Czyli nie muszę robić odwrotu na sąsiednie obszary jeśli mogę wykorzystać transport morskiIndar pisze:Z instrukcji:
"Podczas odwrotu gracz może wykorzystać transport morski (zasady transportu morskiego znajdują się na stronie 23)"
Gra o tron - pytania i wątpliwości
Re: Gra o tron
-
- Posty: 1077
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 43 times
- Kontakt:
Re: Gra o tron
Tak, to jest wyjątek.
Przy czym atakujący ZAWSZE po przegranej wraca tam skąd się ruszył.
Przy czym atakujący ZAWSZE po przegranej wraca tam skąd się ruszył.
Re: Gra o tron
Witam, pojawił sie pewien problem gdy grałem ze znajomymi z dodatkiem taniec ze smokami. Gramy z kartami losów bitwy i wszystko było cacy kiedy nie została zagrana karta Manca Raydera. Jej treść brzmi iż ostatecznia siła mojej armi wynosi tyle pkt co punkty zagrozenia dzikich a problem caly polega na tym czy karta losów bitwy jest wliczana do ostatecznej siły i nie jest liczona poniewaz sila kart jest brana z punktów zagrozenia dzikich czy poprostu karty losów bitwy sa dodstkowo doliczane i wowczas jesli dzicy na torze maja 6 to moja ostateczna sila to 6 + karta losow bitwy czy juz tylko samo 6. Nie wiem jak mam w takiej sytacji doliczyc karte losow bitwy.
Re: Gra o tron, nowe wydanie
Witam,
Mam pytanie dotyczące wieży oblężniczej. Czy jeżeli ktoś zaatakuje moją prowincje na której znajduje się zamek i załóżmy mam tam tylko piechura (siła +1) a na sąsiedniej prowincji znajduje się wsparcie i jest tam moja wieża oblężnicza to czy ona daje mi siłę +4 do obrony ? i w takim przypadku miałbym +5 do obrony? Czy wieża daje tylko i wyłącznie premię +4 do ataków lub wsparcia ataku na zamek?
Mam pytanie dotyczące wieży oblężniczej. Czy jeżeli ktoś zaatakuje moją prowincje na której znajduje się zamek i załóżmy mam tam tylko piechura (siła +1) a na sąsiedniej prowincji znajduje się wsparcie i jest tam moja wieża oblężnicza to czy ona daje mi siłę +4 do obrony ? i w takim przypadku miałbym +5 do obrony? Czy wieża daje tylko i wyłącznie premię +4 do ataków lub wsparcia ataku na zamek?
-
- Posty: 259
- Rejestracja: 12 paź 2015, 16:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Gra o tron, nowe wydanie
0 siły do wsparcia obrony zamku.walewsky pisze:Witam,
Mam pytanie dotyczące wieży oblężniczej. Czy jeżeli ktoś zaatakuje moją prowincje na której znajduje się zamek i załóżmy mam tam tylko piechura (siła +1) a na sąsiedniej prowincji znajduje się wsparcie i jest tam moja wieża oblężnicza to czy ona daje mi siłę +4 do obrony ? i w takim przypadku miałbym +5 do obrony? Czy wieża daje tylko i wyłącznie premię +4 do ataków lub wsparcia ataku na zamek?
Zgodnie z zasadą z instrukcji "Zapewnia premię +4 do siły armii podczas ataku (lub wspierania czyjegoś ataku)"
Re: Gra o Tron 2 edycja
dzięki za odpowiedź (ostatnio była to kwestia sporna bo część graczy uważała, że wieża może wesprzeć zamek obrońcy) 
mam jeszcze jedno pytanko, statki działają jak "mosty" jeżeli nie są "przerwane" i można przemieszczać przez nie dowolne jednostki na długie odległości rozpatrując rozkaz marszu, a co w przypadku wsparcia ? jak na drugim końcu jest wsparcie czy jednostki mogą wspierać z tej oddalonej prowincji bitwę czy nie?

mam jeszcze jedno pytanko, statki działają jak "mosty" jeżeli nie są "przerwane" i można przemieszczać przez nie dowolne jednostki na długie odległości rozpatrując rozkaz marszu, a co w przypadku wsparcia ? jak na drugim końcu jest wsparcie czy jednostki mogą wspierać z tej oddalonej prowincji bitwę czy nie?
Re: Gra o Tron 2 edycja
chyba ostatnie pytanko - czy jak przegra się bitwę można wycofać rozbite jednostki przez morze za pomocą statków ? czy przegrane jednostki mogą tylko i wyłącznie wycofać się na teren niczyi lub swój sąsiadujący z bitwą ?Indar pisze:Nie. Most jest tylko na potrzeby ruchu.
