Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 315
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 104 times
Been thanked: 43 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: Sarna »

Tak jak napisałeś sieci niwelują się wzajemnie, sieciarze nie sieciują się w takiej sytuacji, dlatego też, Twój sztab był ciągle zasieciowany.
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: lesar »

jeżeli dwie jednostki atakują się wzajemnie w tej samej inicjatywie a jedna z nich ma cechę Paraliż to rozumiem że obydwie giną jednocześnie? Paraliż w tej sytuacji nie blokuje ataku ponieważ ataki są równocześnie?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: lesar »

w armii Sharrash jeżeli sztab jest połączony z modułem Transport to w jednym ruchu może dokonać roszady a następnie jeszcze jeden ruch chodzi mi o oddalenie się sztabem łącznie o dwa pola

i jeszcze jedna wątpliwość:

czy roszade można wykonać zaraz po wyłożeniu jednostki z cechą Podziemia czy dopiero w kolejnej turze?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: NH Hex - Sharrash

Post autor: lesar »

jeżeli dwie jednostki atakują się wzajemnie w tej samej inicjatywie a jedna z nich ma cechę Paraliż to rozumiem że obydwie giną jednocześnie? Paraliż w tej sytuacji nie blokuje ataku ponieważ ataki są równocześnie czy tak?

oraz


jeżeli sztab jest połączony z modułem Transport to w jednym ruchu może dokonać roszady a następnie jeszcze jeden ruch chodzi mi o oddalenie się sztabem łącznie o dwa pola

i jeszcze jedna wątpliwość:

czy roszade można wykonać zaraz po wyłożeniu jednostki z cechą Podziemia obok sztabu czy dopiero w kolejnej turze?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

lesar pisze:jeżeli dwie jednostki atakują się wzajemnie w tej samej inicjatywie a jedna z nich ma cechę Paraliż to rozumiem że obydwie giną jednocześnie? Paraliż w tej sytuacji nie blokuje ataku ponieważ ataki są równocześnie?
Tak, atakują jednocześnie, giną jednocześnie.
lesar pisze:w armii Sharrash jeżeli sztab jest połączony z modułem Transport to w jednym ruchu może dokonać roszady a następnie jeszcze jeden ruch chodzi mi o oddalenie się sztabem łącznie o dwa pola
Tak, można tak.
lesar pisze: czy roszade można wykonać zaraz po wyłożeniu jednostki z cechą Podziemia czy dopiero w kolejnej turze?
Wydaje mi się, że można od razu po wyłożeniu.
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: NH Hex - Sharrash

Post autor: jolietjake »

Ej, nie róbcie dwóch tematów, bo będzie innym trudniej szukać odpowiedzi na pytania.
@lesar - odpowiedziałem Ci w drugim wątku, w którym pytales o to samo
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: lesar »

Jednak z tym Transportem tak się nie da ponieważ po roszadzie sztab już nie jest połączony z modułem, gdyby moduł miał inaczej ułożone połączenia to tak
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
Bardias
Posty: 303
Rejestracja: 19 sty 2014, 04:07
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Bardias »

Można, ponieważ roszadę można wykonać nawet jak moduł nie jest "przypięty" do Sztabu, więc można tak ustawić moduł, żeby po roszadzie umożliwił ruch.
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 594
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: lesar »

Faktycznie da radę, ale nadal mam wątpliwość czy roszade można wykonać zaraz po wyłożeniu żetonu z cechą Podziemia, w instrukcji nie piszą o tym tak jak o ruchu z obrotem, który tak można
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3370
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 126 times
Been thanked: 131 times

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: maciejo »

lesar pisze:Faktycznie da radę, ale nadal mam wątpliwość czy roszade można wykonać zaraz po wyłożeniu żetonu z cechą Podziemia, w instrukcji nie piszą o tym tak jak o ruchu z obrotem, który tak można
Można.
Roszade wykonujemy w dowolnym odpowiadającym nam momencie naszej tury.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3370
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 126 times
Been thanked: 131 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: maciejo »

Nowe armie,nowe możliwości,nowe żetony,nowe jednostki wszystko fajnie szkoda tylko,że na to pytanie nie ma w dalszym ciągu odpowiedzi :(

kol.Tygrys69 napisał - cyt:
"Mam pytanko na które nie udało mi się naleźć odpowiedzi... Proszę więc Was o pomoc;)! Pojedynek Posterunek VS New Vegas. Pancerz Wspomagany został przejęty przez Agitatora. Następnie obok modułu przejmującego pojawił się Skoper. Jasnym jest, że pancerz uwalnia się z przekupnej mocy New Vegas. Jednak na tym zabawa się nie zakończyła. New Vegas przesunął swój Sztab i skierował go w Pancerz... no i co teraz ? Niby Pancerz powinien zostać znów przejęty, ale celuje w niego dalej "zeskoperowany" Agitator działący na rzecz Posterunku!

