Robinson Crusoe: AotCI - zasady
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Ale mogę najpierw eksplorować kilka fragmentów wyspy a potem w odpowiedniej kolejności totemy ?
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 63 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Możesz eksplorować nowe kafelki i totemy w dowolnej kolejności - istotna jest tylko kolejność odkrywania nowych totemów. Odkrycie nowego kafelka z totemem = dokładasz żeton z kolejną cyfrą 1, 2, 3... Potem możesz np. zacząć eksplorację od świątyni z żetonem 3 i zostawić sobie 1 i 2 na później.
Ta kolejność jest wyraźnie istotna w scenariuszach z egzorcystami i z Jenny (bo tam kolejne totemy mogą zadać rany graczowi już w momencie odkrycia).
Ta kolejność jest wyraźnie istotna w scenariuszach z egzorcystami i z Jenny (bo tam kolejne totemy mogą zadać rany graczowi już w momencie odkrycia).
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 23 lip 2012, 15:09
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 109 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Mam pytanko odnośnie trzech startowych wydarzeń. W instrukcji podali o wydobyciu kufrów z jedzeniem. Kiedy można użyć pozostałych dwóch? A może losować?
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 63 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Można przed grą zdecydować się na wylosowanie jednej z tych kart, zamiast standardowych skrzyń z jedzeniem (to reguła opcjonalna, opisana gdzieś pod koniec instrukcji).
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Np do gry solo skrzynie z jedzeniem najczęściej trochę bez sensu, więc polecam brać jakąś inną 

Joliet Jake na BGG
Re: Robinson Crusoe: AotCI
To, że ludzik z mapy (zielony) jest stały to wiem. Co natomiast w przypadku znalezienia brązowego ludzika w żetonach odkryć. Zagraliśmy go pojedynczo.
Druga sprawa: Kiedy mam rozpatrzyć skarb (chyba rapier), który dodaje +2 siły? Rozumiem, że od razu po powrocie z wycieczki kolegi, który ten skarb przytargał?
EDIT:
Aha jeszcze jedno
Podczas dociągania karty (brązowej - budowniczej) z kart wydarzeń podczas fazy wydarzenia, zrealizowaliśmy tekst i na końcu mieliśmy informację: pociągnij następną kartę. Pociągnęliśmy natychmiast kolejne wydarzenie, ponieważ karta budownictwa leżała właśnie na tej kupce. Jest to dla mnie logiczne, proszę o potwierdzenie czy zrobiliśmy dobrze.
Druga sprawa: Kiedy mam rozpatrzyć skarb (chyba rapier), który dodaje +2 siły? Rozumiem, że od razu po powrocie z wycieczki kolegi, który ten skarb przytargał?
EDIT:
Aha jeszcze jedno
Podczas dociągania karty (brązowej - budowniczej) z kart wydarzeń podczas fazy wydarzenia, zrealizowaliśmy tekst i na końcu mieliśmy informację: pociągnij następną kartę. Pociągnęliśmy natychmiast kolejne wydarzenie, ponieważ karta budownictwa leżała właśnie na tej kupce. Jest to dla mnie logiczne, proszę o potwierdzenie czy zrobiliśmy dobrze.
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 63 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Brązowy ludzik z żetonu odkrycia jest jednorazowy - zagraliście dobrze.Pynio pisze:To, że ludzik z mapy (zielony) jest stały to wiem. Co natomiast w przypadku znalezienia brązowego ludzika w żetonach odkryć. Zagraliśmy go pojedynczo.
Druga sprawa: Kiedy mam rozpatrzyć skarb (chyba rapier), który dodaje +2 siły? Rozumiem, że od razu po powrocie z wycieczki kolegi, który ten skarb przytargał?
EDIT:
Aha jeszcze jedno
Podczas dociągania karty (brązowej - budowniczej) z kart wydarzeń podczas fazy wydarzenia, zrealizowaliśmy tekst i na końcu mieliśmy informację: pociągnij następną kartę. Pociągnęliśmy natychmiast kolejne wydarzenie, ponieważ karta budownictwa leżała właśnie na tej kupce. Jest to dla mnie logiczne, proszę o potwierdzenie czy zrobiliśmy dobrze.
Kartę skarbu można wykorzystać w dowolnej chwili (najwcześniej po fazie akcji, w której go zdobyliście - można użyć go później).
ad 3 - jeśli dobrze zrozumiałem opis, to zagraliście dobrze - chodzi o to, że fazę wydarzenia zawsze kończy wyłożenie 1 nowej karty w polu zagrożenia (karty brązowe/zielone/szare natychmiast się realizuje, odrzuca i ciągnie kolejną kartę wydarzenia).
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Jan Madejski pisze:Pynio pisze: ad 3 - jeśli dobrze zrozumiałem opis, to zagraliście dobrze - chodzi o to, że fazę wydarzenia zawsze kończy wyłożenie 1 nowej karty w polu zagrożenia (karty brązowe/zielone/szare natychmiast się realizuje, odrzuca i ciągnie kolejną kartę wydarzenia).
Hm... to ciekawe co piszesz. Generalnie nigdzie nie znalazłem takiej zasady w instrukcji, a przynajmniej zupełnie jej nie pamiętam. Nie graliśmy wiele, ale nie zanotowałem czy każda jak piszesz karta odmienna od stricte kart wydarzeń pociąga za sobą zagranie kolejnej (do czasu wylosowania wydarzenia). Rozumiem, że to co napisałeś jest pewne w 100% i jest to stała reguła?
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 63 times
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Taka jest reguła. W instrukcji gdzieś o tym jest na 100% poza tym chyba na samych kartach, które są wtasowane do talii wydarzeń jest napisane, żeby pociągnąć kolejną kartę z tego stosu.Pynio pisze: Nie graliśmy wiele, ale nie zanotowałem czy każda jak piszesz karta odmienna od stricte kart wydarzeń pociąga za sobą zagranie kolejnej (do czasu wylosowania wydarzenia). Rozumiem, że to co napisałeś jest pewne w 100% i jest to stała reguła?
- YuZ
- Posty: 328
- Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 23 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Również potwierdzam słowa przedmówców. Karty przygód z talii wydarzeń ciągniesz i rozpatrujesz dopóki nie trafisz na stricte kartę wydarzenia. Prowadzi to czasami do ciekawych sytuacji pod koniec rozgrywki, gdy w talię wtasowanych jest już kilka kart przygód, które jeszcze nie wyszły na wierzch. Skumulowały się przed jednym z ostatnich wydarzeń a trzeba rozpatrzyć wszystkie po kolei. W ten sposób świetnie układająca się rozgrywka często natychmiastowo zmienia się w katastrofę. 

