Strona 23 z 42
Re: Root (Cole Wehrle)
: 24 lut 2021, 08:44
autor: piwko
wrojka pisze: ↑24 lut 2021, 08:33
tapczanik420 pisze: ↑24 lut 2021, 06:50
Grywasz na TTS? Ja kupiłem na którejś z kolejnych promocji ale nie odpaliłem jeszcze Roota. Byłem nawet na discordzie Ledera i oglądałem jak ludzie grają, ale sam nie grałem. Może byłbys chętny na grę (i przy okazji wprowadzenie

) i ewentualnie ktoś z tego wątku również?
https://discord.gg/D7bzD6pF7s
Mogę zrobić dziś/jutro grę wprowadzającą jak zbierze się grupa 4 ludzi, a jeśli będzie mniej to mogę potłumaczyć co jak działa na TTS.
Yuri pisze: ↑24 lut 2021, 06:55
A wiesz ze może i chętnie? Tylko nigdy nie grałem na TTS ale może czas to zmienić. Warto nawet dlatego, że choć raz to nie ja musiałbym tłumaczyć, tylko mnie by tłumaczono. Gdzie znajdę najtańszy TTS.?
Ogólnie chodzi o TTS z Steama
https://store.steampowered.com/app/2861 ... Simulator/
Co jakiś czas jest w promocji. Wiem, że ludzie też kupują klucze do gier przez jakieś trzecie strony, ale sam nigdy tego nie robiłem i nie znam się.
Samego TTS polecam mocno [ 530h w 1.5 roku

], bo idzie znaleźć też inne gry (tylko sam LFG na TTS'ie średnio istnieje, najlepiej szukać ludzi przez discordy)
O, ja bardzo chętnie piszę się na granie w Root przez TTSa!

Re: Root (Cole Wehrle)
: 24 lut 2021, 10:08
autor: Piskal
a w wersję Steam, ale nie przez TTS ktoś gra?
Re: Root (Cole Wehrle)
: 24 lut 2021, 10:29
autor: leszczorek
Ja

Re: Root (Cole Wehrle)
: 24 lut 2021, 11:32
autor: tapczanik420
wrojka pisze: ↑24 lut 2021, 08:33
Ogólnie chodzi o TTS z Steama
https://store.steampowered.com/app/2861 ... Simulator/
Co jakiś czas jest w promocji. Wiem, że ludzie też kupują klucze do gier przez jakieś trzecie strony, ale sam nigdy tego nie robiłem i nie znam się.
Samego TTS polecam mocno [ 530h w 1.5 roku

], bo idzie znaleźć też inne gry (tylko sam LFG na TTS'ie średnio istnieje, najlepiej szukać ludzi przez discordy)
Też tak miałem, widziałem te klucze z ruskich steamów i stwierdziłem, że nie warte ryzyka. TTS jest cyklicznie na wyprzedaży za 35 zł albo jeszcze taniej w wielopaku (BTW
Yuri może ktoś tutaj na forum kupił wielopak i może odsprzedać klucz?).
Co do grania ja bardzo chętnie, tylko niestety w tym tygodniu odpadam łącznie z weekendem, najchętniej więc coś next week. W TTS już coś tam klikałem, natomiast byłbym chętny również na wprowadzenie i obsługę tego ROOTowego moda. W sumie zawiązała się już jakaś grupa, to
japanczyk nam może wydzielić wątek do umawiania się i tutaj zostawić tylko wzmiankę o nim dla przyszłych chętnych

Re: Root (Cole Wehrle)
: 25 lut 2021, 14:02
autor: narandil
cześć,
jako świeży nabywca Roota chciałem się was zapytać czy jest coś o czym powinienem wiedzieć zanim siądę do nauki i grania a czego nie dowiem się z zawartości pudełka? Np. jakieś błędy na kartach/ instrukcji albo aktualizacje zasad - z tego rozumiem to kolejne edycje angielskie mają lekko zmieniane reguły? Wiadomo na której edycji opiera się polskie wydanie? I czy w ogóle zawracać sobie głowy tymi zmianami czy po prostu grać wg tego co jest w instrukcji PL ?
