Strona 22 z 31

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 17 wrz 2024, 10:28
autor: Wozik
Kitshu pisze: 17 wrz 2024, 10:26
Wozik pisze: 17 wrz 2024, 08:26 Macie jakiś sposób na rozróżnianie postaci w grze? Nie mówię o malowaniu, bo to wiadomo, a ja w malowanie nie umiem. Dodatkowe standy, może pomalowanie samej podstawki?
generalnie jak widze Barona Harkonnena to wiem że to baron Jak widze Feyda Raute to wiem że to Feyd :P serio figurki bohaterów są dość różnorodne, co do normalnych jednostek to masz różne kształty podstawek wiec nie widze problemu w tym wymiarze.
Gorzej z Gurneyem, Stilgarem, Muad'Dibem, Chani, Aramszamem, Rabbanem. Tu jest zgryz momentami.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 17 wrz 2024, 11:24
autor: Kitshu
Wozik pisze: 17 wrz 2024, 10:28
Kitshu pisze: 17 wrz 2024, 10:26
Wozik pisze: 17 wrz 2024, 08:26 Macie jakiś sposób na rozróżnianie postaci w grze? Nie mówię o malowaniu, bo to wiadomo, a ja w malowanie nie umiem. Dodatkowe standy, może pomalowanie samej podstawki?
generalnie jak widze Barona Harkonnena to wiem że to baron Jak widze Feyda Raute to wiem że to Feyd :P serio figurki bohaterów są dość różnorodne, co do normalnych jednostek to masz różne kształty podstawek wiec nie widze problemu w tym wymiarze.
Gorzej z Gurneyem, Stilgarem, Muad'Dibem, Chani, Aramszamem, Rabbanem. Tu jest zgryz momentami.
Imo tylko shani muaabdib mogą się mylić reszta jest ok

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 17 wrz 2024, 11:47
autor: Koshiash
mat_eyo pisze: 17 wrz 2024, 08:29 Gra nie potrzebuje dobajerzenia, tylko jak widać, poprawy czytelności :lol:
Ani tego, ani tego. Figurki należy pomalować!
Spoiler:

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 17 wrz 2024, 11:58
autor: Elros.
Koshiash pisze: 17 wrz 2024, 11:47
mat_eyo pisze: 17 wrz 2024, 08:29 Gra nie potrzebuje dobajerzenia, tylko jak widać, poprawy czytelności :lol:
Ani tego, ani tego. Figurki należy pomalować!
Spoiler:
I czego niby dowodzi zdjęcie sztancy z żetonami z roku 1977?

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 17 wrz 2024, 12:30
autor: Koshiash
Elros. pisze: 17 wrz 2024, 11:58 I czego niby dowodzi zdjęcie sztancy z żetonami z roku 1977?
Odpowiem pytaniem: skąd założenie, że próbuję nim czegokolwiek dowodzić?

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 17 wrz 2024, 13:07
autor: bdm
Koshiash pisze: 17 wrz 2024, 11:47
mat_eyo pisze: 17 wrz 2024, 08:29 Gra nie potrzebuje dobajerzenia, tylko jak widać, poprawy czytelności :lol:
Ani tego, ani tego. Figurki należy pomalować!
Spoiler:
Wrzuciłeś możliwie najbardziej nieczytelne.

Bo są i takie:
Obrazek

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 17 wrz 2024, 13:10
autor: Jareks1985
Łał, grałbym. Ciekawe czy edycja deluxe będzie takie mieć

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 17 wrz 2024, 13:34
autor: Koshiash
bdm pisze: 17 wrz 2024, 13:07 Bo są i takie:
Ładne, to żetony pokerowe? Tylko znów: zastąpienie tekturowych fajnymi skutkuje tym, że w takim Carthag już się nie mieszczą.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 17 wrz 2024, 13:56
autor: bdm
To są samoróbki ale wyglądają obłędnie.
Mata jest większa niż ta standardowa plansza ale i tak sporo mniejsza niż z WoA. I siła jednostek ułożona w stosie moim zdaniem wygląda lepiej i jest czytelniejsza niż grupa figurek z niewidocznymi wówczas podstawkami.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 17 wrz 2024, 14:14
autor: Koshiash
Swego czasu kombinowałem z naklejkami na monetach 1gr - efekt był tani i niezły, jednak wygrało lenistwo.
Tak, takie żetony są ok w tamtej Diunie, gdzie intryga toczy się w równym stopniu na stole, jak i ponad nim. Diuna WoA od początku miała być epickim starciem armii, a do tego figurki są niezastąpione. WoP pomalowany, trzeba zabrać się za WoA - będzie miłe dla oka i czytelne.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 17 wrz 2024, 14:16
autor: Wozik
Koshiash pisze: 17 wrz 2024, 14:14 Swego czasu kombinowałem z naklejkami na monetach 1gr - efekt był tani i niezły, jednak wygrało lenistwo.
Tak, takie żetony są ok w tamtej Diunie, gdzie intryga toczy się w równym stopniu na stole, jak i ponad nim. Diuna WoA od początku miała być epickim starciem armii, a do tego figurki są niezastąpione. WoP pomalowany, trzeba zabrać się za WoA - będzie miłe dla oka i czytelne.
Gdzie podesłać moje figurki? :D

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 17 wrz 2024, 19:21
autor: annak2
Wozik pisze: 14 wrz 2024, 20:42 Druga wersja insertu pojawi się w miarę szybko.
Druga wersja insertu (niewymagająca posiadania dodatku Gildia Kosmiczna) jest już dostępna:
https://planszowkaplus.pl/product/inser ... o-arrakis/

