Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Witam Panowie, mam pewien problem. Otóż zniszczył mi się jeden arkusz ras w twilight imperium. Poratuje mnie ktoś skanem abym mógł go sobie wydrukować? Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc :) a konkretnie chodzi mi o sardakk n'orr
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Spróbuj napisać bezpośrednio do Galakty z prośbą o podesłanie – jakiś czas temu wysłali mi kartę, która również uległa zniszczeniu
- Bartoszeg02
- Posty: 568
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 44 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Cześć. Bardzo bardzo zastanawiam się nad zakupem TI i chciałbym wam zadać takie pytanie związane z rozmiarami gry.
Na moim stoliku Scythe na 5 graczy z powiększoną planszą mieści się tak na styk. Czy TI jest większe niż Scyth z mapą na sterydach ? Ktoś coś wie na ten temat?
I jeszcze takie pytanko. Czy w TI da się wyeliminować gracza? Jeżeli straci wszystkie planety i wojska? Mam nadzieję że nie!
Na moim stoliku Scythe na 5 graczy z powiększoną planszą mieści się tak na styk. Czy TI jest większe niż Scyth z mapą na sterydach ? Ktoś coś wie na ten temat?
I jeszcze takie pytanko. Czy w TI da się wyeliminować gracza? Jeżeli straci wszystkie planety i wojska? Mam nadzieję że nie!
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Wszystko zależey w ilu graczy gracie. W 6 graczy jest naprawdę sporo pierdół do ułożenia. Ja mam rozkładany stół i jak mamy ładnie wszystko poukładane to jest full stół zajęty. Piwo trza trzymać na osobnych stolikach xD Jak wyjdzie dodatek rozszerzający do 8 osób to już tylko podłoga. Gra większa od scythe, więc możesz mieć bide.
Tak da się całkowicie wyeliminować gracza. Znajomy mi opowiadał, że raz tak zrobili i kolega przez kolejne 6h donosił chrupki i piwo xD Ale to trzeba bardzo chcieć zrobić i na przykład dojechać jegomościa w sojuszy z innymi ziomkami, bo samemu kogoś wyeliminować bardzo ciężko.
Tak da się całkowicie wyeliminować gracza. Znajomy mi opowiadał, że raz tak zrobili i kolega przez kolejne 6h donosił chrupki i piwo xD Ale to trzeba bardzo chcieć zrobić i na przykład dojechać jegomościa w sojuszy z innymi ziomkami, bo samemu kogoś wyeliminować bardzo ciężko.
- Bartoszeg02
- Posty: 568
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 44 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
My gramy w grupie 5 osobowej. Kurcze ale tak się nakręciłem na tą grę że chyba i tak kupię ... 17 różnych ras ... no kurcze ...
Przeczytałem też zasady i powiem wam że poza tym że jest trochę niuansów to nie ma w nich nic trudnego... Przez lata w ogóle się nie interesowałem tym tytułem bo wszyscy zawsze mówili że to taka jedna z najtrudniejszych gier i w ogóle zasady powinno się czytać przez 2 dni lub więcej a tu okazuje się że 90% gier GMT jest dużo bardziej skomplikowanych ...
Próbuję znaleźć informację kiedy ma być w PL dodruk IV edycji ale coś nie mogę znaleźć. Ktoś coś słyszał? Ktoś coś wie? Czy w dodruku mają być poprawione błędy które były w tym wydaniu pierwszym które trafiło do nas? I pytanie czy te błędy były na tyle duże że lepiej poczekać do dodruku?
Na ten moment ceny TI sięgają 700 zł. Za jakie pieniądze szukać oferty, żeby nie wyjść na przysłowiowego murzyna ? Byłoby mi przykro gdybym wziął teraz grę za 700 zł a za miesiąc czy 2 pojawiłby się dodruk w cenie 2 razy mniejszej ...
Przeczytałem też zasady i powiem wam że poza tym że jest trochę niuansów to nie ma w nich nic trudnego... Przez lata w ogóle się nie interesowałem tym tytułem bo wszyscy zawsze mówili że to taka jedna z najtrudniejszych gier i w ogóle zasady powinno się czytać przez 2 dni lub więcej a tu okazuje się że 90% gier GMT jest dużo bardziej skomplikowanych ...
