Impulse (Carl Chudyk)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: pan_satyros »

Litości. Jeszcze kilka postów i sprzedam to nim zagram :lol:
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 800
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: Michał M »

Spokojnie. Moim zdaniem gra jest warta dania jej szansy, zauważ, że pomimo źle wydrukowanych kart i słabej instrukcji, nadal chcę w nią pograć i poznać ją lepiej.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: pan_satyros »

Michał M pisze:Spokojnie. Moim zdaniem gra jest warta dania jej szansy, zauważ, że pomimo źle wydrukowanych kart i słabej instrukcji, nadal chcę w nią pograć i poznać ją lepiej.
Oczywiście żartuję, ale kanonada niejasności jest przytłaczająca, nawet dla mnie.
Wincenty Jan
Posty: 1862
Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Impulse

Post autor: Wincenty Jan »

Niestety mam tak samo. Przerobiłem ok 50/60 instrukcji do gier. Tak słabej instrukcji jeszcze nie miałem. Czuję się trochę jakby ktoś wcisnął mi tanią niedoróbkę lub ładnie wyglądający prototyp instrukcji. Rozumiem, że większości z nas podobaja się wykonanie. Ja uważam, że jest przeciętne. Ale nie potrzebuje nie wiadomo czego do szczęścia. Liczy się frajda , która płynie z odkrywania gry. Tutaj niestety radość przerodziła się w złość i wielkie rozczarowanie. Naprawdę nie jestem hejterem! Liczę, że Czacha poprawi wszystkie błędne karty i udostępni poprawioną instrukcję chociażby w PDF. Wielka szkoda, że tak wyszło. Oczywiście wszystko można naprawić i zyskać uznanie w oczach klientów Ale to już od Czachy zależy...
Luboy
Posty: 161
Rejestracja: 23 kwie 2013, 22:28
Lokalizacja: Ruda Śl. / Gliwice
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: Luboy »

Akcja w akcji pogania akcje - to fakt. My z kolegą pomagalismy sobie rakietka w innym kolorze, aby zaznaczyć w którym miejscu tury jesteśmy - zarówno na planszy gracza jak i w impulsie.
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1282
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: orzeh »

Nie przesadzajcie, Polska instrukcja jest lepsza od angielskiej (mam obie wersje gry) a sama gra ma dość wysoki próg wejścia.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: misioooo »

Panowie i Panie. Czacha zobowiązała się zrobić swego rodzaju erratę. Będzie w niej uściślenie reguł, pojęć oraz szczegółowy i jednoznaczny opis działania poszczególnych akcji.
Ja się podjąłem przetłumaczenia appendixu od Carla, a chętnych zapraszam do pomocy - zwłaszcza w uściśleniu reguł czy odpowiedzi na najczęstsze pytania.

Plik (możliwe komentowanie) roboczy: KLIK - google docs Impuls errata

Czacha ubierze to w oprawę graficzną zgodną z resztą grafik w grze i udostępni to na pewno jako PDF do pobrania. Ułatwi to grę nowym graczom (oraz wyeliminuje błędy, z którymi my gramy ;) )
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Wincenty Jan
Posty: 1862
Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Impulse

Post autor: Wincenty Jan »

No właśnie to miałem na myśli. Dzieki misioooo
Awatar użytkownika
tassman
Posty: 389
Rejestracja: 31 sty 2008, 10:52
Lokalizacja: Rzeszów
Been thanked: 2 times

Re: Impulse

Post autor: tassman »

