Ja osobiście jestem zachwycony wydaniem, piękna gra tak w ogóle. Instrukcja robi świetne wrażenie, nawet pudełko jest z takiego fajniejszego materiału. Spodziewałem się też cienkich planszetek duchów, a tutaj konkretny karton, ekstra. Mi się akurat trafiła nietknięta wypraska. Jeden odkrywca był wygięty, dosyć mocno, nie był w stanie sam ustać na podstawce, ale gorąca woda i odpowiednie wygięcie pozbyło się problemu. Choć co do wytrzymałości samych odkrywców mam wątpliwości, boję się, że łatwo ich uszkodzić. To już jednak nie kwestia wydania.
Wyglada to rewelayjnie super robota,to jest podejscie taka baza danych gdzie nie bedzie trzeba szukac na bgg narescie!!!! .Osobiscie sam czekam na gre,slyszalem ze jest gdzies blad na jakies karcie a nie widze wzmianki na tej stronie?
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 17 gru 2020, 10:35
autor: Gromb
Poprawione karty są dołączone do pudelka. Pod folia ochronną z jednego z boków. Temat ugaszony. Wg zapewnień wydawnictwa poprawione karty będą umieszczone raz jeszcze w nadchodzacym i zapowiedzianym dodatku PL
Wyglada to rewelayjnie super robota,to jest podejscie taka baza danych gdzie nie bedzie trzeba szukac na bgg narescie!!!! .Osobiscie sam czekam na gre,slyszalem ze jest gdzies blad na jakies karcie a nie widze wzmianki na tej stronie?
Błąd dotyczy kart zarazy, które w podstawce są tylko dwie i obie wydrukowane już w Polsce zostały dołączone do pudełka. Oczywiście w związku z produkcją w innym miejscu różnią się nieco od pozostałych komponentów, ale zasadniczo na nic to nie wpływa. Więcej kart zarazy pojawia się w dodatku (-kach?), ale w jego polskojęzycznej edycji mają się poprawić również wydrukowane te karty z podstawki by były nierozróżnialne.
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 17 gru 2020, 11:02
autor: bexolini
jestem po dwóch rozgrywkach o dziwo wygranych (może zle gramy?). Gra jest fantastyczna naprawdę ... można dużo pokombinować a wręcz trzeba natomiast zastanawia mnie fakt dwóch wygranych, spodziewałem się porażek i tak sobie mysle że możę faktycznie robimy coś nie tak ? hmmm a może po prostu dobrze dobieralismy duchów ja zawsze gram jakimś na obrone (kolosalna siła ziemi oraz siewca zieleni) a moja narzeczona skupia się na obrażeniach bąz strachu. Pierwszą rozgrywkę graliśmy bez karty zarazy ale drugą już z. Jeszcze raz podkreślę że gra jest naprawdę świetna ! i polecam odrazu zakupić insert folded space który ułatwia setup gry
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 17 gru 2020, 11:11
autor: KurikDeVolay
W grę jeszcze nie zdążyłem zagrać, ale spróbujcie podnieść poziom trudności. W instrukcji jest o tym informacja. Na podstawowym poziomie gra to spacerek po plaży, ale potem robi się... wesoło. Ta opcja dostosowywania ciśnienia na sobie bardzo mi odpowiada. Czasem ma się ochotę na niezobowiązującą łamigłówkę, a czasem na stopienie zwojów przy planowaniu.
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 17 gru 2020, 11:15
autor: Mr_Fisq
bexolini kilka zasad przy których można popełnić błąd na korzyść gracza
a) Rozdzielanie obrażeń zadawanych przez najeźdźców - Najeźdźcy zabijają tylu Dahan ilu się da tzn. przy czterech punktach obrażeń i trzech Dahanach, należy zniszczyć dwóch Dahanów ( a nie, zniszczyć jednego i ranić dwóch)
b) Najeźdźcy jeśli przebiją się przez obronę zadają obrażenia Dahanom i Wyspie - jeśli mamy jednych Dahan i trzy obrażenia zadane przez najeźdźców, to Dahanie giną (trzy obrażenia), i dokładamy zarazę (trzy obrażenia > jedno obrażenie)
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 17 gru 2020, 11:18
autor: arturmarek
Dobrze, że wspominacie o poziomie trudności. Moja kopia już jest u kuriera. Zamierzam grać dwuosobowo z żoną i mamy sporo doświadczenia z coopami. Macie jakieś rekomendacje, gdzie zacząć? Jak ustawić poziom trudności, żeby spokojnie uczyć się gry, ale żeby od początku czuć wyzwanie?