W związku z tym mam pytanie - czy ktoś orientuje się, czy oficjalne tokeny w wersji plastikowej (czyli te https://gamefound.com/pl/projects/cmon/ ... duct/54867) mają takie same rozmiary jak te w wersji podstawowej (kartonowej)? Zastanawiam się czy zmieszczą się w dedykowane sloty w tym insercie (https://planszowkaplus.pl/wp-content/up ... rakis-.jpg)

BTW. rozważam zakup, ale jednocześnie mam wątpliwości czy na fali pewnego hype'u na tę grę ceny tych insertów nie są trochę przesadzone, względem tego co w zamian oferują, ale to już pewnie kwestia subiektywna.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 18 wrz 2024, 17:28
autor: Andrzejzbrowaru
Dla mnie inserty, które wymagają układania żetonów są trochę bezsensu. Przecież kupuję inserty żeby usprawnić setup, a nie dokładać sobie roboty. Co do cen, to zawsze można czekać aż spadną, ale ceny mają to do siebie, że rzadko spadają. :)

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 19 wrz 2024, 12:14
autor: Wozik
Instert już u mnie, spokojnie zmieszczą się Desert War i Smugglers. Gildii nie planuję. Dodatkowo wziąłem znaczniki gór, myślę, że sprawdzą się w rozgrywce.

https://planszowkaplus.pl/product/inser ... o-arrakis/

Rozkładanie gry teraz to maksymalnie 3 minuty. Supersprawa.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 19 wrz 2024, 13:20
autor: Kajak
W obydwu insertach nie podoba mi się, że pojazdy latające magazynowane są bez podstawek.
Chciałbym te podstawki zamontować raz a dobrze, np. przy pomocy kleju.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 19 wrz 2024, 17:47
autor: Wozik
Kajak pisze: 19 wrz 2024, 13:20 W obydwu insertach nie podoba mi się, że pojazdy latające magazynowane są bez podstawek.
Chciałbym te podstawki zamontować raz a dobrze, np. przy pomocy kleju.
Kupując chodziło mi o to samo, co Tobie.

Można dać cieniutką gąbkę na spod, żeby się nie przesuwały.

Obrazek

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 19 wrz 2024, 19:16
autor: bdm
Insert całkiem ok ale cena dla mnie zbyt wysoka.

Póki co mam figurki w woreczkach strunowych podzielone kolorami i kształtami podstawek, pojazdy w osobnych woreczkach również podzielone typami. Czerwie leżą luzem w pudełku.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 19 wrz 2024, 23:11
autor: Setbols
Jaki rozmiar kapsli pasuje na żetony czerwia?

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 20 wrz 2024, 12:38
autor: Andrzejzbrowaru
A zamawiał ktoś ten czarny insert i mógłby wyrazić opinię? Wygląda trochę bardziej siermiężnie ale mieszczą się do niego góry i budynki. Też mam teraz grę w woreczkach, ale insert mógłby fajnie poprawić setup, głównie ze względu na figurki i to, że można je wykładać bezpośrednio z pojemnika na planszę.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 22 wrz 2024, 00:39
autor: giventofly
Ile rund z reguły trwają gry w Diunę?

Grałem dzisiaj po raz pierwszy i wygrałem dość decydująco Harkonnenami w 4 rundzie
Punkty moje szły 3, 6, 8, 10 w kolejnych rundach
2 razy kupiłem punkty za przyprawę z 2 na 3 i z 5 na 6

Ta gra jest serio aż tak szybka?

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 22 wrz 2024, 00:51
autor: Yooreck
U mnie typowo trzy, czasami cztery

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 22 wrz 2024, 11:27
autor: Arkhon
giventofly pisze: 22 wrz 2024, 00:39 Ile rund z reguły trwają gry w Diunę?

Grałem dzisiaj po raz pierwszy i wygrałem dość decydująco Harkonnenami w 4 rundzie
Punkty moje szły 3, 6, 8, 10 w kolejnych rundach
2 razy kupiłem punkty za przyprawę z 2 na 3 i z 5 na 6

Ta gra jest serio aż tak szybka?
U mnie minimum 4 przy rzadko już wychodzącym rushu Harkonnenów po 6 rund (baaardzo skrajne 7 sie przydażyło też)
Jest sporo zmiennych które zarówno pozwalają negować żniwa jak i spełnianie celów Atrydzkich.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 22 wrz 2024, 12:21
autor: Kitshu
Imo jak Harki grają rusha to żniwa to ostatnia rzecz jaką powinni się zajmować Atrydzi :)

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 22 wrz 2024, 20:05
autor: Yooreck
Kitshu pisze: 22 wrz 2024, 12:21 Imo jak Harki grają rusha to żniwa to ostatnia rzecz jaką powinni się zajmować Atrydzi :)
Generalnie bez dodatków można ignorować żniwiarki zupełnie.

Harkonneni powinni po prostu robić: deploy (aż zbiorą grupę 2 sardaukarzy, 3-4 elity, 1-2 liderzy), move i attack. Jak nie da się z kostek, to uzupełnić kartami. Da się to robić w zasadzie zawsze i to powtarzać do wygranej w 3, max 4 turze. Atrydzi muszą mieć bardzo dobry układ celi i kostek, żeby w ogóle mieć jakiekolwiek szanse lub próbować iść w mocną agresję, ale to też wymaga dobrego układu kostek.

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

: 22 wrz 2024, 22:12
autor: bdm
No to nie wygląda to na grę dobrze zbalansowaną.

Żeby miało to sens to albo trzeba mieć więcej szczęścia albo po prostu niech teoretycznie lepszy gracz gra Atrydami.