Agricola - pytania i wątpliwości
Re: Agricola
Mam pytanie, czy można grać kartami dla 3 i 4 graczy grając we dwie osoby? I jeszcze jedno, ile jest kart dla dwóch osób w dodatku talia gracza?
Re: Agricola
Niby można, ale ryzykujesz zachwianiem balansu (i nie jestem pewien, ale niektóre karty odwołują się do akcji niedostępnych w grze dwuosobowej). Też chciałem kiedyś mieszać, ale mi to wyperswadowano.
W Talii Gracza jest 59 małych usprawnień i 28 pomocników, których używasz w grze 1-2 osobowej. Ponadto są 32 karty pomocników dla 3-5 graczy, których nie używa się w grze dwuosobowej.
W Talii Gracza jest 59 małych usprawnień i 28 pomocników, których używasz w grze 1-2 osobowej. Ponadto są 32 karty pomocników dla 3-5 graczy, których nie używa się w grze dwuosobowej.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Agricola
Witam wszystkich szanownych graczy. Mam pytanie odnośnie ilości budowy obór. Czy jest jakieś ograniczenie przy wykonywaniu tej akcji? W instrukcji jest zdanie obory budowane są pojedynczo a nie jednocześnie. To znaczy że można wybudowac tylko jedną w czasie akcji?
- bogas
- Posty: 2854
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 425 times
- Been thanked: 671 times
Re: Agricola
W starej wersji można zbudować nawet 4 obory w jednej akcji. Czy to się zmieniło w nowej wersji? Chyba nie, chociaż ten zapis o budowaniu pojedynczo jakby temu przeczył. Trochę dziwne.
EDIT: W dodatku do instrukcji do nowej wersji na stronie 6 jest zapis, że możesz budować tyle izb i obór na ile cię stać (a więc jak w starej wersji). W tym zapisie o pojedynczym budowaniu chodziło chyba, że każda obora to 2 drewna, a nie że za 2 drewna stawiasz kilka obór. Trzeba by sprawdzić jak było w oryginale DE lub EN, bo być może to wina tłumaczenia.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: Agricola
Nic się nie zmieniło, tylko polskie tłumaczenie jest nie najlepsze, najprawdopodobniej a angielską pominięto fragment „jak izby”, również można było użyć po kolei zamiast pojedynczo.bogas pisze: ↑03 sty 2019, 15:49W starej wersji można zbudować nawet 4 obory w jednej akcji. Czy to się zmieniło w nowej wersji? Chyba nie, chociaż ten zapis o budowaniu pojedynczo jakby temu przeczył. Trochę dziwne.
EDIT: W dodatku do instrukcji do nowej wersji na stronie 6 jest zapis, że możesz budować tyle izb i obór na ile cię stać (a więc jak w starej wersji). W tym zapisie o pojedynczym budowaniu chodziło chyba, że każda obora to 2 drewna, a nie że za 2 drewna stawiasz kilka obór. Trzeba by sprawdzić jak było w oryginale DE lub EN, bo być może to wina tłumaczenia.
Zdanie to w oryginale brzmi: Obory budowane są jak izby po kolei, ale w polskiej wersji instrukcji pominięto również fragment o budowie izb po kolei, do którego odnosi się opis budowy obór.
Poniżej fragmenty po niemiecku (oryginalnie), angielsku i polsku:
Spoiler:
Re: Agricola
Wielkie dzięki. Teraz widzę, że to drobna nieścisłość w tłumaczeniu.GrzeL pisze: ↑03 sty 2019, 16:28Nic się nie zmieniło, tylko polskie tłumaczenie jest nie najlepsze, najprawdopodobniej a angielską pominięto fragment „jak izby”, również można było użyć po kolei zamiast pojedynczo.bogas pisze: ↑03 sty 2019, 15:49W starej wersji można zbudować nawet 4 obory w jednej akcji. Czy to się zmieniło w nowej wersji? Chyba nie, chociaż ten zapis o budowaniu pojedynczo jakby temu przeczył. Trochę dziwne.
