Strona 24 z 112
Re: Agricola
: 23 sie 2008, 13:39
autor: melee
Zacząłem zabawę w solowe misje, na razie mam 2 gry za sobą. Całkiem spora frajda, nikt nie narzeka na zbyt długie namyślanie się

Na razie wyniki: 60, 80. Jeden z pomocników jest szczególnie mocny w wersji solowej: + 1 pkt za każdą kategorię z której wyciągnęliśmy maksa. A przy grze solo w większości mamy maksa.
Re: Agricola
: 23 sie 2008, 23:27
autor: jax
melee pisze:Jeden z pomocników jest szczególnie mocny w wersji solowej: + 1 pkt za każdą kategorię z której wyciągnęliśmy maksa. A przy grze solo w większości mamy maksa.
Równie ważny jest też ten co daje +1 za każdą izbę kamiennej chaty.
Re: Agricola
: 09 wrz 2008, 17:03
autor: Dzika Mrówka
Witam.
Dopiero zaczynam moją przygodę z Agricolą i mam 2 pytania odnośnie zasad, a wszystko rozbija sie o Kartę Żebraka:
1. Czy gracz, który posiada taką kartę trzyma ją do końca gry czy może ją zwrócić za żeton żywności?
2. Co sie dzieje jeśli skończyły sie Karty Żebraka, a któryś z graczy nie ma jak wyżywić rodziny?
Re: Agricola
: 09 wrz 2008, 17:26
autor: jax
Dzika Mrówka pisze:Witam.
Dopiero zaczynam moją przygodę z Agricolą i mam 2 pytania odnośnie zasad, a wszystko rozbija sie o Kartę Żebraka:
1. Czy gracz, który posiada taką kartę trzyma ją do końca gry czy może ją zwrócić za żeton żywności?
Trzyma do końca gry.
Dzika Mrówka pisze:
2. Co sie dzieje jeśli skończyły sie Karty Żebraka, a któryś z graczy nie ma jak wyżywić rodziny?
W takiej sytuacji, jak to mawia Zephyr, nalezy 'wymienic graczy'

Re: Agricola
: 10 wrz 2008, 20:53
autor: Dzika Mrówka
W końcu zgrałem i od razu wynikło parę niejasności. Może ktoś pomoże rozwiązać. Chodzi głównie o karty usprawnień.
W instrukcji w dodatku: 2. DUŻE USPRAWNIENIA czytamy: "Gracz może posiadać wiele kart Palenisk lub Kuchni".
1. Czy to oznacza że może mieć tylko paleniska albo tylko kuchnie? Po mojemu to i to ale chce sie upewnić.
2. A jeśli ma kilka palenisk i kuchni to w którym przetwarza zasoby (np. mam małe palenisko, palenisko i kuchnię)? Wybiera dowolnie czy te karty się sumują?
Re: Agricola
: 10 wrz 2008, 21:20
autor: melee
1. można mieć wszystko
2. wybiera
Re: Agricola
: 11 wrz 2008, 08:36
autor: Dzika Mrówka
Jeszcze jedno pytanie o Pomocnika:
Przycinacz żywopłotów:
"Za każdym razem, gdy ustawiasz co najmniej 1 ogrodzenie, możesz ustawić 3 dodatkowe bez ponoszenia kosztu ich postawienia. Możesz ustawić tylko kompletne ogrodzenia"
Czy to "1 ogrodzenie" to chodzi o całe pastwiska, zbudowane np. z 4 klocków, czy o jednego klocka?
Re: Agricola
: 11 wrz 2008, 08:49
autor: MataDor
Na karcie jest napisane jak sam zamieściłeś "Możesz ustawić tylko kompletne ogrodzenia".
Z powyższego jasno wynika że ogrodzenie to jeszcze nie pastwisko. Więc chodzi naturalnie o 1 klocka. Zresztą w instrukcji też jest wyjaśnione że ogrodzenie=1 klocek.
Re: Agricola
: 11 wrz 2008, 08:59
autor: macike
Dzika Mrówka pisze:Czy to "1 ogrodzenie" to chodzi o całe pastwiska, zbudowane np. z 4 klocków, czy o jednego klocka?
Popatrz na to w ten sposób - po zakończeniu budowy ogrodzeń nie farmie nie możesz mieć niekompletnie ogrodzonych powierzchni.
Re: Agricola
: 11 wrz 2008, 09:00
autor: Dzika Mrówka
No tak właśnie myślałem, ale opis kart czasami jest nieprecyzyjny.Jeśli 1 ogrodzenie = 1 klocek to na końcu tej karty opis powinien brzmieć: "Możesz ustawić tylko kompletne pastwiska".
Re: Agricola
: 11 wrz 2008, 09:33
autor: Earl_MW
Dzika Mrówka pisze:...opis powinien brzmieć: "Możesz ustawić tylko kompletne pastwiska".
Nieno, pastwisko to kawał łąki ogrodzony płotem. Łąka stoi sama z siebie, stawiasz tylko płot
Earl
Re: Agricola
: 11 wrz 2008, 12:22
autor: Sztefan
Dzika Mrówka pisze:No tak właśnie myślałem, ale opis kart czasami jest nieprecyzyjny.Jeśli 1 ogrodzenie = 1 klocek to na końcu tej karty opis powinien brzmieć: "Możesz ustawić tylko kompletne pastwiska".
A po co? Przecież to są normalne zasady. Jeżeli karta nie łamie zasad z instrukcji, to nie ma sensu wypisywac jeszcze raz tych samych zasad. Im więcej tekstu na karcie, tym gorzej się to podczas gry czyta.
Edit: ok już rozumiem, chodzi o pastwisko zamiast ogrodzenia; i tak wiadomo o co chodzi