Re: Robinson Crusoe: AotCI
Mam problem ze zrozumieniem natury schronienia. Czy dobrze rozumiem, że jest to tylko upgrade obozu? Buduję, odwracam żeton obozu i od tego momentu nie tracę życia za spanie pod gołym niebem (czyli w pierwszej rundzie zawszę stracę), przy czym schronienie jest trudniej przenieść niż obóz? Czy może źle to zrozumiałem i mogę mieć więcej niż jeden obóz/schronienie? Co w praktyce oznacza znaczek schronienia na kafelku? I ostatnie pytanie - w instrukcji jest zapis "Aby zaznaczyć, że Schronienie zostało zbudowane należy położyć czarny znacznik (...) na najwyższych polach wskaźników poziomu Dachu oraz Palisady", czy "najwyższy" w tym przypadku oznacza najwyżej usytuowane zero, czy najwyższą wartość liczbową - 4?
W sumie cała instrukcja wydaję się być znośnie napisana, póki co schronienie/obóz to jedyny element gry, który albo nie wiem jak działa, albo po prostu wydaję mi się, że nie wiem. Będę wdzięczny za rozwianie wątpliwości
.
W sumie cała instrukcja wydaję się być znośnie napisana, póki co schronienie/obóz to jedyny element gry, który albo nie wiem jak działa, albo po prostu wydaję mi się, że nie wiem. Będę wdzięczny za rozwianie wątpliwości

