detrytusek pisze: ↑16 sty 2025, 18:10
Mrukar pisze: ↑16 sty 2025, 10:05
Dokładnie chodzi o skanowanie.
Przepraszam, że dosadnie ale bzdura.
Gra świetnie chodzi na 2 osoby. Statystyki BGG...blisko 80% poleca. Jeśli chodzi o skanowanie to ono jest inne w 2 osoby ale nie gorsze.
Pozwole się nie zgodzić.
W dwie osoby się dobrze gra, ale w przypadku skanowania czuć ewidetnie, że jest pod górkę. O ile w przypadku odkrywania obcych zastosowano mechanizm uzupełniania neutralnym graczem, to w przypadku skanowania już nie i to czuć podczas rozgrywki, bo nie tyle w dwie osoby cieżej zapełnić jeden tor, to przez mniej osób rzadziej dochodzi do skanowania. A kiedy Ci się układ słoneczny przesunie, to też jest mniej osób, które mogłyby przyspieszyć obrót, tak aby ziemia wróciła do sektoru, który Cię interesuje. Wymusza to zakupowanie technologi do skanowania, które nie są już opcją, ale wręcz koniecznoscią by móc dopełnić skanowanie.
Zwróć uwage, że neutralny gracz zapełnia zawsze od lewej - czyli w pierwszej kolejności idzie zakrywanie właśnie różowego pola - jest to uzupełniacz tego niedostatku przy skanowaniu na dwie osoby, ale to dotyczy tylko odkrywania ras obcych, później już nie ma to zastosowania. W większości moich gier na 2 osoby, zwykle neutralny gracz szybciej zakrył pierwsze różowe pole, niż zrobił któryś to z graczy. Co też stawia w niekorzystnym świetle wyścig po skanowanie.
Mam za sobą dobre 10 rozgrywek, w każdym możliwym składzie, w tym solo i niestety - ale Skanowanie w przypadku 2 osób nie daje poczucie spełnienia, a zdobywanie "rózowej" poszlaki życia jest utrudnione i idzie mozolniej niż pozostałe metody na zdobywanie poszlak.
Aczkolwiek lepszym wg mnie rozwiązaniem balansującym skanowanie dla mniejszej ilosci graczy było by zakrycie jednym neutralnym pionkiem każdego ostatniego pola, a w przypadku dwóch graczy po dwa ostatnie pola. To pozwoliło by w miarę racjonalnie przyspieszyć skanowanie (szczerze nie rozumiem dlaczego nie pokuszono się o taki balans).
Pomimo iż mnie to w ogole nie przeszkadza w grze, a grę wręcz ubóstwiam, to niestety - ale to ty mówisz brednie

To że większość mówi... To o niczym nie świadczy. Takie statystytki z BGG można sobie wsadzić w..., bo większość potrafi ocenaić gry na 10, kiedy nawet gra jeszcze nie wyszła, masa ludzi ocenia powierzchownie pod wpłwem jednej gry. Nie jest to czymś, czym powinno się sugerować.
Fakty są faktami - ten element mechaniki najgorzej się skaluje przy mniejszej ilosci graczy i to bardzo czuć. To oczywiście nie wpływa na odbiór gry znacznie i w ogóle bym się tym nie sugerował przy wyborze gry na 2 osoby, ale jeżeli mamy być rzetelni w ocenie - to jest jak napisałem powyżej. Jeżeli twierdzisz inaczej, to zagraj na dwie osoby - graj tylko pod skanowanie, a niech druga osoba gra inna techniką i naocznie zobaczysz jak daleko w tyle zostaniesz
Poza tym jednym drobnym elementem - gra się fenomenalnie skaluje na każda ilość graczy i jest moją topową grą ostatnich lat, a tematyka Eksploracji Kosmosu, której jestem miłośnikiem - tylko to potęguje.
Sloth pisze: ↑16 sty 2025, 15:01
Odpalał ktoś w trybie solo ?
Z tego co widzę są kafelki plus karty do gry jednoosobowej.
Mamy jakąś ciekawą automę ?
Jeszcze żadna gra nie przekonała mnie do gry solo, a ten tytuł i owszem. A to coś znaczy

Grałem z 5 razy i działa rewelacyjnie. Średnio rozgrywka zajmowała mi 1,5-2h, ale polecam nie wykładać znaczników skanowania na plansze, bo to przyspieszy rozgrywkę. Wystarczy stawiać w miejsce skanowania, a znaczniki brać z zasobów ogólnych. Ogólnie masz pięć poziomów trudności. Ihmo pierwszy radzę sobie darować, trzy pierwsze dla w miarę ogranego gracza to banał. Wyzwanie jest dopiero przy 4 i 5, ale też za każdym razem udawało mi się wygrać. Ogólnie w Solo wykręcałem bardzo wysokie wyniki, w porównaniu do gier na więcej graczy. W rozgrywkach na graczy 120-180 średnio (najwyższy 203), zaś w grach solo po 230-260.