Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- mckil
- Posty: 598
- Rejestracja: 13 cze 2008, 18:44
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 57 times
Re: Conflict of Heroes
Ozy a jak się ma sprawa zasad w II edycji? To znaczy czy zmiany są duże i czy zamierzacie ewentualnie je przetłumaczyć na "nasze"?
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Conflict of Heroes
Zmiany między AtB II ed a PoH czy SoS są niewielkie. Jak to ktoś ładnie na BGG napisał AtB to zasady 1.0, SoS to 2.0, PoH to 2.1, a AtB II ed to 2.2. Zmiana jakościowa jest między AtB a SoS, potem to już detale.
Tłumaczyć nie ma po co - wystarczy ściągnąć z naszej strony polskie tłumaczenie AtB i zapoznać się z listą zmian z BGG między AtB a SoS. Tłumaczenie całego podręcznika AtB 2 ed. od początku do końca to wielka praca.
Tłumaczyć nie ma po co - wystarczy ściągnąć z naszej strony polskie tłumaczenie AtB i zapoznać się z listą zmian z BGG między AtB a SoS. Tłumaczenie całego podręcznika AtB 2 ed. od początku do końca to wielka praca.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Re: Conflict of Heroes
Wczoraj nastąpił mój pierwszy kontakt z CoH (AtB 1st edition). Nie zagrałem na razie z przeciwnikiem, ale rozłożyłem sobie 2 pierwsze firefighty i zasymulowałem kilka rund żeby zobaczyć "o co chodzi". I od razu pytanko: czy jeśli w heksie znajdują się jednostki obu stron, to czy wykonując tam akcję walki w zwarciu jedną z moich jednostek muszę sprawdzać czy zadałem straty własnym oddziałom (wiem że trzeba tak robić ostrzeliwując taki hex z dystansu, ale nie znalazłem konkretów jeśli chodzi o close combat - może ktoś pomóc?)?
Poza tym system wydaje się całkiem fajny, jako weteran Tide of Iron (oraz wcześniej M'44) już widzę że mi się podoba, choć żeby powiedzieć konkretniej pewnie będę musiał rozegrać kilka(dziesiąt) starć żeby mieć pełniejszy pogląd. W porównaniu z ToI'em setup jest bardzo szybki (no ale to dopiero pierwsze scenariusze, już widać że potem będzie gorzej, choć i tak chyba ostatecznie szybciej). Z kolei wizualnie bida - żetoniki nijak się mają do plastiku, choć z drugiej strony mają też swoje aspekty praktyczne (wydrukowane statsy, wygodny stacking). Jeśli chodzi o sam system walki to dziwi mnie brak ręcznej broni ppanc. oraz innych detali, które ToI miał od początku - medycy, miotacze ognia, podział na elitarne i szeregowe jednostki. Oprócz tego rozwaliła mnie jedna totalna bzdura - jakiej cholery smg squad z pepeszami ma dalszy zasięg niż rifle squad??? Tym bardziej że w ich opisie jest nawet wzmianka że ich specjalnością jest krótki dystans - niestety statystyki tego kompletnie nie odzwierciedlają :/ Z drugiej jednak strony podoba mi się elastyczny system aktywacji (testowałem od razu na zasadach SoS w wariancie "akcja za akcję"), oraz smaczki typu facing jednostek itd., czego ToI akurat nie miał. Z kolei w CoH kwestia inicjatywy wydaje się zupełnie drugorzędna, podczas gdy w ToI'u była to przeważnie sprawa życia i śmierci...
No ale zobaczymy - początkowe wrażenia są ok, ciekaw jestem jak narzeczona (mój podstawowy przeciwnik w ToI) oceni ten system. Obawiam się tylko, że potencjalnie największy atut CoH'a - czyli reklamowana szybkość rozgrywki - ostatecznie nie będzie jakoś znacząco lepsza od ToI'a (szczególnie przy dużych scenariuszach, a takie najbardziej lubię). No ale "pogramy - zobaczymy". Na razie byłbym happy gdyby ktoś wyjaśnił kwestię close combat - dalsze pytania pewnie pojawią się wraz z kolejnymi podejściami do gry.