Proszę powiedzcie mi czyj staje się Pancerz Wspomagany :)"


Do tej pory nikt tego nie wyjaśnił.Pytania do autora pozostają bez odpowiedzi :(
W takiej ilości różnych możliwości jednostek łatwo się zapętlić i czasami coś nie wyjdzie.
Domyślam się,że p.Oracz zajęty jest produkowaniem kolejnych armii ale mógłby postarać się o szybki komentarz do tej sytuacji.
Jako zagorzały fan Neuro liczę na to :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Baartoszz
Posty: 836
Rejestracja: 27 sty 2010, 13:35
Lokalizacja: Komorów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Baartoszz »

maciejo pisze:Nowe armie,nowe możliwości,nowe żetony,nowe jednostki wszystko fajnie szkoda tylko,że na to pytanie nie ma w dalszym ciągu odpowiedzi :(

kol.Tygrys69 napisał - cyt:
"Mam pytanko na które nie udało mi się naleźć odpowiedzi... Proszę więc Was o pomoc;)! Pojedynek Posterunek VS New Vegas. Pancerz Wspomagany został przejęty przez Agitatora. Następnie obok modułu przejmującego pojawił się Skoper. Jasnym jest, że pancerz uwalnia się z przekupnej mocy New Vegas. Jednak na tym zabawa się nie zakończyła. New Vegas przesunął swój Sztab i skierował go w Pancerz... no i co teraz ? Niby Pancerz powinien zostać znów przejęty, ale celuje w niego dalej "zeskoperowany" Agitator działący na rzecz Posterunku!

Proszę powiedzcie mi czyj staje się Pancerz Wspomagany :)"


Do tej pory nikt tego nie wyjaśnił.Pytania do autora pozostają bez odpowiedzi :(
W takiej ilości różnych możliwości jednostek łatwo się zapętlić i czasami coś nie wyjdzie.
Domyślam się,że p.Oracz zajęty jest produkowaniem kolejnych armii ale mógłby postarać się o szybki komentarz do tej sytuacji.
Jako zagorzały fan Neuro liczę na to :wink:
wg Androida Pancerz pozostaje pod kontrolą gracza, który kontrolował go wcześniej. Ale oczywiście Android nie jest wyrocznią.
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1752
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 576 times
Been thanked: 1438 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Leser »

Baartoszz pisze: wg Androida Pancerz pozostaje pod kontrolą gracza, który kontrolował go wcześniej. Ale oczywiście Android nie jest wyrocznią.
Na logikę tak właśnie powinno być. Gorzej gdy dojdzie do bardziej ekstremalnej sytuacji i na Pancerz będą działać 3 Agitatorzy w tym jeden "zeskoperowany" - nic się nie dzieje, czy liczymy "przewagi"?
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
scathlock
Posty: 32
Rejestracja: 17 wrz 2013, 18:05

Re: Neuroshima Hex

Post autor: scathlock »

W instrukcji Duelu napisano: "Przejęcie kontroli jest silniejsze od działania Skopera z armii Posterunku (...)" Wprawdzie w rozwinięciu jest opisana sytuacja inna niż ta przywołana przez Was, ale sądzę, że ta fundamentalna zasada może tu być rozstrzygająca. Może się mylę, ale tak bym to widział na ten moment.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: jolietjake »

scathlock pisze:W instrukcji Duelu napisano: "Przejęcie kontroli jest silniejsze od działania Skopera z armii Posterunku (...)" Wprawdzie w rozwinięciu jest opisana sytuacja inna niż ta przywołana przez Was, ale sądzę, że ta fundamentalna zasada może tu być rozstrzygająca. Może się mylę, ale tak bym to widział na ten moment.
Wskazany przez Ciebie fragment dotyczy sytuacji, w której Agitator jest skierowany na Skoper i Skoper jest skierowany na Agitatora. Wtedy Agitator uznawany jest za silniejszy. W momencie kiedy jednak Agitator jest skierowany w inną stronę, Skoper normalnie moze na niego działać.
Joliet Jake na BGG
scathlock
Posty: 32
Rejestracja: 17 wrz 2013, 18:05

