Strona 21 z 42
Re: Eldritch Horror
: 13 wrz 2016, 23:42
autor: sirafin
Ad. 1) Diana za pomocą zdolności odrzuca potwory, a nie pokonuje, więc nie spełnia to wymogu pogłoski.
Ad. 2) Najkrótszą drogą.
Ad. 3)
INSTRUKCJA pisze:Badacza posiadającego Stan Zagubiony w czasie i przestrzeni
obowiązują poniższe zasady:
> Nie może się przemieszczać ani wykonywać akcji.
> Nie znajduje się na żadnym polu planszy i nie może znaleźć
się w tym samym miejscu, co inne żetony ani badacze,
w tym inni posiadacze Stanu Zagubiony w czasie i przestrzeni.
> Nie oddziałują na niego efekty kart Mitów, efekty @,
ani żadne inne, poza opisanymi na karcie Stanu Zagubiony
w czasie i przestrzeni.
> Nie może korzystać ze zdolności pasywnej ani wpływać na
inne elementy gry.
> Nie może nic poświęcać jako członek grupy badaczy.
> Nie może otrzymać żetonu Głównego Badacza.
> Jeśli efekt Stanu Zagubiony w czasie i przestrzeni nakazuje
„rozmnożyć 1 Bramę” a w stosie Bram i stosie odrzuconych
nie ma żadnych Bram, zamiast tego gracz wybiera jedną
z Bram na planszy.
> Kiedy badacze przegrywają lub zwyciężają, badacz
posiadający Stan Zagubiony w czasie i przestrzeni przegrywa
lub zwycięża razem z nimi.
Re: Eldritch Horror
: 12 paź 2016, 22:17
autor: lesar
Kupiłem dzisiaj grę. Wersja z poprawionymi kartami i zapisami w instrukcji ale:
W erracie u Galakty jest informacja, że Zdolność akcji Charliego Kane'a powinna brzmieć:
• Akcja: Wybrany inny badacz może natychmiast wykonać 1 dodatkową akcję.
u mnie na karcie jest tak: Wybrany Inny badacz na twoim polu może natychmiast wykonać 1 dodatkową akcję
która wersja jest poprawna? dodanie: "na twoim polu" ma znaczenie? dopiero zaczynam grę ...
Re: Eldritch Horror
: 12 paź 2016, 22:37
autor: Col. Frost
"Na twoim polu" to błąd polskiej wersji. W oryginale jest, że dowolny inny badacz może wykonać dodatkową akcję

Re: Eldritch Horror
: 13 paź 2016, 07:49
autor: Eremita
lesar pisze:W erracie u Galakty jest informacja, że Zdolność akcji Charliego Kane'a powinna brzmieć:
• Akcja: Wybrany inny badacz może natychmiast wykonać 1 dodatkową akcję.
u mnie na karcie jest tak: Wybrany Inny badacz na twoim polu może natychmiast wykonać 1 dodatkową akcję
która wersja jest poprawna?
Ta z erraty. Taki jest cel wydawania erraty.
Re: Eldritch Horror
: 13 paź 2016, 08:44
autor: lesar
Eremita pisze:lesar pisze:W erracie u Galakty jest informacja, że Zdolność akcji Charliego Kane'a powinna brzmieć:
• Akcja: Wybrany inny badacz może natychmiast wykonać 1 dodatkową akcję.
u mnie na karcie jest tak: Wybrany Inny badacz na twoim polu może natychmiast wykonać 1 dodatkową akcję
która wersja jest poprawna?
Ta z erraty. Taki jest cel wydawania erraty.
Celowo spytałem, bo wszystkie inne zmiany mam uwzględnione w moim egzemplarzu tzn:
Tekst karty Artefaktu Rubin z R’lyeh powinna brzmieć:
„Raz na rundę, podczas Fazy Akcji, możesz poświęcić
1 Poczytalności i wykonać 1 dodatkową akcję.”
i mam to ok.
