Strona 24 z 49

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 25 sty 2020, 13:28
autor: Bartoszeg02
Mam dość głupie pytanie - otóż w całym kompendium (a próbowałem też to wyszukać w pliku pdf za pomocą ctrl + f) nie mogę znaleźć nic na temat zasłon.
Karta Gęsta mgła mówi o +2 zasłonach na karcie... co to oznacza?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 25 sty 2020, 14:18
autor: Munchhausen
Bartoszeg02 pisze: 25 sty 2020, 13:28 Mam dość głupie pytanie - otóż w całym kompendium (a próbowałem też to wyszukać w pliku pdf za pomocą ctrl + f) nie mogę znaleźć nic na temat zasłon.
Karta Gęsta mgła mówi o +2 zasłonach na karcie... co to oznacza?
Nie ma głupich pytań, ale na pewno jest o tym w instrukcji, bo to podstawa :)

Zasłona to wartość w czarnym kółeczku po lewej stronie na odkrytej lokalizacji - wyznacza poziom trudności testu umiejętności podczas badania danego miejsca. Jeżeli lokalizacja ma zasłonę o wartości 1, to Gęsta Mgła powoduje, że zasłona wzrasta do poziomu 3. Czyli jak chcesz podnieść wskazówkę z tej lokalizacji postacią o intelekcie 5 (symbol książki na karcie postaci), to robisz test intelektu i zaliczasz go, jeżeli nie wylosujesz z worka czegoś, co spowoduje, że będziesz musiał odjąć 3.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 25 sty 2020, 14:43
autor: zakwas
Bartoszeg02 pisze: 25 sty 2020, 13:28 Mam dość głupie pytanie - otóż w całym kompendium (a próbowałem też to wyszukać w pliku pdf za pomocą ctrl + f) nie mogę znaleźć nic na temat zasłon.
Karta Gęsta mgła mówi o +2 zasłonach na karcie... co to oznacza?
Strona 28 księgi z opisem karty (tak na przyszłość, żeby nie było, że w zasadach nie ma). ;)

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 25 sty 2020, 15:03
autor: Bartoszeg02
Oooo matko co za wstyd! Ale dzięki! Czyli w kompendium autentycznie jest wszystko :p

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 30 sty 2020, 08:22
autor: krzyszlub
Hej, czy jeżeli jestem w zwarciu z wrogiem Wendy, a mam już wyłożony amulet, to użycie umiejętności amuletu kosztuje akcję? Tzn:

A
1) używam zdolności karty Amulet Wendy (1 akcja) aby zagrać wydarzenie ze stosu kart odrzuconych
2) następuje atak towarzyszący bo jestem w zwarciu
3) zagrywam kartę ze stosu kart odrzuconych np. Cios w plecy i atakuję wroga (2 akcja)

czy

B
1) używam zdolności karty Amulet Wendy aby zagrać wydarzenie ze stosu kart odrzuconych i zagrywam taką kartę np. Cios w plecy i atakuję wroga (1 akcja)

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 30 sty 2020, 09:31
autor: MrAtrion
O ile dobrze pamiętam to jedynie karty z cechą szybka nie aktywują ataku towarzyszącego

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 30 sty 2020, 09:55
autor: Arius
krzyszlub pisze: 30 sty 2020, 08:22 Hej, czy jeżeli jestem w zwarciu z wrogiem Wendy, a mam już wyłożony amulet, to użycie umiejętności amuletu kosztuje akcję? Tzn:

A
1) używam zdolności karty Amulet Wendy (1 akcja) aby zagrać wydarzenie ze stosu kart odrzuconych
2) następuje atak towarzyszący bo jestem w zwarciu
3) zagrywam kartę ze stosu kart odrzuconych np. Cios w plecy i atakuję wroga (2 akcja)

czy

B
1) używam zdolności karty Amulet Wendy aby zagrać wydarzenie ze stosu kart odrzuconych i zagrywam taką kartę np. Cios w plecy i atakuję wroga (1 akcja)
You may play the topmost event in your discard pile as if it were in your hand.

Użycie amulety nie jest akcja. Nie wywołuje to ataków towarzyszących. Po prostu możesz zagrać wydarzenie że stosu kart odrzuconych. To jakie wydarzenie zagrasz będzie determinowało, czy ta akcja wywoła AT, czy nie. Cios w plecy jest atakiem, więc on też nie aktywuje AT.
Czyli punkt B.
Gdyby na talizmanke Wendy była ikonka akcji i nie bo jasno oznaczone, że użycie tej zdolnosci wywoluje AT, to wtedy byłby punkt 1.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 30 sty 2020, 13:01
autor: krzyszlub
Arius pisze: 30 sty 2020, 09:55
krzyszlub pisze: 30 sty 2020, 08:22 Hej, czy jeżeli jestem w zwarciu z wrogiem Wendy, a mam już wyłożony amulet, to użycie umiejętności amuletu kosztuje akcję? Tzn:

A
1) używam zdolności karty Amulet Wendy (1 akcja) aby zagrać wydarzenie ze stosu kart odrzuconych
2) następuje atak towarzyszący bo jestem w zwarciu
3) zagrywam kartę ze stosu kart odrzuconych np. Cios w plecy i atakuję wroga (2 akcja)

czy

B
1) używam zdolności karty Amulet Wendy aby zagrać wydarzenie ze stosu kart odrzuconych i zagrywam taką kartę np. Cios w plecy i atakuję wroga (1 akcja)
You may play the topmost event in your discard pile as if it were in your hand.