Re: Neuroshima Hex

Post autor: scathlock »

jolietjake pisze:
scathlock pisze:W instrukcji Duelu napisano: "Przejęcie kontroli jest silniejsze od działania Skopera z armii Posterunku (...)" Wprawdzie w rozwinięciu jest opisana sytuacja inna niż ta przywołana przez Was, ale sądzę, że ta fundamentalna zasada może tu być rozstrzygająca. Może się mylę, ale tak bym to widział na ten moment.
Wskazany przez Ciebie fragment dotyczy sytuacji, w której Agitator jest skierowany na Skoper i Skoper jest skierowany na Agitatora. Wtedy Agitator uznawany jest za silniejszy. W momencie kiedy jednak Agitator jest skierowany w inną stronę, Skoper normalnie moze na niego działać.
Tak wiem o tym i zaznaczyłem to w swoim poprzednim poście.
Wracając do rzeczy. Sytuacja problemowa, o jakiej tu mówimy nie jest opisana w instrukcji, natomiast autor wskazuje efekt agitatora jako silniejszy od efektu skopera. A zatem: jeśli na "jednostkę ofiarę" działa jednocześnie agitator i zaskoperowany agitator to uznaję, że liczy się efekt agitatora kosztem zaskoperowanego agitatora. Wiem, że można taką interpretację podważać bo skoper Posterunku nie działa bezpośrednio na agitatora Vegas, ale póki co jest to dla mnie jedyna interpretacja, która ma jakie takie oparcie w instrukcji.
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1752
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 576 times
Been thanked: 1438 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Leser »

scathlock pisze: Tak wiem o tym i zaznaczyłem to w swoim poprzednim poście.
Wracając do rzeczy. Sytuacja problemowa, o jakiej tu mówimy nie jest opisana w instrukcji, natomiast autor wskazuje efekt agitatora jako silniejszy od efektu skopera. A zatem: jeśli na "jednostkę ofiarę" działa jednocześnie agitator i zaskoperowany agitator to uznaję, że liczy się efekt agitatora kosztem zaskoperowanego agitatora. Wiem, że można taką interpretację podważać bo skoper Posterunku nie działa bezpośrednio na agitatora Vegas, ale póki co jest to dla mnie jedyna interpretacja, która ma jakie takie oparcie w instrukcji.
Sory, ale to nie matura z polskiego i nie miejsce na interpretowanie idei stojącej za zamysłami autora, ergo problem, który zacytowałeś z instrukcji nie ma się nijak do sytuacji opisanej powyżej.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
scathlock
Posty: 32
Rejestracja: 17 wrz 2013, 18:05

Re: Neuroshima Hex

Post autor: scathlock »

Leser pisze:
scathlock pisze: Tak wiem o tym i zaznaczyłem to w swoim poprzednim poście.
Wracając do rzeczy. Sytuacja problemowa, o jakiej tu mówimy nie jest opisana w instrukcji, natomiast autor wskazuje efekt agitatora jako silniejszy od efektu skopera. A zatem: jeśli na "jednostkę ofiarę" działa jednocześnie agitator i zaskoperowany agitator to uznaję, że liczy się efekt agitatora kosztem zaskoperowanego agitatora. Wiem, że można taką interpretację podważać bo skoper Posterunku nie działa bezpośrednio na agitatora Vegas, ale póki co jest to dla mnie jedyna interpretacja, która ma jakie takie oparcie w instrukcji.
Sory, ale to nie matura z polskiego i nie miejsce na interpretowanie idei stojącej za zamysłami autora, ergo problem, który zacytowałeś z instrukcji nie ma się nijak do sytuacji opisanej powyżej.
Praktycznie żadna instrukcja nie wyczerpuje wszystkich możliwych niuansów gry. A już na pewno nie gry typu NS Hex. Wraz z każdym kolejnym rozszerzeniem chcąc nie chcąc musisz na nowo zinterpretować zasady, bo nowe zdolności będą generować kolejne, często konfliktowe, zależności.
Zresztą ja nie twierdzę, że wiem lepiej i koniec. Napisałem tylko jak ja bym rozstrzygnął ten problem. Jeśli jest jakieś sensowniejsze/lepsze/bardziej prawidłowe rozwiązanie to je po prostu przedstaw.
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1752
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 576 times
Been thanked: 1438 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Leser »

scathlock pisze: Jeśli jest jakieś sensowniejsze/lepsze/bardziej prawidłowe rozwiązanie to je po prostu przedstaw.
Czytałeś instrukcję do Dominiona? Tam naprawdę ciężko o jakieś wątpliwości. A propozycji nie przedstawię, bo to zadanie dla M. Oracza. Na własne potrzeby każdy może grać, jak chce, tym bardziej, że to bardzo nietypowa sytuacja.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
Baartoszz
Posty: 836
Rejestracja: 27 sty 2010, 13:35
Lokalizacja: Komorów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Baartoszz »

