Strona 22 z 102
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 13 lut 2013, 14:14
autor: Portal Games
YuZ pisze:Pierwsze podejście do Wyspy Ognia i pierwsza wątpliwość. Czy żeton "-1 pion" na stałe przypisany przez warunki scenariusza do pola akcji eksploracji i kostka pyłu także działająca jak powyższy żeton kumulują się podczas eksploracji?
Tak
YuZ pisze:Druga wątpliwość. Czy odkryty kafel startowy, na którym kładziemy obóz wlicza się do warunków zwycięstwa scenariusza?
Tak
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 13 lut 2013, 18:54
autor: YuZ
Dziękuję za rozwianie wątpliwości. Dzisiaj więc kolejne podejście do Wyspy Ognia

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 13 lut 2013, 21:10
autor: YuZ
Czwarty scenariusz solo ukończony sukcesem!

24 PZ. Piętaszek zginął w 7 turze. Mój Odkrywca w tej samej turze odpłynął szalupą z 3 pkt. życia z jednym (!) skarbem (i to znalezionym w żetonach odkryć). Takich emocji i napięcia do samego końca nie dostarczył do tej pory żaden ze scenariuszy.
Jednak zauważyłem kilka rzeczy oraz mam kilka kolejnych wątpliwości co do zasad:
1. Literówka na karcie scenariusza "Przyg_towanie gry".
2. Obóz na starcie zakładamy na kafelku nr. 10 nad rzeką jak mówi "Przygotowanie gry" czy kafelku nr. 4, na wzgórzach, jak jest nadrukowane na rysunku?
3. Wg. karty scenariusza podczas eksploracji totemów należy rozpatrzyć wszystkie karty. A co w przypadku gdy wyciągniemy kartę zabraniającą dociągać następne karty?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 13 lut 2013, 22:22
autor: Furia
2. Na tym z rzeką.
3. Wydaje mi się że treść karty jest ważniejsza. I tak ostatnio graliśmy.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 14 lut 2013, 00:51
autor: jolietjake
Furia pisze:3. Wydaje mi się że treść karty jest ważniejsza. I tak ostatnio graliśmy.
W instrukcji chyba pisało, że jeśli zasady ogólne wchodzą w sprzeczność z zasadami scenariusza, to scenariusz ma pierszeństwo, nie? A czy karty nie należą do "zasad ogólnych"?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 14 lut 2013, 00:55
autor: Curiosity
Furia pisze:
3. Wydaje mi się że treść karty jest ważniejsza. I tak ostatnio graliśmy.
Popieram.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 17 lut 2013, 10:28
autor: piton
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 17 lut 2013, 10:39
autor: powermilk
To zgłoś ten post i napisz w temacie "
Ataki Botów", a nie sam tworzysz spamy i offtopy

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 17 lut 2013, 10:51
autor: piton
powermilk pisze:To zgłoś ten post i napisz w temacie "
Ataki Botów", a nie sam tworzysz spamy i offtopy

zgłosiłem, ale nie chciałem, żeby ktos kliknąl w strone z syfem - swoje posty też zgłoszę do usunięcia po wywaleniu spammera
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 18 lut 2013, 13:56
autor: Edwardo
Miałem dziś sytuację, którą nie wiem jak zinterpretować. Piętaszek z życiem 3 poszedł na polowanie z psem. Trafił na pumę o sile 5. Broń była na poziomie 3 więc Piętaszek dostał 2 rany ale rozumiem, że pumę pokonał. Jednak zgodnie z opisem na karcie pumy powinien dostać jeszcze 2 rany gdyż nie mieliśmy leku. Pytanie, czy pokonane zwierzę Piętaszek zdołał dotargać do obozu i wtedy padł czy cała akcja polowania jest nieudana?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 18 lut 2013, 14:01
autor: Veridiana
Jeśli Piętaszek ginie na polowaniu, to polowanie się nie udaje

