Strona 22 z 49
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 05 sty 2016, 13:08
autor: Pan_K
4ma pisze:rebel.pl/go/cywilizacja
No dziękuję serdecznie

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 06 sty 2016, 21:48
autor: Markus
Markus pisze:Niestety w moim pudełku brakuje 1 sztuki karty "multimedia"

. 1 godz z życiorysu wyrwana na na ustalenie której karty brakuje
Duże brawa dla Rebela. W wtorek o 11 napisałem o braku karty. 11:20 odpowiedz że popołudniu mogę odebrać kartę na Matejki. I odebrałem.

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 07 sty 2016, 11:43
autor: Nataniel
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 07 sty 2016, 12:57
autor: Banan2
Dwie uwagi dot. spisu Ery III:
- w mojej talii jest Chaplin a nie ma Presleya, który jest na wykazie,
- zamiast Rakiety mogłaby być Broń rakietowa (tak jak na karcie).
Pozdrawiam
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 07 sty 2016, 13:02
autor: Nataniel
Banan2 pisze:
Dwie uwagi dot. spisu Ery III:
- w mojej talii jest Chaplin a nie ma Presleya, który jest na wykazie,
- zamiast Rakiety mogłaby być Broń rakietowa (tak jak na karcie).
Pozdrawiam
Poprawione

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 07 sty 2016, 14:17
autor: Dr Bobaz
Spis kart militarnych też będzie?

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 07 sty 2016, 17:50
autor: Nataniel
Dr Bobaz pisze:Spis kart militarnych też będzie?

Tak, jutro postaram się wrzucić.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 08 sty 2016, 09:20
autor: 8janek8
Czekam z niecierpliwością:)
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 08 sty 2016, 09:27
autor: ramar
Jeżeli ktoś jest zaniepokojony sytuacją z kartami, to melduję, że moja zawartość kart cywilnych zgadza się ze spisem. Tak więc, można mieć nadzieję, że braki w pudełku to tylko odosobnione przypadki.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 08 sty 2016, 09:33
autor: lukwych
Potwierdzam, u mnie też bez braków. Dzisiaj wieczorem pierwsza rozgrywka w nową ed. na 4 os. - dam znać jak wyszło czasowo.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 08 sty 2016, 11:53
autor: Zorak
Mam pytanie dotyczące kart takich jak : A - Rozwój osadnictwa - Każda cywilizacja
zwiększa swoja
populację o 1, oraz I - Nieszczelne granice - Najsilniejsza cywilizacja zabiera najsłabszej 1 żółty znacznik z banku. W pierwszym przypadku jak zaglądam do terminologi w pomocy dla gracza "zwiększenie populacji - otrzymanie 1 populacji
po opłaceniu kosztu". Grałem na BGO wyszedł ten event i wszyscy dostali populacje za darmo. I teraz gdzie jest błąd , na BGO , przy tłumaczeniu karty czy słowniczka pojęć ?
Przy nieszczelnych granicach na BGO też zauważyłem że zabrany znacznik z banku trafil nie do banku najsilniejszego gracza a odrazu jako gotowy robotnik. Na BGO zakładam są poprawne zasady

