Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
mckil
Posty: 598
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:44
Lokalizacja: Ostrołęka
Has thanked: 49 times
Been thanked: 57 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: mckil »

Ozy a jak się ma sprawa zasad w II edycji? To znaczy czy zmiany są duże i czy zamierzacie ewentualnie je przetłumaczyć na "nasze"?
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

Zmiany między AtB II ed a PoH czy SoS są niewielkie. Jak to ktoś ładnie na BGG napisał AtB to zasady 1.0, SoS to 2.0, PoH to 2.1, a AtB II ed to 2.2. Zmiana jakościowa jest między AtB a SoS, potem to już detale.

Tłumaczyć nie ma po co - wystarczy ściągnąć z naszej strony polskie tłumaczenie AtB i zapoznać się z listą zmian z BGG między AtB a SoS. Tłumaczenie całego podręcznika AtB 2 ed. od początku do końca to wielka praca.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Muttah »

Wczoraj nastąpił mój pierwszy kontakt z CoH (AtB 1st edition). Nie zagrałem na razie z przeciwnikiem, ale rozłożyłem sobie 2 pierwsze firefighty i zasymulowałem kilka rund żeby zobaczyć "o co chodzi". I od razu pytanko: czy jeśli w heksie znajdują się jednostki obu stron, to czy wykonując tam akcję walki w zwarciu jedną z moich jednostek muszę sprawdzać czy zadałem straty własnym oddziałom (wiem że trzeba tak robić ostrzeliwując taki hex z dystansu, ale nie znalazłem konkretów jeśli chodzi o close combat - może ktoś pomóc?)?

Poza tym system wydaje się całkiem fajny, jako weteran Tide of Iron (oraz wcześniej M'44) już widzę że mi się podoba, choć żeby powiedzieć konkretniej pewnie będę musiał rozegrać kilka(dziesiąt) starć żeby mieć pełniejszy pogląd. W porównaniu z ToI'em setup jest bardzo szybki (no ale to dopiero pierwsze scenariusze, już widać że potem będzie gorzej, choć i tak chyba ostatecznie szybciej). Z kolei wizualnie bida - żetoniki nijak się mają do plastiku, choć z drugiej strony mają też swoje aspekty praktyczne (wydrukowane statsy, wygodny stacking). Jeśli chodzi o sam system walki to dziwi mnie brak ręcznej broni ppanc. oraz innych detali, które ToI miał od początku - medycy, miotacze ognia, podział na elitarne i szeregowe jednostki. Oprócz tego rozwaliła mnie jedna totalna bzdura - jakiej cholery smg squad z pepeszami ma dalszy zasięg niż rifle squad??? Tym bardziej że w ich opisie jest nawet wzmianka że ich specjalnością jest krótki dystans - niestety statystyki tego kompletnie nie odzwierciedlają :/ Z drugiej jednak strony podoba mi się elastyczny system aktywacji (testowałem od razu na zasadach SoS w wariancie "akcja za akcję"), oraz smaczki typu facing jednostek itd., czego ToI akurat nie miał. Z kolei w CoH kwestia inicjatywy wydaje się zupełnie drugorzędna, podczas gdy w ToI'u była to przeważnie sprawa życia i śmierci...

No ale zobaczymy - początkowe wrażenia są ok, ciekaw jestem jak narzeczona (mój podstawowy przeciwnik w ToI) oceni ten system. Obawiam się tylko, że potencjalnie największy atut CoH'a - czyli reklamowana szybkość rozgrywki - ostatecznie nie będzie jakoś znacząco lepsza od ToI'a (szczególnie przy dużych scenariuszach, a takie najbardziej lubię). No ale "pogramy - zobaczymy". Na razie byłbym happy gdyby ktoś wyjaśnił kwestię close combat - dalsze pytania pewnie pojawią się wraz z kolejnymi podejściami do gry.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Geko »

Z tego co pamiętam, to jeśli walczysz w CC (close combat), to nie przy ataku wroga twoje jednostki nie obrywają. Jeśli strzelałbyś natomiast z innego heksa na heks na którym są jednostki wroga i twoje, to każda z nich może oberwać.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

Muttah - Geko odpowiedział prawidłowo.

