Arkham Horror - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
assurbanipal
Posty: 250
Rejestracja: 09 sie 2007, 04:59
Lokalizacja: Bielsko - Biała
Has thanked: 1 time

Re: Arkham Horror

Post autor: assurbanipal »

Ja się nad tym nawet nie zastanawiałem. Oczywistym wydaje mi się, że można ich używać także w walce z Przedwiecznym. W końcu żetony wskazówek "reprezentują" wiedzę na temat Mitów, którą mozolnie Badacze zdobywają w trakcie gry. A jakby nie patrzeć Przedwieczni są częścią Mitów, więc badacze mogą posiadać wiedzę na temat ich słabych punktów, której nie zawahają się użyć w trakcie ostatecznej rozgrywki...
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Arkham Horror

Post autor: waffel »

Mi się wydaje, że koledze Keilowi chodziło o to, czy można dodać sobie kości już po rzucie. Ja tam nie wiem, grałem tylko raz i graliśmy, że można.
Awatar użytkownika
Klos
Posty: 1065
Rejestracja: 29 wrz 2007, 22:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror

Post autor: Klos »

Slusznie - bo mozna. Clue Tockens stosuje sie w celu dodania dodatkowej kosci nawet po rzucie i nawet w walce z Przedwiecznym.
Awatar użytkownika
TOMI
Posty: 378
Rejestracja: 20 maja 2006, 13:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 19 times

Re: Arkham Horror

Post autor: TOMI »

Ostatnie pytanko :
1. Czy "nowi" ( średnio zaawansowani ) dadzą radę pograć :?: Z tego co czytałem zasady można opanować dopiero po 2,3 grach ( nie licząć Cirrusa, który zakumał je po minucie :wink: )
2. Czy kobietą się podoba :?: Moja Luba zagrywa się w Magię i miecz i zastanawiam się czy tego rodzaju rozgrywka może ją wciągnąć. ( czy może ilośc zasad przytłoczy )
3. Wystarczy, że jedna osoba zna zasady a reszta też się dobrze bawi ??

Dzięki za pomoc wczesniejszą. :D
Awatar użytkownika
assurbanipal
Posty: 250
Rejestracja: 09 sie 2007, 04:59
Lokalizacja: Bielsko - Biała
Has thanked: 1 time

Re: Arkham Horror

Post autor: assurbanipal »

TOMI pisze:Ostatnie pytanko :
1. Czy "nowi" ( średnio zaawansowani ) dadzą radę pograć :?: Z tego co czytałem zasady można opanować dopiero po 2,3 grach ( nie licząć Cirrusa, który zakumał je po minucie :wink: )
2. Czy kobietą się podoba :?: Moja Luba zagrywa się w Magię i miecz i zastanawiam się czy tego rodzaju rozgrywka może ją wciągnąć. ( czy może ilośc zasad przytłoczy )
3. Wystarczy, że jedna osoba zna zasady a reszta też się dobrze bawi ??
ad.1. Spokojnie dadzą radę. Ja z własnego doświadczenie wiem, że wszyscy łapią zasady w trakcji pierwszych kilkudziesięciu minut pierwszej rozgrywki (grałem w sumie z 4 różnymi osobami w przedziale wieku 14 - 26 lat).
ad.2. Mojej narzeczonej się podoba i to nawet bardzo, pomimo, że nie należy do fanów Lovecrafta.
ad.3. Tak. Ale dobrze by było, żeby wszyscy gracze znali angielski na poziomie umożliwiającym złapanie klimatu, bo inaczej gra wygląda tak jak to powyżej opisał waffel. No chyba, że szykujesz się do zakupu wersji polskiej, to wówczas tego problemu oczywiście nie ma.
Awatar użytkownika
Cirrus
Posty: 385
Rejestracja: 06 paź 2006, 08:54
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Arkham Horror

Post autor: Cirrus »

TOMI pisze:nie licząc Cirrusa, który zakumał je po minucie :wink: )
Powiedziano mi:
"Tu masz kartę postaci, to są współczynniki (krótki opis), tu zdolność twojej postaci. Karty stąd dodają bonusy, chodzisz tu, potwory są tu a zamykamy bramy tym."
Podstawy w 30 sekund :D
"Uwielbiam kiedy jazdy zwał
Po chamskich karkach leci w cwał
Spod kopyt pryska taki syn
Dalej ich prać i lać i w dym!"

http://tubylem.blog.onet.pl/ - moje podróże małe i duże :)
Awatar użytkownika
TOMI
Posty: 378
Rejestracja: 20 maja 2006, 13:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 19 times

Re: Arkham Horror

Post autor: TOMI »

DZIĘKI WIELKIE :wink:

Mówiąc krótko: zbieram kasę.