EDIT: W dodatku do instrukcji do nowej wersji na stronie 6 jest zapis, że możesz budować tyle izb i obór na ile cię stać (a więc jak w starej wersji). W tym zapisie o pojedynczym budowaniu chodziło chyba, że każda obora to 2 drewna, a nie że za 2 drewna stawiasz kilka obór. Trzeba by sprawdzić jak było w oryginale DE lub EN, bo być może to wina tłumaczenia.
Zdanie to w oryginale brzmi: Obory budowane są jak izby po kolei, ale w polskiej wersji instrukcji pominięto również fragment o budowie izb po kolei, do którego odnosi się opis budowy obór.
Poniżej fragmenty po niemiecku (oryginalnie), angielsku i polsku:Spoiler:

Re: Agricola
[Pytanie] - Czy w fazie "Żniw" gracz może przerobić zebrane plony, czy raczej powinien wcześniej zadbać o odpowiednią ilość pożywienia by wykarmić ludność? Chodzi mi głównie o warzywa i zboże.
-
- Posty: 3512
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1376 times
Re: Agricola
Możesz jeść to co zbierzesz (przerobić w kuchni i innymi środkami też), dlatego też zbieranie jest przed żywieniem
- bogas
- Posty: 2854
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 425 times
- Been thanked: 671 times
Re: Agricola
Przy czym pieczenie chleba wymaga akcji (wyjątek to posiadanie Piekarza), więc zboże zamienisz tylko 1:1 nawet jak masz piec lub kuchnię.
-
- Posty: 3512
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1376 times
Re: Agricola
Możesz jeszcze mieć piekarza/piwowara/młyn/jakiśtam kamień do mielenia czy coś co Ci przetworzy zboże.
- bogas
- Posty: 2854
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 425 times
- Been thanked: 671 times
Re: Agricola
Zgadza się, są różne "takie-takie"Fojtu pisze: ↑08 lut 2019, 15:38Możesz jeszcze mieć piekarza/piwowara/młyn/jakiśtam kamień do mielenia czy coś co Ci przetworzy zboże.

Re: Agricola
Hej!
Mam kilka gier Agricoli (wersja dla graczy) za sobą i mam wątpliwości co do kilku istotnych kwestii. Proszę o pomoc
1) Czy podczas tej samej tury mogę wykonać 2 akcje zależne od siebie? To znaczy - przykładowo nie mam pastwiska więc nie mam gdzie umieścić zwierząt. Czy mogę wysłać jednego wieśniaka na pole "buduj zagrodę" a drugiego po owce i tym samym w tej samej turze najpierw buduję zagrodę i od razu umieszczam w niej owce? Czy jednak zanim podejmę się jakiejś akcji to muszę spełniać jej warunek?
2) Ile jedzenia daje akcja upiecz chleb podczas gdy nie mam żadnych dużych usprawnień. Nie mogę tego znaleźć w instrukcji...
3) Na polu akcji upiecz chleb mogę za jednym razem upiec tylko jeden chleb? Czyli np. posiadając gliniany piec nie mogę dać 2 zboża żeby otrzymać 10 jedzenia?
4) Posiadając palenisko lub kuchnie, zwierzęta i warzywa mogę przetworzyć na jedzenie w dowolnym momencie gry dowolną ilość razy. Natomiast żeby przetworzyć zboże, muszę skorzystać z akcji upiecz chleb. Czy to się zgadza?
5) Nie rozumiem różnicy między glinianym a kamiennym piecem. Gliniany piec daje 5 jedzenia za 1 zboże. Kamienny daje 4 jedzenia za 2 zboża czy 4 jedzenia za 1 zboże a x2 oznacza, że możemy akcje powtórzyć (i uzyskać 8 jedzenia za 2 zboża)?
Pozdrawiam i dzięki za pomoc!
