem został właśnie rozwiązany
Ołtarz na 3 poziomie to tylko 18 kasy jak się nie mylę? Graliśmy jedna grę na 3 osoby, ziomek poszedł w grobowce, ja kości, a kolejny tożsamości. Ziomek od grobowców dosyć szybko doszedł do 3 poziomu+ zrobił ulepszony super grobowiec. Ja znów przy 7 kościach na brak kasy nie narzekałem w ogóle, za to miałem problem dodając się do pola grobowca, bo ziomek ciągle to atakowal. Wygrał ziomek od tożsamości. Dodam, że pewnie graliśmy coś źle bo trochę tego było. Poziom trudności 2?
Tylko 18 kasy? Nie jesteś w stanie raczej zrobić go w 1 rundzie. Weź też pod uwagę że aby ulepszać ołtarz musisz chyba iść na akcje którą ktoś ci może zgarnąć szczególnie gdy nie jesteś pierwszy i wtedy możesz mieć i 1000 Vri a i tak nie ulepszysz ołtarzu, dobrze mówie?
Jeśli Ty nie pójdziesz to kto inny to wdroży, jak zaczniesz blokować to sam nic nie zrobisz
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 15 lis 2022, 12:06
autor: raiden25
Na 3-4 graczy nie musisz sam sie poświęcać. Gra z blokowaniem pól ma to do siebie że każdy powinien patrzeć co robi przeciwnik i nie dać mu osiągnąć danych celów. Dziwny przykład dajesz że jeden gracz będzie tak chodził blokować innych i sam nic nie zrobi. Po pierwsze zawsze można zmienić kolejność tury, zgarnąć znacznik pierwszego w rundzie i iść tam nie tylko po to by blokować ale by samemu zrobić tam akcje. Po drugie czasem zablokowanie kogoś raz czy dwa psuje jego plan który robił całą grę i bez którego nic w niej nie osiągnie - to strategia każdej gry.
Nie bronie gry, tylko staram się zrozumieć jak można w tej grze znaleźć najmocniejszy sposób na wygraną który tak łatwo popsuć komuś przez świadomą gre.
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 15 lis 2022, 13:01
autor: orzeh
raiden25 pisze: ↑15 lis 2022, 12:06
Na 3-4 graczy nie musisz sam sie poświęcać. Gra z blokowaniem pól ma to do siebie że każdy powinien patrzeć co robi przeciwnik i nie dać mu osiągnąć danych celów. Dziwny przykład dajesz że jeden gracz będzie tak chodził blokować innych i sam nic nie zrobi. Po pierwsze zawsze można zmienić kolejność tury, zgarnąć znacznik pierwszego w rundzie i iść tam nie tylko po to by blokować ale by samemu zrobić tam akcje. Po drugie czasem zablokowanie kogoś raz czy dwa psuje jego plan który robił całą grę i bez którego nic w niej nie osiągnie - to strategia każdej gry.
Nie bronie gry, tylko staram się zrozumieć jak można w tej grze znaleźć najmocniejszy sposób na wygraną który tak łatwo popsuć komuś przez świadomą gre.
Tak, tu kłania się świadomość strategii, jesli wyłoniła się jakaś mocniejsza to wszyscy teraz będą w nią uderzać, mi chodzi o to czy na 4rech graczy są 4ry (lub więcej) równie silne strategie do których dośc prosto dojśc ? (Autor napisał że jest więcej - nie że nie ufam ale chciałbym wiedzieć czy ktoś spróbował.)
Pisze to mając obawy że ten kto pierwszy się "dorwie" to pozamiata, wychodzę z założenia że się mylę co do poprzedniej części zadnia i dlatego pytam innych grających.
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 15 lis 2022, 15:01
autor: Atk
orzeh pisze: ↑15 lis 2022, 13:01
raiden25 pisze: ↑15 lis 2022, 12:06
Na 3-4 graczy nie musisz sam sie poświęcać...