Kupię polską wersję która chyba znacznie upłynni i ułatwi rozgrywkę oddając to co najważniejsze czyli KLIMAT. :D
Awatar użytkownika
radzia
Posty: 15
Rejestracja: 24 sie 2007, 15:28
Lokalizacja: Warszawa

[pytanie] Horror w Arkham i bramy

Post autor: radzia »

Jak to jest po kolei z tym wchodzeniem do bram/zamykaniem bram/odbywaniem spotkań

Chodzi mi o to że w Horrorze w Arkham zamykanie bram jakieś nudne i długie się wydaje (choć nie wiem czy robię to zgodnie z instrukcją) tzn

Tura 1 – kończę ruch na bramie, przesuwam pionek gracza na pierwsze pole innego świata (czy ciągnę w tym momencie kartę spotkania w innych światach)
Tura 2 – przesuwam się na drugie pole innego świata – i ciągnę w tym momencie kartę spotkania w innych światach
Tura 3 – wychodzę z bramy (czy mogę już próbować ją zamknąć/zapieczętować czy czekam do tury 4)
Tura 4 – próbuję zamknąć bramę
Awatar użytkownika
Sandman
Posty: 1406
Rejestracja: 11 lut 2009, 11:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: [pytanie] Horror w Arkham i bramy

Post autor: Sandman »

radzia pisze:Jak to jest po kolei z tym wchodzeniem do bram/zamykaniem bram/odbywaniem spotkań

Chodzi mi o to że w Horrorze w Arkham zamykanie bram jakieś nudne i długie się wydaje (choć nie wiem czy robię to zgodnie z instrukcją) tzn

Tura 1 – kończę ruch na bramie, przesuwam pionek gracza na pierwsze pole innego świata (czy ciągnę w tym momencie kartę spotkania w innych światach)
Tura 2 – przesuwam się na drugie pole innego świata – i ciągnę w tym momencie kartę spotkania w innych światach
Tura 3 – wychodzę z bramy (czy mogę już próbować ją zamknąć/zapieczętować czy czekam do tury 4)
Tura 4 – próbuję zamknąć bramę
Bo to w ogóle jest nudna i długa gra. :twisted:



Czekam, aż posypią się na mnie gromy od miłośników HwA. :P
Planszowa przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
Uzależniony od TtA :]
Visca el Barca!!!
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2822
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 107 times
Been thanked: 161 times
Kontakt:

Re: [pytanie] Horror w Arkham i bramy

Post autor: Ink »

radzia pisze:Jak to jest po kolei z tym wchodzeniem do bram/zamykaniem bram/odbywaniem spotkań

Chodzi mi o to że w Horrorze w Arkham zamykanie bram jakieś nudne i długie się wydaje (choć nie wiem czy robię to zgodnie z instrukcją) tzn

Tura 1 – kończę ruch na bramie, przesuwam pionek gracza na pierwsze pole innego świata (czy ciągnę w tym momencie kartę spotkania w innych światach)
Tura 2 – przesuwam się na drugie pole innego świata – i ciągnę w tym momencie kartę spotkania w innych światach
Tura 3 – wychodzę z bramy (czy mogę już próbować ją zamknąć/zapieczętować czy czekam do tury 4)
Tura 4 – próbuję zamknąć bramę
Nie całkiem tak:

Tura 1 - tak jak piszesz: w fazie ruchu wchodzisz, w fazie spotkan masz spotkanie
Tura 2 - tak jak piszesz: w fazie ruchu wchodzisz, w fazie spotkan masz spotkanie
Tura 3 - inaczej: w fazie ruchu wychodzisz, w fazie spotkan zamykasz


Jako miłośnik AH (a nie jakiegoś HwA) nie rzucam gromami, bo mi poczytalność spadnie. Uznaję prawo innych ludzi do posiadania innych gustów.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
radzia
Posty: 15
Rejestracja: 24 sie 2007, 15:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: [pytanie] Horror w Arkham i bramy

Post autor: radzia »

