Nie ma sensu kupować teraz dużo talii. Lepiej przy każdym nowym dodatku kupować sobie pare talii
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dwie zwykłe talie stykną, żeby poznać grę. Jak się spodoba to zestaw zawsze można kupić, a nabyte decki i tak będą grane. Poza deckami potrzeba sobie wtedy zorganizować garść żetonów do oznaczania aemberu (dziesięć może kilkanaście na gracza powinno starczyć) oraz znaczników obrażeń (kilka piątek, kilka więcej trójek i garść jedynek będzie wystarczyć), jakieś znaczniki/karty do oznaczania power i stun, kartka, pokrętło albo żetony do oznaczania chain no i trzy klucze na gracza. Polecam zerknąć na bgg po fotki z rozgrywki, żeby się zorientować jak to wygląda i ile tego jest oraz na substytuty jakie ludzie sobie powymyślali - są np. żetony i klucze zrobione z legoLargo pisze: ↑25 mar 2019, 11:04 Cały czas kusi mnie wejście w Keyforge'a, ale miałbym dwa chyba podstawowe pytania.
1. Lepiej czekać na zestaw podstawowy, czy kupić np. dwie talie po prostu na początek?
2. Jeżeli kupiłbym dwie zwykłe talie to w, co oprócz tego muszę się zaopatrzyć tzn. jakie i ile żetonów itp. itd.?
W podstawce są następujące dodatkowe elementy:Largo pisze: ↑25 mar 2019, 11:04 Cały czas kusi mnie wejście w Keyforge'a, ale miałbym dwa chyba podstawowe pytania.
1. Lepiej czekać na zestaw podstawowy, czy kupić np. dwie talie po prostu na początek?
2. Jeżeli kupiłbym dwie zwykłe talie to w, co oprócz tego muszę się zaopatrzyć tzn. jakie i ile żetonów itp. itd.?
A to ciekawe! A jak w apce zaznacza się aember, który został przechwycony (capture)? Jak zaznacza się efekty Stun oraz +1 Power?
Kostki mogą spełniać rolę obrażeń, przechwyconego aembera i +1 power (który pojawia się wyjątkowo rzadko póki co). Stun, wystarczy odwrócona karta. Dodatkowo małe karty na stun i power są rozdawane na turniejach. Wg mnie zestaw podstawowy jest zupełnie niepotrzebny. Talie początkowe są bezużyteczne, identycznie można uczyć nowych graczy gry na legalnych taliach.
Kostki są zakazane przez FFG na turniejach, aby uniknąć przypadków kiedy nie można dojść do tego jaką wartość miała przypadkowo przewrócona kostka...
Odwrócona o 180 stopni? Może to nawet i dobry pomysł, ale znaczniki są lepsze. Natomiast karty stun (oraz +1 power) dołączone do zestawu początkowego, to wg mnie pomyłka, bo są wielkości zwykłych kart i przez to niezbyt praktyczne w obsłudze.
Na Vault Tour nie były.
Pełna zgoda.
Brzmi totalnie niewygodnie xdemson pisze: ↑26 mar 2019, 07:18Kostki mogą spełniać rolę obrażeń, przechwyconego aembera i +1 power (który pojawia się wyjątkowo rzadko póki co). Stun, wystarczy odwrócona karta.
Nie kładzie się ich na karcie, tylko wkłada pod kartę, by wystawał tylko napis STUN lub +1POWER, jak upgrade. Wtedy są wygodne i czytelniejsze niż jakieś randomowe żetony, których każdy gracz używa w inny sposób.
Dokładnie to miałem też na myśli pisząc, że to rozwiązanie jest niewygodne. Karty wsuwane pod spód nie są wygodne jeśli masz inne żetony leżące na karcie. Co chwilę trzeba coś podnosić, albo obracać na raz kilka leżących na sobie kart. Osobiście wolę jeśli wszystkie takie znaczniki znajdują się na obracanej karcie, a na to nie pozwala rozmiar kart stun i +1power.
Kostka na karcie - obrażenie, kostka pod kartą przechwycony aember. Nie wiem co tu jest niewygodnego, ale to już kwestia gustu.
Jest to totalnie niewygodne
I te promki kładziesz na karcie zasłaniając jej grafikę tekst i statsy?
Kładę pod. Chcesz mnie przekonać, że wygodniej stosuje mi się jednak "Twoje" rozwiązanie czy co?
Dla mnie jeśli mowa już o pakiecie startowym to sensowny będzie na przełomie maja/czerwca Czasu Wstąpienia, gdzie są żetony, nie ma tali treningowych i cały zestaw jest tańszy(widać, że FFG przyjęło do wiadomości, że talie treningowe są bez sensu oraz karty power i stun niewygodne do grania).wilecki pisze: ↑26 mar 2019, 08:57Dokładnie to miałem też na myśli pisząc, że to rozwiązanie jest niewygodne. Karty wsuwane pod spód nie są wygodne jeśli masz inne żetony leżące na karcie. Co chwilę trzeba coś podnosić, albo obracać na raz kilka leżących na sobie kart. Osobiście wolę jeśli wszystkie takie znaczniki znajdują się na obracanej karcie, a na to nie pozwala rozmiar kart stun i +1power.
No skoro kładziesz pod, to używasz ich dokładnie tak samo, jak te karty ze startera. Tutaj wychodzi więc na to samo, jedynie źródło kart jest inne (zakup startera lub uczestnictwo w turniejach).
Zdecydowanie tak!polwac pisze: ↑26 mar 2019, 10:26 Dla mnie jeśli mowa już o pakiecie startowym to sensowny będzie na przełomie maja/czerwca Czasu Wstąpienia, gdzie są żetony, nie ma tali treningowych i cały zestaw jest tańszy(widać, że FFG przyjęło do wiadomości, że talie treningowe są bez sensu oraz karty power i stun niewygodne do grania).
Tylko jeśli się ma smaka na talie startowe, czyli raczej nie. Z drugiej strony te maty są też bez wartości, więc kupować garść żetonów za trzy czy cztery dychy to również nie deal życia. Grałem w kilka karcianek, gdzie do zestawu startowego były dodawane takie poster-playmats, ale nie widziałem jeszcze nikogo kto by na nich grał więcej niż raz. Więc może po prostu warto kupić solo talie
Czy te maty, które będą dodawane do niebieskiego zestawu podstawowego różnią się (poza rozmiarem) od takich dedykowanych, kupowanych osobno? Są gorszej jakości? Dlaczego Twoim zdaniem nie są używalne? Pytam z ciekawości, bo zastanawiam się nad kupnem właśnie niebieskiego zestawu głównie ze względu na te maty.donmakaron pisze: ↑03 kwie 2019, 16:40 Z drugiej strony te maty są też bez wartości, więc kupować garść żetonów za trzy czy cztery dychy to również nie deal życia. Grałem w kilka karcianek, gdzie do zestawu startowego były dodawane takie poster-playmats, ale nie widziałem jeszcze nikogo kto by na nich grał więcej niż raz.
jak to nie można użyć tych już wystawionych jak są z aktywnej rodziny?