Strona 21 z 102

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 07 lut 2013, 03:30
autor: Curiosity
tomuch pisze:
Bea pisze:
jurkow pisze: 2. W przypadku Karty Wydarzenia "Mróz/Sztorm" rozpatrywanej w fazie Wydarzeń rozpatrując tę kartę kładę kafelek Chmury Śniegowej/ Sztormu na polu Pogoda. Jeśli w tej samej rundzie wykonam akcję Zagrożenia i spełnie wymagania karty do zabezpieczenia sie przed mrozem (albo sztormem) to usuwam kafelek chmury z pola pogody (mimo tego że nie jest to napisane na karcie)?
Curiosity pisze: 2. Tak, usuwasz żeton.
Mnie się wydaje, że raz położony żeton chmury deszczowej, lub śniegowej, leży na polu pogody aż do fazy pogody i wtedy jest rozpatrywany.
Zlikwidowanie karty zagrożenia, nie likwiduje tego żetonu, a tylko powoduje to, że nie następuje efekt końcowy tej karty, czyli ponowne położenie żetonu chmury.
Moim skromnym zdaniem jest tak, jak mówi Bea. Kropka./
Macie oczywiście rację. Mój błąd, nie doczytałem do końca i źle zinterpretowałem pytanie.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 07 lut 2013, 12:16
autor: Bea
Natknęłam się na kartę wydarzenia (Nocny atak), której dolna część każe rozpatrzeć walkę z bestią z talii polowania, ale nie brać pod uwagę jej siły. Należy posłać tylko 1 ludzia i mieć broń 3. Czy dostaje się coś za taką bestię? Skóry, jedzenie itp? Ale mimo, ze ma się mniejszą od niej broń nie dostaje się ran? Ale poziom broni się obniża jeśli karta tak nakazuje?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 07 lut 2013, 12:26
autor: Peter128
Wg mnie to otrzymuje się skóry, jedzenie, nie otrzymuje się ran za brakujące poziomy broni, ale trzeba poziom broni obniżyć, jeśli karta tak nakazuje. W sumie niezła karta :D

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 07 lut 2013, 13:04
autor: Lubel
Bea pisze:Natknęłam się na kartę wydarzenia (Nocny atak), której dolna część każe rozpatrzeć walkę z bestią z talii polowania, ale nie brać pod uwagę jej siły. Należy posłać tylko 1 ludzia i mieć broń 3. Czy dostaje się coś za taką bestię? Skóry, jedzenie itp? Ale mimo, ze ma się mniejszą od niej broń nie dostaje się ran? Ale poziom broni się obniża jeśli karta tak nakazuje?
jak miałem tą kartę to zinterpretowałem dokładnie jak napisałPeter128 nie dostajesz ran za słabszą broń, po walce obniżasz jej poziom, zgarniasz żarełko i skóry i cieszysz się, że Cię bestia nie zraniła ;)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 07 lut 2013, 21:32
autor: Bea
Jeszcze dwie wątpliwości: Jeśli w efekcie zdarzenie trzeba obniżyć poziom palisady lub dachu, a jedno z nich ma poziom 0, to muszę obniżyć to drugie, tak?
Piętaszek w wyniku zdarzeń nie odrzuca zasobów, czy żetony determinacji to też zasoby?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 08 lut 2013, 16:01
autor: jolietjake
Bea pisze:Jeszcze dwie wątpliwości: Jeśli w efekcie zdarzenie trzeba obniżyć poziom palisady lub dachu, a jedno z nich ma poziom 0, to muszę obniżyć to drugie, tak?
Piętaszek w wyniku zdarzeń nie odrzuca zasobów, czy żetony determinacji to też zasoby?
1. Jesli pisze "JEZELI TO MOZLIWE TO..." i albo to dach, albo palisade masz wyzej niz 0 to znaczy ze JEST MOZLIWE zebys cos obnizyl i musisz to zrobic.
2. Nie, Pietaszek nie jest traktowany jako normalny gracz i nie odrzuca zetonow wg mnie, ale moge sie mylic w tym przypadku.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 08 lut 2013, 16:32
autor: Bea
jolietjake pisze:
Bea pisze:Jeszcze dwie wątpliwości: Jeśli w efekcie zdarzenie trzeba obniżyć poziom palisady lub dachu, a jedno z nich ma poziom 0, to muszę obniżyć to drugie, tak?
Piętaszek w wyniku zdarzeń nie odrzuca zasobów, czy żetony determinacji to też zasoby?
Nie, nie pisze "jeśli to możliwe". Ale chyba gdybym wybrała obniżenie czegoś co już ma 0 to chyba każdy dostałby po ranie... Teraz to do mnie dotarło.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 08 lut 2013, 16:50
autor: powermilk
Możesz podać przykładowe zdarzenie? Coś mi się wydaje, że możesz wybrać co chcesz obniżyć (chyba nawet niedawno była o tym dyskusja?).