Nie całkiem tak:

Tura 1 - tak jak piszesz: w fazie ruchu wchodzisz, w fazie spotkan masz spotkanie
Tura 2 - tak jak piszesz: w fazie ruchu wchodzisz, w fazie spotkan masz spotkanie
Tura 3 - inaczej: w fazie ruchu wychodzisz, w fazie spotkan zamykasz
Jasne i proste, czemu to nie ty pisałeś tę instrukcję ;)
Awatar użytkownika
marioosh
Posty: 150
Rejestracja: 21 mar 2009, 10:53
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Re: [pytanie] Horror w Arkham i bramy

Post autor: marioosh »

Ink pisze:
radzia pisze:Jak to jest po kolei z tym wchodzeniem do bram/zamykaniem bram/odbywaniem spotkań

Chodzi mi o to że w Horrorze w Arkham zamykanie bram jakieś nudne i długie się wydaje (choć nie wiem czy robię to zgodnie z instrukcją) tzn

Tura 1 – kończę ruch na bramie, przesuwam pionek gracza na pierwsze pole innego świata (czy ciągnę w tym momencie kartę spotkania w innych światach)
Tura 2 – przesuwam się na drugie pole innego świata – i ciągnę w tym momencie kartę spotkania w innych światach
Tura 3 – wychodzę z bramy (czy mogę już próbować ją zamknąć/zapieczętować czy czekam do tury 4)
Tura 4 – próbuję zamknąć bramę
Nie całkiem tak:

Tura 1 - tak jak piszesz: w fazie ruchu wchodzisz, w fazie spotkan masz spotkanie
Tura 2 - tak jak piszesz: w fazie ruchu wchodzisz, w fazie spotkan masz spotkanie
Tura 3 - inaczej: w fazie ruchu wychodzisz, w fazie spotkan zamykasz

Chybe też coś nie teges. W 'innych światach' ma się tylko jedno spotkanie, wyjątek podam za chwilkę, to powinno wyglądać tak:
Tura 1 - ruch kończysz na bramie, w fazie spotkań wchodzisz do innego świata,
Tura 2 - ruch: przesuwasz się na drugie pole, spotkania: ciągniesz kartę spotkań,
Tura 3 - ruch: wychodzisz, spotkania: zamykasz bramę

Wyjątek, o którym wspomniałem jest wtedy, gdy brama otworzy się w miejscu gdzie jest gracz. W takiej sytuacji, zostaje on wciągnięty do bramy i zostaje on ogłuszony(delayed - nie wiem jak to jest w polskiej wersji (może opóźniony? :) ) ) na pierwszym polu, zatem jego podróż będzie wyglądać tak:
Tura 1 - ruch: wstaje, spotkania: ciągniesz kartę spotkań,
Tura 2 - ruch: przesuwasz się na drugie pole, spotkania: ciągniesz kartę spotkań,
Tura 3 - ruch: wychodzisz, spotkania: zamykasz bramę

Pozdrawiam
Teraz mam podpis zgodny z regulaminem, krótszy niż 4 linijki i bez linku do mojego prywatnego bloga...
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2822
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 107 times
Been thanked: 161 times
Kontakt:

Re: [pytanie] Horror w Arkham i bramy

Post autor: Ink »

marioosh pisze:
Ink pisze:
radzia pisze:Jak to jest po kolei z tym wchodzeniem do bram/zamykaniem bram/odbywaniem spotkań

Chodzi mi o to że w Horrorze w Arkham zamykanie bram jakieś nudne i długie się wydaje (choć nie wiem czy robię to zgodnie z instrukcją) tzn

Tura 1 – kończę ruch na bramie, przesuwam pionek gracza na pierwsze pole innego świata (czy ciągnę w tym momencie kartę spotkania w innych światach)
Tura 2 – przesuwam się na drugie pole innego świata – i ciągnę w tym momencie kartę spotkania w innych światach
Tura 3 – wychodzę z bramy (czy mogę już próbować ją zamknąć/zapieczętować czy czekam do tury 4)
Tura 4 – próbuję zamknąć bramę
Nie całkiem tak:

Tura 1 - tak jak piszesz: w fazie ruchu wchodzisz, w fazie spotkan masz spotkanie
Tura 2 - tak jak piszesz: w fazie ruchu wchodzisz, w fazie spotkan masz spotkanie
Tura 3 - inaczej: w fazie ruchu wychodzisz, w fazie spotkan zamykasz