Mam kilka gier Agricoli (wersja dla graczy) za sobą i mam wątpliwości co do kilku istotnych kwestii. Proszę o pomoc

1) Czy podczas tej samej tury mogę wykonać 2 akcje zależne od siebie? To znaczy - przykładowo nie mam pastwiska więc nie mam gdzie umieścić zwierząt. Czy mogę wysłać jednego wieśniaka na pole "buduj zagrodę" a drugiego po owce i tym samym w tej samej turze najpierw buduję zagrodę i od razu umieszczam w niej owce? Czy jednak zanim podejmę się jakiejś akcji to muszę spełniać jej warunek?
2) Ile jedzenia daje akcja upiecz chleb podczas gdy nie mam żadnych dużych usprawnień. Nie mogę tego znaleźć w instrukcji...
3) Na polu akcji upiecz chleb mogę za jednym razem upiec tylko jeden chleb? Czyli np. posiadając gliniany piec nie mogę dać 2 zboża żeby otrzymać 10 jedzenia?
4) Posiadając palenisko lub kuchnie, zwierzęta i warzywa mogę przetworzyć na jedzenie w dowolnym momencie gry dowolną ilość razy. Natomiast żeby przetworzyć zboże, muszę skorzystać z akcji upiecz chleb. Czy to się zgadza?
5) Nie rozumiem różnicy między glinianym a kamiennym piecem. Gliniany piec daje 5 jedzenia za 1 zboże. Kamienny daje 4 jedzenia za 2 zboża czy 4 jedzenia za 1 zboże a x2 oznacza, że możemy akcje powtórzyć (i uzyskać 8 jedzenia za 2 zboża)?
Pozdrawiam i dzięki za pomoc!
- KamradziejTomal
- Posty: 1162
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
- Has thanked: 387 times
- Been thanked: 460 times
Re: Agricola
1) Nie do końca rozumiem pytanie. Tych akcji nie robi się przecież równocześnie. Żeby mieć więcej niż 1 zwierzę, trzeba mieć zagrody (1 mieści się w domku). Można wziąć natomiast akcję zwierząt, żeby je po prostu rozgonić (nie dać ich przeciwnikowi). Jeżeli masz palenisko/kuchnię to możesz je "w locie" przerabiać na jedzenie bez konieczności zapędzania na pastwisko. Możesz też, np. 2 owce wetknąc do zagrody a pozostałe przerobić na jedzenie od razu przy zabieraniu ich z pola Zagroda owiec.
2) Nic nie daje, bo bez paleniska, kuchni albo pieca nie da się upiec zboża. Można je bez pieczenia zjeść - zastępując 1 zboże 1 znacznikiem żywności.
3) Jeżeli uruchomisz akcję "Upiecz chleb" (czy to z pola czy z karty) możesz upiec 1x chleb jeżeli masz TYLKO gliniany piec, 2x chleby jeżeli masz TYLKO kamienny piec i ile tylko chleba chcesz mając palenisko/kuchnię. Jeżeli masz np. 3 snopki oraz palenisko i gliniany piec, możesz akcją upiecz chleb zrobić 1x5 + 2x2 jedzenia (zerknij sobie na str. 10 instrukcji).
4) Tak
5) Gliniany piec przy jednym wypieku daje Ci możliwość RAZ zrobić 5 jedzenia. Kamienny piec daje Ci możliwość przy jednym wypieku zrobić DWA razy po 4 jedzenia (czyli w sumie 8 ). Ten pierwszy może być lepszy jak nie masz dużo zboża albo gdy często używasz akcji "Upiecz chleb" (bo daje więcej za 1 pieczenie). U nas przeważnie kto jaki piec buduje jest podyktowane tym czy ma na zbyciu więcej gliny czy więcej kamienia w danym momencie.
2) Nic nie daje, bo bez paleniska, kuchni albo pieca nie da się upiec zboża. Można je bez pieczenia zjeść - zastępując 1 zboże 1 znacznikiem żywności.
