Strona 22 z 31
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 17 wrz 2024, 10:28
autor: Wozik
Kitshu pisze: ↑17 wrz 2024, 10:26
Wozik pisze: ↑17 wrz 2024, 08:26
Macie jakiś sposób na rozróżnianie postaci w grze? Nie mówię o malowaniu, bo to wiadomo, a ja w malowanie nie umiem. Dodatkowe standy, może pomalowanie samej podstawki?
generalnie jak widze Barona Harkonnena to wiem że to baron Jak widze Feyda Raute to wiem że to Feyd

serio figurki bohaterów są dość różnorodne, co do normalnych jednostek to masz różne kształty podstawek wiec nie widze problemu w tym wymiarze.
Gorzej z Gurneyem, Stilgarem, Muad'Dibem, Chani, Aramszamem, Rabbanem. Tu jest zgryz momentami.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 17 wrz 2024, 11:24
autor: Kitshu
Wozik pisze: ↑17 wrz 2024, 10:28
Kitshu pisze: ↑17 wrz 2024, 10:26
Wozik pisze: ↑17 wrz 2024, 08:26
Macie jakiś sposób na rozróżnianie postaci w grze? Nie mówię o malowaniu, bo to wiadomo, a ja w malowanie nie umiem. Dodatkowe standy, może pomalowanie samej podstawki?
generalnie jak widze Barona Harkonnena to wiem że to baron Jak widze Feyda Raute to wiem że to Feyd

serio figurki bohaterów są dość różnorodne, co do normalnych jednostek to masz różne kształty podstawek wiec nie widze problemu w tym wymiarze.
Gorzej z Gurneyem, Stilgarem, Muad'Dibem, Chani, Aramszamem, Rabbanem. Tu jest zgryz momentami.
Imo tylko shani muaabdib mogą się mylić reszta jest ok
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 17 wrz 2024, 11:47
autor: Koshiash
mat_eyo pisze: ↑17 wrz 2024, 08:29
Gra nie potrzebuje dobajerzenia, tylko jak widać, poprawy czytelności
Ani tego, ani tego. Figurki należy pomalować!
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 17 wrz 2024, 11:58
autor: Elros.
Koshiash pisze: ↑17 wrz 2024, 11:47
mat_eyo pisze: ↑17 wrz 2024, 08:29
Gra nie potrzebuje dobajerzenia, tylko jak widać, poprawy czytelności
Ani tego, ani tego. Figurki należy pomalować!
I czego niby dowodzi zdjęcie sztancy z żetonami z roku 1977?
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 17 wrz 2024, 12:30
autor: Koshiash
Elros. pisze: ↑17 wrz 2024, 11:58
I czego niby dowodzi zdjęcie sztancy z żetonami z roku 1977?
Odpowiem pytaniem: skąd założenie, że próbuję nim czegokolwiek dowodzić?
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 17 wrz 2024, 13:07
autor: bdm
Koshiash pisze: ↑17 wrz 2024, 11:47
mat_eyo pisze: ↑17 wrz 2024, 08:29
Gra nie potrzebuje dobajerzenia, tylko jak widać, poprawy czytelności
Ani tego, ani tego. Figurki należy pomalować!
Wrzuciłeś możliwie najbardziej nieczytelne.
Bo są i takie:

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 17 wrz 2024, 13:10
autor: Jareks1985
Łał, grałbym. Ciekawe czy edycja deluxe będzie takie mieć
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 17 wrz 2024, 13:34
autor: Koshiash
bdm pisze: ↑17 wrz 2024, 13:07
Bo są i takie:
Ładne, to żetony pokerowe? Tylko znów: zastąpienie tekturowych fajnymi skutkuje tym, że w takim Carthag już się nie mieszczą.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 17 wrz 2024, 13:56
autor: bdm
To są samoróbki ale wyglądają obłędnie.
Mata jest większa niż ta standardowa plansza ale i tak sporo mniejsza niż z WoA. I siła jednostek ułożona w stosie moim zdaniem wygląda lepiej i jest czytelniejsza niż grupa figurek z niewidocznymi wówczas podstawkami.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 17 wrz 2024, 14:14
autor: Koshiash
Swego czasu kombinowałem z naklejkami na monetach 1gr - efekt był tani i niezły, jednak wygrało lenistwo.
Tak, takie żetony są ok w tamtej Diunie, gdzie intryga toczy się w równym stopniu na stole, jak i ponad nim. Diuna WoA od początku miała być epickim starciem armii, a do tego figurki są niezastąpione. WoP pomalowany, trzeba zabrać się za WoA - będzie miłe dla oka i czytelne.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 17 wrz 2024, 14:16
autor: Wozik
Koshiash pisze: ↑17 wrz 2024, 14:14
Swego czasu kombinowałem z naklejkami na monetach 1gr - efekt był tani i niezły, jednak wygrało lenistwo.
Tak, takie żetony są ok w tamtej Diunie, gdzie intryga toczy się w równym stopniu na stole, jak i ponad nim. Diuna WoA od początku miała być epickim starciem armii, a do tego figurki są niezastąpione. WoP pomalowany, trzeba zabrać się za WoA - będzie miłe dla oka i czytelne.
Gdzie podesłać moje figurki?

