Runewars (Corey Konieczka)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Wladek
Posty: 330
Rejestracja: 15 kwie 2008, 20:59
Lokalizacja: Vienna

Re: Runewars

Post autor: Wladek »

Pamiętam że przy premierze 'Chaos in the old world' dysproporcja cen pomiędzy sklepami wynosiła nawet 50zł (niech nam żyje i-szop :) )

Natomiast co do zimowych bucików to mam ten komfort, iż z nikim nie muszę się rozliczać z wydawanych pieniędzy :roll: .
Awatar użytkownika
uyco
Posty: 1056
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 148 times
Been thanked: 25 times

Re: Runewars

Post autor: uyco »

Macie kiepsko, że musicie tłumaczyć się z takich dużych wydatków. :( Moja żona żyje w przekonaniu, że gra planszowa kosztuje najwyzej 100 PLN :lol: Proszę nie wyprowadzajcie jej z błędu...
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Runewars

Post autor: Wookie »

Wladek pisze:Też dobrze- w czasie sesji będę się uczył a nie grał :roll:
wg najnowszych informacji to będzie jednak połowa lutego :/
Awatar użytkownika
Wladek
Posty: 330
Rejestracja: 15 kwie 2008, 20:59
Lokalizacja: Vienna

Re: Runewars

Post autor: Wladek »

W stanach już jest. A przynajmnej w sklepach z Minneapolis.
Awatar użytkownika
GoldenDragon
Posty: 611
Rejestracja: 11 lut 2009, 22:50
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 7 times
Been thanked: 1 time

Re: Runewars

Post autor: GoldenDragon »

I FFG wypuściło grę do sklepów! http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=1062
Awatar użytkownika
Dzej
Posty: 1399
Rejestracja: 09 sty 2008, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Runewars

Post autor: Dzej »

Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Runewars

Post autor: Wookie »

Są już zdjęcia zawartości świeżo po wyjęciu z pudełka.
Obrazek

Jak zwykle mamy mnóstwo zmarnowanego miejsca :/
Awatar użytkownika
Cirrus
Posty: 385
Rejestracja: 06 paź 2006, 08:54
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Runewars

Post autor: Cirrus »

Tothamon pisze:Albo 2 razy pójść do kina na Avatara

NIE :!: Już lepiej przekażcie 22 zł na fundusz rozwoju mojej kolekcji gier planszowych :mrgreen:

I żeby nie było, że offtop:

"Battle Marker
This marker is placed in an area when a battle is
started. Its purpose is to remind players where
the battle is taking place and where to place any
surviving units."

Karty, karty, karty... Ale aż tak losowe bitwy nie będą :)

I Avatar jest ble :twisted:
"Uwielbiam kiedy jazdy zwał
Po chamskich karkach leci w cwał
Spod kopyt pryska taki syn
Dalej ich prać i lać i w dym!"

http://tubylem.blog.onet.pl/ - moje podróże małe i duże :)
Awatar użytkownika
FormatC
Posty: 405
Rejestracja: 27 wrz 2007, 15:39
Lokalizacja: Lodz

Re: Runewars

Post autor: FormatC »

Buuu... A to czytaliscie?
There's several more aspects than this (resource gathering to support larger armies & more units, stronghold building, long term objectives for each player, influence & diplomacy aspects between players, etc.), but that's the basics of the game. There's two games going on at the same time. A Samurai Swords/Shogun like army battle game where small, weak units move around the world and fight monsters or other players armies and an adventure type game where heroes go on quests sometimes fighting other heroes but rarely interacting with monsters or units. The army combat portion I enjoyed a lot with several different things to consider each turn, plenty of multi-turn strategic thinking, and unplanned effects that can throw everything out the window. The hero portion of the game was...well, lacking somehow. The quests were fun & interesting, but the duels between heroes let me down. Also the lack of interaction between heroes & other units (or minimal interaction; we had a hero that could remove 2 small units adjacent to him if he didn't move that turn) was also disappointing. If a hero is in the same space as friendly units, why can't he "lead the army" and help in a battle? Why do all heroes fight exactly the same way? I wish the two parts of the game were tied together more.
Nie za bardzo podoba mi sie idea dwoch gier w jednej, toczacych sie OBOK siebie... :? Szkoda, myslalam, ze Runewars bedzie czyms w stylu "Hirolsow na planszy" (hirolsi = Heroes of Might and Magic :P), a tak... chyba jeszcze dlugo nasza kolekcja nie wzbogaci sie o "Big Boxa od FFG". ;)
Awatar użytkownika
SeeM
Posty: 936
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Runewars