Luboy pisze:Akcja w akcji pogania akcje - to fakt. My z kolegą pomagalismy sobie rakietka w innym kolorze, aby zaznaczyć w którym miejscu tury jesteśmy - zarówno na planszy gracza jak i w impulsie.
Ale to właśnie charakterystyka gier Chudyka (bardzo ogólnie). Ja nie miałem problemu z instrukcją i to nie polską ale ANGIELSKĄ. Wrażenie owszem, że chaotyczna. Natomiast granie sam na sam wszystko załatwiło. Ja uwielbiam tą grę.
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 800
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: Michał M »

orzeh pisze:Nie przesadzajcie, Polska instrukcja jest lepsza od angielskiej (mam obie wersje gry) a sama gra ma dość wysoki próg wejścia.
Nie przesadzamy. Zasady w kilku miejscach wzajemnie się wykluczają, nie wszystko jest wyjaśnione, czasem instrukcja podaje jakiś termin, którego znaczenie czytelnik pozna dopiero później (albo wcale) i tak dalej i tak dalej - co z tego, że jest lepsza od angielskiej, skoro wciąż jest zła?
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5246
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 528 times
Been thanked: 1852 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: Gambit »

Michał M pisze:
orzeh pisze:Nie przesadzajcie, Polska instrukcja jest lepsza od angielskiej (mam obie wersje gry) a sama gra ma dość wysoki próg wejścia.
Nie przesadzamy. Zasady w kilku miejscach wzajemnie się wykluczają, nie wszystko jest wyjaśnione, czasem instrukcja podaje jakiś termin, którego znaczenie czytelnik pozna dopiero później (albo wcale) i tak dalej i tak dalej - co z tego, że jest lepsza od angielskiej, skoro wciąż jest zła?
Instrukcja po prostu została przetłumaczona, a nie napisana od nowa. Jako taka, najzwyczajniej w świecie powiela pewne problemy oryginalnej instrukcji.
Awatar użytkownika
hutriel
Posty: 1221
Rejestracja: 11 maja 2012, 07:13
Lokalizacja: Legionowo
Has thanked: 1 time
Been thanked: 28 times

Re: Impulse

Post autor: hutriel »

Dziwnie się na to wszystko patrzy. Brawa dla Czacha Games za dodrukowanie poprawionych kart. Duch crowdfundingu udzielił się tak mocno, że i korekta jest "społecznościowa". Gdyby (teoretycznie) okazało się, że pozostały jakieś błędy (lub też się pojawiły nowe) to winny będzie biedny Misioooo? Wszak:
Chcemy jednoznacznie odpowiedzieć na to - Czacha Games tworzy tą edycję i bierze za to odpowiedzialność przed polskimi graczami
Nie odbierajcie tego jako hejtu. Po prostu sytuacja jest nietypowa i rozwiązanie też jest (w mojej opinii) odrobinę nietypowe. Wielkie brawa za decyzję o dodruku kart. Pewnie jak najszersze grono "korektorów" ułatwi sprawę ale czy nie powinno to się jakoś tak bardziej zakulisowo odbyć? :D
Misiooo - do przyszłego piątku musimy mieć finalną wersję tekstu gotowego na karty - także tak jak rozmawialiśmy ogarnij jak możesz.

Proszę państwa o to Miś,
Miś korektę zrobi dziś,
Do piąteczku zmiany poda.
Nie chce podać? O, to szkoda!


I na koniec jeszcze raz. Nie hejtuję i trzymam kciuki za powodzenie całej operacji. Oby gracze byli zadowoleni i żeby budżet wam się domknął.
myszor
Posty: 205
Rejestracja: 13 mar 2013, 14:54
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time

Re: Impulse

Post autor: myszor »

Nie macie wrażenia, że od kilkunastu(-dziesięciu?) postów wałkujecie ten sam temat?
Są zepsute karty, jest niezrozumiała instrukcja. Pierwsze zostanie poprawione, drugie najpewniej nie.
Koniec, kropka, poczekajcie na szczegóły od Czachy.

Czy kogoś, kto chce poczytać o samej grze (abstrahując od edycji polskiej) musi interesować wątek o liczbie kart do ponownego wydrukowania?
Szacun dla Was, że chcecie poprawiać, ale IMO to powinno odbywać się w innym wątku, obserwowanym przez zainteresowanych.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Impulse

Post autor: GrzeL »

misioooo pisze:Panowie i Panie. Czacha zobowiązała się zrobić swego rodzaju erratę. Będzie w niej uściślenie reguł, pojęć oraz szczegółowy i jednoznaczny opis działania poszczególnych akcji.
Ja się podjąłem przetłumaczenia appendixu od Carla, a chętnych zapraszam do pomocy - zwłaszcza w uściśleniu reguł czy odpowiedzi na najczęstsze pytania.