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 17 wrz 2024, 19:21
autor: annak2
Wozik pisze: ↑14 wrz 2024, 20:42
Druga wersja insertu pojawi się w miarę szybko.
Druga wersja insertu (niewymagająca posiadania dodatku Gildia Kosmiczna) jest już dostępna:
https://planszowkaplus.pl/product/inser ... o-arrakis/
W związku z tym mam pytanie - czy ktoś orientuje się, czy oficjalne tokeny w wersji plastikowej (czyli te
https://gamefound.com/pl/projects/cmon/ ... duct/54867) mają takie same rozmiary jak te w wersji podstawowej (kartonowej)? Zastanawiam się czy zmieszczą się w dedykowane sloty w tym insercie (
https://planszowkaplus.pl/wp-content/up ... rakis-.jpg)
BTW. rozważam zakup, ale jednocześnie mam wątpliwości czy na fali pewnego hype'u na tę grę ceny tych insertów nie są trochę przesadzone, względem tego co w zamian oferują, ale to już pewnie kwestia subiektywna.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 18 wrz 2024, 17:28
autor: Andrzejzbrowaru
Dla mnie inserty, które wymagają układania żetonów są trochę bezsensu. Przecież kupuję inserty żeby usprawnić setup, a nie dokładać sobie roboty. Co do cen, to zawsze można czekać aż spadną, ale ceny mają to do siebie, że rzadko spadają.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 19 wrz 2024, 12:14
autor: Wozik
Instert już u mnie, spokojnie zmieszczą się Desert War i Smugglers. Gildii nie planuję. Dodatkowo wziąłem znaczniki gór, myślę, że sprawdzą się w rozgrywce.
https://planszowkaplus.pl/product/inser ... o-arrakis/
Rozkładanie gry teraz to maksymalnie 3 minuty. Supersprawa.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 19 wrz 2024, 13:20
autor: Kajak
W obydwu insertach nie podoba mi się, że pojazdy latające magazynowane są bez podstawek.
Chciałbym te podstawki zamontować raz a dobrze, np. przy pomocy kleju.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 19 wrz 2024, 17:47
autor: Wozik
Kajak pisze: ↑19 wrz 2024, 13:20
W obydwu insertach nie podoba mi się, że pojazdy latające magazynowane są bez podstawek.
Chciałbym te podstawki zamontować raz a dobrze, np. przy pomocy kleju.
Kupując chodziło mi o to samo, co Tobie.
Można dać cieniutką gąbkę na spod, żeby się nie przesuwały.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 19 wrz 2024, 19:16
autor: bdm
Insert całkiem ok ale cena dla mnie zbyt wysoka.
Póki co mam figurki w woreczkach strunowych podzielone kolorami i kształtami podstawek, pojazdy w osobnych woreczkach również podzielone typami. Czerwie leżą luzem w pudełku.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 19 wrz 2024, 23:11
autor: Setbols
Jaki rozmiar kapsli pasuje na żetony czerwia?
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 20 wrz 2024, 12:38
autor: Andrzejzbrowaru
A zamawiał ktoś ten czarny insert i mógłby wyrazić opinię? Wygląda trochę bardziej siermiężnie ale mieszczą się do niego góry i budynki. Też mam teraz grę w woreczkach, ale insert mógłby fajnie poprawić setup, głównie ze względu na figurki i to, że można je wykładać bezpośrednio z pojemnika na planszę.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 22 wrz 2024, 00:39
autor: giventofly
Ile rund z reguły trwają gry w Diunę?
Grałem dzisiaj po raz pierwszy i wygrałem dość decydująco Harkonnenami w 4 rundzie
Punkty moje szły 3, 6, 8, 10 w kolejnych rundach
2 razy kupiłem punkty za przyprawę z 2 na 3 i z 5 na 6
Ta gra jest serio aż tak szybka?
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 22 wrz 2024, 00:51
autor: Yooreck
U mnie typowo trzy, czasami cztery
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 22 wrz 2024, 11:27
autor: Arkhon
giventofly pisze: ↑22 wrz 2024, 00:39
Ile rund z reguły trwają gry w Diunę?
Grałem dzisiaj po raz pierwszy i wygrałem dość decydująco Harkonnenami w 4 rundzie
Punkty moje szły 3, 6, 8, 10 w kolejnych rundach
2 razy kupiłem punkty za przyprawę z 2 na 3 i z 5 na 6
Ta gra jest serio aż tak szybka?
U mnie minimum 4 przy rzadko już wychodzącym rushu Harkonnenów po 6 rund (baaardzo skrajne 7 sie przydażyło też)
Jest sporo zmiennych które zarówno pozwalają negować żniwa jak i spełnianie celów Atrydzkich.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 22 wrz 2024, 12:21
autor: Kitshu
Imo jak Harki grają rusha to żniwa to ostatnia rzecz jaką powinni się zajmować Atrydzi

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 22 wrz 2024, 20:05
autor: Yooreck
Kitshu pisze: ↑22 wrz 2024, 12:21
Imo jak Harki grają rusha to żniwa to ostatnia rzecz jaką powinni się zajmować Atrydzi
Generalnie bez dodatków można ignorować żniwiarki zupełnie.
Harkonneni powinni po prostu robić: deploy (aż zbiorą grupę 2 sardaukarzy, 3-4 elity, 1-2 liderzy), move i attack. Jak nie da się z kostek, to uzupełnić kartami. Da się to robić w zasadzie zawsze i to powtarzać do wygranej w 3, max 4 turze. Atrydzi muszą mieć bardzo dobry układ celi i kostek, żeby w ogóle mieć jakiekolwiek szanse lub próbować iść w mocną agresję, ale to też wymaga dobrego układu kostek.
Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)
: 22 wrz 2024, 22:12
autor: bdm
No to nie wygląda to na grę dobrze zbalansowaną.
Żeby miało to sens to albo trzeba mieć więcej szczęścia albo po prostu niech teoretycznie lepszy gracz gra Atrydami.