Post autor: SeeM »

FormatC pisze:Szkoda, myslalam, ze Runewars bedzie czyms w stylu "Hirolsow na planszy"
Ja akurat miałem nadzieję na coś w rodzaju Wojny o Pierścień, gdzie postacie mogły łazić sobie po mapie same, ale mogły być brane do niewoli przez wojska. A jeśli spotkały się ze swoimi oddziałami, to mogły się do nich przyłączyć i robili za dowódców. Gdyby do tego doszły questy wymuszające na postaciach samotne wyprawy, to byłoby fajnie.

Miałem też wielką nadzieję, że to nie będą dwie gry w jednej.
+ (BGG)
Awatar użytkownika
Fruczak Gołąbek
Posty: 918
Rejestracja: 29 wrz 2009, 00:56
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Has thanked: 72 times
Been thanked: 39 times

Re: Runewars

Post autor: Fruczak Gołąbek »

SeeM pisze:
FormatC pisze:Szkoda, myslalam, ze Runewars bedzie czyms w stylu "Hirolsow na planszy"
Ja akurat miałem nadzieję na coś w rodzaju Wojny o Pierścień, gdzie postacie mogły łazić sobie po mapie same, ale mogły być brane do niewoli przez wojska. A jeśli spotkały się ze swoimi oddziałami, to mogły się do nich przyłączyć i robili za dowódców. Gdyby do tego doszły questy wymuszające na postaciach samotne wyprawy, to byłoby fajnie.

Miałem też wielką nadzieję, że to nie będą dwie gry w jednej.
Dobrze że się wstrzymałem z zakupem. Jak myślicie, czy ewentualny dodatek będzie w stanie "naprawić" grę? Tak przy okazji to ciekawe co to za gra, która na głównej stronie FFG jest ze znakiem zapytania ... może nowe LCG? :)
Awatar użytkownika
Zet
Posty: 1365
Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 164 times
Been thanked: 169 times

Re: Runewars

Post autor: Zet »

A ja się chyba nie powstrzymam :)
Hirołsi na planszy to nie typ dowódców. To awanturnicy i poszukiwacze przygód do wynajęcia, a nie taktycy i stratedzy, dlatego nie widzę ich jako prowadzących armie. Rzeczywiście może nie powinni być tak odcięci od reszty zmagań, ale póki co nie demonizuję tego.
A dodatek pewnie i tak będzie :P
Awatar użytkownika
Dzej
Posty: 1399
Rejestracja: 09 sty 2008, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Runewars

Post autor: Dzej »

Gdyby gra nie była ładna to by nikt nie kupił :o
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Runewars

Post autor: Matio.K »

Dzej pisze:Gdyby gra nie była ładna to by nikt nie kupił :o
Już miałem się zaśmiać, ale refleksja z tym związana była o krok szybsza. Coś w tym jest.
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
Wladek
Posty: 330
Rejestracja: 15 kwie 2008, 20:59
Lokalizacja: Vienna

Re: Runewars

Post autor: Wladek »

Wtedy byłaby tańsza. Sporą część ceny stanowią koszta związane z oprawą wizualną gry. A nie grając ciężko powiedzieć czy broni się mechanicznie.