3) Jeżeli uruchomisz akcję "Upiecz chleb" (czy to z pola czy z karty) możesz upiec 1x chleb jeżeli masz TYLKO gliniany piec, 2x chleby jeżeli masz TYLKO kamienny piec i ile tylko chleba chcesz mając palenisko/kuchnię. Jeżeli masz np. 3 snopki oraz palenisko i gliniany piec, możesz akcją upiecz chleb zrobić 1x5 + 2x2 jedzenia (zerknij sobie na str. 10 instrukcji).
4) Tak
5) Gliniany piec przy jednym wypieku daje Ci możliwość RAZ zrobić 5 jedzenia. Kamienny piec daje Ci możliwość przy jednym wypieku zrobić DWA razy po 4 jedzenia (czyli w sumie 8 ). Ten pierwszy może być lepszy jak nie masz dużo zboża albo gdy często używasz akcji "Upiecz chleb" (bo daje więcej za 1 pieczenie). U nas przeważnie kto jaki piec buduje jest podyktowane tym czy ma na zbyciu więcej gliny czy więcej kamienia w danym momencie.
Re: Agricola
Dzięki wielkie za szybką odpowiedź! Już wszystko rozumiem a pierwsze pytanie postaram się ująć inaczej:KamradziejTomal pisze: ↑12 sie 2019, 11:04 1) Nie do końca rozumiem pytanie. Tych akcji nie robi się przecież równocześnie. Żeby mieć więcej niż 1 zwierzę, trzeba mieć zagrody (1 mieści się w domku). Można wziąć natomiast akcję zwierząt, żeby je po prostu rozgonić (nie dać ich przeciwnikowi). Jeżeli masz palenisko/kuchnię to możesz je "w locie" przerabiać na jedzenie bez konieczności zapędzania na pastwisko. Możesz też, np. 2 owce wetknąc do zagrody a pozostałe przerobić na jedzenie od razu przy zabieraniu ich z pola Zagroda owiec.
2) Nic nie daje, bo bez paleniska, kuchni albo pieca nie da się upiec zboża. Można je bez pieczenia zjeść - zastępując 1 zboże 1 znacznikiem żywności.
3) Jeżeli uruchomisz akcję "Upiecz chleb" (czy to z pola czy z karty) możesz upiec 1x chleb jeżeli masz TYLKO gliniany piec, 2x chleby jeżeli masz TYLKO kamienny piec i ile tylko chleba chcesz mając palenisko/kuchnię. Jeżeli masz np. 3 snopki oraz palenisko i gliniany piec, możesz akcją upiecz chleb zrobić 1x5 + 2x2 jedzenia (zerknij sobie na str. 10 instrukcji).
4) Tak
5) Gliniany piec przy jednym wypieku daje Ci możliwość RAZ zrobić 5 jedzenia. Kamienny piec daje Ci możliwość przy jednym wypieku zrobić DWA razy po 4 jedzenia (czyli w sumie 8 ). Ten pierwszy może być lepszy jak nie masz dużo zboża albo gdy często używasz akcji "Upiecz chleb" (bo daje więcej za 1 pieczenie). U nas przeważnie kto jaki piec buduje jest podyktowane tym czy ma na zbyciu więcej gliny czy więcej kamienia w danym momencie.
Na początku rundy gracze po kolei wysyłają swoich wieśniaków na pola akcji. Na swojej farmie nie mam jeszcze żadnego ogrodzenia (pastwiska) w którym mógłbym umieścic potencjalne zwierzęta które zgarnę. Podczas tej samej rundy wysłam jednego wieśniaka na akcję "buduj ogrodzenie" a drugiego wieśniaka na pole "zagroda owiec" i tym samym buduje ogrodzenie i od razu wsadzam tam owce. Czy to jest zgodne z zasadami czy jednak muszę pobudować ogrodzenie w jednej rundzie, a dopiero w następnej mogę wysłać wieśniaka po owce?