Chybe też coś nie teges. W 'innych światach' ma się tylko jedno spotkanie, wyjątek podam za chwilkę, to powinno wyglądać tak:
Tura 1 - ruch kończysz na bramie, w fazie spotkań wchodzisz do innego świata,
Tura 2 - ruch: przesuwasz się na drugie pole, spotkania: ciągniesz kartę spotkań,
Tura 3 - ruch: wychodzisz, spotkania: zamykasz bramę
Czy możesz podać jakieś uzasadnienie w zasadach, które mówi że jest właśnie tak?
Zauważ, że faza spotkań w Arkham i faza spotkań w Zaświatach to dwie różne fazy. Więc jeśli jesteś w Arkham i w fazie spotkań zostajesz wciągnięty przez bramę (faktycznie, mój błąd, że napisałem o wciąganiu w fazie ruchu), to w następującej po niej fazie spotkań Zaświatowych jesteś już w zaświatach - i masz tam spotkanie. Po przejściu na drugą lokację - drugie spotkanie. I będę bronił mojej wersji, bo pojedyncze spotkanie w Zaświatach bardzo wypacza grę (robi się strasznie łatwa). Nie spotkałem dotąd nikogo, kto intepretowałby zasady w ten sposób.

Instrukcja:

"Phase III: Arkham Encounters
(...)
2. Gate
If the location has a gate, the investigator is drawn through the gate. He moves to the first area (the left area) of the Other World indicated on the gate marker."

"Phase IV: OtherWorld Encounters
(...)
During the Other World Encounters Phase, investigators in Other World spaces have encounters there."


A tu jest jeszcze wątek na BGG rozpatrujący wyjątki (także ten podany powyżej): http://www.boardgamegeek.com/article/3956029
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
PEST
Posty: 70
Rejestracja: 26 mar 2009, 22:51
Has thanked: 24 times
Been thanked: 9 times

Re: [pytanie] Horror w Arkham i bramy

Post autor: PEST »

dla mnie sprawe zalatwilo sciagniecie flowcharta z bgg, zegnaj zamotana instrukcjo :lol:
Awatar użytkownika
marioosh
Posty: 150
Rejestracja: 21 mar 2009, 10:53
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Re: [pytanie] Horror w Arkham i bramy

Post autor: marioosh »

Oficjalny FAQ 1.2 (http://www.ankalagon.pl/e107_files/downloads/AHfaq.pdf)
Q: Why is an investigator delayed when a gate opens
up in their location, but not delayed if he enters the gate
normally?
A: If the investigator was not delayed by a gate opening
up in his location, he would be able to get through
the Other World having only one Other World Encounter
rather than two.
Napisane może między wierszami, ale wyraźnie jest stwierdzone, że powinno być jedno spotkanie podczas podróży w innych światach, a gdy brama otwiera mu się pod nogami - to dwa spotkania.

Poza tym masz rację, że spotkania w Arkham i Spotkania w innych światach - to dwie różne fazy, ale trzeba to brać trochę na logikę. W dziale "Movement" jest wyraźnie napisane, że ruch wykonuje się albo w Arkham albo w zaświatach. Czytając analogicznie tą zasadę: spotkania można mieć w Arkahm ALBO w innych światach (chyba, że karty spotkań mówią inaczej :) ) wejście przez bramę jest spotkaniem w arkham, więc w innych światach już nic nie robimy w tej turze.
Jest to moja interpretacja, ale to zapytanie z FAQ potwierdza moją teorię :)
Teraz mam podpis zgodny z regulaminem, krótszy niż 4 linijki i bez linku do mojego prywatnego bloga...
Awatar użytkownika
krokodiler
Posty: 402
Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times

Re: [pytanie] Horror w Arkham i bramy

Post autor: krokodiler »

marioosh pisze:Oficjalny FAQ 1.2 (http://www.ankalagon.pl/e107_files/downloads/AHfaq.pdf)
Q: Why is an investigator delayed when a gate opens
up in their location, but not delayed if he enters the gate
normally?
A: If the investigator was not delayed by a gate opening
up in his location, he would be able to get through
the Other World having only one Other World Encounter
rather than two.
Napisane może między wierszami, ale wyraźnie jest stwierdzone, że powinno być jedno spotkanie podczas podróży w innych światach, a gdy brama otwiera mu się pod nogami - to dwa spotkania.

