Strona 3 z 10

Re: Battlestar galactica pilne pytanoe trafienie krytyczne

: 26 sie 2012, 18:22
autor: djedi gamer
No to szkoda, że wcześniej nie wiedzieliśmy, bo basestary trafiały nas wielokrotnie rzutami 2-8, co spowodowało, że nie nadążaliśmy reperować lokacji (4-5 uszkodzonych pod koniec rozgrywki).

Nasuwa się jednak kilka innych pytań:
1. Czy lokację Dowództwo można uruchomić, kiedy Pokład Hangarowy jest uszkodzony (czy można wystartować np. 2-ma viperami)?
2. Czy ujawniony Cylon steruje statkami cylońskimi podczas tury swojej i innych graczy?
3. Czy ujawniony Cylon może użyć jedynie jednej karty superkryzysu w czasie całej gry?
4. Czy Cylon może ujawnić się w dowolnej chwili, czy tylko podczas swojej tury?
5. Jeśli po skoku plansza jest wolna od statków, jaki znak na karcie kryzysów sprawia, że statki pojawiają się ponownie?
i pytanie o taktykę:
Czy jest sens wsadzać do więzienia osobę, która nawet naprawdę jest Cylonem, skoro osoba taka zwykle nie przesadza zbytnio z podkładaniem złych kart podczas testów (aby nie być wykrytą) - czyli jako tako pomaga. Z drugiej strony Cylon w więzieniu nie dość, że dobiera tylko jedną kartę, dzięki czemu nie pomoże zbytnio, a i tak pod koniec swojej tury ciągnie kartę kryzysu, z którą trzeba sobie poradzić. Poza tym więzienie może przekanać Cylona do ujawnienia się, co może mieć jeszcze gorsze skutki...

Re: Battlestar galactica pilne pytanoe trafienie krytyczne

: 26 sie 2012, 19:24
autor: sirafin
1. Można. To dwie osobne lokacje, uszkodzenie jednej nie wpływa na możliwość używania drugiej.
2. Nie ma możliwości "sterowania" statkami Cylonów. Ujawniony Cylon może co najwyżej aktywować wybrany rodzaj statków (Obszar - Flota Cylonów) i poruszą się one wtedy zgodnie z normalnymi zasadami.
3. W podstawowej wersji gry? Tak. Jeśli macie rozszerzenie Pegasus, to pojawia się opcja zagrania nawet kilku Superkryzysów przez Cylona. Możliwość taka pojawia się dzięki zmienionemu działaniu Okrętu Zmartwychwstania -> Obszary Cyonów (Pegasus)
4. Może się ujawnić jeśli może wykonać AKCJĘ. Czy to będzie Akcja w jego turze, czy np. Akcja którą dostał z Rozkazu Prezydenckiego, nie ma znaczenia. Jak nie ma Akcji, to się nie może ujawnić.
5. W podstawowej wersji gry, statki Cylonów mogą się pojawić praktycznie jedynie dzięki kartom Kryzysów z flotą cylońską. Rozszerzenie Exodus pozwala to zmienić.

pytanie o taktykę
Oj tutaj pomieszałeś. Postać która siedzi w Areszcie nie losuje Kryzysu w swojej turze. Dobiera normalnie 5 kart, ale do każdego testu może dokładać maksymalnie tylko jedną. Cylon ujawniający się w Areszcie, nie odpala negatywnego opisu ze swojej karty "Jesteś Cylonem". Nawet jeśli ukryty Cylon nie przeszkadzał zbytnio, aby nie zostać wykrytym, to nie zmienia faktu, że prawdopodobnie wcześniej czy później w końcu trafi się Kryzys, który przy porażce zadaje ludziom dotkliwy cios i wtedy będzie dopiero płacz i zgrzytanie zębów, że ten "nieszkodliwy Cylon" nie siedzi w Areszcie i może wrzucić do testu umiejętności dowolną ilość kart 8)

Re: Battlestar galactica pilne pytanoe trafienie krytyczne

: 26 sie 2012, 20:26
autor: djedi gamer
No to wszystkie zasady, które pokręciliśmy, graliśmy na korzyść Cylonów. Gdyby nie to, to może szanse faktycznie byłyby równe, a może nawet na korzyść ludzi.

Jeszcze jedno pytanie:
Czy osoba, która ciągnie kartę kryzysu może ją przeczytać wszystkim graczom, czy np. sama decyduje co wybrać (test, czy alternatywne wydarzenie) i oznajmia to reszcie?