z góry dzięki za pomoc.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 25 lut 2021, 15:45
autor: michaldz1
narandil pisze: ↑25 lut 2021, 14:02
cześć,
jako świeży nabywca Roota chciałem się was zapytać czy jest coś o czym powinienem wiedzieć zanim siądę do nauki i grania a czego nie dowiem się z zawartości pudełka? Np. jakieś błędy na kartach/ instrukcji albo aktualizacje zasad - z tego rozumiem to kolejne edycje angielskie mają lekko zmieniane reguły? Wiadomo na której edycji opiera się polskie wydanie? I czy w ogóle zawracać sobie głowy tymi zmianami czy po prostu grać wg tego co jest w instrukcji PL ?
z góry dzięki za pomoc.
Roota jest tylko jedna edycja. Były skargi na brak balansu do pierwszego druku i to zostało poprawione w następnych. Jakieś pomniejsze błędy były też na planszetkach. Ja mam pierwszy druk i gra była całkowicie grywalna już w takiej wersji.
Polskie wydanie opiera się na trzecim druku już "poprawionym".
Jak zacząć grać(według mnie):
- Obejrzyj jakiś filmik, żeby złapać podstawowe zasady.
- Przejrzyj tą prostrzą instrukcje żeby złapać zasady ogólne ze dwa razy.(w pudełku też jest przykład zdaje się dwóch pierwszych tur)
- Jak grasz z kimś to rozdaj planszetki graczy i przed rozpoczęciem każ każdemu przeczytac całą planszetke na głos.
- Pierwszych kilka tur niech każdy omawia swoje akcje na głos.
- Jak będzie jakaś interakcja np. walka, wchodzenie w "przyjaźnie" z włóczęgą doczytuj z zasad rozszerzonych. Zdarza się że w tej książeczce jest więcej kroków dotyczącej jakiejś akcji niż w zasadach podstawowych.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 25 lut 2021, 17:57
autor: Heavenly Touch
Mam zarówno Root w wersji na Steam jak i na tabletop simulator. Obie wersje bardzo polecam i jestem chętny na rozgrywkę ^^ Zasady też w razie czego wytłumaczę
Re: Root (Cole Wehrle)
: 25 lut 2021, 19:42
autor: Vezyr
narandil pisze: ↑25 lut 2021, 14:02
cześć,
jako świeży nabywca Roota chciałem się was zapytać czy jest coś o czym powinienem wiedzieć zanim siądę do nauki i grania a czego nie dowiem się z zawartości pudełka? Np. jakieś błędy na kartach/ instrukcji albo aktualizacje zasad - z tego rozumiem to kolejne edycje angielskie mają lekko zmieniane reguły? Wiadomo na której edycji opiera się polskie wydanie? I czy w ogóle zawracać sobie głowy tymi zmianami czy po prostu grać wg tego co jest w instrukcji PL ?
z góry dzięki za pomoc.
Tak jak wyżej zostało wspomniane, polskie wydanie bazuje na 3 edycji. Z błędów które mi przychodzą do głowy to zamiana z markizy na markiza na niektórych kartach (chyba opisu frakcji) i chyba też są błędy w przykładowej rozgrywce (nie jestem pewien czy to nie wynika ze zmian balansu w kolejnych edycjach). Jedyny znaczący błąd jest w dodatku "Plemiona rzeczne". Jeżeli angielski nie jest dla ciebie problemem to polecam jednak sugerować się zasadami z 4 edycji, bo prostują/wyjaśniają część rzeczy (np. trochę niefortunne sformułowanie dotyczące stanów przedmiotów u włóczęgi, które są w polskiej wersji).