Poza tym masz rację, że spotkania w Arkham i Spotkania w innych światach - to dwie różne fazy, ale trzeba to brać trochę na logikę. W dziale "Movement" jest wyraźnie napisane, że ruch wykonuje się albo w Arkham albo w zaświatach. Czytając analogicznie tą zasadę: spotkania można mieć w Arkahm ALBO w innych światach (chyba, że karty spotkań mówią inaczej :) ) wejście przez bramę jest spotkaniem w arkham, więc w innych światach już nic nie robimy w tej turze.
Jest to moja interpretacja, ale to zapytanie z FAQ potwierdza moją teorię :)
Moim zdaniem to właśnie EWIDENTNIE jest napisane, że są DWA spotkania. Odpowiedź z FAQa mówi, że gdyby nie był delayed to właśnie mógłby - niezgodnie z zasadami, to jest napisane między wierszami - przejść przez OW mając jedno spotkanie, a nie dwa.
Ja zawsze gram na dwa spotkania. Z jednym byłoby za prosto, no i niezgodnie z zasadami :)
Aha, i flowchart z BGG faktycznie zdecydowanie ułatwia grę.
Awatar użytkownika
marioosh
Posty: 150
Rejestracja: 21 mar 2009, 10:53
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Re: [pytanie] Horror w Arkham i bramy

Post autor: marioosh »

Też gram na dwa spotkania, bo jedno to za prosto, ale do tej pory sądziłem, że gram niezgodnie z zasadami :) po głębszym zastanowieniu się, jestem w stanie przyznać ci rację :)
Teraz mam podpis zgodny z regulaminem, krótszy niż 4 linijki i bez linku do mojego prywatnego bloga...
szatanica
Posty: 1
Rejestracja: 05 paź 2009, 13:35

Arkham Horror

Post autor: szatanica »

Po pierwsze chcę się przywitać ze wszystkimi, jako, że to mój pierwszy post na forum, wiec witam serdecznie.:)

Po drugie stworzyłam nowy temat, bo nie mogłam się doszukać postów związanych z moim pytaniem. Dotyczy ono kilu zasad w podstawowej grze arkahm:
1) W jaki sposób można uzyskać kartę przynależności do Loży Srebrnego Świtu? Ani razu jak do tej pory nam się to nie udało.
2) Pytanie dotyczy zasady obliczania sukcesów przy walce z przedwiecznym. Instrukcja zaczyna się tak: "W momencie, w którym gracze zgromadzą liczbę sukcesów równą lub wyższą od liczby graczy, usuwają 1 żeton zagłady z toru." Co to znaczy:"Jednocześnie gracze powinni odliczyć tyle samo sukcesów od liczby łącznie uzyskanych sukcesów." Jak się tak naprawdę z tym przedwiecznym walczy? Przykładowa sytuacja: 1 gracz, waleczność:3, broń:+4., błogosławieństwo. Aby zdjąć żeton z toru, muszę wyrzuć co najmniej 1 sukces z 7 kostek. Broń ma dodatkową własność: każda szóstka to 2 sukcesy. I tak wypada: 2,3,5,5,6,6,4,co wg mnie daje w sumie:7 sukcesów. I jak to się teraz ma do żetonów na torze przedwiecznego?
3)Zaklęcie, które jak rozumiem rzuca się w fazie ruchu, bo w treści jest:" Ruch: ....." - czy takie zaklęcie można nadal rzucać przy walce z przedwiecznym?
4)Do czego mi sa potrzebne znaczniki aktywności? Do oznaczania miejsc w których działa np. Pogłoska?

Z góry dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2822
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 107 times
Been thanked: 161 times
Kontakt:

Re: [Pytanie] Arkham Horror - zasady

Post autor: Ink »

szatanica pisze:1) W jaki sposób można uzyskać kartę przynależności do Loży Srebrnego Świtu? Ani razu jak do tej pory nam się to nie udało.
SPOILER: Można ją uzyskać przez niektóre zdarzenia, które losują się jeśli jesteś w lokacji Arkham - Loża Srebrnego Świtu
3)Zaklęcie, które jak rozumiem rzuca się w fazie ruchu, bo w treści jest:" Ruch: ....." - czy takie zaklęcie można nadal rzucać przy walce z przedwiecznym?
Najprawdopodobniej nie można - o które konkretnie zaklęcie chodzi?
4)Do czego mi sa potrzebne znaczniki aktywności? Do oznaczania miejsc w których działa np. Pogłoska?
Tak, właśnie do tego.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1242
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: [Pytanie] Arkham Horror - zasady