W almanachu, na stronie 12, czwarty punkt w sekcji
„Zwycięstwo/przegrana” powinien brzmieć: „Jeśli w Fazie
Mitów nie można dobrać karty Mitów, Faza Mitów
się kończy. Następnie, jeśli badacze nie zwyciężyli,
przegrywają grę.”
to również mam ok. Tylko karta Charliego Kane'a nie jest poprawiona.
Re: Eldritch Horror
: 13 paź 2016, 09:03
autor: lesar
Z jakiej talii ciągnie się kartę jak rozpatruje się spotkanie z żetonu plugastwa?
Zgodnie z opisem na karcie Tajemnic Azathotha "Prawdziwę Imię". Badacz będą na polu z żetonem plugastwa może podjąć spotkanie; może poświęcić dwie wskazówki aby umieścić ten żeton plugastwa na karcie tej Tajemnicy.
Czyli wchodzę na pole z żetonem plugastwa które np. jest w Arkham, podejmuję spotkanie albo z talii spotkań ogólnych albo z talii Ameryki? W którym momencie oddaje dwie wskazówki i biorę żeton plugastwa? A jak nie mam żetonów wskazówek to rozpatruję tylko spotkanie w sposób zwykły?
I jeszcze jedno. Spotkania są obowiazkowe? Badacz musi czy może rozpatrzyć spotkanie? Różnie jest w almanachu. Najpierw walka czy rozpatrywanie spotkania? I jak już nie ma żadnego Potwora to mogę ale nie muszą rozpatrzyć kolejne spotkanie tak?
Re: Eldritch Horror
: 13 paź 2016, 09:16
autor: Eremita
lesar pisze:Z jakiej talii ciągnie się kartę jak rozpatruje się spotkanie z żetonu plugastwa?
Zgodnie z opisem na karcie Tajemnic Azathotha "Prawdziwę Imię". Badacz będą na polu z żetonem plugastwa może podjąć spotkanie; może poświęcić dwie wskazówki aby umieścić ten żeton plugastwa na karcie tej Tajemnicy.
Ok, może w tłumaczeniu się to zagmatwało.
Poświęcenie dwóch wskazówek by umieścić ten żeton plugastwa na karcie tej Tajemnicy - to właśnie jest twoje spotkanie. Nie ciągniesz kart z żadnej talii jeśli to robisz.
Ciekawie jest zobaczyć jak w tłumaczeniu używają innej konstrukcji niż w oryginale.
Po przełożeniu wprost z karty oryginalnej brzmiałoby to raczej tak:
"Badacz będący na polu z żetonem plugastwa może w ramach spotkania poświęcić dwie wskazówki aby umieścić ten żeton plugastwa na karcie tej Tajemnicy." Dla mnie to bardziej czytelne, ale nie wiem jak dla innych.
lesar pisze:Spotkania są obowiazkowe?
Tak.
lesar pisze:Najpierw walka czy rozpatrywanie spotkania?
Obie odpowiedzi są prawidłowe bo walka również jest spotkaniem.
Jeśli wśród dostępnych spotkań masz do wyboru walkę, to właśnie to spotkanie musisz wybrać. (Chyba że jakaś karta mówi inaczej - standardowe zastrzeżenie.)
lesar pisze:I jak już nie ma żadnego Potwora to mogę ale nie muszą rozpatrzyć kolejne spotkanie tak?
Zgadza się.
Re: Eldritch Horror
: 13 paź 2016, 11:12
autor: lesar
Dzięki. Rozumiem, że wchodząc na obszar np. miasto w Ameryce na którym jest żeton wskazówki i Żeton Aktywnej ekspedycji to wybieram które spotkanie chce rozpatrzyć czyli dobieram jedną z kart:
a) Karta Spotkania badawczego - bo wskazówka
b) Karta Spotkania ekspedycyjnego - bo żeton ekspedycji
c) Karta spotkania w Ameryce - bo miasto
d) Karta Spotkania ogólnego - bo symbol miasta na mapie
czy tak?