Poza tym system wydaje się całkiem fajny, jako weteran Tide of Iron (oraz wcześniej M'44) już widzę że mi się podoba, choć żeby powiedzieć konkretniej pewnie będę musiał rozegrać kilka(dziesiąt) starć żeby mieć pełniejszy pogląd. W porównaniu z ToI'em setup jest bardzo szybki (no ale to dopiero pierwsze scenariusze, już widać że potem będzie gorzej, choć i tak chyba ostatecznie szybciej). Z kolei wizualnie bida - żetoniki nijak się mają do plastiku, choć z drugiej strony mają też swoje aspekty praktyczne (wydrukowane statsy, wygodny stacking). Jeśli chodzi o sam system walki to dziwi mnie brak ręcznej broni ppanc. oraz innych detali, które ToI miał od początku - medycy, miotacze ognia, podział na elitarne i szeregowe jednostki. Oprócz tego rozwaliła mnie jedna totalna bzdura - jakiej cholery smg squad z pepeszami ma dalszy zasięg niż rifle squad??? Tym bardziej że w ich opisie jest nawet wzmianka że ich specjalnością jest krótki dystans - niestety statystyki tego kompletnie nie odzwierciedlają :/ Z drugiej jednak strony podoba mi się elastyczny system aktywacji (testowałem od razu na zasadach SoS w wariancie "akcja za akcję"), oraz smaczki typu facing jednostek itd., czego ToI akurat nie miał. Z kolei w CoH kwestia inicjatywy wydaje się zupełnie drugorzędna, podczas gdy w ToI'u była to przeważnie sprawa życia i śmierci...
No ale zobaczymy - początkowe wrażenia są ok, ciekaw jestem jak narzeczona (mój podstawowy przeciwnik w ToI) oceni ten system. Obawiam się tylko, że potencjalnie największy atut CoH'a - czyli reklamowana szybkość rozgrywki - ostatecznie nie będzie jakoś znacząco lepsza od ToI'a (szczególnie przy dużych scenariuszach, a takie najbardziej lubię). No ale "pogramy - zobaczymy". Na razie byłbym happy gdyby ktoś wyjaśnił kwestię close combat - dalsze pytania pewnie pojawią się wraz z kolejnymi podejściami do gry.
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Conflict of Heroes
Z tego co pamiętam, to jeśli walczysz w CC (close combat), to nie przy ataku wroga twoje jednostki nie obrywają. Jeśli strzelałbyś natomiast z innego heksa na heks na którym są jednostki wroga i twoje, to każda z nich może oberwać.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Conflict of Heroes
Muttah - Geko odpowiedział prawidłowo.
Co do pozostałych kwestii:
Inicjatywa jest sprawą życia i śmierci, ale to zobaczysz jak pograsz z przeciwnikami i poczujesz moc zbiorowych aktywacji za CAPy.
Smg w AtB 1 ed. to błędne ząłożenie autora, poprawił ich statystyki w PoH i 2 ed. gry.
Ręczna broń p-panc - to 1941 rok, więc nie ma tego wiele. ToI to 1944, więc zupełnie inna odporność piechoty na broń pancerną. Karabiny p-panc są w PoH i SoS jako jednostki. Reszta broni p-panc jest na kartach (granaty, granaty p-panc, koktajle mołotwa, miny), tak samo bronie wsparcia.
Co do pozostałych kwestii:
Inicjatywa jest sprawą życia i śmierci, ale to zobaczysz jak pograsz z przeciwnikami i poczujesz moc zbiorowych aktywacji za CAPy.
Smg w AtB 1 ed. to błędne ząłożenie autora, poprawił ich statystyki w PoH i 2 ed. gry.