Próbuję znaleźć informację kiedy ma być w PL dodruk IV edycji ale coś nie mogę znaleźć. Ktoś coś słyszał? Ktoś coś wie? Czy w dodruku mają być poprawione błędy które były w tym wydaniu pierwszym które trafiło do nas? I pytanie czy te błędy były na tyle duże że lepiej poczekać do dodruku?
Na ten moment ceny TI sięgają 700 zł. Za jakie pieniądze szukać oferty, żeby nie wyjść na przysłowiowego murzyna ? Byłoby mi przykro gdybym wziął teraz grę za 700 zł a za miesiąc czy 2 pojawiłby się dodruk w cenie 2 razy mniejszej ...
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Na 3 trollach ostatnio widziałem dostepna wersje pl za ok 600.
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
-
- Posty: 2310
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1616 times
- Been thanked: 941 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
4 edycja wiele uprościła. Są kruczki, które wychodzą w trakcie gry i ciężko jest grać jak się nie wie, co dana rasa może i jakie są dostępne technologie. Ale jak będziecie grać w piątkę i poznawać tę grę od zera, to może to przyjdzie w miarę bezboleśnieBartoszeg02 pisze: ↑07 maja 2019, 16:46 Przeczytałem też zasady i powiem wam że poza tym że jest trochę niuansów to nie ma w nich nic trudnego... Przez lata w ogóle się nie interesowałem tym tytułem bo wszyscy zawsze mówili że to taka jedna z najtrudniejszych gier i w ogóle zasady powinno się czytać przez 2 dni lub więcej a tu okazuje się że 90% gier GMT jest dużo bardziej skomplikowanych ...
-
- Posty: 580
- Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
- Lokalizacja: Żyrardów
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 43 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Z moim rabatem nawet wychodziło 498 zł
Hala Madrid
- Bartoszeg02
- Posty: 568
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 44 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Ooo za cene 500 zł to bym brał z marszu ALE na 3trolach widzę tylko zestaw w wersji PL za 650. Jeżeli masz zniżkę rzędu 150 zł na taką grę to z ucałowaniem reki bym ją przyjął
A co do samych błędów w 1 wydaniu IV edycji - jest ich dużo?
Zasady budowy, aktywacji układów czy samej walki nie mają w sobie nic super skomplikowanego. Jedynie te obrony orbitalne i handel wydaje się że trzeba będzie kilka razy jeszcze przeanalizować.
A czy są w grze jakieś karty (np. misji) które psują rozgrywkę? Jakieś pojedyncze zadania które lepiej wyrzucić bo są super łatwe/trudne do zrobienia i psują równowagę ?
A co do samych błędów w 1 wydaniu IV edycji - jest ich dużo?
Zasady budowy, aktywacji układów czy samej walki nie mają w sobie nic super skomplikowanego. Jedynie te obrony orbitalne i handel wydaje się że trzeba będzie kilka razy jeszcze przeanalizować.
A czy są w grze jakieś karty (np. misji) które psują rozgrywkę? Jakieś pojedyncze zadania które lepiej wyrzucić bo są super łatwe/trudne do zrobienia i psują równowagę ?
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Jestem ciekaw jak ktoś kto nie może zapamiętać że ładowność to ruch może grać w tak skomplikowane gry... Muszę poznać ten sposób, jeśli się tego nauczę będę mógł używać Great Western Trail jako "gry na wejście".
Moja kolekcja. Sprzedałem/wymieniłem/sprezentowałem
"To będzie jedna z tych okoliczności, którą ludzie bez znajomości prawa wielkich liczb nazwaliby przypadkiem."
"To będzie jedna z tych okoliczności, którą ludzie bez znajomości prawa wielkich liczb nazwaliby przypadkiem."
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Galakta potwierdziła dodruk w tym roku, obstawiałbym raczej 3-4 kwartał. Wersja z dodruku ma mieć już poprawione wszystkie znalezione błędy.
- Bartoszeg02
- Posty: 568
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 44 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Jakich koszulek używacie do twilighta? myślałem o mini america od rebela ale może macie jakiś lepszy zamiennik.
Ponadto zastanawiam się nad matą do gry - jest tylko miłym dodatkiem czy faktycznie pomaga trzymać to wszystko w kupie?
Ponadto zastanawiam się nad matą do gry - jest tylko miłym dodatkiem czy faktycznie pomaga trzymać to wszystko w kupie?
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Część, ma ktoś Twilight Imperium ed4 i poszukuje osoby/osób do partyjki w Trójmieście? Pomoże ktoś namierzyć, osobę/klub?