Było to już omawiane.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 20 lut 2013, 21:34
autor: jolietjake
1. Czy jeśli nie będę miał karty pomysłu Lek to czy mogę zdobyć przedmiot Lek za pomocą żetonu odkrycia "gary => lek"? Bo w instrukcji jest napisane przy tym żetonie jedynie, że oznacze on, że mogę zrobić ten przedmiot bez użycia akcji, a nie że go "zdobywam" - stąd moja lekka wątpliwość...
2. Czerwony żeton leży na polu akcji polowania. Wg. instrukcji zwiększa on siłę bestii o 1, gdy wykonujemy akcję polowania. Jednak gdy karta wydarzenia zmusza na do pociągnięcia karty z talii polowania i każe "walczyć z bestią", to nie jest to "akcja polowania". Tak więc czy wtedy też dodajemi to +1 do siły bestii?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 20 lut 2013, 21:58
autor: Senthe
1. Możesz.
2. Powiedziałabym, że nie.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 21 lut 2013, 01:22
autor: tomuch
Senthe pisze:1. Możesz.
Na pewno?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 21 lut 2013, 07:41
autor: Bea
Senthe pisze:
2. Powiedziałabym, że nie.
Na pewno?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 21 lut 2013, 08:44
autor: Ojek
Ze znajomymi przyjęliśmy zasadę, że jak nie ma pomysłu lek to nie możemy go uzyskać z żetonu odkrycia.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 21 lut 2013, 09:23
autor: Bea
Ojek pisze:Ze znajomymi przyjęliśmy zasadę, że jak nie ma pomysłu lek to nie możemy go uzyskać z żetonu odkrycia.
Chodzi ci o sytuację, kiedy karta pomysłu lek zostaje w jakiś sposób zlikwidowana?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 21 lut 2013, 11:34
autor: jolietjake
Bea pisze:Ojek pisze:Ze znajomymi przyjęliśmy zasadę, że jak nie ma pomysłu lek to nie możemy go uzyskać z żetonu odkrycia.
Chodzi ci o sytuację, kiedy karta pomysłu lek zostaje w jakiś sposób zlikwidowana?
jolietjake pisze:1. Czy jeśli nie będę miał karty pomysłu Lek to czy mogę zdobyć przedmiot Lek za pomocą żetonu odkrycia "gary => lek"? Bo w instrukcji jest napisane przy tym żetonie jedynie, że oznacze on, że mogę zrobić ten przedmiot bez użycia akcji, a nie że go "zdobywam" - stąd moja lekka wątpliwość...
Tak jak napisałem w pytaniu - tak, pomysł na lek stracilismy. I wlasnie przy wybieraniu pomyslow do stracenia się zastanawialem czy moge przechytrzyć grę i wyrzucić lek, skoro potem może mógłbym go zdobyć z żetonu odkrycia i tak. No ale w końcu uznałem, że tak zrobić nie mogę, bo jakoś mi się to kłóciło z zasadami. I fabularnie by to nie pasowało. Ten żeton to: "ZIOŁA. Znalazłeś polanę z ziołami. Jeżeli masz Garnek możesz przygotować rożne wywary i medykamenty.", a więc garnek mi pomaga w przygotowaniu leku, ale nadal muszę wiedzieć (mieć pomysł) jak taki lek w nim zrobić. Na pewno nie wyglądało to tak, że "a wrzucę se zioła, zobaczymy co wyjdzie! o! lek się zrobił! super!"...
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 21 lut 2013, 12:36
autor: Bea
Instrukcja tego chyba nie wyjaśnia, ale na mój gust nie potrzeba karty pomysłu. Za pomocą żetonów zyskujemy coś ekstra.
...
Chociaż z drugiej strony wypadałoby ten pomysł lek odwrócić wtedy na stronę przedmiotu... a może jednak nie, bo żetony są jednorazowe...
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 21 lut 2013, 21:32
autor: YuZ
Bea pisze:Chociaż z drugiej strony wypadałoby ten pomysł lek odwrócić wtedy na stronę przedmiotu... a może jednak nie, bo żetony są jednorazowe...
Jednorazowo, czyli "jednorazowo" odwracasz lek ze strony pomysłu na stronę przedmiotu, a nie jednorazowo możesz użyć leku.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 21 lut 2013, 21:45
autor: jolietjake
tomuch pisze:
Senthe pisze:1. Możesz.
Na pewno?
Bea pisze:
Senthe pisze:2. Powiedziałabym, że nie.
Na pewno?
Widzę, Senthe, że podważają Twój autorytet

No to jaki w końcu werdykt większości?

