Eldritch Horror - zasady
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 lip 2012, 20:59
Re: Eldritch Horror
Na razie 4 partie i żadnej wygranej... Pierwszy raz byliśmy najbliżej (2 graczy).
Pozdr.
Jolly_Roger
Jolly_Roger
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Eldritch Horror
Żetony Skupienia i Wskazówki mogę używać do przerzucania kości tylko przy wykonywaniu testów? Przy innych rzutach nie?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Tylko przy testach.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Eldritch Horror
Trochę się zakręciłem. Jak mam otrzymać Relikt to mogę otrzymać Magiczny Relikt? Czy tylko Relikt?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Eldritch Horror
Taka sytuacja: następuje faza mitów, mam trzecią tajemnicę Prawdziwe imię Azathoth z dwoma żetonam plugastwa (czyli rozwiąże się na koniec fazy mitów i zwycięstwo!), ale dociągam kartę mitów z symbolem rozrachunku i pech, bo mam aktywną wcześniej kartę mitu Oko cyklonu i muszę odrzucić z niej ostatni żeton plugastwa, co skutkuje realizacją zapisu, że przy braku plugastw na tej karcie badacze przegrywają. Rozumiem, że tutaj nie ma szans na podejście, że i tak dokańczam fazę mitów co powoduje, że tajemnica jest rozwiązana i wygrywam.
Chodzi mi, że w fazie mitów nastąpiły efekty jednocześnie z Oka cyklonu i zakończenia fazy mitów. Ale chyba to jest naciąganie.
Edit: jednak przegrana, bo zachodzi efekt z karty mitu pogłoska a wtedy natychmiast badacze przegrywają... było tak blisko. Cóż po każdym upadku będziemy silniejsi
Chodzi mi, że w fazie mitów nastąpiły efekty jednocześnie z Oka cyklonu i zakończenia fazy mitów. Ale chyba to jest naciąganie.
Edit: jednak przegrana, bo zachodzi efekt z karty mitu pogłoska a wtedy natychmiast badacze przegrywają... było tak blisko. Cóż po każdym upadku będziemy silniejsi
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Nastąpiły w tej samej fazie ale nie jednocześnie.lesar pisze:Chodzi mi, że w fazie mitów nastąpiły efekty jednocześnie z Oka cyklonu i zakończenia fazy mitów.
Oko Cyklonu jest rozliczane w ramach rozrachunków.
A po rozrachunkach w fazie mitów dzieje się jeszcze mnóstwo rzeczy, np. otwarcie nowych bram.
I dopiero po tym wszystkim jest koniec fazy mitów i rozwiązanie zagadki.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 31 sie 2015, 00:40
- Lokalizacja: Ryki (woj. Lubelskie)
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Eldritch Horror
A ja mam drobne pytanko o potwora skrzydlate dziecię nocy. Jak wiadomo jeśli na polu z tym potworem nie ma badacza to w trakcie rozrachunku trza go przemieścić o 2 pola w kierunku najbliższego badacza. A co jeśli najbliższy badacz znajduje się jedno pole od tego potwora? Należy go wtedy przemieścić o jedno pole w kierunku badacza i tak zostawić?
Re: Eldritch Horror
Mam pytania odnośnie nowych kart:
Zaklęcie
Znamiona Izydy
Otrzymujesz +1 do wszystkich umiejętności.
To znaczy ze cały czas mam +1 ?! + bonus z przedmiotów w walce np ?
Mit
Brzemię czasu
Każdy badan obniża swoja najwyższą umiejętność, Następnie każdy badacz osłabia swoja najwyższa umiejętność, Na koniec każdy badacz osłabia swoja najwyższa umiejętność
Czy tu jest jakiś błąd czy faktycznie każdy badacz ma obniżyć 3 umiejętności o 1 ? co jest zabójcze na początku gry ?!
Zaklęcie
Znamiona Izydy
Otrzymujesz +1 do wszystkich umiejętności.
