Seraphic_Seal pisze: ↑06 wrz 2024, 15:24
Co tam się podziało, że ten all in taki tani? : O
Wiesz co, wbrew pozorom ta gra nie ma dużo komponentów. Tak sobie podliczyłem w oparciu to co można na kampanii znaleźć (bądź w komentarzach), ilosci przbliżone.
CORE BOX + THIRD CRUSADE
- 1x pudełko z insertem (ponoć plastikowym)
- 1x Instrukcja
- 1x jednostronna plansza
- 4x planszetki gracza (+1 z dodatku)
- 4x planszetki asymetrycznych dostawek
- 8x kart rund/wydarzeń
- 9x kart lokacji (+3 z SG)
- 54x karty akcji (+20 z SG)
- 24x karty liderów (+24 z SG)
- 18x kart ukrytych celów
- 200x (ponad) różnych żetonów
Dodatek Assassini:
- 20x kart akcji
- 20x kart wydarzeń
- 15x kart kontraktów
- 15x żetonów osiągnięć
- 12x żetonów szpiegów
- 1x instrukcja
- 1x mepel budynku
Premium komponenty:
- 1x mata
- 4x maty graczy
- 76x mepli budynków/obecności
- 26x metalowych monet
- 5x stojaki na karty
ZERO PLASTIKOWYCH FIGUREK
!!!
Z tego wszystkiego wydaje mi się, że największy koszt to było stworzenie ogrom przeróżnych ilustracji każdej innej do każdej karty, ale gdzieś tam pojawiały się już wątpliwości o głosy, że w temat zaangażowane było wykorzystywanie AI, co by znacznie zmniejszyło koszt. Nie będe tego oceniał, czy to dobrze czy nie - bo każdy powinien sobie na to odpowiedzieć osobiscie, czy mu to pasuje.
Wg mojego zawodowego rozeznania w temacie, ja tam widze AI w wielu miejscach, bo poznaje pewne specyficzne cechy np. MidJourney (sam w tym mocno siedzę), ale będąc szczerym, nawet jeżeli była by to prawda to całość jest stworzona tak spójnie ze sobą, w jednym tonie, a cała gra jest na tyle tania, że naprawdę mi to nie przeszkadza i myśle, że większość będzie podobnego zdania - bo liczy się dla nich efekt końcowy. Wydaje mi się, że każdy powinien kierować się tym co chce zobaczyć, a nie jak to było robione.
Tam chym gdzieś widziałem iformację w komentarzach, że autor ma wypuścić jakiś Developers Diary, gdzie będzie przentował jak tworzył ilustracje, więc wtedy można by też więcje na ten temat podpytać. Nawet gdyby się wspomagał AI to nie widze, w tym problemu bo dziś duża cześć ilustratorów to robi. Ważne jest by wykorzystać to jako narzędzie wspomagajace, a nie zastępujące. Bo gdyby jakis wydawca wydał grę, gdzie wszystko jest bezczelnie generowane AI i pasuje ze sobą jak pięść do nosa, to było by to nie do zaakceptowania

Tutaj jest wszystko bardzo spójne, chodź mógłbym się do tego troche przyczepić w pewnych miejsach, ale ja siedze w tym temacie więc też więcej dostrzegam. Większość ludzi nawet nie dostrzeże tych detali co ja.
Tutaj mam tylko taką małą uwagę, że ilustracje na kartach z TTSa czy w internecie wygladają o wiele lepiej, na kartach protorypu były trochę smoliste i małe, większość tych detali gdzieś nie była tak dobrze widoczna. Ale to specyfika druku cyfrowego, gdy będzie to drukowane Off-setowo na porządnym papierze (mam nadzieje linianym) to będzie to lepszej jakosci.