Ręczna broń p-panc - to 1941 rok, więc nie ma tego wiele. ToI to 1944, więc zupełnie inna odporność piechoty na broń pancerną. Karabiny p-panc są w PoH i SoS jako jednostki. Reszta broni p-panc jest na kartach (granaty, granaty p-panc, koktajle mołotwa, miny), tak samo bronie wsparcia.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Re: Conflict of Heroes
Dzięki za pomoc, pewnie jeszcze się przyda zanim przyswoję sobie dokładnie wszystkie reguły. Rzuciłem w międzyczasie okiem na instrukcję do drugiej edycji, gdzie oczywiście znalazłem odpowiedź na moje pytanie
No i właśnie - czy jest jakiś problem żeby grać na zasadach 2nd ed. używając komponentów pierwszej? Właściwie jedyne co trzeba zostawić "po staremu" to obliczanie siły ognia, a resztę chyba da się jakoś przetransplantować? ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
A co do inicjatywy: skoro jest taka ważna, to szkoda że nie mamy na nią większego wpływu niż rzut i ew. dodanie do niego 2 CAPsów
Mam wrażenie że dużo zależeć tu będzie od szczęścia... W ToI'u często ponosiło się ciężkie straty, byle tylko zdobyć objective który dawał dużo punktów dowodzenia (np. "jak tylko zdobędę to wzgórze, to mam w następnej turze inicjatywę i jeszcze stać mnie będzie na jakieś bombardowanko"
)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
A co do inicjatywy: skoro jest taka ważna, to szkoda że nie mamy na nią większego wpływu niż rzut i ew. dodanie do niego 2 CAPsów
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Conflict of Heroes
W późniejszym okresie gry często 2 CAPy na inicjatywę to problem i ciężka decyzja do podjęcia.
Można grać na zasadach 2ed. Jedyna zmiana na żetonach to obliczanie brakującej siły ognia. Karty też są inne, tutaj trzeba używać zasad z 1 ed. z oczywistego względu.
Można grać na zasadach 2ed. Jedyna zmiana na żetonach to obliczanie brakującej siły ognia. Karty też są inne, tutaj trzeba używać zasad z 1 ed. z oczywistego względu.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- sewhoe
- Posty: 343
- Rejestracja: 20 lis 2012, 13:21
- Lokalizacja: Sanok
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Re: Conflict of Heroes
Ewentualnie w instrukcji do 2giej edycji jest na końcu zestawienie jednostek wraz z charakterystykami. Łatwo wychwycić różnice pomiędzy edycjami i zaimplementować je do 1szej edycji.
Re: Conflict of Heroes
No faktycznie, druga edycja poprawia błąd zasięgu "pepeszowców" - trzeba będzie wprowadzić stosowną modyfikację. Widzę też, że doszło kilka nowych ciekawych czołgów. No ale jak tak czy inaczej wciąż czekam na szansę rozegrania pierwszej partyjki - może w weekend się uda.
Re: Conflict of Heroes
...no i po pierwszej rozgrywce.
Wrażenia w sumie pozytywne - system całkiem fajny, choć niestety pierwszy firefight jak na mój gust niezbyt udany (za łatwy dla niemców, aczkolwiek broniłem się zażarcie
). Jedno zastrzeżenie - wolałbym żeby rzucało się więcej kości, bo przy moim szczęściu trochę ciężko o podwójne piątki czy szóstki (moja narzeczona nie ma z tym problemu, jej KMy miażdżyły mi jednostki jedną po drugiej
) Tak czy inaczej, w nadchodzących dniach pewnie rozegram drugą bitwę - zapowiada się znacznie ciekawiej, zobaczymy jak będzie z balansem.
Wrażenia w sumie pozytywne - system całkiem fajny, choć niestety pierwszy firefight jak na mój gust niezbyt udany (za łatwy dla niemców, aczkolwiek broniłem się zażarcie
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 92 times
Re: Conflict of Heroes
Moim zdaniem początkowe scenariusze faworyzują Niemców (mają lepszą piechotę i więcej CP), ale jak pojawiają się czołgi to już jest lepiej (chociaż na pierwszy rzut oka panzery też są o wiele mocniejsze).