Re: Agricola
: 11 wrz 2008, 12:32
autor: Inermis
DNFTT

Re: Agricola
: 11 wrz 2008, 13:02
autor: macike
Earl_MW pisze:Nieno, pastwisko to kawał łąki ogrodzony płotem.
W przypadku A pastwisko zdefiniowałbym jako: niezaorane i niezabudowane pole ogrodzone płotem.

Re: Agricola
: 11 wrz 2008, 13:16
autor: Earl_MW
macike pisze:W przypadku A pastwisko zdefiniowałbym jako: niezaorane i niezabudowane pole ogrodzone płotem.

Nienienie

Pole, to zaorana łąka

Zarówno w przypadku Agricoli, jak i każdym innym. Najsampierw jest sobie mały domek i łąka wszędzie dookoła. Potem część tej łąki ogradza się płotem i powstaje pastwisko. Inną część się zaorywuje i jest pole. A na kawałku łąki przy domu rozbudowuje się dom. Normalnie bez rewolucji agrarnej mi tu
Earl
Re: Agricola
: 11 wrz 2008, 14:11
autor: Dzika Mrówka
To może zamiast "pastwisko" mówić: "zagroda"
BTW gra jest wypaśna.
Pierwsza rozgrywka: zal.pl - 15 pkt. Druga - 40 pkt. Już sie nie mogę doczekać kolejnej ;p
Re: Agricola
: 13 wrz 2008, 03:04
autor: Lucf
Ja mam pytanie do Was, na końcu instrukcji [czytam z PDFa] są takie male rozdzialiki, jeden z nich , prawiw na dwie strony mówi o tym jakich kart nie wolno łączyć z innymi. Czy wszystkie te zasady trzeba zapamiętać? Np kochanka nie można łączyć z czymśtam. Czy trzeba podczas gry ciągle tam zaglądać ? Czy może te rzeczy są wyjaśnione na kartach i nie ma takiej potrzeby?
Jestem jeszcze przed rozgrywką, próbuję "pogryźć" trochę intrukcję,, a to mnie trochę przeraziło ....
Re: Agricola
: 13 wrz 2008, 09:00
autor: Dzika Mrówka
Kochankiem jeszcze nie grałem ;p, ale karty raczej są dobrze opisane i jeśli nie można którejś z czymś łączyć jest to zaznaczone. Na początek proponuje zagrać talią podstawową (E), a dopiero po ograniu wprowadzać Interaktywną (I) i Złożoną (K).
Re: Agricola
: 16 wrz 2008, 12:24
autor: Lucf
Czy wiecie cóż to za edycja???
http://cgi.ebay.pl/Agricola-v-Lookout-G ... dZViewItem
nie znam niemieckiego więc nie jestem w stanie przeczytać czy jakieś zmiany są etc , a może już to znacie od dawna?
http://tiny.pl/8j2r
Re: Agricola
: 16 wrz 2008, 12:31
autor: bogas
Na 99% jest to edycja niemiecka, która różni się tym od polskiej, że ma na pudełku logo nagrody Spiel des Jahres i jest w języku, którego nie rozumiem.
Re: Agricola
: 16 wrz 2008, 12:32
autor: skanna
Nie piszą, żeby ta edycja miała coś nowego oprócz małych zwierzątek (w pierwszej niemieckiej zdaje się ich nie było).
Re: Agricola
: 16 wrz 2008, 12:33
autor: MichalStajszczak
Na pierwszy rzut oka różni się tym, że na pudełku są znaczki zdobytych nagród. Różnica kolorów może wynikać z oświetlenia przy robieniu zdjęcia
PS. bogas był szybszy
Re: Agricola
: 16 wrz 2008, 18:34
autor: Dzika Mrówka
Witam