To znaczy ze cały czas mam +1 ?! + bonus z przedmiotów w walce np ?
Mit
Brzemię czasu
Każdy badan obniża swoja najwyższą umiejętność, Następnie każdy badacz osłabia swoja najwyższa umiejętność, Na koniec każdy badacz osłabia swoja najwyższa umiejętność
Czy tu jest jakiś błąd czy faktycznie każdy badacz ma obniżyć 3 umiejętności o 1 ? co jest zabójcze na początku gry ?!
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Nie. Premia ze Znamion Izydy jest taka sama jak każdy inny bonus. Wszystkie bonusy "otrzymujesz +X" działają tak samo - nie kumulują się z innymi bonusami tego typu.myceK pisze:Zaklęcie
Znamiona Izydy
Otrzymujesz +1 do wszystkich umiejętności.
To znaczy ze cały czas mam +1 ?! + bonus z przedmiotów w walce np ?
Nie, nie ma tu błędu.myceK pisze:Mit
Brzemię czasu
Każdy badan obniża swoja najwyższą umiejętność, Następnie każdy badacz osłabia swoja najwyższa umiejętność, Na koniec każdy badacz osłabia swoja najwyższa umiejętność
Czy tu jest jakiś błąd czy faktycznie każdy badacz ma obniżyć 3 umiejętności o 1 ? co jest zabójcze na początku gry ?!
Tak, jest to bardzo przykre.
Nie, niekoniecznie jest zabójcze.
W grze jest wiele innych trudnych™ kart mitów które są na podobnym poziomie pogrążania w bagnie.
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Eldritch Horror
Idziemy logicznie od góry czyli wpierw symbole.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Od góry i od lewej.lesar pisze:Idziemy logicznie od góry czyli wpierw symbole.
Ale nie ma to nic wspólnego z logiką a bardzo wiele z konwencją - kierunkiem czytania w naszej części świata.
-
- Posty: 384
- Rejestracja: 26 kwie 2016, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 130 times
- Been thanked: 74 times
Re: Eldritch Horror
Czy umiejętność Charliego Kane'a, by przekazać swoją akcję innemu badaczowi można wykonać w następujących sytuacjach:
1. Jeśli tamten badacz wykonał już wszystkie swoje akcje to czy później może wykonać tą jedną dodatkową
2. Czy można wykonać drugą taką samą akcję jako akcja dodatkowa np. ponowny ruch
1. Jeśli tamten badacz wykonał już wszystkie swoje akcje to czy później może wykonać tą jedną dodatkową
2. Czy można wykonać drugą taką samą akcję jako akcja dodatkowa np. ponowny ruch
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Tak.IrasArgor pisze:Czy umiejętność Charliego Kane'a, by przekazać swoją akcję innemu badaczowi można wykonać w następujących sytuacjach:
1. Jeśli tamten badacz wykonał już wszystkie swoje akcje to czy później może wykonać tą jedną dodatkową
Nie.IrasArgor pisze:2. Czy można wykonać drugą taką samą akcję jako akcja dodatkowa np. ponowny ruch
Dodatkowe akcje, z dowolnego źródła, niczym się nie różnią od dwóch akcji które każdy dostaje bazowo. Wszystkich tych akcji dotyczą identyczne ograniczenia.
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
"Zespołowość" (nie znam polskiego tłumaczenia) to jedna z cech karty, tak samo jak np. Broń, więc właśnie w linii z cechami trzeba jej szukać.Pit73 pisze:Które to są karty zespołowe które usuwamy do rozgrywki solo?
Kart z tą cechą jest bardzo niewiele. Ja pamiętam tylko dwie usługi (wysyłanie przedmiotów innemu badaczowi, wysyłanie wskazówek innemu badaczowi) i jeden artefakt (Pojemnik na mózg).
(W praktyce jest dość dużo innych elementów które można by usunąć przy grze solo, np. efekty na odwrocie niektórych stanów działają tylko na innych badaczy. Ale to opłaca się robić raczej tylko jeśli zawsze grasz solo.)
