Strona 3 z 5
Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 26 cze 2024, 09:39
autor: Poochacz
kurdzio pisze: ↑26 cze 2024, 08:07
Na FB i w temacie wydawnictwa na forum już jest rozkręcona inba - podsumowując możesz odebrać sobie tę promkę na konwentach, sklepy ich nie dostały. Kilka osób pisało że udało im się ją wytargać na Pyrkonie.
e:literówki
No to trochę szkoda. Nie będę bił piany o jakąś jedną planszetkę a na konwenty żadne nie jeżdżę (a na pewno nie będę jechał specjalnie po towar za 50 gr). Może kiedyś się trafi w przystępniejszy sposób
Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 26 cze 2024, 11:33
autor: noowy
NeXuS AlphA pisze: ↑26 cze 2024, 09:08
W sensie ze lotnisko juz jest ale samolot jeszcze nie wylądował czy że jak samolot juz wylądował a jeszcze przed lotniskiem?
Wcześniej jak runda się kończyła i zmienialiśmy tor wysokości z 1000 na samolot kończyliśmy grę, przez co nie zdążaliśmy wyhamować. Grając z prawidłowymi zasadami czyli rundę dłużej już bardzo prosto wyhamować będąc na lotnisku

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 26 cze 2024, 12:34
autor: NeXuS AlphA
Właśnie dlatego chciałem sprecyzować "jak na torze wysokość zostaje tylko samolot" bo mi to brzmiało że samolot zszedł na wysokości (on widnieje okienku) a lotniska jeszcze nie ma

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 26 cze 2024, 12:46
autor: yrq
Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 26 cze 2024, 13:56
autor: samuraj1369
Jest ktoś w stanie zeskanować promkę od Kaczek?
Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 26 cze 2024, 13:57
autor: Pomnik
samuraj1369 pisze: ↑26 cze 2024, 13:56
Jest ktoś w stanie zeskanować promkę od Kaczek?
Pingnij mnie wieczorem to zeskanuje xD
Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 26 cze 2024, 18:32
autor: tekknoboy
Beskid pisze: ↑25 cze 2024, 23:58
Z kodami InPost cena gry bywa wyjątkowo atrakcyjna, zwłaszcza jak na tytuł nominowany do Spiel des Jahres
No o mnie też namówili...
A wcześniej nawet nie rozważałem zakupu.
Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 26 cze 2024, 19:35
autor: Poochacz
noowy pisze: ↑26 cze 2024, 11:33
Wcześniej jak runda się kończyła i zmienialiśmy tor wysokości z 1000 na samolot kończyliśmy grę, przez co nie zdążaliśmy wyhamować. Grając z prawidłowymi zasadami czyli rundę dłużej już bardzo prosto wyhamować będąc na lotnisku
Też się dziś w tym momencie zawiesiliśmy bo na początku myśleliśmy że gdy samolot zrówna się na koniec tury z lotniskiem to już koniec - tyle że co z prędkością hamowania? Dopiero na czystą logikę zrozumieliśmy że została tura do dogrania - że tak powiem - już na ziemi, inaczej by się nie dało.
Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 26 cze 2024, 20:37
autor: Pomnik
Promka dla chętnych
EDIT: powinno działać, zmieniłem uprawnienia xD
Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 27 cze 2024, 06:38
autor: noowy
Poochacz pisze: ↑26 cze 2024, 19:35
noowy pisze: ↑26 cze 2024, 11:33
Wcześniej jak runda się kończyła i zmienialiśmy tor wysokości z 1000 na samolot kończyliśmy grę, przez co nie zdążaliśmy wyhamować. Grając z prawidłowymi zasadami czyli rundę dłużej już bardzo prosto wyhamować będąc na lotnisku
Też się dziś w tym momencie zawiesiliśmy bo na początku myśleliśmy że gdy samolot zrówna się na koniec tury z lotniskiem to już koniec - tyle że co z prędkością hamowania?
Po prostu zwykle w rundzie pod koniec której samolot równał się wysokością z lotniskiem dopiero do tego lotniska dolatywaliśmy. Pod koniec gry gdy większość klap i kół jest aktywna, ruch nawet o 1 pole wymaga wysokich wartości i nie było szans zmieścić się limicie hamowania. Jak się okazało, że przysługuje jeszcze jedna ostatnia runda, no to wiadomo będąc na lotnisku łatwo wybrać niskie wartości i wyhamować.
Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 27 cze 2024, 07:59
autor: radarek
Dzięki wielkie!
Dziwię się, że LDG po tej wtopie z promką nie udostępniło chociaż oficjalnego PDFa do własnego wydruku.
Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 27 cze 2024, 08:16
autor: psia.kostka
A moze wlasnie o to chodzi, ze ktos dostal "second thought", ze ta gra ma propagowac radosc latania, a nie strach przed katastrofa? I promka zostala schowana pod lade ostatecznie?
Ale dodatek "turbulencje" troszke by temu przeczyl.
Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 27 cze 2024, 10:40
autor: vnzk
radarek pisze: ↑27 cze 2024, 07:59
Dzięki wielkie!
Dziwię się, że LDG po tej wtopie z promką nie udostępniło chociaż oficjalnego PDFa do własnego wydruku.
Na FB napisali, że oryginalny wydawca nie wyraził zgody.
psia.kostka pisze: ↑27 cze 2024, 08:16
A moze wlasnie o to chodzi, ze ktos dostal "second thought", ze ta gra ma propagowac radosc latania, a nie strach przed katastrofa? I promka zostala schowana pod lade ostatecznie?
Ale dodatek "turbulencje" troszke by temu przeczyl.
W takim wypadku już w instrukcji podstawki używaliby bardziej "delikatnych" określeń zapewne

