Five Tribes / Pięć Klanów (Bruno Cathala)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Five Tribes / Pięć Klanów (Bruno Cathala)
Dokupował ktoś może zagubione meple do 5klanów? Gdzieś posiałem jednego kupca, a że nie ma zapasu w grze to zrodził się problem. Natrafił, ktoś może na takie same meple do kupienia?
-
- Posty: 968
- Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
- Has thanked: 307 times
- Been thanked: 164 times
Re: Five Tribes / Pięć Klanów (Bruno Cathala)
Czy oryginalny Insert z podstawki pomieści też dodatki?
-
- Posty: 338
- Rejestracja: 23 lip 2012, 15:09
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 109 times
Re: Five Tribes / Pięć Klanów (Bruno Cathala)
Szukając oryginalnych tytułów i kopiąc nawet 30 lat wstecz trafiłem na klany.
Bardzo ładne wykonanie, przyjemnie to się ogląda i rozgrywa. Jakość wykonania bez zarzutu. Insert fabryczny wszystko ładnie mieści. Setup gry szybki i banalny.
Sama rozgrywka bardzo pozytywnie zaskoczyła. Przyjemna zagadka logiczna z pewną dozą interakcji ale bez wsadzania kija w szprychy.
Rozgrywka w 2os poniżej 1h.
Kolejne partie rozegram z dodatkiem rzemieślnicy ale już teraz widzę, że jego dodanie odbędzie się płynnie i bez problemów.
Bardzo ładne wykonanie, przyjemnie to się ogląda i rozgrywa. Jakość wykonania bez zarzutu. Insert fabryczny wszystko ładnie mieści. Setup gry szybki i banalny.
Sama rozgrywka bardzo pozytywnie zaskoczyła. Przyjemna zagadka logiczna z pewną dozą interakcji ale bez wsadzania kija w szprychy.
Rozgrywka w 2os poniżej 1h.
Kolejne partie rozegram z dodatkiem rzemieślnicy ale już teraz widzę, że jego dodanie odbędzie się płynnie i bez problemów.
Ostatnio zmieniony 31 sie 2024, 13:34 przez Lailonn, łącznie zmieniany 1 raz.
- Grellenort
- Posty: 489
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 22:53
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 160 times
Re: Five Tribes / Pięć Klanów (Bruno Cathala)
Polecam insert od reDrewno, pomaga przy setupie z dodatkami, jeśli ktoś chce rozłożyć grę kropka w kropkę wg zapisów w instrukcji.
5 klanów jest super jako podstawka, ale z obydwoma dodatkami pokazuje swoją prawdziwą moc - mnóstwo dróg do zwycięstwa, przy niezwiększonym drastycznie czasie partii.
Korzystając z okazji zapytam - czy gdziekolwiek można jeszcze wyłapać minidodatek złodzieje z Naquali? Bo pusta przegódka w insercie razi
5 klanów jest super jako podstawka, ale z obydwoma dodatkami pokazuje swoją prawdziwą moc - mnóstwo dróg do zwycięstwa, przy niezwiększonym drastycznie czasie partii.
Korzystając z okazji zapytam - czy gdziekolwiek można jeszcze wyłapać minidodatek złodzieje z Naquali? Bo pusta przegódka w insercie razi