Plik (możliwe komentowanie) roboczy: KLIK - google docs Impuls errata

Czacha ubierze to w oprawę graficzną zgodną z resztą grafik w grze i udostępni to na pewno jako PDF do pobrania. Ułatwi to grę nowym graczom (oraz wyeliminuje błędy, z którymi my gramy ;) )
Czy jest sens robić erratę do kart, które i tak mają zostać poprawione?
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Impulse

Post autor: rattkin »

Errata do instrukcji.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Impulse

Post autor: GrzeL »

rattkin pisze:Errata do instrukcji.
Tylko że zaczęto od wyjaśniania pojęć znajdujących się na błędnych kartach i to nie zawsze prawidłowo.
Dowolny statek/flota - oznacza statek/flotę gracza aktywnego. Nie dowolnego gracza.
W niektórych sytuacjach oznacza cudzy i do tego nie dowolny, ale sąsiadujący z naszym.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: misioooo »

GrzeL pisze:
Dowolny statek/flota - oznacza statek/flotę gracza aktywnego. Nie dowolnego gracza.
W niektórych sytuacjach oznacza cudzy i do tego nie dowolny, ale sąsiadujący z naszym.
Zaproponuj proszę jak to opisać, aby było dobrze :) Zmieniłem treść "definicji" dowolnego. Zerknij GrzeL czy jest ok. Najprościej jest marudzić, ale można też marudzić i zrobić czy pomóc to zrobić porządnie.

Skoro Czacha nie przedrukuje 70 kart, a jedynie z ewidentnie błędnymi akcjami (29 kart) to chociaż zróbmy dla nas i dla przyszłych graczy porządny dokument wyjaśniający nieścisłości, pojęcia, akcje etc.

Jak ktoś ma do mnie jakieś uwagi to śmiało. To ja ten plik przygotowuję. Jak się komuś coś nie podoba - pisać komentarze w pliku (link w mojej stopce). Na pewno nie da się wszystkich zadowolić w 100%, ale ja się staram, aby to było jak najbardziej przydatne mi i innym graczom.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5130
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Impulse

Post autor: Andy »

hutriel pisze:Wielkie brawa za decyzję o dodruku kart.
Przepraszam najmocniej: czy była możliwa jakakolwiek inna decyzja? Za co tu bić brawo?
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: misioooo »

Dobra, appendix Carla Chudyka przetłumaczony. Na dziś mam dość :) Czas zagrać w Impulsa i odpocząć :twisted:
Plik excela z błędnymi kartami zablokowałem. Można tylko komentarze w nim dodawać. Jutro planuję przesłać go do wydawcy. Jak ktoś widzie jeszcze jakieś błędy -pisać w komentarzu w pliku albo do mnie na PW.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
hutriel
Posty: 1221
Rejestracja: 11 maja 2012, 07:13
Lokalizacja: Legionowo
Has thanked: 1 time
Been thanked: 28 times

Re: Impulse

Post autor: hutriel »

Andy pisze:
hutriel pisze:Wielkie brawa za decyzję o dodruku kart.
Przepraszam najmocniej: czy była możliwa jakakolwiek inna decyzja? Za co tu bić brawo?
Poza strzeleniem sobie w kolano? ;-) Chyba nie. Powiedzmy, że chciałem "osłodzić" nieco swoją wypowiedź. :-)
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 800
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: Michał M »

Portal źle przetłumaczył karty do Blood Rage. Czy była możliwa jakakolwiek inna decyzja poza dodrukiem kart? A nie, moment...
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Impulse

Post autor: rattkin »

Tu sytuacja jest delikatniejsza, bo to nie sprzedaż retailowa, tylko kopie dla backerów. W złym tonie jest wydać grę i nie poprawić w niej oczywistych baboli, ale w dramatycznie złym jest nakłonić do wsparcia finansowego i nie zrewanżować się odpowiednio / nie dotrzymać obietnicy ze swojej strony.