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 27 cze 2024, 10:58
autor: Beskid
radarek pisze: ↑27 cze 2024, 07:59
Dziwię się, że LDG po tej wtopie z promką nie udostępniło chociaż oficjalnego PDFa do własnego wydruku.
Dokładnie, dla wielu karta z lądowaniem Wrony była impulsem do zakupu w przedsprzedaży.
Udostępnienie PDFa to takie minimum przyzwoitości w stosunku do swoich klientów.
Błędne karty z Ranczera rozsyłali bez problemu i tu dystrybucja promki dla kupujących w przedsprzedaży też powinna być w ten sposób rozwiązana. Jeśli to taki problem to mogli chociaż zaproponować korzystną zniżkę na dodatek zawierający dodatkowe lądowanie. Tak się buduje brand loyalty

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 27 cze 2024, 23:23
autor: dannte
vnzk pisze: ↑27 cze 2024, 10:40
radarek pisze: ↑27 cze 2024, 07:59
Dzięki wielkie!
Dziwię się, że LDG po tej wtopie z promką nie udostępniło chociaż oficjalnego PDFa do własnego wydruku.
Na FB napisali, że oryginalny wydawca nie wyraził zgody.
Dziwna decyzja - mam nadzieję, że to skrót myślowy i nie wyraził "jeszcze" zgody...
Tutaj są dodatkowe materiały do gry:
https://www.scorpionmasque.com/Skyteam/?lang=en (strona oryginalnego wydawcy). Są tam pliki w 6 językach - są tam też scenariusze zlokalizowane dla danego kraju, mam nadzieję, że polska lokalizacja pojawi się tam na dniach i będzie tam też zawarty ten promocyjny scenariusz?
Ktoś coś wie jaki jest plan co do tych oficjalnych dodatków PnP? Czy nie pojawią się nigdy i trzeba samemu przetłumaczyć albo drukować wersję EN?
Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 29 cze 2024, 17:17
autor: gath
Pytałem swego czasu o lokalizację tych PDF-ów na PL. Otrzymałem odpowiedź, że mają się ukazać na stronie Lucky Duck w okolicach premiery gry. Jeżeli ktoś wyczai to proszę o info i link.
Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 03 lip 2024, 20:15
autor: vnzk
Z kronikarskiej powinności, Sky Team wskoczyło do pierwszej setki BGG (aktualnie 99 pozycja).
Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 03 lip 2024, 23:48
autor: Gun3R
Zagrałem na BGA w jakieś 10 pierwszych scenariuszy i zauważyłem, że o ile poziomy zielone i pomarańczowe pozostawiają trochę przestrzeni na nieudane rzuty, tak np jakiś czerwony scenariusz dopuszczał jedynie 2 kości przeznaczone na kawy, a reszta musiała pasować. Zatem wydaje mi się, że te trudniejsze scenariusze są zbyt zależne od szczęśliwych rzutów.
Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 04 lip 2024, 00:10
autor: maslopi
Gun3R pisze: ↑03 lip 2024, 23:48
Zagrałem na BGA w jakieś 10 pierwszych scenariuszy i zauważyłem, że o ile poziomy zielone i pomarańczowe pozostawiają trochę przestrzeni na nieudane rzuty, tak np jakiś czerwony scenariusz dopuszczał jedynie 2 kości przeznaczone na kawy, a reszta musiała pasować. Zatem wydaje mi się, że te trudniejsze scenariusze są zbyt zależne od szczęśliwych rzutów.
Oczywiście, że jak mocno nie wejdzie to nie ugrasz czerwonego choćbyś nie wiem co zrobił, natomiast nie jest to wg. mnie „zbyt zależne od szczęśliwych rzutów” - wiele różnych kości można wrzucić w to samo miejsce uzyskując koniec końców ten sam efekt - kolejność ich układania i dobre skumanie intencji z partnerem może uratować nawet słabą „rękę” - ale tak, kości na kawę za bardzo nie można marnować. Kości, poza kawą, można i trzeba modyfikować/przerzucać na wiele sposobów dzięki kartom umiejętności.
U nas czerwone poszły w miarę gładko - pomijając ten z timerem (tutaj to żeśmy się naklęli mocno zanim się udało) to reszta weszła za pierwszym, lub drugim razem (ale zawsze na ostrzu noża).
Fajna to jest gra

Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 07 lip 2024, 16:02
autor: dannte
dannte pisze: ↑27 cze 2024, 23:23
Tutaj są dodatkowe materiały do gry:
https://www.scorpionmasque.com/Skyteam/?lang=en (strona oryginalnego wydawcy). Są tam pliki w 6 językach - są tam też scenariusze zlokalizowane dla danego kraju, mam nadzieję, że polska lokalizacja pojawi się tam na dniach i będzie tam też zawarty ten promocyjny scenariusz?
Ktoś coś wie jaki jest plan co do tych oficjalnych dodatków PnP? Czy nie pojawią się nigdy i trzeba samemu przetłumaczyć albo drukować wersję EN?
Pojawiły się materiały PnP w wersji polskiej:
https://www.scorpionmasque.com/Skyteam/?lang=pl (wskoczyło tam też kilka innych języków). Niestety nie zawiera się w nich promka z WAW.
Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 07 lip 2024, 17:14
autor: agt
Jest tam odnośnik do sklepu Kaczek, gdzie widnieje oferta gra+karta promo, ale niedostępne.
Czy do gier zakupionych u nich w sklepie dodawali tę kartę promo? Czy nigdzie jej nie było i tylko na tych konwentach?
Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 07 lip 2024, 17:38
autor: Sarna
Nigdzie jej nie było poza sklepem Kaczek i konwentami.
Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 07 lip 2024, 18:01
autor: Pomnik
agt pisze: ↑07 lip 2024, 17:14
Jest tam odnośnik do sklepu Kaczek, gdzie widnieje oferta gra+karta promo, ale niedostępne.
Czy do gier zakupionych u nich w sklepie dodawali tę kartę promo? Czy nigdzie jej nie było i tylko na tych konwentach?
Na pyrkonie dorzucali do każdej kupionej sztuki.
Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 08 lip 2024, 08:49
autor: Usul
Mam wersję z pyrkonu, kupoburze co działo się wokół gry olewam, bo nie śledzę, ale mogę dwa słowa napisać o grze.
Dla mnie bardzo siadła - prostsze scenariusze (zielone + żółte) są super do grania z dzieciakami - muszą sami podejmować decyzje, nie ma/zminimalizowany jest problem alfa/rodzic gracza, trudniejsze we 2 dorosłych, dodajmy, że dobrze się rozumiejących, "czujących się", że tak powiem

Gra ma bardzo mocny syndrom jeszcze jednej partii, nawet jak jest wtopa, to reset zajmuje może minutę i ze względu na to, że gra jest niedługa, nie boli i nie zniechęca.
Na tą chwilę mam z 40 partii i tak jak pisałem - gra siadła jak złoto - szybka, przyjemna, tania. Myślałem, że będzie fillerkiem, a zdarzało się, że cięliśmy 2h jako główne danie.
Re: Halo wieża / Sky Team (Luc Rémond)
: 08 lip 2024, 09:16
autor: Poochacz
Spróbowałem zagrać w wersję solo z BGG i nawet fajnie to wyszło. Pierwszy gracz rzuca swoimi kośćmi, kładzie pierwszą na planszetce i rzuca pierwszą kością co-pilota. Ustawia ją, kładzie swoją drugą kość i ponownie rzuca kością "drugiego gracza". I tak do końca rundy. Nie przełoży się to 1:1 na mechanizm 2-osobowy bo jednak układając kość co-pilota znamy swój układ ale poprzez rzucanie po jednej kości za c-p element niepewności pozostaje.