Co do pozostałych kwestii:
Inicjatywa jest sprawą życia i śmierci, ale to zobaczysz jak pograsz z przeciwnikami i poczujesz moc zbiorowych aktywacji za CAPy.
Smg w AtB 1 ed. to błędne ząłożenie autora, poprawił ich statystyki w PoH i 2 ed. gry.
Ręczna broń p-panc - to 1941 rok, więc nie ma tego wiele. ToI to 1944, więc zupełnie inna odporność piechoty na broń pancerną. Karabiny p-panc są w PoH i SoS jako jednostki. Reszta broni p-panc jest na kartach (granaty, granaty p-panc, koktajle mołotwa, miny), tak samo bronie wsparcia.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Muttah »

Dzięki za pomoc, pewnie jeszcze się przyda zanim przyswoję sobie dokładnie wszystkie reguły. Rzuciłem w międzyczasie okiem na instrukcję do drugiej edycji, gdzie oczywiście znalazłem odpowiedź na moje pytanie ;) No i właśnie - czy jest jakiś problem żeby grać na zasadach 2nd ed. używając komponentów pierwszej? Właściwie jedyne co trzeba zostawić "po staremu" to obliczanie siły ognia, a resztę chyba da się jakoś przetransplantować? ;)

A co do inicjatywy: skoro jest taka ważna, to szkoda że nie mamy na nią większego wpływu niż rzut i ew. dodanie do niego 2 CAPsów :( Mam wrażenie że dużo zależeć tu będzie od szczęścia... W ToI'u często ponosiło się ciężkie straty, byle tylko zdobyć objective który dawał dużo punktów dowodzenia (np. "jak tylko zdobędę to wzgórze, to mam w następnej turze inicjatywę i jeszcze stać mnie będzie na jakieś bombardowanko" ;) )
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

W późniejszym okresie gry często 2 CAPy na inicjatywę to problem i ciężka decyzja do podjęcia.

Można grać na zasadach 2ed. Jedyna zmiana na żetonach to obliczanie brakującej siły ognia. Karty też są inne, tutaj trzeba używać zasad z 1 ed. z oczywistego względu.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
sewhoe
Posty: 343
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:21
Lokalizacja: Sanok
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: sewhoe »

Ewentualnie w instrukcji do 2giej edycji jest na końcu zestawienie jednostek wraz z charakterystykami. Łatwo wychwycić różnice pomiędzy edycjami i zaimplementować je do 1szej edycji.
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Muttah »

No faktycznie, druga edycja poprawia błąd zasięgu "pepeszowców" - trzeba będzie wprowadzić stosowną modyfikację. Widzę też, że doszło kilka nowych ciekawych czołgów. No ale jak tak czy inaczej wciąż czekam na szansę rozegrania pierwszej partyjki - może w weekend się uda.
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Muttah »

...no i po pierwszej rozgrywce.

Wrażenia w sumie pozytywne - system całkiem fajny, choć niestety pierwszy firefight jak na mój gust niezbyt udany (za łatwy dla niemców, aczkolwiek broniłem się zażarcie :lol:). Jedno zastrzeżenie - wolałbym żeby rzucało się więcej kości, bo przy moim szczęściu trochę ciężko o podwójne piątki czy szóstki (moja narzeczona nie ma z tym problemu, jej KMy miażdżyły mi jednostki jedną po drugiej :mrgreen:) Tak czy inaczej, w nadchodzących dniach pewnie rozegram drugą bitwę - zapowiada się znacznie ciekawiej, zobaczymy jak będzie z balansem.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 81 times
Been thanked: 92 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Olgierdd »

Moim zdaniem początkowe scenariusze faworyzują Niemców (mają lepszą piechotę i więcej CP), ale jak pojawiają się czołgi to już jest lepiej (chociaż na pierwszy rzut oka panzery też są o wiele mocniejsze).
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

Niemcami po prostu łatwiej się gra i fakt, pierwsze scenariusze są nieco niezbalansowane na ich korzyść. Ale to tylko startery, do pozanania zasad.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
sewhoe
Posty: 343
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:21
Lokalizacja: Sanok
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: sewhoe »