Pozdrawiam,
Jeay
Jeay
Re: Robinson Crusoe: AotCI
W pierwszej rundzie nie zawsze stracisz zycie za spanie pod golym niebem, poniewaz przy wykonywaniu akcji eksploracji mozesz odkryc kafelek wyspy z naturalnym schronieniem i przeniesc tam oboz.
Co do znacznikow to chodzi o ustawienie ich na polu 0. Znaczniki maja przypominac, ze mozesz rozbudowac schronienie o dach i palisade.
Jezeli wykorzystujesz schronienie na kafelku wyspy i w trakcie przebywania na nim wybudujesz dach lub palisade to przy przenoszeniu na inny kafelek tracisz je. Ustawiasz ich poziom na 0.
Jezeli wczesniej wybudowales schronienie to tracisz polowe poziomu dachu i palisady, zaokraglajac w dol. Na przyklad jezeli masz poziom dachu rowny 3 to stracisz jeden poziom (3/2 = 1,5 -> 1).
Co do znacznikow to chodzi o ustawienie ich na polu 0. Znaczniki maja przypominac, ze mozesz rozbudowac schronienie o dach i palisade.
Jezeli wykorzystujesz schronienie na kafelku wyspy i w trakcie przebywania na nim wybudujesz dach lub palisade to przy przenoszeniu na inny kafelek tracisz je. Ustawiasz ich poziom na 0.
Jezeli wczesniej wybudowales schronienie to tracisz polowe poziomu dachu i palisady, zaokraglajac w dol. Na przyklad jezeli masz poziom dachu rowny 3 to stracisz jeden poziom (3/2 = 1,5 -> 1).
- jax
- Posty: 8141
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 258 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
To pytanie juz tu padało, ale nie bylo oficjalnej odpowiedzi, tylko na zasadzie 'wydaje mi się':
czy w scenariuszu Wyspa Ognia ekslporacja totemów musi się odbywać na różnych kafelkach czy też moge wszystkie zeksplorować na jednym?
Może ktoś zna oficjalną wykładnię?
czy w scenariuszu Wyspa Ognia ekslporacja totemów musi się odbywać na różnych kafelkach czy też moge wszystkie zeksplorować na jednym?
Może ktoś zna oficjalną wykładnię?
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 63 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Przy odkryciu każdego totemu kładziesz przy nim zielony żeton z kolejnym numerkiem 1-6 (zgodnie z FAQ), a eksploracje zależą właśnie od tych żetonów - tak więc każda musi być na innym kafelku wyspy.jax pisze:czy w scenariuszu Wyspa Ognia ekslporacja totemów musi się odbywać na różnych kafelkach czy też moge wszystkie zeksplorować na jednym?
- jax
- Posty: 8141
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 258 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Ha, to dużo wyjaśnia. Rozumiem że zielony żeton kładzie się na mapie. Szkoda, że kompletnie nie ma o tym mowy w scenariuszu.Jan Madejski pisze:Przy odkryciu każdego totemu kładziesz przy nim zielony żeton z kolejnym numerkiem 1-6 (zgodnie z FAQ)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Czasem też warto czytać intrukcję gry...jax pisze:Szkoda, że kompletnie nie ma o tym mowy w scenariuszu.

Joliet Jake na BGG
- YuZ
- Posty: 328
- Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 23 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Odnośnie instrukcji... szacunek i pokłony dla ekipy Portalu za instrukcje do 2 ed. (choć kilka literówek i tak się w niej znalazło)!jolietjake pisze:Czasem też warto czytać intrukcję gry...

Nie można tak było od razu?

Re: Odp: Robinson Crusoe: AotCI
Witajcie mam pytanie:
Instrukcja, wydanie drugie, str. 14, "żetony wpływające na rozpatrywanie acji":

Czy w "przykład"
Ma być " muszą zatem wykorzystać 4 drewna a nie 3"?
Jak było poruszane to przepraszam.
Wysłane z SGSIII za pomocą Tapatalk
Instrukcja, wydanie drugie, str. 14, "żetony wpływające na rozpatrywanie acji":

Czy w "przykład"
Ma być " muszą zatem wykorzystać 4 drewna a nie 3"?
Jak było poruszane to przepraszam.
Wysłane z SGSIII za pomocą Tapatalk
- mat_eyo
- Posty: 5724
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 959 times
- Been thanked: 1500 times
- Kontakt:
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Tak, przykład jest błędny. Normalnie przy 3 graczach trzeba użyć 3 znaczniki drewna. Kiedy leży żeton +1 musimy użyć jednego więcej, czyli 4.
Poza tym jest w nim literówka, musz zamiast muszą.
Poza tym jest w nim literówka, musz zamiast muszą.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2013, 14:29 przez mat_eyo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Przecież to właśnie ten wątek.mat_eyo pisze:Po pierwsze, od zadawania pytań odnośnie zasad jest oddzielny wątek i na przyszłość lepiej tam pisać w takich sprawach

BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
- mat_eyo
- Posty: 5724
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 959 times
- Been thanked: 1500 times
- Kontakt:
Re: Robinson Crusoe: AotCI
O kurcze, źle spojrzałem!
Przepraszam
Dobrze, że chociaż odpowiedziałem na pytanie
Przepraszam

Dobrze, że chociaż odpowiedziałem na pytanie