Re: Root (Cole Wehrle)
: 25 lut 2021, 19:58
autor: AntBehindLeaf
Vezyr pisze: ↑25 lut 2021, 19:42
narandil pisze: ↑25 lut 2021, 14:02
cześć,
jako świeży nabywca Roota chciałem się was zapytać czy jest coś o czym powinienem wiedzieć zanim siądę do nauki i grania a czego nie dowiem się z zawartości pudełka? Np. jakieś błędy na kartach/ instrukcji albo aktualizacje zasad - z tego rozumiem to kolejne edycje angielskie mają lekko zmieniane reguły? Wiadomo na której edycji opiera się polskie wydanie? I czy w ogóle zawracać sobie głowy tymi zmianami czy po prostu grać wg tego co jest w instrukcji PL ?
z góry dzięki za pomoc.
Tak jak wyżej zostało wspomniane, polskie wydanie bazuje na 3 edycji. Z błędów które mi przychodzą do głowy to zamiana z markizy na markiza na niektórych kartach (chyba opisu frakcji) i chyba też są błędy na przykładowej rozgrywce (nie jestem pewien czy to nie wynika ze zmian balansu w kolejnych edycjach). Jedyny znaczący błąd jest w dodatku "Plemiona rzeczne". Jeżeli angielski nie jest dla ciebie problemem to polecam jednak sugerować się zasadami z 4 edycji, bo prostują/wyjaśniają część rzeczy (np. trochę niefortunne sformułowanie dotyczące stanów przedmiotów u włóczęgi, które są w polskiej wersji).
Hej, a gdzie mogę znaleźć instrukcję po angielsku do 4 edycji?
Drugie pytanie to czy aktualny dodruk portalu będzie zawierał poprawione tłumaczenie? czy kopiuj wklej ostatniego wydania zrobili? były o tym jakieś informacje?
Re: Root (Cole Wehrle)
: 25 lut 2021, 20:24
autor: Vezyr
Ja w swoich partiach stosuję się do tej wersji zasad
https://root.seiyria.com. Z tego co mi wiadomo to powinny bazować na ostatniej edycji angielskiej. Z takich znaczących różnic to od wersji 4 doprecyzowano co się dzieje z włóczęgą na polanie na której doszło do rebelii. Musi uszkodzić 3 przedmioty. Poprzednie edycje tego nie zawierały.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 26 lut 2021, 00:22
autor: Atamán
narandil pisze: ↑25 lut 2021, 14:02
cześć,
jako świeży nabywca Roota chciałem się was zapytać czy jest coś o czym powinienem wiedzieć zanim siądę do nauki i grania a czego nie dowiem się z zawartości pudełka? Np. jakieś błędy na kartach/ instrukcji albo aktualizacje zasad - z tego rozumiem to kolejne edycje angielskie mają lekko zmieniane reguły? Wiadomo na której edycji opiera się polskie wydanie? I czy w ogóle zawracać sobie głowy tymi zmianami czy po prostu grać wg tego co jest w instrukcji PL ?
z góry dzięki za pomoc.
Wersja PL bazuje na 3 edycji, ma 1 błąd merytoryczny, ale dotyczy dodatku "Plemiona rzeczne", u Jaszczurzych Kultystów w akcji Punktacji zamiast tekstu "odrzuć nieujawnioną kartę" powinno być: "odrzuć ujawnioną kartę".
W 4 edycji zmieniono/dodano dwie zasady:
- Gdy jest efekt, który niszczy wszystkie wrogie komponenty z danej polany (rewolta, niektóre karty) i na tej polanie jest Włóczęga, to musi on sobie zniszczyć 3 przedmioty.
- Koty mogą w dowolnym momencie odrzucić kartę ptaka, by wykonać darmową akcję (wcześniej było tak, że najpierw musiały zrobić 3 normalne akcje i dopiero wtedy mogły iść darmowe).