A jak się gra Polakami w PoH?
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

PoH jest dodatkiem i oferuje scenariusze dla doświadczonych graczy. Jak się gra Polakami to trochę złe pytanie, bo cała gra jest osadzona 2 lata wczesniej niż AtB i wszystkimi nacjami gra się inaczej.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Hiu »

czyli jak na wojnie, tu pier....nie, tam pier....nie ;)
Awatar użytkownika
amaroczek
Posty: 84
Rejestracja: 13 kwie 2011, 02:42
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Conflict of Heroes

Post autor: amaroczek »

Czy znajdę w internecie polską instrukcję do "Conflict of Heroes: Awakening the Bear! Russia 1941-1942"?
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: rastula »

Olgierdd pisze:Moim zdaniem początkowe scenariusze faworyzują Niemców (mają lepszą piechotę i więcej CP), ale jak pojawiają się czołgi to już jest lepiej (chociaż na pierwszy rzut oka panzery też są o wiele mocniejsze).

czyli jest zgodnie z faktami ;-)
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

amaroczek pisze:Czy znajdę w internecie polską instrukcję do "Conflict of Heroes: Awakening the Bear! Russia 1941-1942"?

Tak, na stronce Diablosów:

http://www.diablospolacos.com/pages/pl/do-pobrania.php
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
amaroczek
Posty: 84
Rejestracja: 13 kwie 2011, 02:42
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Conflict of Heroes

Post autor: amaroczek »

Dziękuję!
TomaszDr
Posty: 3
Rejestracja: 06 lut 2014, 23:21

Re: Conflict of Heroes

Post autor: TomaszDr »

Cześć!

Posiadam AtB (ed. 1). Zapewne sporo zasad/żetonów się pozmieniało. Czy warto w takim wypadku kupić tę samą grę ponownie lecz w nowszym wydaniu?
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

Pytanie czy często grasz i czy masz ochotę iść w dodatki. Jeśli 2x tak, to warto rozważyć nową edycję.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
TomaszDr
Posty: 3
Rejestracja: 06 lut 2014, 23:21

Re: Conflict of Heroes

Post autor: TomaszDr »

Dzięki za odpowidź.

Nie gram zbyt często, gdyż nieco zniechęciły mnie zasady z pierwszej edycji, gdzie bardzo dużą rolę może odegrać szczęście.

Zdaje się, że nowe zasady sporo zmieniły. Czy pojawiają się jakieś istotne modyfikacje? Jakiś czas temu przeczytałem o możliwości posiadania kilku aktywnych jednostek na raz.

Jeśli chodzi o dodatki to z przyjemnością! Dlaczego mógłbyś polecić mi ich zakup?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

Tak, jest sporo istotnych modyfikacji co do 1 edycji gry. Przełom nastąpił w pudełku Storm of Steel, ale najlepsza kompilacja zasad jest w dodatku Price of Honour (http://boardgamegeek.com/boardgameexpan ... oland-1939).

Powyższy dodatek polecam, bo:
- jest jednym z najwyżej docenianych dodatków do gier planszowych na świecie,
- jest o wojnie obronnej Polski w 1939 r.,
- jestem jego autorem :oops:

;)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: rastula »

ozy pisze:Tak, jest sporo istotnych modyfikacji co do 1 edycji gry. Przełom nastąpił w pudełku Storm of Steel, ale najlepsza kompilacja zasad jest w dodatku Price of Honour (http://boardgamegeek.com/boardgameexpan ... oland-1939).

Powyższy dodatek polecam, bo:
- jest jednym z najwyżej docenianych dodatków do gier planszowych na świecie,
- jest o wojnie obronnej Polski w 1939 r.,
- jestem jego autorem :oops:

;)

PoH graficznie , komponentowo pasuje do II edycji ? - bo zastanawiam się nad tym dodatkiem ...
Indar
Posty: 1058
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Indar »

A PoH nie jest dedykowany II edycji właśnie?
ODPOWIEDZ