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Conflict of Heroes
Niemcami po prostu łatwiej się gra i fakt, pierwsze scenariusze są nieco niezbalansowane na ich korzyść. Ale to tylko startery, do pozanania zasad.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Conflict of Heroes
PoH jest dodatkiem i oferuje scenariusze dla doświadczonych graczy. Jak się gra Polakami to trochę złe pytanie, bo cała gra jest osadzona 2 lata wczesniej niż AtB i wszystkimi nacjami gra się inaczej.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Re: Conflict of Heroes
Czy znajdę w internecie polską instrukcję do "Conflict of Heroes: Awakening the Bear! Russia 1941-1942"?
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Conflict of Heroes
Olgierdd pisze:Moim zdaniem początkowe scenariusze faworyzują Niemców (mają lepszą piechotę i więcej CP), ale jak pojawiają się czołgi to już jest lepiej (chociaż na pierwszy rzut oka panzery też są o wiele mocniejsze).
czyli jest zgodnie z faktami
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Conflict of Heroes
amaroczek pisze:Czy znajdę w internecie polską instrukcję do "Conflict of Heroes: Awakening the Bear! Russia 1941-1942"?
Tak, na stronce Diablosów:
http://www.diablospolacos.com/pages/pl/do-pobrania.php
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Re: Conflict of Heroes
Cześć!
Posiadam AtB (ed. 1). Zapewne sporo zasad/żetonów się pozmieniało. Czy warto w takim wypadku kupić tę samą grę ponownie lecz w nowszym wydaniu?
Posiadam AtB (ed. 1). Zapewne sporo zasad/żetonów się pozmieniało. Czy warto w takim wypadku kupić tę samą grę ponownie lecz w nowszym wydaniu?
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Conflict of Heroes
Pytanie czy często grasz i czy masz ochotę iść w dodatki. Jeśli 2x tak, to warto rozważyć nową edycję.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Re: Conflict of Heroes
Dzięki za odpowidź.
Nie gram zbyt często, gdyż nieco zniechęciły mnie zasady z pierwszej edycji, gdzie bardzo dużą rolę może odegrać szczęście.
Zdaje się, że nowe zasady sporo zmieniły. Czy pojawiają się jakieś istotne modyfikacje? Jakiś czas temu przeczytałem o możliwości posiadania kilku aktywnych jednostek na raz.
Jeśli chodzi o dodatki to z przyjemnością! Dlaczego mógłbyś polecić mi ich zakup?
Pozdrawiam
Nie gram zbyt często, gdyż nieco zniechęciły mnie zasady z pierwszej edycji, gdzie bardzo dużą rolę może odegrać szczęście.
Zdaje się, że nowe zasady sporo zmieniły. Czy pojawiają się jakieś istotne modyfikacje? Jakiś czas temu przeczytałem o możliwości posiadania kilku aktywnych jednostek na raz.
Jeśli chodzi o dodatki to z przyjemnością! Dlaczego mógłbyś polecić mi ich zakup?
Pozdrawiam
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Conflict of Heroes
Tak, jest sporo istotnych modyfikacji co do 1 edycji gry. Przełom nastąpił w pudełku Storm of Steel, ale najlepsza kompilacja zasad jest w dodatku Price of Honour (http://boardgamegeek.com/boardgameexpan ... oland-1939).
Powyższy dodatek polecam, bo:
- jest jednym z najwyżej docenianych dodatków do gier planszowych na świecie,
- jest o wojnie obronnej Polski w 1939 r.,
- jestem jego autorem
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Powyższy dodatek polecam, bo:
- jest jednym z najwyżej docenianych dodatków do gier planszowych na świecie,
- jest o wojnie obronnej Polski w 1939 r.,
- jestem jego autorem
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Conflict of Heroes
ozy pisze:Tak, jest sporo istotnych modyfikacji co do 1 edycji gry. Przełom nastąpił w pudełku Storm of Steel, ale najlepsza kompilacja zasad jest w dodatku Price of Honour (http://boardgamegeek.com/boardgameexpan ... oland-1939).
Powyższy dodatek polecam, bo:
- jest jednym z najwyżej docenianych dodatków do gier planszowych na świecie,
- jest o wojnie obronnej Polski w 1939 r.,
- jestem jego autorem![]()
PoH graficznie , komponentowo pasuje do II edycji ? - bo zastanawiam się nad tym dodatkiem ...