My graliśmy 1 grę pewnie masę błędów zrobiliśmy, bo na szybko szło czytanie instrukcji i tłumaczenie, ale mi graliśmy w 3 osoby i każdy poszedł w co innego. Nie wykorzystaliśmy potencjału strategii na max, bo słabo zapoznaliśmy się z zasadami (graliśmy 2 poziom), do tego ciągle ktoś o czymś zapominał, a nie cofaliśmy ruchów. Jeden ziomek poszedł w grobowce zdawał się bardzo mocny. (W końcu zaczalem blokować mu pole) Zrobił jakoś dużo dmg cieniami czy duszą, nie pamiętam. Drugi ziomek poszedł w karty tożsamości i czym dalej w las, tym lepiej mu to działało. Jak się rozpędził to leciały pkt jak szalone. Ja poszedłem w kości i koniec końców chyba byłem najmocniejszy przy stole. wygrał kolega od tożsamości, zgodziliśmy się że po jednym moim dużym błędzie. Kasy miałem jak lodu bo zrobiłem rush po 7 kości i klepałem tylko w górę/dół oczko i kasa za każdą kość na której to zrobiłem. No chłopaki już minęło zacząć mnie cisnąc, bo rozpędzony byłem strasznie, ale koniec końców sam sobie patyk w szprychy włożyłem i zakończyłem na 2 miejscu 40/33/18 tak pkt wyglądaly.
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 14 gru 2022, 01:20
autor: Wosho
I co z tego ze miales kasy jak lodu jak to wykorzystywales na punkty?
I jak koledze od tozsamosci lecialy punkty?
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 14 gru 2022, 09:23
autor: Atk
Wosho pisze: ↑14 gru 2022, 01:20
I co z tego ze miales kasy jak lodu jak to wykorzystywales na punkty?
I jak koledze od tozsamosci lecialy punkty?
Panie już nie pamiętam, poza tym że jestem dziurawy, wiek nie ułatwia to od tamtej gry zagrałem już kilka innych kobył.
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 14 gru 2022, 10:34
autor: orzeh
Wosho pisze: ↑14 gru 2022, 01:20
I co z tego ze miales kasy jak lodu jak to wykorzystywales na punkty?
I jak koledze od tozsamosci lecialy punkty?
afaik na końcu gry jest przelicznik + ołtarz(?) który wymienia kasę na punkty (mogę sie mylić z ołtarzem)
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 14 gru 2022, 11:05
autor: Hardkor
Zagrałem raz i powiem tyle - absolutny średnial.
+klimat - wylewa się wrecz, szczególnie z nazwami (ale znowu przez to początkowo ciężko się połapać co jest czym)
+ bardzo ciekawa mechanika euro z Area Control
- Wykonanie, absolutnie jedna z najgorzej wydanych gier w jakie mi przyszło grać. Co za idiota wpadł na pomysł, że kolory żółty, pomarańczony i zielony powinny być obok siebie? Kości tych graczy są prawie identyczne (figurki juz nie). Ostatecznie układaliśmy swoje komponenty w grobowcach wg miejsca przy stole, aby łatwo się połapać czyje są. Dodatkowo czuć po prostu biede w wykonaniu i jazde po kosztach
- Mechanika jest ciekawa, ale u mnie nie naskoczyła. Finalnie z 4 osób przy stole 2 średnio się podobało i drugi raz nie zamierzmy siadać (ja bym dał tkie 6/10), a pozostałej dwójce dość się podobało (ale też wykonanie ich wkurza) i mogliby spróbować jeszcze
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 14 gru 2022, 13:31
autor: Wosho
U nas odwrotnie, owszem wykonanie to tragedia, nie wiem kto te kolory zaakceptowal ale chyba ma problem ze wzrokiem..
Natomiast gra sie podobala wszystkim i na pewno jeszcze zagramy

Uwazajcie na figurki, łatwo sie łamią...