W 5 edycji zmieniono jedną zasadę:
- Gdy Włóczęga przemieszcza wojowników innego gracza, z którym ma sojusz, to nie musi stosować się do zasad przemieszczania się danej frakcji oraz może to robić zawsze gdy przemieszcza się z polany do polany (wcześniej mógł z tego korzystać tylko w ciągu dnia, ale musiał respektować zasady legalnego poruszania się danej frakcji - czyli np. zasady dominacji polany startowej lub docelowej, teraz już nie musi).
Re: Root (Cole Wehrle)
: 09 mar 2021, 15:42
autor: Wiszu89
Jakie macie zdanie na temat gry Sojuszem na mapie zimowej? Ogrywam aktualnie Roota na Steamie i ile na mapie jesiennej idzie mi dobrze, nie odstaje od reszty z punktami, a czasem nawet jestem w stanie wygrać (o ile nie zostanę zgnojony na początku

), to na zimowej często nie jestem w stanie sensownie pierwszego powstania zrobić. Podobny problem zauważam u innych grających Sojuszem na zimowej mapie.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 10 mar 2021, 12:30
autor: Yar-Chan
Ogólnie na mapie zimowej jest mniej połączeń, a co za tym idzie trudniej jest się rozprzestrzenić.
Czy na wersji cyfrowej często zdarzają się losowe układy polan, gdzie te same kolory występują obok siebie?
Tu jest taka stronka z zasadami Root:
https://root.seiyria.com/ - oprócz zasad są tam też narzędzia do rozstawienia (w górnym prawym rogu). Jedno z nich pozwala na ustawienie zbalansowanej mapy zimowej (Map Generator). Może da się ustawić to na cyfrowej wersji?
Re: Root (Cole Wehrle)
: 10 mar 2021, 15:18
autor: Wiszu89
Tak, kilkakrotnie trafiało mi się, że np. w jednym rogu obok siebie były 3 lisie polany. Najwięcej tam zyskują koty, włóczęga da sobie radę, ptaki w zależności od szczęścia w kartach, ale sojuszem to jest trauma, bardzo łatwo przeciwnicy cię blokują do tego stopnia, że nawet poparcia nie możesz zdobyć. I nie ma opcji ustawień mapy, jedynie wybór pomiędzy jesienną a zimową.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 11 mar 2021, 08:31
autor: Yar-Chan
Słabiutko

Jedyne co mogę poradzić to wystawić się w optymalnym miejscu z wieloma kolorami w zasięgu i ustawienie pierwszej bazy jak najszybciej. Sojusz traci trochę na wersji cyfrowej przez ograniczone możliwości prowadzenia polityki ("Ja nic nie mam, powstrzymaj lepiej koty!") ale może coś uda się ugrać na tym polu.
Pamiętaj że Orle Gniazda są bardziej podatne na Twoją propagandę - obserwuj ich dekret i ustaw się Sympatykami tam gdzie nie wydadzą Ci bitwy, albo zrobią to niechętnie.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 21 mar 2021, 18:57
autor: Chudej
Miałem w końcu okazję zagrać Corvidami przeciwko Marquisom i Eyrie Dynasty.
W sumie to zajęło mi z 3 rundy zanim załapałem jak nimi grać, przez to że gra nam się przesunęła w czasie i zapomniałem wszystkiego co się nauczyłem przygotowując się wcześniej

Wydaje mi się, że grając nimi trzeba po prostu olać te całe plot tokeny i najważniejsze to najpierw się zrespić po całej mapie i umacniać swoją pozycję. Dopiero kontrolując trochę obszary dookoła warto zacząć się bawić w knucie. Przez te pierwsze rundy dosyć mocno byłem w tyle (miałem 1 punkt, gdzie reszta miała 10-15), ale dzięki odwróceniu uwagi Eyrie żeby zajęły się kotami, miałem szansę się odbudować i sporo nadrobiłem. Niestety za bardzo daliśmy się rozhulać niebieskim ptaszkom po mapie i przez większość gry cisnęły one na 1 przywódcy bez problemów. Ostatecznie wygrały koty, a ja byłem ostatni, ale gra była bardzo wyrównana i były jakieś 2 punkty między każdym z nas. Kolega właściciel gry stwierdził jednak, że niezbyt fajnie się gra ani tymi Corvidami ani przeciwko nim, więc pewnie w najbliższym czasie nie zawitają na stół.