- Nidav
- Posty: 706
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 340 times
Re: Agricola
Cały czas jest to dziwne pytanie
Nie robisz tego od razu - robisz to w innych turach, ale w tej samej rundzie. Czyli przykładowo:
Tura 1 gracza 1. - gracz idzie budować ogrodzenie
Tura 1 gracza 2. - gracz wysyła robotnika na akcję dniówki
Tura 2 gracza 1. - gracz wysyła robotnika po owce
Itd.
Także możesz zrobić to w jednej rundzie, ale nie robisz tego "od razu", bo i tak potrzebujesz dwóch tur.

Tura 1 gracza 1. - gracz idzie budować ogrodzenie
Tura 1 gracza 2. - gracz wysyła robotnika na akcję dniówki
Tura 2 gracza 1. - gracz wysyła robotnika po owce
Itd.
Także możesz zrobić to w jednej rundzie, ale nie robisz tego "od razu", bo i tak potrzebujesz dwóch tur.
- KamradziejTomal
- Posty: 1162
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
- Has thanked: 387 times
- Been thanked: 460 times
Re: Agricola
Ogrodzenie nie musi się "schłodzić" po budowie żeby przyjąć zwierzęta 
Tak możesz zbudować zagrodę 1 ludzikiem (zakładając oczywiście, że masz drewno), poczekać aż reszta graczy zrobi swoją kolejkę i 2 ludzika postawić na zagrodzie owiec/dzików/krów żeby je zabrać do zagrody.

Tak możesz zbudować zagrodę 1 ludzikiem (zakładając oczywiście, że masz drewno), poczekać aż reszta graczy zrobi swoją kolejkę i 2 ludzika postawić na zagrodzie owiec/dzików/krów żeby je zabrać do zagrody.
-
- Posty: 3512
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1376 times
Re: Agricola
Akcje wykonujesz w momencie wysłania członka rodziny, więcj wygląda to tak:
1. Wysyłasz CR na akcję buduj ogrodzenie
2. Płacisz drewno i fizycznie budujesz ogrodzenie na swojej planszy
3. Wysyłasz CR na akcję owce
4. Otrzymujesz owce i dajesz je do ogrodzeń, które już istnieją.
1. Wysyłasz CR na akcję buduj ogrodzenie
2. Płacisz drewno i fizycznie budujesz ogrodzenie na swojej planszy
3. Wysyłasz CR na akcję owce
4. Otrzymujesz owce i dajesz je do ogrodzeń, które już istnieją.
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 446 times
- Been thanked: 318 times
Re: Agricola
Agricola- wersja dla graczy.
Jak to jest z tymi dodatkowymi żetonami akcji...
Żeton 1-4, dodatek do instr. mówi aby używać ten żeton przy grze bez kart. OK.
Ale przy żetonach na 2 i 3-4 graczy nie jest podany dokładny opis kiedy je stosować.
Instrukcja podaje że w grze podstawowej się ich nie używa, ale nie podaje w jakich innych opcjach z nich korzystać i właściwie po co, a nie ma co ukrywać gra z nimi lub bez nich ma jednak kluczowy wpływ na grę i ostateczne wyniki punktowe.
Więc...
Jak to jest z tymi dodatkowymi żetonami akcji...

Żeton 1-4, dodatek do instr. mówi aby używać ten żeton przy grze bez kart. OK.
Ale przy żetonach na 2 i 3-4 graczy nie jest podany dokładny opis kiedy je stosować.
Instrukcja podaje że w grze podstawowej się ich nie używa, ale nie podaje w jakich innych opcjach z nich korzystać i właściwie po co, a nie ma co ukrywać gra z nimi lub bez nich ma jednak kluczowy wpływ na grę i ostateczne wyniki punktowe.
Więc...

Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: Agricola
Odpowiedni zapis znajduje się w oryginalnej instrukcji, tylko został pominięty w polskim tłumaczeniu.Dr. Nikczemniuk pisze: ↑16 paź 2019, 13:22 Agricola- wersja dla graczy.
Jak to jest z tymi dodatkowymi żetonami akcji...![]()
Żeton 1-4, dodatek do instr. mówi aby używać ten żeton przy grze bez kart. OK.