-
- Posty: 338
- Rejestracja: 23 lip 2012, 15:09
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 109 times
Re: Five Tribes / Pięć Klanów (Bruno Cathala)
Ok miałem już okazję ograć z rzemieślnikami. Setup minimalnie dłuższy, bo dodatkowe kafelki.
Rozgrywka co ciekawe się nie wydłużyła. Może się mylę ale wygląda na to że zakup magicznego przedmiotu za rzemieślników jest wręcz obowiązkowy, bo one zawsze dają więcej pkt niż warty jest sam pionek.
Wyjątkiem sytuacja gdy ma się djina, co podbija punktację rzemieślników.
Ogólnie dodatek zintegrowany z grą już w niej pozostanie
Rozgrywka co ciekawe się nie wydłużyła. Może się mylę ale wygląda na to że zakup magicznego przedmiotu za rzemieślników jest wręcz obowiązkowy, bo one zawsze dają więcej pkt niż warty jest sam pionek.
Wyjątkiem sytuacja gdy ma się djina, co podbija punktację rzemieślników.
Ogólnie dodatek zintegrowany z grą już w niej pozostanie
Re: Five Tribes / Pięć Klanów (Bruno Cathala)
Czy ktoś zastosował i wciąż używa wariantu 'wzbogacania' wystawki dżinów o dodatkowe monetki na modłę mechanizmu z Yamatai? Czasami w rozgrywkach mam tak, że rynek dżinów się blokuje na nieciekawych kartach i zastanawiam się czy nie wprowadzić zasady z Yamatai.
Nie jestem w stanie dostrzec negatywów tej zmiany, a nawet widzę plus w takim zakorkowaniu rynku - zawsze to bodziec, aby szukać punktów i możliwości gdzie indziej. A posiadając komplet dodatków to gra daje mnóstwo możliwości
Ktoś ma jakieś opinie?
Nie jestem w stanie dostrzec negatywów tej zmiany, a nawet widzę plus w takim zakorkowaniu rynku - zawsze to bodziec, aby szukać punktów i możliwości gdzie indziej. A posiadając komplet dodatków to gra daje mnóstwo możliwości

Ktoś ma jakieś opinie?
- kaszkiet
- Posty: 2854
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 317 times
- Been thanked: 588 times
Re: Five Tribes / Pięć Klanów (Bruno Cathala)
Brak kupowania dżinów może mieć inne przyczyny, niż nieciekawa kombinacja rasy i cechy w Small Worldzie.
Może to wynikać z braku posiadania białych ludków, czekania na właściwy moment by skorzystać z takiego dżina, tego że mamy akurat dostępne lepsze ruchy, albo po prostu nie idziemy w dżiny.
To nie jest kluczowy element gry, w który każdy musi pójść (w przeciwieństwie do przykładowego Small Worlda).
Przez to trudno byłoby jednoznacznie ocenić, czy danemu dżinowi "należy się" moneta, czy nie.
Jeśli dobrze pamiętam, w zasadach jest informacja, że dżiny kupujemy tylko z wystawki.
Jeśli miałbym tu wprowadzać jakieś własne reguły, to albo bym dopuścił branie dżina w ciemno z talii, albo/i na początku gry zwiększył wystawkę np. do 4 kart.
Może to wynikać z braku posiadania białych ludków, czekania na właściwy moment by skorzystać z takiego dżina, tego że mamy akurat dostępne lepsze ruchy, albo po prostu nie idziemy w dżiny.
To nie jest kluczowy element gry, w który każdy musi pójść (w przeciwieństwie do przykładowego Small Worlda).
Przez to trudno byłoby jednoznacznie ocenić, czy danemu dżinowi "należy się" moneta, czy nie.
Jeśli dobrze pamiętam, w zasadach jest informacja, że dżiny kupujemy tylko z wystawki.
Jeśli miałbym tu wprowadzać jakieś własne reguły, to albo bym dopuścił branie dżina w ciemno z talii, albo/i na początku gry zwiększył wystawkę np. do 4 kart.
- hipcio_stg
- Posty: 1871
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
- Has thanked: 82 times
- Been thanked: 374 times
Re: Five Tribes / Pięć Klanów (Bruno Cathala)
Mam spakowane wszystko w koszulkach, jednak jest to zadanie karkołomne

- Munchhausen
- Posty: 753
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 140 times
Re: Five Tribes / Pięć Klanów (Bruno Cathala)
Kapitalna wiadomość. Swego czasu miała wyjść samodzielna aplikacja, ale coś nie pykło, więc lepsze to niż nic :)