.
Czy przy kartach np II - Uchodźcy też najsilniejsza cywilizacja musi płacić
zwiększając swoją populację o 1 ?
Pewnie gdyby nie BGO bym grał źle czyli za każdym razem płacąc jedzeniem za możliwość zwiększania populacji z takich kart, tak jak sugeruje opis na karcie pomocy.
Dałem tutaj a nie w dziale o zasadach z uwagi że może to być błąd tłumaczenia / terminologii.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 08 sty 2016, 12:00
autor: cezner
Jeśli na karcie wydarzenia jest napisane: zwiększ populację to zwiększasz populację za darmo. Bez kosztu.
Natomiast standardowo w grze akcja zwiększenie populacji kosztuje. Nie ma tu błędu w tłumaczeniu.
Ale z nieszczelnymi granicami, to ja bym grał jednak w ten sposób, że przesunął bym tylko znacznik z jednego banku do drugiego a nie zwiększał populację.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 08 sty 2016, 14:01
autor: andruty
Prośba do osób bardziej obeznanych z grą. Póki co nie ma przewodnika więc mógłby ktoś opisać wszystkie trzy warianty? Tak żebym mógł wprowadzić nowych graczy. Które karty/talie stosuje się w każdym wariancie i jak przebiega punktacja? Myślę że pomogło by to nowym graczom
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 08 sty 2016, 14:09
autor: Zorak
W zasadzie to nie ma już wariantów, jest jeden uproszczony kończy się na II erze i są punktowane inne rzeczy, Karty bierzesz wszystkie poza tymi z III ery. Co do samych kart to te które dodajesz grając w 3 i więcej osób maja oznaczenia w prawym górnym rogu (3+ , 4).
Gra do II ery zalecana jest za 1zym razem żeby tylko nauczyć mechaniki, później już grasz w pełną wersje (wszystkie ery).
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 08 sty 2016, 14:15
autor: andruty
Ściągnąłem Wyścig Narodów czyli de facto Cywilizację na Androida (co prawda na starych zasadach ale to nadal cywilizacja) i bardzo spodobał mi się wariant najprostszy - gra jest tylko do II ery i gra się bez kart militarnych. Co sądzicie o tym pomyśle jako wprowadzeniu nowych graczy?
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 08 sty 2016, 14:31
autor: ramar
Wyrzuć z talii militarnej wojny i agresję (ewentualnie taktyki) i graj normalnie, kończąc grę na II erze. Karty militarne jako wydarzenia i pomoc przy kolonizacji urozmaicą grę. Jednak na dłuższą metę gra bez agresji i wojen będzie pasjansem, natomiast zbrojenie się będzie wtedy raczej nieopłacalne.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 08 sty 2016, 14:36
autor: Valarus
Skrócenie to może i nie najgorszy pomysł do nauki, ale wojen i agresji bym nie usuwał - dodają one grze dużo smaczku. Jeszcze by się mogło okazać, że ktoś się zniechęci, bo jak słusznie napisano powyżej - bez nich ta gra to straszny pasjans.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 08 sty 2016, 14:46
autor: Nataniel
Zorak pisze:Mam pytanie dotyczące kart takich jak : A - Rozwój osadnictwa - Każda cywilizacja zwiększa swoja populację o 1
Za darmo.
Zorak pisze:I - Nieszczelne granice - Najsilniejsza cywilizacja zabiera najsłabszej 1 żółty znacznik z banku. (...) Przy nieszczelnych granicach na BGO też zauważyłem że zabrany znacznik z banku trafil nie do banku najsilniejszego gracza a odrazu jako gotowy robotnik.
Na pewno nie, trafia do banku najsilniejszego gracza, a nie do wolnych robotników.
Zorak pisze:Czy przy kartach np II - Uchodźcy też najsilniejsza cywilizacja musi płacić zwiększając swoją populację o 1 ?
Za darmo.
Generalnie jeżeli "zwiększa populację o 1" to za darmo, a jeżeli może zwiększyć populację, to za koszt. Nie widziałem, aby ktoś grał źle, ale zanotuję, aby to klarowniej napisać przy kolejnym druku.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 08 sty 2016, 14:47
autor: vinnichi
Wszystko zależy od graczy. Ostatnio grałem w 4 osoby w tym 2 zielone i gdybym im jeszcze dorzucił do tego najazdy, grabieże itp. to by się podłamali, a tak wygrali na kulturę