Re: Gra o Tron 2 edycja
chyba ostatnie pytanko - czy jak przegra się bitwę można wycofać rozbite jednostki przez morze za pomocą statków ? czy przegrane jednostki mogą tylko i wyłącznie wycofać się na teren niczyi lub swój sąsiadujący z bitwą ?
- warlock
- Posty: 5024
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1249 times
- Been thanked: 2415 times
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 maja 2018, 01:12
Gra o Tron edycja 2
Cześć! Mam dylemat odnośnie odnośnie sytuacji w grze, którą za chwilę opiszę.
Zaatakowałam pole z zamkiem pojedynczą wieżą oblężniczą i wygrałam jednym punktem. Graliśmy jednak z kartami Losów Bitwy i mój przeciwnik wylosował czaszkę, która mówi o tym, że bez względu na wynik bitwy muszę ponieść przynajmniej jedną stratę, a więc moja jednostka ginie. I tu pojawia się pytanie: zajęłam pole z zamkiem czy nie? Z jednej strony wygrałam bitwę, która toczyła się o to pole, z drugiej zaś strony straciłam wszystkie jednostki i po bitwie na polu nie zostaje żadna jednostka. Jakie warunki muszą zostać spełnione aby zająć pole? Wygranie bitwy czy jednostki na nim stacjonujące? Czy straty są ponoszone już po bitwie czy w jej trakcie? Wygrałam więc pole jest moje bez względu na brak stacjonujących na nich oddziałów czy też wrogie jednostki zostały zmuszone do odwrotu, ale nie został nikt kto mógłby utrzymać pole, więc jest ono póki co niczyje i potrzebuję wysłać na nie nowe jednostki, które dopiero muszą je zająć?
Pominę fakt, że z jednej strony instrukcja mówi, że straty ponosi tylko pokonany gracz (sekcja straty w podpunkcie rozstrzygnięcie bitwy), a z drugiej, że symbol czaszki działa bez względu na wynik (sekcja kart losów bitwy).
Proszę o pomoc w rozstrzygnięciu, bo nie znalazłam w instrukcji nic na temat co w takim przypadku.
Zaatakowałam pole z zamkiem pojedynczą wieżą oblężniczą i wygrałam jednym punktem. Graliśmy jednak z kartami Losów Bitwy i mój przeciwnik wylosował czaszkę, która mówi o tym, że bez względu na wynik bitwy muszę ponieść przynajmniej jedną stratę, a więc moja jednostka ginie. I tu pojawia się pytanie: zajęłam pole z zamkiem czy nie? Z jednej strony wygrałam bitwę, która toczyła się o to pole, z drugiej zaś strony straciłam wszystkie jednostki i po bitwie na polu nie zostaje żadna jednostka. Jakie warunki muszą zostać spełnione aby zająć pole? Wygranie bitwy czy jednostki na nim stacjonujące? Czy straty są ponoszone już po bitwie czy w jej trakcie? Wygrałam więc pole jest moje bez względu na brak stacjonujących na nich oddziałów czy też wrogie jednostki zostały zmuszone do odwrotu, ale nie został nikt kto mógłby utrzymać pole, więc jest ono póki co niczyje i potrzebuję wysłać na nie nowe jednostki, które dopiero muszą je zająć?
Pominę fakt, że z jednej strony instrukcja mówi, że straty ponosi tylko pokonany gracz (sekcja straty w podpunkcie rozstrzygnięcie bitwy), a z drugiej, że symbol czaszki działa bez względu na wynik (sekcja kart losów bitwy).
Proszę o pomoc w rozstrzygnięciu, bo nie znalazłam w instrukcji nic na temat co w takim przypadku.
- Qrzy
- Posty: 975
- Rejestracja: 05 lut 2017, 19:15
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 120 times
- Kontakt:
Re: Gra o Tron edycja 2
Trzeba nieco wczytać się w instrukcję i połączyć poszczególne zasady.
Kontrolę nad obszarem masz wtedy, gdy na obszarze znajduje się przynajmniej jedna Twoja jednostka lub żeton władzy. Jako że tracisz wszystkie jednostki w trakcie bitwy (rozpatrywanie strat jest jednym z etapów zakończenia bitwy) a żeton władzy można zostawić tylko w przypadku opuszczania obszaru w wyniku rozkazu wymarszu, to obszar ten pozostaje bez konroli, nikt na nim nie skorzysta, póki na niego nie wejdzie swoimi jednostkami.