Koledzy i koleżanki: jest napisane, a nie pisze :) Chyba, że Rada Języka Polskiego zmieniła swe stanowisko w tym temacie. ;)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 08 lut 2013, 18:02
autor: espresso
Wg FAQ:
Jeżeli gracze mogą wybrać czy obniżają poziom dachu lub palisady o 1/2 (zaokrąglone w dół), to czy
można wybrać i obniżyć poziom palisady jeżeli wynosi on 1, a poziom dachu jest 2? W takim
przypadku wybierając palisadę, nie traci się żadnego poziomu, a wybierając dach straciłoby się 1
poziom.
Tak, jeżeli można wybrać, można wybierać dowolnie.
IMO 1/2 z 0 to 0, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby tak zagrać i nie ma ran do przydzielenia (co innego, gdyby w zdarzeniu było np. "o jeden").

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 08 lut 2013, 19:25
autor: Peter128
Mam 2 pytania:

1. Jak się rozpatruje te totemy w King Kongu? Graliśmy tak, że jak wyeksplorowaliśmy jeden totem w turze to jeden raz dodatkowo rzucaliśmy kością bestii tylko w tej turze. Jeśli trafimy na 2 totemy w turze to rzucamy dodatkowe 2 razy (w sumie 3), tak?

2. Czy można w jednym tym samym dniu zniszczyć trzecią wioskę kanibali i zaatakować miasto kanibali?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 08 lut 2013, 20:06
autor: jolietjake
Peter128 pisze:Mam 2 pytania:

1. Jak się rozpatruje te totemy w King Kongu? Graliśmy tak, że jak wyeksplorowaliśmy jeden totem w turze to jeden raz dodatkowo rzucaliśmy kością bestii tylko w tej turze. Jeśli trafimy na 2 totemy w turze to rzucamy dodatkowe 2 razy (w sumie 3), tak?

2. Czy można w jednym tym samym dniu zniszczyć trzecią wioskę kanibali i zaatakować miasto kanibali?
1. Ja to interpretuję tak, że za każdy totem kładziesz kolejny znacznik na pole pogody i nie usuwasz go do końca gry. Tak więc, jesli w ciągu gry odkryjesz wszystkie 6 totemów to musisz co turę rzucać 6x kością.
2. Jeśli dobrze pamiętam, to można było chyba atakować miasto niezależnie od postępu ze spaleniem wiosek, ale przy rozpatrywaniu walki z miastem nie możesz brać pod uwagę korzyści płynących ze zniszczenia trzeciej wioski (bo akcje dzieją się w tym samym momencie) - tak więc po co?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 08 lut 2013, 20:12
autor: Bea
powermilk pisze:Możesz podać przykładowe zdarzenie? Coś mi się wydaje, że możesz wybrać co chcesz obniżyć (chyba nawet niedawno była o tym dyskusja?).
No więc są dwie karty:
Latająca niespodzianka: -1 dach albo palisada
Na logikę, jeśli palisada jest 0 a dach np jeden, to jeśli wybierzemy obniżenie palisady i nie możemy tego obniżenia wykonać, to dostajemy rany.
Niszczycielski huragan: -1/2 dach lub palisada zaokrąglone w dół. Czyli jeśli np palisada jest 1 to nic nie tracimy, ale jeśli jest 0 to chyba też nic, bo jedna druga z zera to zero.
I chyba nie dostajemy wtedy żadnych ran. Pytanie tylko czy faktycznie możemy sobie wybrać w tm przypadku.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 08 lut 2013, 20:23
autor: YuZ
Pierwsze podejście do Wyspy Ognia i pierwsza wątpliwość. Czy żeton "-1 pion" na stałe przypisany przez warunki scenariusza do pola akcji eksploracji i kostka pyłu także działająca jak powyższy żeton kumulują się podczas eksploracji?
Czyli np. muszę poświęcić 4 piony akcji do odkrycia kafla terenu aby nie rzucać kostką? Jeżeli tak, to scenariusz moim zdaniem do gry solo jest niegrywalny. Solo, mam do dyspozycji max. 5 pionów akcji eksploracji (2 bohatera, Piętaszek, pies, mapa). Aby mieć szanse wypełnienia warunków zwycięstwa powinienem odkrywać przynajmniej dwa kafle na turę. Jest to niemożliwe, nawet przy ryzykowaniu rzutem kostkami, ponieważ potrzebowałbym przynajmniej 6 pionów (po 3 na jeden "zapylony" kafel). W innym przypadku braknie mi czasu. Powiedzcie, że gram źle. Proszę ;-)