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 14 gru 2022, 14:53
autor: Hardkor
Wosho pisze: ↑14 gru 2022, 13:31
U nas odwrotnie, owszem wykonanie to tragedia, nie wiem kto te kolory zaakceptowal ale chyba ma problem ze wzrokiem..
Natomiast gra sie podobala wszystkim i na pewno jeszcze zagramy

Uwazajcie na figurki, łatwo sie łamią...
Ja mam problem z wzrokiem, koledzy już nie. Wszyscy mieliśmy problemy z kolorami xD
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 14 gru 2022, 19:29
autor: Atk
Dlatego było wyżej jak szybko je pomalować nawet nie będąc wybitnym malarzem. Fakt jest to dodatkowy koszy ale może zajawka się pojawi
Wosho pisze: ↑14 gru 2022, 13:31
U nas odwrotnie, owszem wykonanie to tragedia, nie wiem kto te kolory zaakceptowal ale chyba ma problem ze wzrokiem..
Natomiast gra sie podobala wszystkim i na pewno jeszcze zagramy

Uwazajcie na figurki, łatwo sie łamią...
wiem moja jedna straciła skrzydło jak szedłem do ziomka na granie 2 skrzyżowania dalej
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 30 sty 2023, 11:09
autor: raiden25
Kilka osób było zainteresowanych, wiec finalnie zrobiłem kilka zestawów (tyle ile starczyło z materiału który musiałem kupić, więcej nie dorabiam jak coś, za dużo zabawy).
Jak ktoś chciałby takie żetony to zapraszam na priv aby tu nie zaśmiecać - w spoilerze dodatkowe info i foty.
Mam kilka zestawów w 100% ok, oraz kilka tańszych gdzie żółte i zielone żetony (głównie z jednej strony) są jaśniejsze jak na foto. Być może da się to wymyć - dorzucę jakieś żetony na testy detergentów do czyszczenia.
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 01 lut 2023, 12:33
autor: orzeh
Bardzo ładne żetony
Jak rozgrywki?
Mi się udało zagrać ładnych parę razy, mam pewne wnioski, czy jest któś kto opisałby wrażenia po kilku+ rozgrywkach?
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 01 lut 2023, 13:27
autor: addekk
Ja zagrałem 2 razy i z uwag chociaż mogę się mylić:
-jedna że świątyń triady jest mega OP
- pójście po demony nie jest warte tego co trzeba poświęcić aby je zdobyć
-obie rozgrywki skończyły się w przedostatnim CL
-nie widzę poza realizacja celu sensu i potrzeby maxowania duszy/cienia
Z uwag do wykonania/projektowania:
-kolory to jest jakiś dramat, kolega który nie rozróżnia do końca kolorów miał masakrę xd my w całe niewiele lepiej, szczególnie przy nie idealnym świetle
- gra jest bardzo duża, szczególnie szeroka więc jak ktoś ma wąski stół to może mieć problemy z umiejscowieniem elementów
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 01 lut 2023, 13:42
autor: raiden25
addekk pisze: ↑01 lut 2023, 13:27
- pójście po demony nie jest warte tego co trzeba poświęcić aby je zdobyć
Hmm ale pod demony się chyba nie chodzi, wystarczy mieć dwie karty i już możesz go pozyskać.
Re: Kur-Nu-Gi (Aleksander Jagodziński)
: 01 lut 2023, 14:10
autor: orzeh
addekk pisze: ↑01 lut 2023, 13:27
[...]
-jedna że świątyń triady jest mega OP
[...]
No własnie, triady są miazdżące, inne "strategie" a raczej podrygi są niczym przy tej która daje darmowe akcje...
W grupie, w kórej gram zaczeliśmy myśleć że moduły były robione "pod" wspieraczkę.
Umówilismy się że damy szansę jeszcze jedną ale w wersji podstawowej, bez żadych dodatków ale gra raczej już na stałe nie powróci, szkoda.
edit - piszę to po ok 5 rozgrywkach, z czego 3 świadome, w pełni kontrolowane przez wszystkich graczy.