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 21 lut 2013, 21:47
autor: tomuch
1. Wg mnie nie można. Nie ma pomysłu - nie ma przedmiotu. Nie ma rączek - nie ma ciasteczek.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 26 lut 2013, 11:36
autor: Portal Games
YuZ pisze:
2. Obóz na starcie zakładamy na kafelku nr. 10 nad rzeką jak mówi "Przygotowanie gry" czy kafelku nr. 4, na wzgórzach, jak jest nadrukowane na rysunku?
Zgodnie z opisem, a nie obrazkiem.
YuZ pisze:
3. Wg. karty scenariusza podczas eksploracji totemów należy rozpatrzyć wszystkie karty. A co w przypadku gdy wyciągniemy kartę zabraniającą dociągać następne karty?
Zasada Scenariusza dotyczy tego, że gracz nie może zrezygnować po rozpatrzeniu jednej karty z tych, które ma dociągnąć. Jeśli karta nakazała przerwać dociąg, to należy się do niej zastosować i Akcja jest udana.
jolietjake pisze:
1. Czy jeśli nie będę miał karty pomysłu Lek to czy mogę zdobyć przedmiot Lek za pomocą żetonu odkrycia "gary => lek"? Bo w instrukcji jest napisane przy tym żetonie jedynie, że oznacze on, że mogę zrobić ten przedmiot bez użycia akcji, a nie że go "zdobywam" - stąd moja lekka wątpliwość...
Jeśli nie masz karty, to nie otrzymujesz Leku.
jolietjake pisze:
2. Czerwony żeton leży na polu akcji polowania. Wg. instrukcji zwiększa on siłę bestii o 1, gdy wykonujemy akcję polowania. Jednak gdy karta wydarzenia zmusza na do pociągnięcia karty z talii polowania i każe "walczyć z bestią", to nie jest to "akcja polowania". Tak więc czy wtedy też dodajemi to +1 do siły bestii?
Żeton zadziała podczas Akcji Polowania.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 11 mar 2013, 22:28
autor: Lailonn
1. Czy żetony determinacji są celowo ograniczone ilościowo? Grając w 4 osoby okazało się, że nie mamy jak uzyskiwać nowych, bo starych nie zużywaliśmy
2. Nie mam przy sobie instrukcji. Czy tylko 1 gracz może wykonać daną czynność? W sensie czy tylko 1 osoba może budować czy też np. cała 4ka może to robić na raz?
3. Czy każdy przedmiot +x jest jednorazowy? Jeśli tak to czy można je odkrywać kilkukrotnie? Np. masz w scenariuszu 1?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 11 mar 2013, 23:03
autor: Dora
1. Myślę, że wtedy można zastąpić kolejne żetony groszówkami, czy innymi znacznikami - albo spróbować zacząć je wydawać na różne przydatne akcje

2. Cała czwórka
3. Każdy przedmiot można odkrywać tylko raz, o ile nie jest napisane inaczej
Przynajmniej tak mi się wydaje
A mnie dziś zrodziła się wątpliwość przy scenariuszu z kanibalami: Czy jeśli Piętaszek z psem odkrył kolejną wioskę kanibali, czyli wyeksplorował kafelek z totemem - czy otrzymuje obrażenie? Na karcie scenariusza napisano "Gracz, który wyeksplorował, otrzymuje...", a jak wiemy Piętaszek graczem nie jest. Dla czystego sumienia obrażenie dostał, ale może byłam dla niego zbyt surowa?