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 28 maja 2005, 19:43
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Napiszcie proszę, czy Galakta jakoś rozwiązała już sprawę z tymi błędnie wydrukowanymi planszetkami graczy? Miały być chyba najpierw jakieś naklejki, ale później zmieniło się to bodajże w pełny dodruk planszetek. Straciłem tę sprawę z radaru i w sumie nie wiem czy powinienem do nich bądź do sklepu uderzać po zamienniki czy jeszcze nic nie zostało zrobione?
- DarkBogas
- Posty: 433
- Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:43
- Lokalizacja: Krapkowice
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 10 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Dla osób które tęsknią za wariantem Distant Suns z TI3 i nie maja już 3 edycji, stworzyłem żetony tego wariantu do druku 3D, są do znalezienia na Thingverse (nie wklejam linka bo nie wiem czy można).
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Powstrzymam się od sarkazmu i po prostu zapytam - skąd takie wątpliwości?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
- DarkBogas
- Posty: 433
- Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:43
- Lokalizacja: Krapkowice
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 10 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
No to wklejam link do modeli na thingverse: https://www.thingiverse.com/thing:3496593
- Bartoszeg02
- Posty: 568
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 44 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
W sobotę udało mi się po raz pierwszy rozegrać grę w TI i chciałem zdać relację w kilku zdaniach.
Graliśmy w 5 osób z nakładką na planszę w postaci warp zona. Grało się całkiem przyjemnie. Początkowo każdy faktycznie był przygnieciony ilością opcji i decyzji do podjęcia ale po rozegraniu 2 etapów praktycznie wszystko było już jasne i klarowne.
To co mi najbardziej w grze zgrzytało to w mojej opinii bardzo niezrównoważone misje - ze szczególnym uwzględnieniem misji wartych 2 VP. Z jednej strony było zadanie żeby zająć 11 planet (co w przypadku naszej planszy oznaczało dominację praktycznie połowy galaktyki), a z drugiej zrobienie 3 technologii jednostek... i tak naprawdę dzięki tym misjom technologicznym wygrałem grę gdyż grałem uniwersytetem i zdobyłem aż 4 VP za technologie bez absolutnie żadnego problemu. Zbudowaliśmy planszę wg zasad w instrukcji tzn. że każdy dostawał 2 czerwone kafle i 3 kafle z planetami przez co była cała masa pustych przestrzeni w kosmosie a samych planet było bardzo mało. Pobawiłem się wczoraj trochę generatorem plansz do twilighta i za każdym razem wygenerowane plansze łamały ten zapis o 2 czerwonych kaflach na gracza ale przez to wyglądały znacznie ciekawiej. Z drugiej jednak strony ciężko było mi wygenerować coś co byłoby sprawiedliwe dla graczy na wszystkich 5 pozycjach (jeden gracz ma obok siebie 5 planet a drugi 1 planetę i 2 tunele alfa i beta ). Na naszej planszy którą budowaliśmy jeden gracz miał pod nosem 2 puste przestrzenie + 1 planetę i tak jak się spodziewałem miał najgorszy wynik w grze (gdyż przez brak surowców praktycznie nie był w stanie się rozwijać).
Macie jakieś sposoby na tworzenie nieco ciekawszych układów planszy? A może jest jakaś aktualizacja do misji poprawiająca ich równowagę?
Graliśmy w 5 osób z nakładką na planszę w postaci warp zona. Grało się całkiem przyjemnie. Początkowo każdy faktycznie był przygnieciony ilością opcji i decyzji do podjęcia ale po rozegraniu 2 etapów praktycznie wszystko było już jasne i klarowne.
To co mi najbardziej w grze zgrzytało to w mojej opinii bardzo niezrównoważone misje - ze szczególnym uwzględnieniem misji wartych 2 VP. Z jednej strony było zadanie żeby zająć 11 planet (co w przypadku naszej planszy oznaczało dominację praktycznie połowy galaktyki), a z drugiej zrobienie 3 technologii jednostek... i tak naprawdę dzięki tym misjom technologicznym wygrałem grę gdyż grałem uniwersytetem i zdobyłem aż 4 VP za technologie bez absolutnie żadnego problemu. Zbudowaliśmy planszę wg zasad w instrukcji tzn. że każdy dostawał 2 czerwone kafle i 3 kafle z planetami przez co była cała masa pustych przestrzeni w kosmosie a samych planet było bardzo mało. Pobawiłem się wczoraj trochę generatorem plansz do twilighta i za każdym razem wygenerowane plansze łamały ten zapis o 2 czerwonych kaflach na gracza ale przez to wyglądały znacznie ciekawiej. Z drugiej jednak strony ciężko było mi wygenerować coś co byłoby sprawiedliwe dla graczy na wszystkich 5 pozycjach (jeden gracz ma obok siebie 5 planet a drugi 1 planetę i 2 tunele alfa i beta ). Na naszej planszy którą budowaliśmy jeden gracz miał pod nosem 2 puste przestrzenie + 1 planetę i tak jak się spodziewałem miał najgorszy wynik w grze (gdyż przez brak surowców praktycznie nie był w stanie się rozwijać).