i chyba się podobało. Ja i tak wychodzę z założenia że pierwsza partia powinna być tutorialowa, bez spinania się na punkty tylko całkowicie o charakterze poznawczym, zasady są łatwe ale przyswojenie i pilnowanie wszystkiego już proste nie jest, dlatego gdy jeszcze dodamy wojny, które im będą niszczyć ich dokonania, to efekt może być odwrotny do zamierzonego (w talii nadal pozostają karty punktujące za najsilniejszą cywilizację). Więc znając swoich graczy dobierz opcje które uznasz że sprawdzą się lepiej.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 08 sty 2016, 14:53
autor: Veridiana
Nataniel pisze:Generalnie jeżeli "zwiększa populację o 1" to za darmo, a jeżeli może zwiększyć populację, to za koszt. Nie widziałem, aby ktoś grał źle, ale zanotuję, aby to klarowniej napisać przy kolejnym druku.
W angielskiej wersji jest rozróżnienie na "increase" i "gain" i jest chyba klarowniej.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 08 sty 2016, 15:00
autor: Zorak
Nataniel pisze:Zorak pisze:Mam pytanie dotyczące kart takich jak : A - Rozwój osadnictwa - Każda cywilizacja zwiększa swoja populację o 1
Za darmo.
Zorak pisze:I - Nieszczelne granice - Najsilniejsza cywilizacja zabiera najsłabszej 1 żółty znacznik z banku. (...) Przy nieszczelnych granicach na BGO też zauważyłem że zabrany znacznik z banku trafil nie do banku najsilniejszego gracza a odrazu jako gotowy robotnik.
Na pewno nie, trafia do banku najsilniejszego gracza, a nie do wolnych robotników.
Zorak pisze:Czy przy kartach np II - Uchodźcy też najsilniejsza cywilizacja musi płacić zwiększając swoją populację o 1 ?
Za darmo.
Generalnie jeżeli "zwiększa populację o 1" to za darmo, a jeżeli może zwiększyć populację, to za koszt. Nie widziałem, aby ktoś grał źle, ale zanotuję, aby to klarowniej napisać przy kolejnym druku.
Dzięki za wytłumaczenie, Terminologia z karty pomocy gracza wprowadziła mnie w błąd bo na logikę też chciałem za darmo dawać ( w końcu do bonus z karty).
Co do nieszczelnych granic to możliwe że interfejs na BGO mnie wprowadził w błąd bo 1szy raz tam gram

.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 08 sty 2016, 16:27
autor: krystek
Też mam wszystkie karty

.
Mam pytanie, czy tylko my mamy takie skojarzenie, że służbę publiczna III RP przepraszam ery reprezentuje pomnik Prezesa?
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 08 sty 2016, 16:31
autor: Kal-El83
krystek pisze:Też mam wszystkie karty

.
Mam pytanie, czy tylko my mamy takie skojarzenie, że służbę publiczna III RP przepraszam ery reprezentuje pomnik Prezesa?
Oj tam, oj tam ... Taka mała propagita

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 08 sty 2016, 21:37
autor: Błysk
Pierwsza rozgrywka w "realną" wersję za mną. Grało się świetnie, oboje zablokowaliśmy się w niemocy na początku 3 epoki. Na szczęście moja cywilizacja była chociaż trochę bardziej rozgarnięta i wygrałem...

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki
: 09 sty 2016, 10:46
autor: Peter128
Jako początkujący gracz stwierdzam, że takie "przytkanie" jest dosyć łatwe (a to technologii nie ma, a to jedzenia za mało, a to ustrój na czas nie zmieniony...).
Właśnie, nowa edycja, nowe zasady, zwłaszcza militarne, więc myślę, że nikt nie będzie miał za złe rozpoczęcia dyskusji o strategiach. Chętnie bardziej konkretnych niż "dodatkowa Kopalnia jest dobra". Póki co na BGG na forum Strategy nowej edycji jest tylko jeden post Veridiany na temat Kolumba

Zatem zauważyłem, że są karty absolutnie kluczowe w Erze I - Alchemia, Irygacja, Żelazo, Rycerze/Miecznicy. Najlepiej każdą z nich byłoby mieć.
Czy macie jakieś swoje karty "Must have"? Jakie według Was jest optymalne rozpoczęcie? Ja buduję trzeci Brąz i drugą Filozofię, biorę lidera i go zagrywam (pierwsze 2-3 tury powiedzmy). A u Was? Jakich liderów najbardziej lubicie na start?