Druga wątpliwość. Czy odkryty kafel startowy, na którym kładziemy obóz wlicza się do warunków zwycięstwa scenariusza?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 08 lut 2013, 20:41
autor: Peter128
Czyli od chwili odkrycia pierwszego totemu do końca gry rzucam kością co najmniej dwa razy? Przecież to jakiś hardkor!

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 08 lut 2013, 21:32
autor: jurkow
1. Tak, bestia jest pokonana, zbierasz skóry i mięso i dostajesz tyle ran, ile wynosi różnica poziomów broni.

2. Tak, usuwasz żeton.

3. Tak, możesz wykonać zadania zagrożenia dla obu kart.

4. Tak.

5. To oznacza, że jak grasz z Piętaszkiem, to nie powoduje to "podrożenia" kosztów wybudowania dachu, broni, schronienia itd.
Dzięki serdeczne za wyjaśnienie :) Oczywiście w kwestii karty "Mróz/Sztorm" podzielam opinie Bea że kafelków chmur się nie zdejmuje.

Streszczając: generalnie wraz z wylosowaniem kart Wydarzenie już dostajemy w d*** :x , a jak się nie opłacimy to czesto dostaniemy w ....(cztery litery) podwójnie :wink:
i wychodzi na to że czasami po prostu sie nie opłaca poświęcać swojego cennego ludka przy niwelowaniu Akcji Zagrożeń - tracimy cenny ruch, a czasami niewiele zyskujemy...
Am I right???

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 08 lut 2013, 23:17
autor: Bea
jurkow pisze: Dzięki serdeczne za wyjaśnienie :) Oczywiście w kwestii karty "Mróz/Sztorm" podzielam opinie Bea że kafelków chmur się nie zdejmuje.

.....
i wychodzi na to że czasami po prostu sie nie opłaca poświęcać swojego cennego ludka przy niwelowaniu Akcji Zagrożeń - tracimy cenny ruch, a czasami niewiele zyskujemy...
Am I right???
Czasami nie zyskujemy wiele, ale gdy nie położymy tego ludka to możemy stracić wiele. Z tą chmurą to jest tak, że jeśli nie zlikwidujemy karty zagrożenia, to kładziemy ją na polu pogody ponownie.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 09 lut 2013, 00:39
autor: Macok
Hej!

Szybkie pytanko. Jeżeli chodzi o bonusy scenariuszowe z Odkryć (np. +3 do determinacji czy +1 do życia) to rozumiem, że otrzymuje je tylko jedna osoba? Czy mogę takie 3 żetony determinacji rozdzielić na 2 graczy?

Inna sprawa nie związana z zasadami a z samą grą. Przy wtasowywaniu nowych kart przygód do wydarzeń zmienia się pierwsza karta i przez to widać co dokładnie stanie się przy następnym wyciągnięciu karty zdarzeń. Czy komukolwiek to przeszkadzało w rozgrywce?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 09 lut 2013, 01:30
autor: tomuch
Macok pisze:Hej!