Macie jakieś sposoby na tworzenie nieco ciekawszych układów planszy? A może jest jakaś aktualizacja do misji poprawiająca ich równowagę?
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Dlaczego go tak nienawidzicie?
Pamiętać należy, że przy budowie planszy już trzeba sobie planować, kto będzie moim wrogiem, kto sojusznikiem, komu chcę dać boosta a komu rzucić kłodę. Potem w grze też trzeba balansować rasy, cele i tak dalej. Jak grają uniwersytety i talia wypluwa kolejny cel na technologie, to kolektywnie trzeba te uniwersytety utemperować. Są pod tym względem frakcje silniejsze (Jol-Nar, Sol) i słabsze (Sardak-Norr). Trzeba to brać pod uwagę i reagować. Jak się nie ustawi im jakiegoś embargo, granicy czy nie pogrozi od czasu do czasu, to będą robić co im się podoba i wygrają bez problemu. Taki urok TI.
Można komuś podrzucić puste systemy pod planetę, ale po co? Mamy gracza, którym nasi przeciwnicy mogą się łatwiej żywić, z którym trudno wejść w intratne porozumienie, bo nie ma nic do zaoferowania i jeszcze możę się mścić za te kafelki całą grę.
Zagracie jeszcze kilka razy i wszystko się ułoży jak trzeba Meta musi się wypracować.
Pamiętać należy, że przy budowie planszy już trzeba sobie planować, kto będzie moim wrogiem, kto sojusznikiem, komu chcę dać boosta a komu rzucić kłodę. Potem w grze też trzeba balansować rasy, cele i tak dalej. Jak grają uniwersytety i talia wypluwa kolejny cel na technologie, to kolektywnie trzeba te uniwersytety utemperować. Są pod tym względem frakcje silniejsze (Jol-Nar, Sol) i słabsze (Sardak-Norr). Trzeba to brać pod uwagę i reagować. Jak się nie ustawi im jakiegoś embargo, granicy czy nie pogrozi od czasu do czasu, to będą robić co im się podoba i wygrają bez problemu. Taki urok TI.
Można komuś podrzucić puste systemy pod planetę, ale po co? Mamy gracza, którym nasi przeciwnicy mogą się łatwiej żywić, z którym trudno wejść w intratne porozumienie, bo nie ma nic do zaoferowania i jeszcze możę się mścić za te kafelki całą grę.
Zagracie jeszcze kilka razy i wszystko się ułoży jak trzeba Meta musi się wypracować.
-
- Posty: 321
- Rejestracja: 26 lis 2016, 14:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 43 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Gratulacje
U nas sporo osób twierdzi, że na mapie jest za dużo zasobów Osobiście uważam, że jest w sam raz.
Co do rozkładu mapy - nie wiem, jak wybieraliście miejsca startowe, ale jakakolwiek zasada wprowadzająca niepewność gdzie się zacznie, prowadzi do budowania bardziej zbalansowanych systemów. Idealnego balansu nigdy nie będzie i dobrze
Przy naszym domowym drafcie osoba z najgorszym systemem ma na ogół chociaż porządną rasę i speakera.
W poprzednim sezonie dla odmiany licytowaliśmy miejsca startowe trade goodami, ale start gry z nimi zbytnio psuł balans ras. Choć to i tak chyba lepsze, niż opisana przez Ciebie sytuacja z tylko 1 planetą przy homie.
Co do misji - ta na 3 techy jednostek akurat jest wyjątkiem od ogólnej zasady, że cele 2 poziomu wymagają 2x tyle, co analogiczne 1 poziomu. My przerobiliśmy go na 4 techy, choć wg mnie nie jest to konieczne.