Ale przy żetonach na 2 i 3-4 graczy nie jest podany dokładny opis kiedy je stosować.
Instrukcja podaje że w grze podstawowej się ich nie używa, ale nie podaje w jakich innych opcjach z nich korzystać i właściwie po co, a nie ma co ukrywać gra z nimi lub bez nich ma jednak kluczowy wpływ na grę i ostateczne wyniki punktowe.
Więc...![]()
Pominięte zdanie powinno brzmieć: Podczas rozkładanie gry można dołożyć dodatkową płytkę akcji.
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 446 times
- Been thanked: 318 times
Re: Agricola
No domyślam się że można dołożyć, tylko po co? Żeby ułatwić grę?
Rozumiem że pierwotna wersja Agricoli nie miała takich "dopalaczy", więc gracze zaawansowani grają bez nich, czy tak
Rozumiem że pierwotna wersja Agricoli nie miała takich "dopalaczy", więc gracze zaawansowani grają bez nich, czy tak

Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: Agricola
To jest wątek o zasadach, a nie o wyższości jednego wariantu nad innym.Dr. Nikczemniuk pisze: ↑16 paź 2019, 14:28 No domyślam się że można dołożyć, tylko po co? Żeby ułatwić grę?
Rozumiem że pierwotna wersja Agricoli nie miała takich "dopalaczy", więc gracze zaawansowani grają bez nich, czy tak![]()
Temat stosowania płytek był już poruszany w głównym wątku gry.
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 446 times
- Been thanked: 318 times
Re: Agricola
Pytanie jest następujące: do czego i po co są dodatkowe żetony/akcje na 2 i 3-4 graczy ?GrzeL pisze: ↑16 paź 2019, 14:33To jest wątek o zasadach, a nie o wyższości jednego wariantu nad innym.Dr. Nikczemniuk pisze: ↑16 paź 2019, 14:28 No domyślam się że można dołożyć, tylko po co? Żeby ułatwić grę?
Rozumiem że pierwotna wersja Agricoli nie miała takich "dopalaczy", więc gracze zaawansowani grają bez nich, czy tak![]()
Temat stosowania płytek był już poruszany w głównym wątku gry.
To gdzie mam o to pytać jak nie w wątku o zasadach ?

Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: Agricola
Aby zmodyfikować grę pod swoje preferencje, dotyczy to również innych wariantów dostępnych w instrukcji.Dr. Nikczemniuk pisze: ↑16 paź 2019, 16:20Pytanie jest następujące: do czego i po co są dodatkowe żetony/akcje na 2 i 3-4 graczy ?GrzeL pisze: ↑16 paź 2019, 14:33To jest wątek o zasadach, a nie o wyższości jednego wariantu nad innym.Dr. Nikczemniuk pisze: ↑16 paź 2019, 14:28 No domyślam się że można dołożyć, tylko po co? Żeby ułatwić grę?
Rozumiem że pierwotna wersja Agricoli nie miała takich "dopalaczy", więc gracze zaawansowani grają bez nich, czy tak![]()
Temat stosowania płytek był już poruszany w głównym wątku gry.
To gdzie mam o to pytać jak nie w wątku o zasadach ?![]()
W dziale zasad pytamy o zasady, a nie jak dany wariant wpływa na grę.
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 446 times
- Been thanked: 318 times
Re: Agricola
No dobra obczaiłem temat w wątku głównym.
Natomiast instrukcja podaje lakonicznie że to jest wariant, natomiast brak jest jakiejkolwiek informacji po co i w jakim celu go stosować, czy ma rozszerzać czy ułatwiać tego instr. nie podaje, trzeba samemu się domyślać.
Natomiast instrukcja podaje lakonicznie że to jest wariant, natomiast brak jest jakiejkolwiek informacji po co i w jakim celu go stosować, czy ma rozszerzać czy ułatwiać tego instr. nie podaje, trzeba samemu się domyślać.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.