Re: Eldritch Horror
: 13 paź 2016, 11:17
autor: Eremita
lesar pisze:Dzięki. Rozumiem, że wchodząc na obszar np. miasto w Ameryce na którym jest żeton wskazówki i Żeton Aktywnej ekspedycji to wybieram które spotkanie chce rozpatrzyć czyli dobieram jedną z kart:
a) Karta Spotkania badawczego - bo wskazówka
b) Karta Spotkania ekspedycyjnego - bo żeton ekspedycji
c) Karta spotkania w Ameryce - bo miasto
d) Karta Spotkania ogólnego - bo symbol miasta na mapie
czy tak?
Dokładnie. Może być kilka spotkań dostępnych, wybierasz jedno z nich. Tylko że nie wchodząc na obszar a bezpośrednio przed spotkaniem, ale to profilaktycznie wspominam.
Re: Eldritch Horror
: 13 paź 2016, 11:23
autor: lesar
Eremita pisze:lesar pisze:Tylko że nie wchodząc na obszar a bezpośrednio przed spotkaniem, ale to profilaktycznie wspominam.
masz na myśli, że wybieram spotkanie dopiero w fazie spotkań a nie zaraz przy wejściu w Fazie akcji?
Re: Eldritch Horror
: 13 paź 2016, 11:28
autor: Eremita
lesar pisze:Eremita pisze:lesar pisze:Tylko że nie wchodząc na obszar a bezpośrednio przed spotkaniem, ale to profilaktycznie wspominam.
masz na myśli, że wybieram spotkanie dopiero w fazie spotkań a nie zaraz przy wejściu w Fazie akcji?
Tak, właśnie to mam na myśli.
Re: Eldritch Horror
: 13 paź 2016, 20:51
autor: lesar
Po rozpatrzeniu spotkania Kartę Spotkania odrzucam na stos odrzuconych, wtasowuje czy daje na spód talii?
Re: Eldritch Horror
: 13 paź 2016, 21:38
autor: sirafin
Almanach str. 5 pisze:ODRZUCANIE
> Badacz może odrzucać tylko swoje wyposażenie i karty Stanów.
> Kiedy jakiś efekt powoduje odrzucenie żetonów z planszy, robi
to aktywny gracz.
> Kiedy odrzucana jest jakaś karta, trafia odkryta na odpowiedni
stos kart odrzuconych.
> Dwustronne karty, takie jak Zaklęcia lub Stany, po odrzuceniu
natychmiast wracają do odpowiedniej talii, którą należy od razu
potasować.
> Kiedy badacz przeszukuje talię, aby znaleźć określoną kartę i nie
znajduje jej, przeszukuje również odpowiedni stos kart odrzuconych.
> Kiedy talia się wyczerpie, należy natychmiast potasować
odpowiedni stos kart odrzuconych, tworząc nowa talię.
Talii Mitów nigdy się nie odnawia.
> Kiedy żeton Wskazówki jest odrzucany, trafia na odkryty stos
obok puli Wskazówek. Gdy pula Wskazówek się wyczerpie, należy
umieścić w niej wszystkie żetony Wskazówek ze stosu żetonów
odrzuconych, zakryć je i wymieszać.
> Kiedy żeton Bramy jest odrzucany, trafia na odkryty stos obok
stosu Bram. Gdy stos Bram się wyczerpie, należy umieścić w nim
wszystkie żetony Bram ze stosu żetonów odrzuconych, zakryć je
i wymieszać.
> Kiedy żeton Potwora jest odrzucany, wraca do puli Potworów,
którą następnie należy wymieszać.
> Potwory, które podczas przygotowania do gry zostały odłożone
na bok, nigdy nie wracają do puli. Zamiast tego, po odrzuceniu
ponownie odkłada się je na bok.
> Wszystkie inne żetony po odrzuceniu trafiają z powrotem
do puli żetonów.