Post autor: poooq »

Serwus.
2) Pytanie dotyczy zasady obliczania sukcesów przy walce z przedwiecznym. Instrukcja zaczyna się tak: "W momencie, w którym gracze zgromadzą liczbę sukcesów równą lub wyższą od liczby graczy, usuwają 1 żeton zagłady z toru." Co to znaczy:"Jednocześnie gracze powinni odliczyć tyle samo sukcesów od liczby łącznie uzyskanych sukcesów." Jak się tak naprawdę z tym przedwiecznym walczy? Przykładowa sytuacja: 1 gracz, waleczność:3, broń:+4., błogosławieństwo. Aby zdjąć żeton z toru, muszę wyrzuć co najmniej 1 sukces z 7 kostek. Broń ma dodatkową własność: każda szóstka to 2 sukcesy. I tak wypada: 2,3,5,5,6,6,4,co wg mnie daje w sumie:7 sukcesów. I jak to się teraz ma do żetonów na torze przedwiecznego?
Przykładowo: gra w trzy osoby, czyli do zdjęcia jednego Żetony Zagłady potrzebne są trzy sukcesy, walka z Przedwiecznym: wynik testu walki Badacza to 2,3,5,5,6,6,4 czyli 7 sukcesów (dubeltówa i Błogosławieństwo) czyli zdejmujemy dwa żetony z toru zagłady i jeden sukces mamy w pamięci (dodajemy do kolejnego testu walki kolejnego Badacza).

Jeśli gramy solo (1 gracz) to zdejmujemy 7 żetonów (1 żeton za 1 sukces).
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
Coval
Posty: 72
Rejestracja: 20 maja 2009, 19:41
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 21 times

Re: [pytanie] Horror w Arkham i bramy

Post autor: Coval »

Witam

Mam pytanko odnośnie bram.
Badacz wyszedł z bramy, ale nie udało mu się jej zamknąć, czeka do następnej tury aby to zrobić. Czy w następnej turze w fazie spotkań ciągnie kartę z tego obszaru i rozgrywa spotkanie?

pozdrawiam
Coval
I've had worst!
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2822
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 107 times
Been thanked: 161 times
Kontakt:

Re: [pytanie] Horror w Arkham i bramy

Post autor: Ink »

Coval pisze:Mam pytanko odnośnie bram.
Badacz wyszedł z bramy, ale nie udało mu się jej zamknąć, czeka do następnej tury aby to zrobić. Czy w następnej turze w fazie spotkań ciągnie kartę z tego obszaru i rozgrywa spotkanie?
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... &start=240
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
bshytffa
Posty: 55
Rejestracja: 31 maja 2009, 11:56
Lokalizacja: Tarnów

Re: [Pytanie] Arkham Horror - zasady

Post autor: bshytffa »

Mam pytanie odnośnie zasad. Sprawa dotyczy walki z przedwiecznym. Jeśli uda mnie się puścić ruch w 1-szej rundzie czar np. straszliwą klątwę, czy to zaklęcie działa przez cały okres walki (wszystkie rundy albo do śmierci przedwiecznego bądź do śmierci rzucającego zaklęcie) czy działa tylko przez jedną rundę ??
Dopiero się uczę, proszę o wyrozumiałość.
Awatar użytkownika
godpuppet
Posty: 592
Rejestracja: 30 gru 2008, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Pytanie] Arkham Horror - zasady

Post autor: godpuppet »

czar działa przez jedną rundę, w kolejnej znów trzeba go rzucić aby z niego korzystać.
All work and no play makes Jack a dull boy!
bshytffa
Posty: 55
Rejestracja: 31 maja 2009, 11:56
Lokalizacja: Tarnów

Re: [Pytanie] Arkham Horror - zasady

Post autor: bshytffa »

No właśnie z tego co dobrze pamiętam na karcie czaru napisane jest ze działa do końca walki. Czy jest gdzieś w zasadach opisane jest działanie czarów w walce z Przedwiecznym ??
Dopiero się uczę, proszę o wyrozumiałość.
ODPOWIEDZ