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Re: Battlestar galactica pilne pytanoe trafienie krytyczne

: 26 sie 2012, 20:40
autor: sirafin
Jeśli Kryzys daje opcję wyboru, to wyboru dokonuje osoba wskazana przez Kryzys (Aktywny gracz/Prezydent/Admirał), ale cała treść rozpatrywanego Kryzysu jest jawna, wszyscy gracze mają prawo wiedzieć jakie są opcje do wyboru.

Co do Cylona którego nie wysłało się za kratki, to pamiętajcie jeszcze, że poza łatwą możliwością popsucia testu, może szkodzić na inne sposoby, np. przesuwając statki cywilne prosto pod raidery, albo aktywując FTL na -3 Populacji itp.

Re: Battlestar galactica pilne pytanoe trafienie krytyczne

: 26 sie 2012, 20:56
autor: Pierzasty
Dlaczego wiadomy Cylon nie wyleciał jeszcze przez śluzę?

Re: Battlestar galactica pilne pytanoe trafienie krytyczne

: 26 sie 2012, 21:06
autor: sirafin
Pewnie dlatego, że w podstawce nie ma Śluzy :P

Re: Battlestar galactica pilne pytanoe trafienie krytyczne

: 26 sie 2012, 22:57
autor: djedi gamer
sirafin pisze: 5. W podstawowej wersji gry, statki Cylonów mogą się pojawić praktycznie jedynie dzięki kartom Kryzysów z flotą cylońską.
Które to karty? Czy te ze znakiem aktywacji basestara w dolnym lewym rogu (są dwie: basestar z raiderami i ostrzał z basestara), czy tylko i wyłącznie przedstawiające planszę z nowym ustawieniem statków cylońskich?

Re: Battlestar galactica pilne pytanoe trafienie krytyczne

: 26 sie 2012, 23:48
autor: sirafin
Te przedstawiające planszę z nowym ustawieniem statków cylońskich, opisane w instrukcji na str. 10, w akapicie "Ataki Cylonów". W podstawce jest 10 takich kart, w rozszerzeniu Pegasus dochodzą 3 kolejne. Mogą więc się trafić rozgrywki, w których po wykonaniu pierwszego skoku, gracze nie zobaczą statków Cylonów już do końca gry. Gdy nie ma odpowiednich statków na planszy, ikony na kartach Kryzysów po prostu nic nie robią (co niestety spycha na margines graczy pilotów).

W rozszerzeniu Exodus pojawia się nowa możliwość. Wszystkie karty ataku Cylonów są usuwane z talii Kryzysów i zamiast tego wprowadzony jest motyw pościgu. Po skoku statki Cylonów przenoszone są na inną planszę, gdzie mają własny tor przygotowania do skoku. Gdy nie ma odpowiednich statków na planszy głównej, ikony na kartach Kryzysów poruszają cyloński żeton przygotowania do skoku i po kilku turach wszystkie statki Cylonów wskakują ponownie na planszę główną. Bardzo fajna opcja rozgrywki, osobiście wolę ją dużo bardziej od kart Ataków Cylonów.

Battlestar Galactica używanie floty cylonów

: 26 lis 2012, 23:03
autor: djedi gamer
Mamy następującą sytuację:
Centuriony na Galactice
Ujawnionego Cylona

Czy Cylon może aktywować flotę cylonów i poruszyć przy tym centurionów?

Re: Battlestar Galactica używanie floty cylonów

: 26 lis 2012, 23:58
autor: Jelithe
Czy Cylon może aktywować flotę cylonów i poruszyć przy tym centurionów?
Tak. Jedno z pól na obszarze Cylonów na planszy głównej pozwala na aktywację ciężkich raiderów. Jeśli ujawniony Cylon aktywuje ciężkie raidery kiedy na torze Centurionów znajduje się znacznik Centuriona, to należy go przesunąć w kierunku pola "Przegrana ludzi" (bardzo przyjemny sposób na wygraną, jeśli się jest Cylonem :-) ). W instrukcji jest to opisane na stronie 24.

Re: Battlestar Galactica używanie floty cylonów

: 27 lis 2012, 18:24
autor: djedi gamer
Dzięki, sprawa jasna.