Re: Eldritch Horror
Dobra pamięć, to wszystkie takie karty z podstawki. Później doszło tylko jedno zaklęcie w Górach Szaleństwa.Eremita pisze:Kart z tą cechą jest bardzo niewiele. Ja pamiętam tylko dwie usługi (wysyłanie przedmiotów innemu badaczowi, wysyłanie wskazówek innemu badaczowi) i jeden artefakt (Pojemnik na mózg).
Re: Eldritch Horror
Dzieki za odpowiedź
O usunieciu kart przeczytałem w instrukcji ale nie mogłem nigdzie znaleźć jakie to karty a tych przecież jest sporo.
Czyli w sumie jak nie usunę a natknę się na jakąś to ją odrzucę i wezmę nastepną, to też nie będzie pewnie problemu
I jeszcze jedno pytanie ale z innej beczki: czy przy normalnych zasadach (bez ułatwień) można wygrać solo grając jednym podróżnikiem?
W sumie moja przygoda z tą grą się dopiero zaczyna i nie wiem czy jest to walenie głową w mur
O usunieciu kart przeczytałem w instrukcji ale nie mogłem nigdzie znaleźć jakie to karty a tych przecież jest sporo.
Czyli w sumie jak nie usunę a natknę się na jakąś to ją odrzucę i wezmę nastepną, to też nie będzie pewnie problemu
I jeszcze jedno pytanie ale z innej beczki: czy przy normalnych zasadach (bez ułatwień) można wygrać solo grając jednym podróżnikiem?
W sumie moja przygoda z tą grą się dopiero zaczyna i nie wiem czy jest to walenie głową w mur
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Można.Pit73 pisze:czy przy normalnych zasadach (bez ułatwień) można wygrać solo grając jednym podróżnikiem?
Zakładam że chciałeś raczej spytać "Czy jest to realne?". Nie byłoby to jednak pytanie związane z zasadami.
W razie potrzeby możesz je zadać w tym wątku.
-
- Posty: 384
- Rejestracja: 26 kwie 2016, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 130 times
- Been thanked: 74 times
Re: Eldritch Horror
Jeszcze jedno pytanie, czy w przypadku spotkania w ramach którego efekt mówi o zabraniu z planszy potwora (pokonania go), stosuje się go także do potężnych potworów?
Re: Eldritch Horror
Nie stosuje. W Almanachu pierwszy podpunkt dotyczący potężnych potworów mówi wyraźnie, że takie potwory można pokonać wyłącznie poprzez zdanie im odpowiedniej liczby obrażeń.
Re: Eldritch Horror
Witam, rozegrałem już parę partii w Eldritch, samemu jak i z drużyną i doszedłem do paru wniosków, które z kolei doprowadziły do kilku zmian wprowadzonych przeze mnie w zasadach w celu uczynienia rozgrywki jeszcze ciekawszą. A więc zaczynamy
1. Współczynniki definiują ilość przedmiotów, zaklęć i sprzymierzeńców jaką może posiadać postać. Poziom wiedzy = max liczba zaklęć którą może posiadać postać, Wpływ= odpowiada za liczbę sprzymierzeńców, Siła= ilość przedmiotów posiadanych przez postać (nie licząc drobiazgów), Wola= skupienie
2.Zwiększając siłę o 1zwiększamy wytrzymałość o 1- analogicznie z wola i poczytalnością.
3. W wyniku wydarzeń oraz pogłosek i spotkan życie i poczytalność badaczt może zostać zredukowana max do 1 (opcjonalne)
4.Gracze na jednym polu mogą odbywać wspólne spotkani, walki itp. Lub dzielić się zadaniami np. Jeden badacz walczy a drugi nawet jeśli tamten nie pokonal wrogów odbywa spotkanie. Niektóre zaklęcia w takim wypadku działają na badaczy na polu np. mgla releh, test jednak jest trudniejszy o minus liczbe badaczy na polu którzy maja zostać nia objęci.