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 17 gru 2020, 11:23
autor: sasquach
bexolini pisze: ↑17 gru 2020, 11:02
jestem po dwóch rozgrywkach o dziwo wygranych (może zle gramy?). Gra jest fantastyczna naprawdę ... można dużo pokombinować a wręcz trzeba natomiast zastanawia mnie fakt dwóch wygranych, spodziewałem się porażek i tak sobie mysle że możę faktycznie robimy coś nie tak ? hmmm a może po prostu dobrze dobieralismy duchów ja zawsze gram jakimś na obrone (kolosalna siła ziemi oraz siewca zieleni) a moja narzeczona skupia się na obrażeniach bąz strachu. Pierwszą rozgrywkę graliśmy bez karty zarazy ale drugą już z. Jeszcze raz podkreślę że gra jest naprawdę świetna ! i polecam odrazu zakupić insert folded space który ułatwia setup gry
Na jakim poziomie trudności gracie? Ze wzmianki o kartach zarazy wnioskuję, że na zerowym, czy to taki tryb samouczka Zwiększcie poziom do 2-3 i zobaczcie jak będzie. A potem, im więcej będziecie wiedzieć o grze, tym grajcie na wyższych poziomach.
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 17 gru 2020, 11:30
autor: bexolini
W pierwszej rozgrywce graliśmy bez karty zarazy czyli zarazy było liczba graczy x 4, druga rozgrywkę zagraliśmy z kartą która mówiła że znaczników zarazy ma być dwa razy liczba graczy czyli 4. Narazie gramy bez scenariuszy a chyba dopiero tam można ustalać poziom czy się mylę?
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 17 gru 2020, 11:34
autor: bexolini
Mr_Fisq pisze: ↑17 gru 2020, 11:15bexolini kilka zasad przy których można popełnić błąd na korzyść gracza
a) Rozdzielanie obrażeń zadawanych przez najeźdźców - Najeźdźcy zabijają tylu Dahan ilu się da tzn. przy czterech punktach obrażeń i trzech Dahanach, należy zniszczyć dwóch Dahanów ( a nie, zniszczyć jednego i ranić dwóch)
b) Najeźdźcy jeśli przebiją się przez obronę zadają obrażenia Dahanom i Wyspie - jeśli mamy jednych Dahan i trzy obrażenia zadane przez najeźdźców, to Dahanie giną (trzy obrażenia), i dokładamy zarazę (trzy obrażenia > jedno obrażenie)
Tutaj nie popełniałem akurat błędów
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 17 gru 2020, 13:01
autor: feniks_ciapek
bexolini pisze: ↑17 gru 2020, 11:30
W pierwszej rozgrywce graliśmy bez karty zarazy czyli zarazy było liczba graczy x 4, druga rozgrywkę zagraliśmy z kartą która mówiła że znaczników zarazy ma być dwa razy liczba graczy czyli 4. Narazie gramy bez scenariuszy a chyba dopiero tam można ustalać poziom czy się mylę?
Bardziej adwersarze. Scenariusze trochę zmieniają grę i mogą ją utrudnić w zależności od wybranych duchów, ale nie muszą.
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 17 gru 2020, 19:26
autor: staniach21
Ja zamówiłem 2 sztuki właśnie, rejon Targówek/Marki, ale już się ktoś zgłosił z fb . Polecam się spieszyć zostało 10 sztuk gdzie zaczęło się od 50.
Pytanie co do insertu od wydawcy. Ogólnie bardzo przemyślany oprócz miejsca na karty. Myślę, żeby wurzic ten górny trzymający Dahan i dyski i przełożyć je do tego dolnego a karty luzem w woreczku. Tylko pytanie gdzie w takim wypadku trzymac wszystko to co zostało wypchnięte z wypraski? Ogólnie nawet z pozostawieniem wszystkiego gdzie to powinno być umieszczone skoro wszystkie miejsca są zajęte. Na razie w kupione inserty nie chce się bawić(ograniczenia budżetowe).
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 17 gru 2020, 19:54
autor: probbi
Ja biorę 2 sztuki. Jestem z Nadarzyna więc wola, ochota i Ursus lub Pruszków i okolice mają blisko.
Żeby nie było offtopu czy uważacie że można te dodatkowe duchy od razu włączyć do rozgrywki czy lepiej najpierw ograć te z pudełka?
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 17 gru 2020, 19:59
autor: seki
probbi pisze: ↑17 gru 2020, 19:54
Ja biorę 2 sztuki. Jestem z Nadarzyna więc wola, ochota i Ursus lub Pruszków i okolice mają blisko.
Żeby nie było offtopu czy uważacie że można te dodatkowe duchy od razu włączyć do rozgrywki czy lepiej najpierw ograć te z pudełka?
Z tego co pamiętam te duchy są bardziej skomplikowane także myślę, że lepiej zostawić sobie je na później.
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 17 gru 2020, 21:27
autor: wrojka
osa1908 pisze: ↑17 gru 2020, 10:22
to jest podejscie taka baza danych gdzie nie bedzie trzeba szukac na bgg narescie!!!!