> Jeśli jakiś efekt zmusza badacza do odrzucenia elementów
wskazanego rodzaju, a badacz posiada ich mniej, zamiast tego musi
odrzucić wszystkie elementy wskazanego rodzaju.
Re: Eldritch Horror
: 13 paź 2016, 21:44
autor: lesar
W grze są tylko 4 kości. To oznacza że rzucam maksymalnie 4 nawet jak mam modyfikatory lub zasoby dające więcej np. 7? Czy dorzucam te trzy brakujące?
Re: Eldritch Horror
: 13 paź 2016, 21:49
autor: sirafin
Ściągnij pdf z
Almanachem, ułatwia wyszukiwanie takich rzeczy.
Almanach str. 10 pisze:TESTY
Kiedy badacz wykonuje test, przeprowadza następujące kroki:
1. Ustalenie puli kości: Badacz ustala liczbę kości, którymi będzie
rzucał, tworząc w ten sposób pulę kości badacza.
• Wyjściowa liczba to wartość testowanej umiejętności.
• Odejmuje się lub dodaje do niej modyfikatory testu (liczba
po symbolu umiejętności w treści efektu, wywołującego test).
• Jeśli badacz posiada żeton Ulepszenia testowanej umiejętności,
dodaje modyfikator z tego żetonu.
• Badacz może skorzystać z jednego efektu zapewniającego
mu premię (np. „Otrzymujesz +3 {”). Jeśli premię zapewnia
mu kilka efektów, korzysta tylko z najwyższej.
• Badacz może dodać „dodatkowe kości”, zapewniane przez
niektóre efekty. Dodatkowe kości kumulują się i dodają
do innych efektów.
2. Rzut Kośćmi: Badacz rzuca tyloma kośćmi, ile wynosi jego pula.
• Jeśli pula kości badacza jest mniejsza niż 1, zamiast tego badacz
rzuca 1 kością.
• Jeśli pula kości badacza jest większa niż liczba dostępnych kości,
rzuca on tyloma kośćmi, iloma może, liczy sukcesy, a następnie
rzuca ponownie, dopóki nie rzuci tyloma kośćmi, ile wynosi
jego pula.
Re: Eldritch Horror
: 14 paź 2016, 16:05
autor: lesar
Mam problem z podejściem do sytuacji: podczas przygotowania gry wylosowałem kultyste z symbolem rozmnożenia i symbolem rozrachunku. Po drugiej stronie nie ma on żadnych statystyk tylko gwiazdki i info aby sprawdzić opis na arkuszu Przedwiecznego. Co mam zrobić teraz losować kolejnego? Kiedy? A co robić podczas mitu kiedy symbol rozrachunku pojawi się? Żaden gracz nie stoi na polu z tym kultystą.
Czy można podglądać potwory zanim wejdzie się na pole?
Re: Eldritch Horror
: 14 paź 2016, 16:46
autor: sirafin
Te symbole są na żetonie kultysty tylko na wszelki wypadek. Tył żetonu kultysty jest opisany na arkuszu Przedwiecznego. Jeśli w opisie nie ma efektu rozmnożenia/rozrachunku, to nic się nie dzieje.
Tyły żetonów potworów są zawsze jawne.
Re: Eldritch Horror
: 14 paź 2016, 16:56
autor: lesar
sirafin pisze:Te symbole są na żetonie kultysty tylko na wszelki wypadek. Tył żetonu kultysty jest opisany na arkuszu Przedwiecznego. Jeśli w opisie nie ma efektu rozmnożenia/rozrachunku, to nic się nie dzieje.
Tyły żetonów potworów są zawsze jawne.
Ok. Ale jak np. Rozmnażam bramę i automatycznie losuje potwora który ma symbol rozmnożenia to sprawdzam na rewersie jego opis i od razu realizuje opis rozmnożenia? Czy jednak czekam na jakiś efekt z kart aby wdrożyć opis? Opis jest np. Kiedy ten potwór jest rozmnażany, przenieść go do Serca Afryki.