Re: Battlestar Galactica używanie floty cylonów

: 27 lis 2012, 18:30
autor: djedi gamer
Co do aktywacji dowództwa, bo zawsze mam z tym problemy: czy możemy aktywować jednego vipera dwukrotnie? Jeśli tak, to jak to wygląda? Ruch, ostrzał, ruch, ostrzał? A może ruch i trzy ostrzały?
I pytanie czym różni się aktywowanie dowództwa od startu pilota? Pilot może oprócz ruchu i ostrzał zagrać np. Jakąś kartę i użyć maksymalnej siły ognia. Trochę e to mało jeśli chodzi o różnice.

Re: Battlestar Galactica używanie floty cylonów

: 27 lis 2012, 23:38
autor: Borek224
Tak możesz aktywować dwa razy tego samego vipera.
Każda aktywacja to jedna opcja (start z pokładu, ruch lub atak) - instrukcja strona 25.

Natomiast gracz pilotujący vipera może w ramach swojego ruchu przelecieć na sąsiednie pole po czy zaatakować lub przelecieć na nastepne pole.

Re: Battlestar Galactica używanie floty cylonów

: 28 lis 2012, 07:28
autor: djedi gamer
Czyli jak dobrze rozumiem aktywacja z dowództwa daje nam możliwość aktywowanie jednego vipera, czyli możemy nim wykonać ruch ostrzał, a później drugi ruch i ostrzał.
Odnośnie pilota to chyba może oprócz ruchu i ostrzału wykonać akcję wynikająca z jego karty postaci lub umiejętności.

Re: Battlestar Galactica używanie floty cylonów

: 28 lis 2012, 10:05
autor: Borek224
Nie. Aktywując z Dowództwa możęsz wykonać dwie aktywacje czyli:
- atakować dwoma viperami
- ruszyś sie dwoma viperami
- ruszyć się jedym viperem i atakować jednym viperem (to moze być ten sam viper)

Jak pilotujesz vipera to masz kolejke podobna do standardowej czyli:
- ruch - możesz przelecieć na pole obok lub wrócić na pokład któregoś ze statków
- akcja - i to może być:
- zagranie akcji z karty/postaci (czyli jak zawsze
- aktywacja vipera czyli ruch lub atak

http://www.galakta.pl/pliki/Image/gry/B ... ja_BSG.pdf - strona 25 i 26

Re: Odp: Battlestar Galactica używanie floty cylonów

: 03 mar 2013, 07:32
autor: djedi gamer
Czy jeśli podczas rozpatrywania testu zostaje odkryta karta zdolności testowej, nakazujaca dobrać 2 dodatkowe karty z puli przeznaczenia, to czy jeśli zostanie dobrana w ten sposób ponownie taka karta, mamy ją rozpatrzyć ponownie i dobrać następne karty z puli?
Czy ujawniony Cylon może wykorzystywać swoje specjalne właściwości?

Re: Odp: Battlestar Galactica używanie floty cylonów

: 03 mar 2013, 08:47
autor: KubaP
djedi gamer pisze:Czy jeśli podczas rozpatrywania testu zostaje odkryta karta zdolności testowej, nakazujaca dobrać 2 dodatkowe karty z puli przeznaczenia, to czy jeśli zostanie dobrana w ten sposób ponownie taka karta, mamy ją rozpatrzyć ponownie i dobrać następne karty z puli?
Czy ujawniony Cylon może wykorzystywać swoje specjalne właściwości?
Ad.1 - Tak
Ad.2 Chodzi Ci o zdolności postaci z jej karty postaci? Jeśli tak, to nie, nie może.

Re: Battlestar Galactica używanie floty cylonów

: 03 mar 2013, 10:34
autor: gregvip
E nie wprowadzaj w błąd. Zdolnosc testowa jest rozpatrywana tylko jedna danego rodzaju w tescie.
Instrukcja do dodatku Exodus str. 5
Nie nalezy jednak rozpatrywac danej zdolnosci testowej wiecej niz raz, nawet jeśli podczas danego testu umiejetnosci zagrano wiecej niz jedna kopie danej karty

Re: Battlestar Galactica używanie floty cylonów

: 03 mar 2013, 10:41
autor: KubaP
gregvip pisze:E nie wprowadzaj w błąd. Zdolnosc testowa jest rozpatrywana tylko jedna danego rodzaju w tescie.
Instrukcja do dodatku Exodus str. 5
Nie nalezy jednak rozpatrywac danej zdolnosci testowej wiecej niz raz, nawet jeśli podczas danego testu umiejetnosci zagrano wiecej niz jedna kopie danej karty
Pardon!