Nie wiem czego szukać na BGG, ale:
1. Jak karty to tylko https://sick.oberien.de/?query= (świetne filtrowanie, polecam wpisać sobie "Fast + Unique + Basegame", dostajesz karty Szybkie, Unikatowe (należące do duchów) z podstawki. Po kliknięciu na kartę widać jej dane /filtry.
2. Jak jakiekolwiek FAQ to jedynie https://querki.net/u/darker/spirit-isla ... island-faq
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 18 gru 2020, 01:07
autor: Coin22
Rozpakowane, ale ciężko nie skomentować, że karty w koszulkach = konieczność wyrzucenia zbędnego plastiku. Dodatkowo jeśli w tej górnej wyprasce miały być wypchnięte żetony luzem, to trzeba jeszcze zrobić przykrywkę. Ale ostatecznie trzeba tę górną warstwę wyrzucić na śmietnik i trzymać wszystko w woreczkach. Ehh, wypraski to zawsze słabe ogniwo i tak z każdą kolejną grą u każdego praktycznie wydawcy.
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 18 gru 2020, 08:02
autor: olo_marcin
Coin22 pisze: ↑18 gru 2020, 01:07
Rozpakowane, ale ciężko nie skomentować, że karty w koszulkach = konieczność wyrzucenia zbędnego plastiku. Dodatkowo jeśli w tej górnej wyprasce miały być wypchnięte żetony luzem, to trzeba jeszcze zrobić przykrywkę. Ale ostatecznie trzeba tę górną warstwę wyrzucić na śmietnik i trzymać wszystko w woreczkach. Ehh, wypraski to zawsze słabe ogniwo i tak z każdą kolejną grą u każdego praktycznie wydawcy.
Sądzę raczej że te plastikowe wypraski stanowiły głównie zabezpieczenie zawartości podczas transportu z fabryki do klienta (żeby wszystko nie latało w pudełku), patrząc chociaż z perspektywy "delikatnych" figurek najezdców.
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 18 gru 2020, 08:09
autor: Fojtu
Coin22 pisze: ↑18 gru 2020, 01:07
Rozpakowane, ale ciężko nie skomentować, że karty w koszulkach = konieczność wyrzucenia zbędnego plastiku. Dodatkowo jeśli w tej górnej wyprasce miały być wypchnięte żetony luzem, to trzeba jeszcze zrobić przykrywkę. Ale ostatecznie trzeba tę górną warstwę wyrzucić na śmietnik i trzymać wszystko w woreczkach. Ehh, wypraski to zawsze słabe ogniwo i tak z każdą kolejną grą u każdego praktycznie wydawcy.
Ja w wersji angielskiej trzymam figurki luzem w wyprasce i przykrywam jednym duchem i nic mi nie ucieka. Z górnej warstwy wywaliłem jedną i karty trzymam spięte taśmą i dość wygodnie to wychodzi.
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 18 gru 2020, 11:46
autor: japanczyk
tomuch pisze: ↑18 gru 2020, 11:42
No i promo duchy już wyszły ze sklepu... Za długo się zastanawiałem, co jeszcze wziąć Ciekawe, czy było ich tak mało czy może ktoś na handelek przechwycił.
Na handelek pewnie - już są na bazarku za 30
a było 120 sztuk, nie wierze, ze wszystkie na legalne granie
Gra przyszła - wypraski rzeczywiscie z plastiku, ktory sie tylko do wyrzucenia nadaje, nie pozostaje nic innego jak czekac na insert dobry do gry z dodatkami
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 18 gru 2020, 22:42
autor: ScorpZero
Ma ktoś pomysł jak zabezpieczyć ranty plansz?
W zwykłych, kwadratowych planszach nie ma tego problemu, ale tutaj przy tych szpiczastych rogach plansza strasznie łatwo się to rozchodzi, a nie widzi mi się ciągle tego podklejać.
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 18 gru 2020, 23:10
autor: Gromb
Kropelką delikatnie przejedź po krawędziach. Powinno dać im to lepsza ochronę. Patent z drzewa z Everdell, gdzie krawędzie łatwo było rozwarstwić.
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
: 19 gru 2020, 00:09
autor: SnoWho
Na jednej z moich plansz jest plama - coś jakby nadruk poleciał po brudnym kartonie. Też tak macie, czy to tylko w moim przypadku? Poza tym ta sama plansza miała trochę zagięte rogi.
SnoWho pisze: ↑19 gru 2020, 00:09
Na jednej z moich plansz jest plama - coś jakby nadruk poleciał po brudnym kartonie. Też tak macie, czy to tylko w moim przypadku? Poza tym ta sama plansza miała trochę zagięte rogi.
Czy jest tutaj jakiś euro gracz (w grach najbardziej lubię móżdżenie, rozwój), który nie przepada za kooperacjami, a mimo to Spirit Island mu się spodobało? Jest wszechobecny hype na ta grę i zastanawiam się czy to może być ta jedyna kooperacja która mi się spodoba ?