Z jednym potworem walczę tylko raz w fazie spotkań ale z tyloma ile jest na polu?
Re: Eldritch Horror
: 14 paź 2016, 17:09
autor: sirafin
Oczywiście, że od razu realizujesz opis.
Instrukcja str. 10 pisze:W momencie rozmnożenia Bramy, należy natychmiast
rozmnożyć Potwora na tym samym polu (patrz „Rozmnażanie Potworów”).
Tak, w fazie spotkań musisz odbyć po jednym spotkaniu walki z każdym potworem na twoim polu.
Re: Eldritch Horror
: 15 paź 2016, 19:49
autor: lesar
1.Jeżeli potwór atakuje z zasadzki z karty mitu z opisem: Jak badacz pokona Potwora rozpatruje spotkanie Badawcze, to czy normalnie podczas tej walki tracę i poczytalność i zdrowie jak się nie uda? A co się dzieje z potworem jak go nie pokonam? Znika czy trafia na pole Badacza. Sytuacja dotyczy karty mitu Najpilniej strzeżone tajemnice.
2. Jeżeli jakieś karty zasobu nie ma w puli a mam ją dostać to przeszukuje stos kart odrzuconych lub biorę z rezerw?
3. Jeżeli otrzymuje karty od pokonanego Badacza np. Zasobu i mam zaraz wykonać test w wyniku opisu pokonanego Badacza to mogę już skorzystać z tych jego przekazanych zasobów?
4. Przy pozyskiwaniu zasobów, po pozyskaniu pierwszego zasobu z rezerw od razu uzupełniam pulę i mogę pobrać ewentualnie tą dobraną kartę jak mam jeszcze sukcesy czy jednak uzupełniam rezerwy dopiero po zakończeniu pozyskiwania zasobów?
Edit: jeszcze jedno pytanko. Przy postępie omenu zagłada zwiększa się tylko na finalnyn położeniu omenu a nie na pośrednich etapach przesuwania omenu? Przykład mam na planszy dwie bramy niebieska i czerwona, omen jest na zielonym polu i mam przesunąć o dwa żeton omenu czyli na czerwone to tylko z czerwonego następuje zagłada? W almanach jest Kiedy następuje postęp Omenu, żeton Omenu przesuwa
się na torze zgodnie z ruchem wskazówek zegara o określoną
liczbę pól, po jednym polu naraz. Za każdą znajdującą się na
planszy Bramę, której symbol pokrywa się z aktualnym
symbolem Omenu, następuje postęp Zagłady.
Jak rozumieć po jednym polu naraz? Czy z niebieskiego symbolu też nastąpi zagłada o 1 chociaż docelowo przesuwam na czerwony?
Czy każdy postępu Omenu zwiększa zagładę o min. 1, oczywiście kiedy jest zgodność symbolu z bramami na planszy, nawet jeżeli nie jest to postęp z mitu?
Re: Eldritch Horror
: 16 paź 2016, 10:02
autor: Adar
lesar pisze:1.Jeżeli potwór atakuje z zasadzki z karty mitu z opisem: Jak badacz pokona Potwora rozpatruje spotkanie Badawcze, to czy normalnie podczas tej walki tracę i poczytalność i zdrowie jak się nie uda? A co się dzieje z potworem jak go nie pokonam? Znika czy trafia na pole Badacza. Sytuacja dotyczy karty mitu Najpilniej strzeżone tajemnice.
Tak, normalnie tracisz. Niepokonany potwór jest odrzucany.
2. Jeżeli jakieś karty zasobu nie ma w puli a mam ją dostać to przeszukuje stos kart odrzuconych lub biorę z rezerw?
Tak
3. Jeżeli otrzymuje karty od pokonanego Badacza np. Zasobu i mam zaraz wykonać test w wyniku opisu pokonanego Badacza to mogę już skorzystać z tych jego przekazanych zasobów?
