Aeon's End - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
EbenZ
Posty: 4
Rejestracja: 16 lut 2025, 10:20

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

Post autor: EbenZ »

Czy karta zakrzywiony sztylet może być użyta kilkukrotnie w jednej turze? I wtedy wzmacniam/otwieram kilka bram o 3 taniej?
Cyel
Posty: 2858
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1417 times
Been thanked: 1698 times

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

Post autor: Cyel »

EbenZ pisze: 12 mar 2025, 18:51 Czy karta zakrzywiony sztylet może być użyta kilkukrotnie w jednej turze? I wtedy wzmacniam/otwieram kilka bram o 3 taniej?
Masz na myśli zagranie kilku takich kart po kolei? Owszem, zwłaszcza, że możesz dowolnie szeregować akcje podczas swojej fazy głównej - zagrać sztylet, wzmocnić bramę, zagrać drugi sztylet, wzmocnić drugi raz bramę itd.
EbenZ
Posty: 4
Rejestracja: 16 lut 2025, 10:20

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

Post autor: EbenZ »

Tak, dokładnie o to mi chodziło :D Miałem wątpliwość o tyle, że jest napisane "podczas tury" i to zasiało wątpliwość jakoby tylko raz na turę karta przeceniała o te 3 eteru. Dzięki :D
Izobel
Posty: 4
Rejestracja: 01 gru 2024, 23:24
Has thanked: 4 times

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

Post autor: Izobel »

Witam. Z góry dziękuję za pomoc. :D
1. Fenrix - na karcie Nemesis pisze, że w dowolnym momencie fazy głównej mogę umieścić znacznik celu na Szponie. Czy jak Szpon wchodzi do gry, to mogę również od razu umieścić znacznik celu, gdyż pisze na Szponie "Natychmiast: Każdy gracz może umieścić znacznik celu na tej karcie"? Czy dobrze to rozumiem, że tak (w fazie głównej) i tak (natychmiast) można umieszczać znaczniki?
2. Karta Promień Zniszczenia
"Moc1: Gravehold otrzymuje 3 obrażenia
Albo
Dowolny gracz odrzuca karte klejnotu z ręki. Należy powtórzyć tę czynność dodatkowo 5 razy
"
Rozumiem, że wybrać mogę tylko 3 obrażenia i koniec? Czy za każdy nie odrzucony klejnot otrzymuje Gravehold 3 obrażenia?
3. Fenrix - Żródło Furii
"Aby odrzucić: Wydaj 7
Moc 3: Dwukrotne Wyzwolenie
Umieść tę karte obok arkusza Nemezis. Do końca bitwy gdy do gry wchodzi szpon, wchodzi on do gry z 1 dodatkowym punktem życia.
"
Czy jeśli wydam 7 eteru i odrzucę tę kartę, ona tak czy inaczej ląduje obok arkusza Nemezis, tyle że bez dwukrotnego wyzwolenia
i zostaje tam do końca gry?
4. Zgorzelec - Bagienny Przypływ
"Moc 2: Dwukrotne wyzwolenie.
Umieść tę kartę obok toru Inwazji Splątw. Od tego momentu każda Splątwa, która wejdzie do gry, od razu przemieszcza się o jeden obszar w stronę Gravehold.
" Rozumiem, że jak już wylosuje się tę kartę, odrzuci się oba żetony mocy, wykona dwukrotne wyzwolenie, dopiero wtedy kładzie się tę kartę obok toru inwazji i zostaje tam do końca gry?
aeiou871
Posty: 1034
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 331 times
Been thanked: 482 times

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

Post autor: aeiou871 »

Izobel pisze: 15 mar 2025, 18:40
Spoiler:
Ad 1. Gdy Szpon wchodzi do gry, jeden z graczy może umieścić na nim swój znacznik celu. Z tego co pamiętam karty Szponów były źle przetłumaczone na polski i w pierwszej wersji było tam "każdy", a nie "dowolny" (po angielsku jest "any player", co w AE zawsze oznacza "any single player"). Możesz zatem umieścić swój znacznik celu na Szponie w swojej turze w fazie głównej, a w turze Nemezis po pojawieniu się Szpona jeden z graczy może umieścić na nim swój znacznik celu.
Ad 2. 6 razy wybierasz pomiędzy odrzuceniem klejnotu a przydzieleniem 3 obrażeń Gravehold.
Ad 3. Zapobiegasz całości efektu znajdującego się po "Moc X", czyli taka karta ląduje na stosie kart odrzuconych po opłaceniu kosztu w eterze.
Ad 4. Tak, ta moc dopiero po zdjęciu 2 żetonów mocy i rozpatrzeniu dwukrotnego wyzwolenia trafia obok toru inwazji
marper81
Posty: 65
Rejestracja: 08 lut 2021, 13:01
Has thanked: 70 times
Been thanked: 13 times

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

Post autor: marper81 »

Proszę o pomoc w zrozumieniu karty pomocy Płonącego Kora. Pisze w niej:
"Raz na turę, podczas fazy aktywacji lub fazy głównej dowolnego gracza, gracz ten może bezpłatnie poruszyć swój żeton Maga na sąsiednie pole.
Podczas fazy aktywacji lub fazy głównej dowolnego gracza, ten gracz może odrzucić kartę, aby poruszyć swój żeton Maga na sąsiednie pole."
Nie wiem czy mogę wykonać:
1.darmowy ruch i kolejny/kolejne płatny, kosztujący odrzucenie karty. Jeśli tak, dlaczego miedzy akapitami nie napisano "ponadto", czy cokolwiek innego, sugerującego że mam i ten i ten.
2.tylko jeden, kosztujący odrzucenie karty? Ale dlaczego nazwano go darmowym, skoro kosztuje mnie 20% kart które mam na ręce?
Skłaniam się raczej ku tej pierwszej interpretacji, wierząc że to tylko nieprecyzyjny opis.
aeiou871
Posty: 1034
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 331 times
Been thanked: 482 times

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

Post autor: aeiou871 »

marper81 pisze: 19 cze 2025, 18:21 Proszę o pomoc w zrozumieniu karty pomocy Płonącego Kora. Pisze w niej:
"Raz na turę, podczas fazy aktywacji lub fazy głównej dowolnego gracza, gracz ten może bezpłatnie poruszyć swój żeton Maga na sąsiednie pole.
Podczas fazy aktywacji lub fazy głównej dowolnego gracza, ten gracz może odrzucić kartę, aby poruszyć swój żeton Maga na sąsiednie pole."
Nie wiem czy mogę wykonać:
1.darmowy ruch i kolejny/kolejne płatny, kosztujący odrzucenie karty. Jeśli tak, dlaczego miedzy akapitami nie napisano "ponadto", czy cokolwiek innego, sugerującego że mam i ten i ten.
2.tylko jeden, kosztujący odrzucenie karty? Ale dlaczego nazwano go darmowym, skoro kosztuje mnie 20% kart które mam na ręce?
Skłaniam się raczej ku tej pierwszej interpretacji, wierząc że to tylko nieprecyzyjny opis.
Opcja 1. To dwa odrębne polecenia, chociaż mogłoby być tam "ponadto" czy "także".
ODPOWIEDZ