Następnym razem myślę nad zagraniem jako Jaszczury, co o nich myślicie?
Re: Root (Cole Wehrle)
: 21 mar 2021, 19:35
autor: kmd2000
Jaszczurów nie lubię do tego stopnia, że nie trzymam ich nawet w pudełku z grą - szkoda miejsca. Frakcja robiona na siłę i na ostatnią chwilę. Jest niepotrzebnie zawiła, a gameplay porywa niczym sprawdzanie paragonu po zakupach w spożywczaku.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 21 mar 2021, 20:23
autor: wrojka
Uważam, że i Kruki, i Jaszczury są po prostu słabe. Zdanie to wydaje się podzielać sam Leder Games, bo pracują nad 'Advanced Setup Rules', czyli balansem setupu. Największe zmiany to takie, że Jaszczury zaczynają z 2 akolitami i mogą wybrać swój punkt startowy, Kruki dostają czwartego wojownika i 1 plot na start. Dodatkowo koty zaczynają nie z 12 -1 = 11, a 12 + 3 =15 wojownikami. Na to wszystko nakłada się draw 5 kart na start i możliwość wybrania 3 z nich jako startowej ręki.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 22 mar 2021, 17:07
autor: Atamán
Ile graczy tyle opinii, bo ja bardzo Jaszczurki lubię. Jest to frakcja mocna, ale mało mobilna, frakcja której nie opłaca się atakować po trochu, tylko trzeba zrobić mocny wjazd i zaorać ogrody. Można też je kontrolować typem kart, które zagrywamy i odrzucamy. Lubię grać nimi oraz uważam ich za ciekawych przeciwników, gdy gram przeciwko nim. Dużo ciekawsza frakcja od nudnych Kotów czy przegiętego Włóczęgi z podstawki.
Nowe zasady setupu dla Kotów są ok wg mnie, one potrzebują wzmocnienia, zwłaszcza gdy ktoś gra przed nimi i może im rozwalić twierdzę przed ich pierwszym ruchem. Więcej kotów na planszy i możliwość wyboru 3 startowych kart z 5 powinien dać im lepsze szanse.
Wzmocnienie Jaszczurek trochę nie rozumiem.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 23 mar 2021, 21:42
autor: alodoko
Cześć, co sądzicie o dodatku Plemiona rzeczne? Mast have? Zastanawiam sie nad jego kupnem. W roota będę grać przeważnie w 2 osoby a i pewnie solo jak będzie dostępne po polsku.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 24 mar 2021, 07:34
autor: michaldz1
alodoko pisze: ↑23 mar 2021, 21:42
Cześć, co sądzicie o dodatku Plemiona rzeczne? Mast have? Zastanawiam sie nad jego kupnem. W roota będę grać przeważnie w 2 osoby a i pewnie solo jak będzie dostępne po polsku.
Must have to to nie jest. Podstawka starczy do grania.
W podstawce gra na 2 osoby to Koty vs Ptaki.
Plemiona rzeczne dodają wydry - handlarzy, którzy przydają się na więcej osób. Na mniej łatwo je zablokować.
Dodają też jaszczury. Jaszczurami można podmienić koty do gry dwuosobowej. Więc zwiększa to regrywalność na dwie osoby.
Jeśli chodzi o gre na jedną osobe to obecnie masz kilka mozliwości - Better Bot Project do samodzielnego wydrukowania z BGG, Riverfolk expansion (Mechaniczny Markiz pozwala na gre solo), Clockwork expansion 1.