Re: Odp: Battlestar Galactica używanie floty cylonów

: 03 mar 2013, 20:15
autor: djedi gamer
No właśnie tak podejrzewałem. Myślałem tylko, że ta karta może być potraktowana w takim wypadku inaczej.

Re: Battlestar Galactica

: 11 mar 2013, 13:44
autor: krupnik86
Trochę odświeżę wątek- bardzo proszę o odpowiedź, być może ponowną (dla podstawowej wersji gry):
1. Jeśli dobrze rozumiem, aktywując stanowisko dowodzenia mogę wykonać do dwóch akcji: pojedyncza aktywacja dwóch viperów lub dwukrotne aktywowanie jednego?
2. Gdy Starbuck zaczyna turę w viperze, może w sumie trzykrotnie aktywować vipera ('zwykła' akcja + akcja pilota + akcja stała dla Starbuck)?
3. Gdy od skoku dzieli nas jedna jego aktywacja (ostatnie pole przygotowań do skoku "-1") i pojawia się karta kryzysu z symbolem skoku to czy rozpatrujemy najpierw dany kryzys czy 'uciekamy' przed nim, tj, przesuwamy żeton skoku na pole 'automatyczny skok' i skaczemy?

Re: Battlestar Galactica

: 11 mar 2013, 14:42
autor: sirafin
1. Tak.
2. Nie. W takich warunkach normalnie może aktywować vipera dwukrotnie bo ma dwie akcje (zamiast jednej). Może się za to np. ruszyć viperem trzykrotnie, jeśli swoje dwie aktywacje poświęci na ruch.
W wyjątkowych sytuacjach może mieć trzy aktywacje, jeśli np. zamieni swój ruch w akcję, przy pomocy karty umiejętności "Sytuacja krytyczna" (rozszerzenie Pegasus).
3. Wystarczy spojrzeć na kolejność faz w instrukcji ;)
Faza kryzysów
Faza aktywowania statków Cylonów
Faza przygotowania do skoku

Re: Battlestar Galactica

: 14 mar 2013, 13:08
autor: Curiosity
Pytanie o flotę pościgową z dodatku Exodus. Wczoraj przy grze wyszło, że każdy gra inaczej.

Jeśli flota pościgowa jest np. w połowie drogi, a ludzie wykonają skok, to czy żeton floty pościgowej przesuwa się na start, czy pozostaje bez zmian?

Za pierwszą opcją przemawia logika: ludzie wykonali skok w nadświetlną, więc flota Cylonów została odsadzona na kilka długości.

Za drugą opcją przemawia... brak jakiejkolwiek wzmianki w instrukcji (a skoro nie jest to wyszczególnione, to powinno pozostać bez zmian). Mam polską edycję gry (może w instrukcji PL coś pominęli?). A może w FAQ coś jest?

HELP :)

Re: Battlestar Galactica

: 14 mar 2013, 14:08
autor: sirafin
Flota Cylonów też potrafi skoczyć w nadświetlną, odległość nie ma tu nic do rzeczy :P Kwestią jest jedynie ustalenie koordynatów.

Ale odpowiadając na pytanie, tor pościgu się nie resetuje. Tak ma być, inaczej flota Cylonów praktycznie zawsze by doganiała ludzi chwilę przed wykonaniem przez nich kolejnego skoku (tor Cylonów jest tylko o 1 pole krótszy), zwłaszcza z rozszerzeniem Pegasus, gdzie pojawia się obszar gwarantujący ikonę skoku. W razie wątpliwości, na stronie FFG jest instrukcja w języku angielskim, jeśli chcesz ją skonfrontować z polskim odpowiednikiem.
BSG Exodus [ENG]

Fabularnie możecie to sobie tłumaczyć, że na pokładzie jest zdrajca, który tylko co jakiś czas ma możliwość wysłania wiadomości o aktualnych koordynatach floty ludzi, dlatego czasem Cyloni dopadają flotę tuż po tym jak wykonała skok i wtedy piloci czują się bardzo potrzebni :)

Re: Battlestar Galactica używanie floty cylonów

: 18 lip 2013, 20:23
autor: Tygrys69
Czy z pokładu Battlestar-a mogę zaatakować ciężkie raidery oraz raidery ? Dokładniej chodzi mi o pole z którego atakuje się Basestar-y. Zazwyczaj gramy, że jest taka możliwość i testuje się ją jak przy ataku Vipera. Tylko nie daje mi spokoju, że tak wielki okręt atakuje jak mały Viper... W końcu w filmie miał paredziesiąt dział :)