5. Podczas niektórych spotkań gracze mogą podejmować decyzję czy np. chcą udzielić pomocy kapłanowi albo dokonać kradzieży.
i dopiero wtedy rozpatrują spotkanie bądź nie. Podobnie jest w przypadku niektórych konsekwencji stanów. Np. Zamiast rany nogi w wyniku nieudanego testu na wpływ można jeszcze dokonać test sily (nieudany daje rane nogi i odejmuje życie)
6. Jako że nie posiadam dodatku z zasadami skupienia dodałem je i tak do rozgrywki.
Współczynnik woli mówi jak wiele można skupienia zgromadzić
Opjonalnie
1 skupienie - przerzucanie kości
3 skupienia - dodatkowa akcja
7. Sprzymierzeńców można przekazywać do innych graczy, mogą przemieszczać się max 1 pole na ture czyli idą do wybranego gracza, dodatkowo mogą nieść przedmioty odpowiadające ich współczynnikom np. wiedzma może nieść ksiege bądź czar, osilek bron itp. Nie mogą nosić artefaktów (opcjonalne)
8. Można zostawiać przedmiototy na mapie, żeby inny gracz mógł je podnieść musi poswiecic jedna akcje.
9. Postacie z wiedza bazowa na poziomie 1 nie mogą rzucac zaklec.
Takie moje udziwnienie do tej świetnej gry. Co myślićie?
1. Współczynniki definiują ilość przedmiotów, zaklęć i sprzymierzeńców jaką może posiadać postać. Poziom wiedzy = max liczba zaklęć którą może posiadać postać, Wpływ= odpowiada za liczbę sprzymierzeńców, Siła= ilość przedmiotów posiadanych przez postać (nie licząc drobiazgów), Wola= skupienie
2.Zwiększając siłę o 1zwiększamy wytrzymałość o 1- analogicznie z wola i poczytalnością.
3. W wyniku wydarzeń oraz pogłosek i spotkan życie i poczytalność badaczt może zostać zredukowana max do 1 (opcjonalne)
4.Gracze na jednym polu mogą odbywać wspólne spotkani, walki itp. Lub dzielić się zadaniami np. Jeden badacz walczy a drugi nawet jeśli tamten nie pokonal wrogów odbywa spotkanie. Niektóre zaklęcia w takim wypadku działają na badaczy na polu np. mgla releh, test jednak jest trudniejszy o minus liczbe badaczy na polu którzy maja zostać nia objęci.
5. Podczas niektórych spotkań gracze mogą podejmować decyzję czy np. chcą udzielić pomocy kapłanowi albo dokonać kradzieży.
i dopiero wtedy rozpatrują spotkanie bądź nie. Podobnie jest w przypadku niektórych konsekwencji stanów. Np. Zamiast rany nogi w wyniku nieudanego testu na wpływ można jeszcze dokonać test sily (nieudany daje rane nogi i odejmuje życie)
6. Jako że nie posiadam dodatku z zasadami skupienia dodałem je i tak do rozgrywki.
Współczynnik woli mówi jak wiele można skupienia zgromadzić
Opjonalnie
1 skupienie - przerzucanie kości
3 skupienia - dodatkowa akcja
7. Sprzymierzeńców można przekazywać do innych graczy, mogą przemieszczać się max 1 pole na ture czyli idą do wybranego gracza, dodatkowo mogą nieść przedmioty odpowiadające ich współczynnikom np. wiedzma może nieść ksiege bądź czar, osilek bron itp. Nie mogą nosić artefaktów (opcjonalne)
8. Można zostawiać przedmiototy na mapie, żeby inny gracz mógł je podnieść musi poswiecic jedna akcje.
9. Postacie z wiedza bazowa na poziomie 1 nie mogą rzucac zaklec.
Takie moje udziwnienie do tej świetnej gry. Co myślićie?