Tu masz wogóle obrazek z porównaniem co wybrać przy grze na małą ilość osób:
https://twitter.com/LederGames/status/1 ... 30/photo/1
Re: Root (Cole Wehrle)
: 24 mar 2021, 09:56
autor: anitroche
alodoko pisze: ↑23 mar 2021, 21:42
Cześć, co sądzicie o dodatku Plemiona rzeczne? Mast have? Zastanawiam sie nad jego kupnem. W roota będę grać przeważnie w 2 osoby a i pewnie solo jak będzie dostępne po polsku.
Ja posiadam polską podstawkę i plemiona rzeczne i dodatkowo wydrukowaliśmy sobie boty z BGG wspomniane w poście powyżej (i jak wyjdą po polsku to na pewno kupuję, bo łatwiej jednak obsługiwać je po polsku będzie). Gramy w czasach pandemii głównie we dwójkę z mężem i oto nasze zestawienia frakcji do gry:
1. Wydry - ja ubolewam, bo niestety Wydrami nie bardzo da się grać na dwie osoby bez dodania własnych zasad, ale że bardzo lubię tę frakcję, to dodaliśmy zasadę, że jak botom wyjdzie karta rozkazu pasująca polaną do kart na wystawce Kompanii Plemion Rzecznych, to bot kupuje te kartę jeśli ma zasoby (jeśli ma poniżej 5 pkt to płaci jednego meepla, jak ma powyżej 10 pkt to 2 a jak 20 to 3). No ale nie bardzo wymyśliliśmy jak by boty miały płacić za pozostałe usługi, więc no średnio ta frakcja się sprawdza. A bez botów na dwie osoby to w ogle nie ma sensu.
2. Jaszczurki - można grać po prostu Jaszczury vs Ptaki albo dodać bota i grać w jakiejkolwiek konfiguracji (choć jaszczury i sojusz leśnych stworzeń vs bot w formie kotów lub ptaków, jest słabym połączeniem, bo obie frakcje graczy są mało mobilne i ciężko bota powstrzymać, więc tej konfiguracji nie polecam)
3. Drugi włóczęga - chyba moja ulubiona opcja grania na dwóch graczy z dodatkiem plemion rzecznych. Obaj gracze grają włóczęgami i dorzucamy dwa boty - ptaki i koty. Ptakom i Kotom i nie liczymy punktów, są oni na mapie tylko po to, żeby wchodzić w interakcje z włóczęgami i my robimy sobie wyścig, kto jest lepszym włóczęgą.
Re: Root (Cole Wehrle)
: 24 mar 2021, 20:14
autor: alodoko
Dziękuję Wam za wyczerpujące odpowiedzi w szczególności
anitroche. Na ich podstawie postanowiłem kupić dodatku do Root Plemiona Rzeczne jak wyjdzie po polsku to także boty. Niestety, podstawowej wersji Root nie posiadam ale jego zakupu jestem pewny tylko czekam na dodruk jak ceny spadną do trochę bardziej akceptowalnego poziomu. Plemion Rzeczny cena teraz wydaje mi się normalnie tj. ok.85zł. Dlatego już teraz go kupię bo nie wiadomo jak z dostępności w przyszłości
Re: Root (Cole Wehrle)
: 01 kwie 2021, 09:38
autor: Yar-Chan
@anitroche Właśnie jest testowany dodatek Hirelings który poprawia rozgrywkę dwuosobową i niektóre kombinacje frakcji. Myślę że może być przydatny:
https://www.kickstarter.com/projects/20 ... ts/3119670
Re: Root (Cole Wehrle)
: 15 cze 2021, 12:34
autor: ave.crux
Dzięki za to info. Razem z lubą czekamy aż wyjdzie to na Polski rynek, bo zachłysnęliśmy się rootem oboje. Na pewno zakupimy dodatek underground, ale po tym info również marauder z hirelingsami będzie potrzebny na półce.