Kontrolę nad obszarem masz wtedy, gdy na obszarze znajduje się przynajmniej jedna Twoja jednostka lub żeton władzy. Jako że tracisz wszystkie jednostki w trakcie bitwy (rozpatrywanie strat jest jednym z etapów zakończenia bitwy) a żeton władzy można zostawić tylko w przypadku opuszczania obszaru w wyniku rozkazu wymarszu, to obszar ten pozostaje bez konroli, nikt na nim nie skorzysta, póki na niego nie wejdzie swoimi jednostkami.
Re: Gra o tron
Cześć mam pytanie na które się domyślam odpowiedzi ale nie jestem pewien w 100%.
Jeżeli jest statek w porcie i chcę nim wypłynąć to daję mu rozkaz marszu. I teraz przesuwam się na obszar morski w którym znajduje się port czy mogę go przesunąć na obszar morski sąsiadujący z obszarem w którym jest port (niejako wykonuję dwie akcje czyli wypływam z portu i przechodzę na sąsiedni teren). Jaka akcja jest poprawna?
I tak samo jeżeli mam statek w porcie czy on mi z automatu służy jako most na danym obszarze morskim czy muszę nim wypłynąć z portu?
Jeżeli jest statek w porcie i chcę nim wypłynąć to daję mu rozkaz marszu. I teraz przesuwam się na obszar morski w którym znajduje się port czy mogę go przesunąć na obszar morski sąsiadujący z obszarem w którym jest port (niejako wykonuję dwie akcje czyli wypływam z portu i przechodzę na sąsiedni teren). Jaka akcja jest poprawna?
I tak samo jeżeli mam statek w porcie czy on mi z automatu służy jako most na danym obszarze morskim czy muszę nim wypłynąć z portu?
- RasTafari
- Posty: 1414
- Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
- Lokalizacja: Breslau
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 86 times
Re: Gra o tron
Jednym rozkazem marszu wypływasz z portu. Port to osobny obszar. Nie możesz jednym rozkazem wypłynąć z portu i przepłynąć potem na inny jeszcze obszar.
Musisz statkiem wypłynąć z portu żeby mógł służyć jako "most"
Musisz statkiem wypłynąć z portu żeby mógł służyć jako "most"
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
-
- Posty: 581
- Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
- Lokalizacja: Żyrardów
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 43 times
Re: Gra o Tron edycja 2
Mam pytanie czy wsparcie możemy dostać tylko z pola obok ?
Nie wiem jak to napisać żebyście wiedzieli o co chodzi.

Czy jednostki z czerwonego pola mogę wspierać atak na pomarańczowe pole innej mojej armii ?
Czy wolno wspierać tylko ataki pole obok ?
Nie wiem jak to napisać żebyście wiedzieli o co chodzi.

Czy jednostki z czerwonego pola mogę wspierać atak na pomarańczowe pole innej mojej armii ?
Czy wolno wspierać tylko ataki pole obok ?
Hala Madrid
- RasTafari
- Posty: 1414
- Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
- Lokalizacja: Breslau
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 86 times
Re: Gra o Tron edycja 2
Tak, możesz wpierać tylko ataki pole obok. Wszystko na temat wsparcia masz wytłumaczone w instrukcji na stronie 18.Casiliasplp pisze:Czy wolno wspierać tylko ataki pole obok ?
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
-
- Posty: 581
- Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
- Lokalizacja: Żyrardów
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 43 times
Re: Gra o Tron edycja 2
Dzięki grałem u kolegi w takim razie źle tak myślałem że to bez sensu ;p
Hala Madrid
- bartek_wola
- Posty: 33
- Rejestracja: 16 gru 2007, 22:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
-
- Posty: 355
- Rejestracja: 25 lip 2012, 12:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: Gra o tron
Mam pytanie odnośnie zasad z dodatku "Matka smoków".
Instrukcja mówi (Bitwa z Wasalami - str.6), że: "podczas bitew Wasale nie korzystają ze zwykłych kart Rodu. Zamiast tego korzystają z kart Rodu ze wspólnej talii kart Rodu Wasala. Podczas tego etapu bitwy Pan Wasala tasuje talię kart Rodu Wasala i dobiera z niej 3 karty, tworząc tymczasową rękę Wasala. Następnie gracz wybiera jedną z tych kart (pozostałe 2 karty pozostają na „ręce” gracza do końca bitwy – mogą być potrzebne w wyniku działania niektórych zdolności). Te karty działają zgodnie z normalnymi zasadami kart Rodów. Zanim gracz dobierze swoją tymczasową rękę Wasala podczas bitwy, każdy z graczy może w dowolnym momencie przeglądać całą talię kart Rodu Wasala"
Rozumiem, że w przypadku bitwy pomiędzy dwoma Wasalami każdy Pan losuje w imieniu swojego Wasala (według kolejności rozgrywki? czy atakujący pierwszy?) 3 karty Rodu z tej samej talii, przy czym obaj wiedzą (z dużym prawdopodobieństwem) jakimi kartami Rodu dysponuje przeciwnik (bo na stole zostanie już tylko jedna karta, która może dawać jakąś niepewność)?