Leser pisze:
scathlock pisze: Jeśli jest jakieś sensowniejsze/lepsze/bardziej prawidłowe rozwiązanie to je po prostu przedstaw.
Czytałeś instrukcję do Dominiona? Tam naprawdę ciężko o jakieś wątpliwości. A propozycji nie przedstawię, bo to zadanie dla M. Oracza. Na własne potrzeby każdy może grać, jak chce, tym bardziej, że to bardzo nietypowa sytuacja.
Jak dla mnie najlepszą propozycją jest grać zgodnie z Androminionem. Tam sytuacja jest jasna, a zasady w Andro można poniekąd uznać za oficjalne.
scathlock
Posty: 32
Rejestracja: 17 wrz 2013, 18:05

Re: Neuroshima Hex

Post autor: scathlock »

No dobra, czyli jak to jest na Androidzie ?
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3370
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 126 times
Been thanked: 131 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: maciejo »

Baartoszz pisze:
Leser pisze:
scathlock pisze: Jeśli jest jakieś sensowniejsze/lepsze/bardziej prawidłowe rozwiązanie to je po prostu przedstaw.
Czytałeś instrukcję do Dominiona? Tam naprawdę ciężko o jakieś wątpliwości. A propozycji nie przedstawię, bo to zadanie dla M. Oracza. Na własne potrzeby każdy może grać, jak chce, tym bardziej, że to bardzo nietypowa sytuacja.
Jak dla mnie najlepszą propozycją jest grać zgodnie z Androminionem. Tam sytuacja jest jasna, a zasady w Andro można poniekąd uznać za oficjalne.
Chyba masz racje.Jeśli na Andro tak jest,trzeba to oficjalnie uznać :| Chociaż przydałby się mimo wszystko komentarz autora.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2014, 11:39 przez maciejo, łącznie zmieniany 1 raz.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Baartoszz
Posty: 836
Rejestracja: 27 sty 2010, 13:35
Lokalizacja: Komorów
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Baartoszz »

scathlock pisze:No dobra, czyli jak to jest na Androidzie ?
Spójrz 9 postów wyżej
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games »

Przepraszam, że nie odpowiedziałem na to pytanie i że w ogóle taka sytuacja w grze zaistniała (mam nadzieję, że ekstremalnie rzadko, ale jednak).
Odpowiedź niestety nie będzie zgodna z wersją androidową.

W tej sytuacji mamy w uproszczeniu przejęcie tej samej jednostki przez dwóch Agitatorów z różnych frakcji.

Dodatkowo mamy tu kolejność: najpierw jednostkę przejmuje Agitator frakcji A, a następnie Agitator frakcji B.

Kolejność nie może być brana pod uwagę, bo reguła zakładająca kolejność nie zadziałałaby w sytuacji, gdy jednostka jest kładziona na pole już kontrolowane przez Agitatorów z dwóch różnych frakcji (nie byłoby tu kolejności przejmowania).

Zatem pozostaje jedna możliwa zasada, działająca w każdej sytuacji:
Dwie kontrole skierowane na tę samą jednostkę znoszą się wzajemnie (jednostka nie jest w tym przypadku kontrolowana przez żadnego Agitatora).

Oczywiście, w przypadku trzech Agitatorów skierowanych na tę samą jednostkę (mam nadzieję, że taka sytuacja nie pojawi się jednak nigdy na tej planecie za mojego życia) dwie kontrole się zniosą, trzecia zadziała.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3370
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 126 times
Been thanked: 131 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: maciejo »

Portal Games pisze:Przepraszam, że nie odpowiedziałem na to pytanie i że w ogóle taka sytuacja w grze zaistniała (mam nadzieję, że ekstremalnie rzadko, ale jednak).
Odpowiedź niestety nie będzie zgodna z wersją androidową.

W tej sytuacji mamy w uproszczeniu przejęcie tej samej jednostki przez dwóch Agitatorów z różnych frakcji.

Dodatkowo mamy tu kolejność: najpierw jednostkę przejmuje Agitator frakcji A, a następnie Agitator frakcji B.

Kolejność nie może być brana pod uwagę, bo reguła zakładająca kolejność nie zadziałałaby w sytuacji, gdy jednostka jest kładziona na pole już kontrolowane przez Agitatorów z dwóch różnych frakcji (nie byłoby tu kolejności przejmowania).

Zatem pozostaje jedna możliwa zasada, działająca w każdej sytuacji:
Dwie kontrole skierowane na tę samą jednostkę znoszą się wzajemnie (jednostka nie jest w tym przypadku kontrolowana przez żadnego Agitatora).

Oczywiście, w przypadku trzech Agitatorów skierowanych na tę samą jednostkę (mam nadzieję, że taka sytuacja nie pojawi się jednak nigdy na tej planecie za mojego życia) dwie kontrole się zniosą, trzecia zadziała.
Dziękuję pięknie :D i pozdrawiam :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
ODPOWIEDZ