Moim zdaniem tak, bo już dysponujesz jego wyposażeniem
4. Przy pozyskiwaniu zasobów, po pozyskaniu pierwszego zasobu z rezerw od razu uzupełniam pulę i mogę pobrać ewentualnie tą dobraną kartę jak mam jeszcze sukcesy czy jednak uzupełniam rezerwy dopiero po zakończeniu pozyskiwania zasobów?
[/quote
Nie. Najpierw przeprowadzasz akcję pozyskania w całości, dopiero potem uzupełniasz.
Edit: jeszcze jedno pytanko. Przy postępie omenu zagłada zwiększa się tylko na finalnyn położeniu omenu a nie na pośrednich etapach przesuwania omenu? Przykład mam na planszy dwie bramy niebieska i czerwona, omen jest na zielonym polu i mam przesunąć o dwa żeton omenu czyli na czerwone to tylko z czerwonego następuje zagłada? W almanach jest Kiedy następuje postęp Omenu, żeton Omenu przesuwa
się na torze zgodnie z ruchem wskazówek zegara o określoną
liczbę pól, po jednym polu naraz. Za każdą znajdującą się na
planszy Bramę, której symbol pokrywa się z aktualnym
symbolem Omenu, następuje postęp Zagłady.
Jak rozumieć po jednym polu naraz? Czy z niebieskiego symbolu też nastąpi zagłada o 1 chociaż docelowo przesuwam na czerwony?
Czy każdy postępu Omenu zwiększa zagładę o min. 1, oczywiście kiedy jest zgodność symbolu z bramami na planszy, nawet jeżeli nie jest to postęp z mitu?
Dokładnie to znaczy "po jednym polu na raz". Za każde pole sprawdzasz bramy i przesuwasz żeton zagłady o tyle pół, ile jest bram otwartych z konkretnym symbolem.
Re: Eldritch Horror
: 16 paź 2016, 11:03
autor: lesar
Dzięki. Reasumując, w sytuacji kiedy żeton omenu jest na czerwonym polu a mam go przesunąć na czerwone pole, to wykonuje przejście po kolei na niebieskie, zielone, niebieskie, czerwone pole i cztery razy sprawdzam bramy i jak coś przesuwam żeton zagłady tyle ile bram.
Re: Eldritch Horror
: 16 paź 2016, 11:29
autor: Adar
lesar pisze:Dzięki. Reasumując, w sytuacji kiedy żeton omenu jest na czerwonym polu a mam go przesunąć na czerwone pole, to wykonuje przejście po kolei na niebieskie, zielone, niebieskie, czerwone pole i cztery razy sprawdzam bramy i jak coś przesuwam żeton zagłady tyle ile bram.
Tak.
Re: Eldritch Horror
: 16 paź 2016, 12:47
autor: lesar
1. Jak zadziała postęp aktywnej tajemnicy na karcie tajemnicy o nazwie Prawdziwe imię Azathotha? Dokładam żeton plugastwa czy żeton wskazówki?
2. Zasób unikatowy pomimo, że to zasób ale karta dwustronna to po odrzuceniu wtasowuje to talii?
Re: Eldritch Horror
: 16 paź 2016, 19:47
autor: Col. Frost
lesar pisze:1. Jak zadziała postęp aktywnej tajemnicy na karcie tajemnicy o nazwie Prawdziwe imię Azathotha? Dokładam żeton plugastwa czy żeton wskazówki?
Na karcie tajemnicy kładziesz żeton plugastwa, ten sam, który znajduje się na polu Twojego badacza. Ale żeby móc to zrobić musisz poświęcić dwie wskazówki.
lesar pisze:2. Zasób unikatowy pomimo, że to zasób ale karta dwustronna to po odrzuceniu wtasowuje to talii?
Tu pewności nie mam, ale raczej tak. Piękno kart dwustronnych polega właśnie na tym, że gracz nie wie co jest na jej rewersie, a gdyby je odrzucano to można by się domyślić.