Szybkie pytanko. Jeżeli chodzi o bonusy scenariuszowe z Odkryć (np. +3 do determinacji czy +1 do życia) to rozumiem, że otrzymuje je tylko jedna osoba? Czy mogę takie 3 żetony determinacji rozdzielić na 2 graczy?
No, +3 determinacji możesz rozdzielić na 2 osoby, ale +1 życia będzie ciężko..
Macok pisze:Inna sprawa nie związana z zasadami a z samą grą. Przy wtasowywaniu nowych kart przygód do wydarzeń zmienia się pierwsza karta i przez to widać co dokładnie stanie się przy następnym wyciągnięciu karty zdarzeń. Czy komukolwiek to przeszkadzało w rozgrywce?
To prawda, jeśli masz np. jedną kartę z talii budowy i jedną z surowców i dokładasz do tego jedną z odkryć, to pamiętasz, która karta co robi... Ale jeśli kart np. z talii budowy masz 4, to już nie wiesz która to która, tak?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 09 lut 2013, 09:07
autor: Bea
Macok pisze: Przy wtasowywaniu nowych kart przygód do wydarzeń zmienia się pierwsza karta i przez to widać co dokładnie stanie się przy następnym wyciągnięciu karty zdarzeń. Czy komukolwiek to przeszkadzało w rozgrywce?
Mnie przeszkadza przy tasowaniu, bo przyłapałam się na tym, że tasuje tendencyjnie :oops: nawet gdy nie patrzę na karty, czuję pod palcami bardzie chropowaty rewers.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 09 lut 2013, 09:20
autor: powermilk
Przy wtasowywaniu nowych kart przygód do wydarzeń zmienia się pierwsza karta i przez to widać co dokładnie stanie się przy następnym wyciągnięciu karty zdarzeń. Czy komukolwiek to przeszkadzało w rozgrywce?
Portal niejednokrotnie pisał na tym forum, że tak ma być :) Jeżeli masz jedną kartę przygód - pół biedy, wiesz co się stanie. Jeżeli parę, no to już musisz wytężyć pamięć co tam było i jak się przygotować do tego zdarzenia.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 09 lut 2013, 09:31
autor: Bea
powermilk pisze:
Przy wtasowywaniu nowych kart przygód do wydarzeń zmienia się pierwsza karta i przez to widać co dokładnie stanie się przy następnym wyciągnięciu karty zdarzeń. Czy komukolwiek to przeszkadzało w rozgrywce?
Portal niejednokrotnie pisał na tym forum, że tak ma być :) Jeżeli masz jedną kartę przygód - pół biedy, wiesz co się stanie. Jeżeli parę, no to już musisz wytężyć pamięć co tam było i jak się przygotować do tego zdarzenia.
Najgorsze jest jak się nie da przygotować, bo w fazie akcji wtasujesz sobie kartę, która od razu wylezie na wierzch i zostanie tam aż do pierwszej fazy kolejnej rundy :( Dlatego najbardziej mi to przeszkadza właśnie przy tasowaniu.

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 10 lut 2013, 22:02
autor: YuZ
Bea pisze:Najgorsze jest jak się nie da przygotować, bo w fazie akcji wtasujesz sobie kartę, która od razu wylezie na wierzch i zostanie tam aż do pierwszej fazy kolejnej rundy :( Dlatego najbardziej mi to przeszkadza właśnie przy tasowaniu.
Jak w życiu. ;-) Na niektóre konsekwencje swoich działań nie mamy wpływu.

Plusem karty na wierzchu jest to, że nie skumuluje się z pozostałymi "zapytajnikami" już wtasowanymi do stosu i prawdopodobnie unikniemy sytuacji np. trzech konsekwencji przygód pod rząd.

Ponowię też swoje pytanie sprzed kilku dni. Czy w scenariuszu czwartym "Wyspa Ognia" żeton "-1 pion" do eksploracji i "-1 pion" z kostki pyłu kumulują się?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 10 lut 2013, 22:14
autor: Peter128
Tak., nie ma żadnego powodu, żeby się nie kumulowały :)

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 10 lut 2013, 22:24
autor: YuZ
Peter128 pisze:Tak., nie ma żadnego powodu, żeby się nie kumulowały :)
OK. Czyli nie ma możliwości grając solo eksploracji dwóch zapylonych kafli w jednej turze? A zasada jednego żetonu w tym przypadku nie obowiązuje?

Re: Robinson Crusoe: AotCI

: 10 lut 2013, 22:47
autor: Peter128
Wydaje mi się, że nie ma. No chyba, że ktoś ma jeszcze Kompas :D Pył jest znacznikiem, nie żetonem, więc ta zasada nie obowiązuje. Zresztą scenariuszowy znacznik "-1 pionek" nie jest umieszczony na żadnym, konkretnym kafelku/obszarze wyspy.