Jestem ciekawy, jak interpretujecie przepisy dotyczące Fazy Powiększania Stada:
A. Urodzone zwierzę posiada dwoje wskazanych przez gracza rodziców, więc w przypadku braku miejsca nie-rodzice są przetwarzani na żywność (gdy stado liczy więcej niż dwie sztuki), przez co zyskujemy miejsce dla nowego zwierzaka.
B. Całe stado jest traktowane jako potencjalni rodzice (powiedzmy, że nie wiadomo, kto jest ojcem - jak w życiu ;p) i w przypadku braku miejsca nie można w fazie powiększania stada przetworzyć ich na żywność, czyli nie mamy miejsca na powiększenie stada. Ewentualnie trzeba pamiętać, aby zwolnić miejsce poprzez przetworzenie na żywność w fazie żywienia.
Swego czasu na boardgamegeek.com rozgorzała dyskusja na ten temat i z tego co wyczytałem nie doszli do konsensusu, po prostu są dwie interpretacje. Wynika to zapewne z tego że instrukcja nie określa jasno jak interpretować "rodziców"
Re: Agricola
: 16 wrz 2008, 18:48
autor: melee
oczywiście można zjeść wszystkie zwierzaki z wyjątkiem 1 pary

Re: Agricola
: 16 wrz 2008, 18:52
autor: bogas
Dzika Mrówka pisze:Witam
Jestem ciekawy, jak interpretujecie przepisy dotyczące Fazy Powiększania Stada:
A. Urodzone zwierzę posiada dwoje wskazanych przez gracza rodziców, więc w przypadku braku miejsca nie-rodzice są przetwarzani na żywność (gdy stado liczy więcej niż dwie sztuki), przez co zyskujemy miejsce dla nowego zwierzaka.
B. Całe stado jest traktowane jako potencjalni rodzice (powiedzmy, że nie wiadomo, kto jest ojcem - jak w życiu ;p) i w przypadku braku miejsca nie można w fazie powiększania stada przetworzyć ich na żywność, czyli nie mamy miejsca na powiększenie stada. Ewentualnie trzeba pamiętać, aby zwolnić miejsce poprzez przetworzenie na żywność w fazie żywienia.
Swego czasu na boardgamegeek.com rozgorzała dyskusja na ten temat i z tego co wyczytałem nie doszli do konsensusu, po prostu są dwie interpretacje. Wynika to zapewne z tego że instrukcja nie określa jasno jak interpretować "rodziców"
Taaa... jakby to powiedział Obelix: "Ale głupi Ci Amerykanie"
Nie chce mi się szukać w instrukcji czy jest tam opisany sposób identyfikacji rodziców za pomocą testów DNA, badania krwi czy jeszcze w jakiś inny sposób
Jest natomiast w instrukcji jasno napisane, że nie można zjeść dopiero co narodzonego zwierzaka, a więc żeby zrobić miejsce maleństwu trzeba kogoś zjeść i nie może to być rodzic. Proponuję więc zjadać samce, bo te nowonarodzonemu zwierzakowi nie są potrzebne i zostawić samice, wśród których pewnie jest mama maleństwa. Oczywiście pozostaje kwestia ustalenia, który 'animeepel' to samica, a który samiec. Może by tak poszukać na BGG
P.S. Powyższej wypowiedzi proszę nie brać zbytnio do siebie

Com wiedział tom napisał