Ja też liczyłem na HoM&M na planszy (szczególnie po preview'ach wskazujących na ważny aspekt bohaterów, walce/dyplomacji z neutralnymi potworami, budowie fortyfikacji i ich rozbudowywaniu). Ale zwykłym fantasy-empire-building też nie pogardzę, szczególnie że jest krótsze niż TI3 :wink:

Ciekawe jak się skaluje wielkość jednostek... Generalnie już mam chrapkę, aby wykorzystać te z War of the Ring jako alternatywne rasy :twisted:
Awatar użytkownika
Łukasz Pach
Posty: 424
Rejestracja: 16 sty 2009, 10:35
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Runewars

Post autor: Łukasz Pach »

To tylko w SH było tak, że jak wyjmiesz i skleisz to potem nie pomieścisz wszystkiego w pudełku :D tak by nie uszkodzić :D. W moim Sh figurki muszę trzymać w osobnym pudełku. Czekamy na videocast.
Łukasz Pach
Niegdyś pracownik Bard.pl aktualnie Grupa ADream
Dziękuję wszystkim z forum którzy mnie wspierali i którzy pomagali przy pracy nad Dominionem.
Promocji o kryptonimie "rozwalamy serwer" nigdy nie zapomnę. Dziękuję ;)
Awatar użytkownika
Dzej
Posty: 1399
Rejestracja: 09 sty 2008, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Runewars

Post autor: Dzej »

Wladek pisze:Wtedy byłaby tańsza. Sporą część ceny stanowią koszta związane z oprawą wizualną gry. A nie grając ciężko powiedzieć czy broni się mechanicznie.
(...)
Na podstawie tego co czytam, to upchnęli wszystkiego po trochę i jadą na renomie FFG :mrgreen: Jak zagram to zweryfikuję tezę :wink:
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
Awatar użytkownika
Wladek
Posty: 330
Rejestracja: 15 kwie 2008, 20:59
Lokalizacja: Vienna

Re: Runewars

Post autor: Wladek »

Gra jeszcze nie jest dostępna w Europie, ale już pojawiła się errata i faq.
Niezły timing.
Awatar użytkownika
Tothamon
Posty: 329
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Runewars

Post autor: Tothamon »

Zanim zdążymy zagrać to pewnie wyjdzie jeszcze 10 poprawek do poprawek...
"Zrobimy to na pewno w tym roku. A nawet w tym roku to nie..."
Moje gry
Awatar użytkownika
SeeM
Posty: 936
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Runewars

Post autor: SeeM »

Wladek pisze:Gra jeszcze nie jest dostępna w Europie, ale już pojawiła się errata i faq.
Niezły timing.
To było na pewno przygotowywane w czasie, gdy pudełka płynęły do stanów.
+ (BGG)
Awatar użytkownika
Dzej
Posty: 1399
Rejestracja: 09 sty 2008, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Runewars

Post autor: Dzej »

Może oni celowo wydają gry z błędami, żeby zrobić szybką erratę ? Jakaś nowa psychologia sprzedaży? Ja się serio zastanawiam :P
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
Awatar użytkownika
tokage
Posty: 964
Rejestracja: 26 cze 2008, 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: Runewars

Post autor: tokage »

Właśnie otworzyłem pudełko z grą. Pierwsze wrażenia- po co takie wielkie pudło??
Dalej, wypraski wyjęte, żetony powypychane. Cud miód i orzeszki. Figurki popakowane w kartoniki więc lekko powyginane, na pierwszy rzut oka żadna połamana.
Źle wydrukowane żetony mają dołożoną wypraskę z zastępstwem i krótkim wyjaśnieniem co czym zastąpić.
Awatar użytkownika
FormatC
Posty: 405
Rejestracja: 27 wrz 2007, 15:39
Lokalizacja: Lodz

Re: Runewars

Post autor: FormatC »

tokage pisze:Właśnie otworzyłem pudełko z grą. Pierwsze wrażenia- po co takie wielkie pudło??
Na dodatki :twisted:
Awatar użytkownika
GoldenDragon
Posty: 611
Rejestracja: 11 lut 2009, 22:50
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 7 times
Been thanked: 1 time

Re: Runewars

Post autor: GoldenDragon »

No i egzemplarz planszóweczki dotarł i do Brzegu: http://przystaneklegnica.wordpress.com/ ... e2a66d75b0 - kilka fotek
Awatar użytkownika
BMC
Posty: 120
Rejestracja: 08 maja 2008, 23:37
Lokalizacja: Radom

Re: Runewars

Post autor: BMC »

Teraz czekamy na opisy wrażeń z rozgrywki :D
ODPOWIEDZ