Instrukcja mówi (Bitwa z Wasalami - str.6), że: "podczas bitew Wasale nie korzystają ze zwykłych kart Rodu. Zamiast tego korzystają z kart Rodu ze wspólnej talii kart Rodu Wasala. Podczas tego etapu bitwy Pan Wasala tasuje talię kart Rodu Wasala i dobiera z niej 3 karty, tworząc tymczasową rękę Wasala. Następnie gracz wybiera jedną z tych kart (pozostałe 2 karty pozostają na „ręce” gracza do końca bitwy – mogą być potrzebne w wyniku działania niektórych zdolności). Te karty działają zgodnie z normalnymi zasadami kart Rodów. Zanim gracz dobierze swoją tymczasową rękę Wasala podczas bitwy, każdy z graczy może w dowolnym momencie przeglądać całą talię kart Rodu Wasala"
Rozumiem, że w przypadku bitwy pomiędzy dwoma Wasalami każdy Pan losuje w imieniu swojego Wasala (według kolejności rozgrywki? czy atakujący pierwszy?) 3 karty Rodu z tej samej talii, przy czym obaj wiedzą (z dużym prawdopodobieństwem) jakimi kartami Rodu dysponuje przeciwnik (bo na stole zostanie już tylko jedna karta, która może dawać jakąś niepewność)?
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Gra o tron
A w talii wasali nie ma czasami 9 kart? Grałem u kolegi i tak mi się coś wydaje, chociaż pewności nie mam. Odpowiadając jednak na pytanie. Tak, przeciwnicy mogą znać swoje karty (o ile na tyle dobrze poznali grę żeby z kart własnych i tych na stole wyciągnąć odpowiednie wnioski). Zapewne zastosowano ten manewr dlatego, że podczas walki bez wasali również znasz karty przeciwnika (wiedząc jakie wykorzystał wcześniej).
Re: Gra o tron
Kontrolowanie obszarów.
Kiedy rozpatruje się że dana frakcja kontroluje obszar?
Mamy sytuację że pokonany obrońca w walce musi opuścić region i przenieść się do sąsiedniego (Jeśli jest to możliwe). Jego jednostki stają się rozbite i w tym momencie jest graczem kontrolującym nowy obszar?
Czy może jednak nie i dopiero jak wstanie jednostkami to będzie mógł kontrolować dany region?
Czy może żadna z powyższych opcji nie jest prawidłowa i tylko rozkazem marszu można przejąć kontrolę nad obszarem?
Jaka opcja jest prawidłowa?
Kiedy rozpatruje się że dana frakcja kontroluje obszar?
Mamy sytuację że pokonany obrońca w walce musi opuścić region i przenieść się do sąsiedniego (Jeśli jest to możliwe). Jego jednostki stają się rozbite i w tym momencie jest graczem kontrolującym nowy obszar?
Czy może jednak nie i dopiero jak wstanie jednostkami to będzie mógł kontrolować dany region?
Czy może żadna z powyższych opcji nie jest prawidłowa i tylko rozkazem marszu można przejąć kontrolę nad obszarem?
Jaka opcja jest prawidłowa?
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 12 gru 2017, 20:38
- Lokalizacja: Żory
Re: Gra o tron
Podobno możesz zająć sąsiedni dowolny niezajęty obszar. Ale jednostki nie liczą się do siły obronnej gdy ktoś go zaatakuje. Podsylam linka do podobnego tematu na bggyarhma pisze: ↑15 kwie 2019, 15:56 Kontrolowanie obszarów.
Kiedy rozpatruje się że dana frakcja kontroluje obszar?
Mamy sytuację że pokonany obrońca w walce musi opuścić region i przenieść się do sąsiedniego (Jeśli jest to możliwe). Jego jednostki stają się rozbite i w tym momencie jest graczem kontrolującym nowy obszar?
Czy może jednak nie i dopiero jak wstanie jednostkami to będzie mógł kontrolować dany region?
Czy może żadna z powyższych opcji nie jest prawidłowa i tylko rozkazem marszu można przejąć kontrolę nad obszarem?
Jaka opcja jest prawidłowa?
https://boardgamegeek.com/thread/734133/retreating