Co do kart jeszcze, przyznam się, że nie zaglądałem do tego mrowia plików z "poprawkami społecznymi". Ale zastanawiałem się, czy istnieje jakaś zależność między siłą karty, a akcją, jaką ona może wykonać? Wydawałoby się, że powinna być liniowa - mocniejsza karta powinna mieć lepszą akcję. Tymczasem zauważyłem np Sabotaż o sile 2, który wali 3 pociskami, oraz Sabotaże o sile 3, które walą dwoma. Ok, tam jest rozgraniczenie na "dowolny statek" i "krążownik" itd., ale w trakcie gry trochę raziła taka (jak mi się wydaje) dysproporcja w "mocy". Czy to jedna z tych kart, które wpadły pod erratę?
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 800
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Impulse

Post autor: Michał M »

Co nie zmienia faktu, że miło widzieć, jak mały wydawca chce poprawić błędy na wielu kartach w grze za 70-80zł, a niemiło, jak duży wydawca ma zdaje się wywaloną laskę na błędy na kilku kartach w grze za około trzy stówy.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Impulse

Post autor: misioooo »

rattkin pisze:Co do kart jeszcze, przyznam się, że nie zaglądałem do tego mrowia plików z "poprawkami społecznymi". Ale zastanawiałem się, czy istnieje jakaś zależność między siłą karty, a akcją, jaką ona może wykonać? Wydawałoby się, że powinna być liniowa - mocniejsza karta powinna mieć lepszą akcję. Tymczasem zauważyłem np Sabotaż o sile 2, który wali 3 pociskami, oraz Sabotaże o sile 3, które walą dwoma. Ok, tam jest rozgraniczenie na "dowolny statek" i "krążownik" itd., ale w trakcie gry trochę raziła taka (jak mi się wydaje) dysproporcja w "mocy". Czy to jedna z tych kart, które wpadły pod erratę?
Rattki8n jest jakaś Chudykowa zależność na pewno. dowolny typ statku vs jeden konkretny to ogromna różnica - stąd karta 2 wali 3 konkretne, a karta 3 wali 2, ale już jakie chcesz.
Szczegółowy opis akcji w języku polskim (wg appendixu od Carla) znajdziesz tutaj: https://docs.google.com/document/d/1NaP ... sp=sharing
Plik z listą kart jest tylko jeden. W mojej stopce :) W arkuszu nr 1 masz wszystkie karty wypisane. Ich angielski tekst z oryginału (wydanie Asmadi), tekstem po polsku i sugerowanym tekstem po polsku. Karty oznaczone na czerwono są błędne - ich akcja działa całkiem inaczej niż w oryginale. Oznaczone na pomarańczowo - stylistyka, słownictwo - pomniejsze błędy). Kluczowe są te "czerwone x"
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Impulse

Post autor: rattkin »

Ok, na tym etapie wystarczy mi potwierdzenie, że zależność jest. Do pliku nie zaglądam, bo nie interesuje mnie work-in-progress. Ufam tutaj, że Czacha wie co robi, zbierze wszystkie poprawne informacje, podziękuje (w tej czy innej formie) Tobie i innym, którzy próbowali im w tej pracy pomóc - i wyda wreszcie grę poprawnie.

Szczerze mówiąc, w tym momencie, to najchętniej bym swój egzemplarz sprzedał i kupił nowy dodruk całości (jesli kiedykolwiek będzie) - bo te krzywo przycięte planszetki i brak paddingów też mnie męczą.

I tylko zastanawia mnie to odwiecznie tłumaczenie "do druku poszła nie-finalna wersja dokumentów". Bo skoro poszła nie-finalna, to znaczy, że finalna też gdzieś jest i nie istnieje potrzeba poprawiania. No, chyba, że finalna też jest pełna błędów lub jest tylko zasłoną dymną. Tylko po co, skoro to i tak wychodzi...
ODPOWIEDZ