Jol-Nar w techach zawsze zrobi co chce, to zadanie innych graczy by nie dać mu łatwo zaliczać innych celów - takie niuanse wyjadą z czasem i ograniem
U nas sporo osób twierdzi, że na mapie jest za dużo zasobów Osobiście uważam, że jest w sam raz.
Co do rozkładu mapy - nie wiem, jak wybieraliście miejsca startowe, ale jakakolwiek zasada wprowadzająca niepewność gdzie się zacznie, prowadzi do budowania bardziej zbalansowanych systemów. Idealnego balansu nigdy nie będzie i dobrze
Przy naszym domowym drafcie osoba z najgorszym systemem ma na ogół chociaż porządną rasę i speakera.
W poprzednim sezonie dla odmiany licytowaliśmy miejsca startowe trade goodami, ale start gry z nimi zbytnio psuł balans ras. Choć to i tak chyba lepsze, niż opisana przez Ciebie sytuacja z tylko 1 planetą przy homie.
Co do misji - ta na 3 techy jednostek akurat jest wyjątkiem od ogólnej zasady, że cele 2 poziomu wymagają 2x tyle, co analogiczne 1 poziomu. My przerobiliśmy go na 4 techy, choć wg mnie nie jest to konieczne.
Jol-Nar w techach zawsze zrobi co chce, to zadanie innych graczy by nie dać mu łatwo zaliczać innych celów - takie niuanse wyjadą z czasem i ograniem
-
- Posty: 321
- Rejestracja: 26 lis 2016, 14:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 43 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Dokładnie w punkt! To sprawia, że gry są ciekawe i emocjonujące, a "meta" ciągle się zmienia.donmakaron pisze: ↑27 maja 2019, 11:23 Są pod tym względem frakcje silniejsze (Jol-Nar, Sol) i słabsze (Sardak-Norr). Trzeba to brać pod uwagę i reagować. Jak się nie ustawi im jakiegoś embargo, granicy czy nie pogrozi od czasu do czasu, to będą robić co im się podoba i wygrają bez problemu. Taki urok TI.
Jako ciekawostka, statystyki z naszej grupy z zeszłego sezonu (globalne można podejrzeć tu): na 24 rozegranie partie Jol-Nar grał 11 razy i wygrał 3, a Sol 13 razy i wygrał 2. Najlepsze było Naalu: 10 gier i 4 wygrane - 0 robi różnicę .
- Bartoszeg02
- Posty: 568
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 44 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
aaa ok - my zagraliśmy tak że każdy miał ustalone gdzie jest jego HS i do tego dobudowaliśmy kosmos ... to może dlatego 1 gracz został zgnojony. A co myślicie o mapach tworzonych przez ten generator? Tam na ogół jest mniej kafelków czerwonych przez co jest więcej planet. Tak więc może w końcu zrobienie misji wymagającej zajęcie 11 planet będzie realne (w sobotę trzeba byłoby mieć pół kosmosu na co inni gracze absolutnie by nie pozwolili). W generatorze też jest opcja żeby wokół Mecatolu losowały się tylko duże planety - może to by sprawiło że mieli byśmy bardziej wartką akcję - u nas wokół mecatolu były raptem 2 planety reszta to pustka i anomalie przez co nie specjalnie się tam pchaliśmy.
Czy macie gdzieś ładnie spisane zasady tej całej licytacji ras, speakera i miejsca w kosmosie ? Czy to się licytuje naprzemiennie czy tajnie czy jak?
Podoba mi się też koncepcja z artefaktami, tylko przy artefaktach wy gracie do 12-14 punktów a same artefakty dające 1VP jest tylko 4.. da się w takim układzie wygrać przed wcześnie?
Kurcze no ... to tworzenie kosmosu a późniejsza licytacja ... dużo by zmieniła bo faktycznie systemy byłyby równiejsze i może gracze domyślnie pchali by lepsze planety ku środkowi.
Czy macie gdzieś ładnie spisane zasady tej całej licytacji ras, speakera i miejsca w kosmosie ? Czy to się licytuje naprzemiennie czy tajnie czy jak?
Podoba mi się też koncepcja z artefaktami, tylko przy artefaktach wy gracie do 12-14 punktów a same artefakty dające 1VP jest tylko 4.. da się w takim układzie wygrać przed wcześnie?
Kurcze no ... to tworzenie kosmosu a późniejsza licytacja ... dużo by zmieniła bo faktycznie systemy byłyby równiejsze i może gracze domyślnie pchali by lepsze planety ku środkowi.