Użycie amulety nie jest akcja. Nie wywołuje to ataków towarzyszących. Po prostu możesz zagrać wydarzenie że stosu kart odrzuconych. To jakie wydarzenie zagrasz będzie determinowało, czy ta akcja wywoła AT, czy nie. Cios w plecy jest atakiem, więc on też nie aktywuje AT.
Czyli punkt B.
Gdyby na talizmanke Wendy była ikonka akcji i nie bo jasno oznaczone, że użycie tej zdolnosci wywoluje AT, to wtedy byłby punkt 1.
Czyli idąc dalej prawidłowe będzie zagranie, w innej sytuacji, że po teście walki zakończonym negatywnym wynikiem używam Amuletu i dociągam kartę z odrzuconych Lucky https://arkhamdb.com/card/01080 i zagrywam ją jako szybką w celu zdania testu nie potrzebując w tym momencie żadnej akcji (amulet+karta szybka jedynie opłacona zasobami)?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 30 sty 2020, 14:13
autor: Arius
Tak. Jeśli w momencie rozstrzygania efektów lucky będzie dostępne na luzie.
Amulet jest bardzo bardzo fajny.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 15 lut 2020, 19:29
autor: Markus
Czy badacz A może aktywować zdolność karty https://arkhamdb.com/card/01098 badacza B jeżeli jest z nim w tej samej lokacji?
Generalnie czy można aktywować cudze "słabości"?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 15 lut 2020, 19:40
autor: Munchhausen
Markus pisze: 15 lut 2020, 19:29 Czy badacz A może aktywować zdolność karty https://arkhamdb.com/card/01098 badacza B jeżeli jest z nim w tej samej lokacji?
Generalnie czy można aktywować cudze "słabości"?
Odpowiedź na swoje pytanie masz w linku, który zamieściłeś (pod FAQS): jak najbardziej można aktywować karty w obszarze zagrożenia innego gracza, jeżeli przebywa on w tej samej lokalizacji :)

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 07 mar 2020, 19:04
autor: Jilwah
Zaczynam swoją przygodę z HwA LCG i już praktycznie na samym początku mam pytanie, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi w instrukcji.
Faza badaczy. Gram Wendy Adams w ramach pierwszej akcji wykonałem "Zagranie" karty atutu Amulet Wendy o koszcie 2. W ramach drugiej akcji chciałem wykonać akcję "Badanie" w pomieszczeniu Gabinet - wartość zasłony 2. Z worka chaosu wylosowałem żeton "-2". Poziom intelektu Wendy to 3. Czy mogę skorzystać z Amulet Wendy i dodać +2 do intelektu? Jeżeli tak to czy odrzucam kartę Amuletu po wykonaniu testu?

edit. Chyba znalazłem odpowiedź zgodnie z instrukcją. Przed wykonaniem testu można użyć karty z ręki do zwiększenia poziomu danej umiejętności. W moim wypadku karta była już na stole więc nie mogę jej "poświęcić" na potrzeby testu. Dobrze to rozumiem?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 07 mar 2020, 19:26
autor: arian
Jilwah pisze: 07 mar 2020, 19:04 Zaczynam swoją przygodę z HwA LCG i już praktycznie na samym początku mam pytanie, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi w instrukcji.
Faza badaczy. Gram Wendy Adams w ramach pierwszej akcji wykonałem "Zagranie" karty atutu Amulet Wendy o koszcie 2. W ramach drugiej akcji chciałem wykonać akcję "Badanie" w pomieszczeniu Gabinet - wartość zasłony 2. Z worka chaosu wylosowałem żeton "-2". Poziom intelektu Wendy to 3. Czy mogę skorzystać z Amulet Wendy i dodać +2 do intelektu? Jeżeli tak to czy odrzucam kartę Amuletu po wykonaniu testu?
Jeśli zagrałeś już Amulet Wendy, to nie możesz już przeznaczyć tej karty do testu umiejętności. Do testu umiejętności można przeznaczać karty znajdujące się na ręce badacza. Co ważne, to karty przeznaczane w ten sposób nie są zagrywane.

Dodatkowo, karty do testu umiejętności możesz przeznaczyć tylko w konkretnym momencie (w kompletnej księdze zasad masz szczegółowy przebieg testu umiejętności). W skrócie:
1. Ustalenie co jest testowane (wola, intelelekt, walka, zręczność).
2. Przeznaczenie kart z ręki do testu umiejętności.
3. Odkrycie żetonu.
4. Rozpatrzenie efektu żetonu i wyniku testu.

Czyli musisz to zrobić przed odkryciem żetonu z worka chaosu.

Na początek bardzo polecam granie pierwszych rozgrywek z rozpisanym przebiegiem rozgrywki z Kompletnej Księgi Zasad (Suplement II). Dzięki temu można nabrać dobrych nawyków. Może pierwsze rozgrywki będą wolniejsze, ale za to później pojawi się o wiele mniej pytań. Suplement II to jest fantastyczna pomoc, na temat tego co i kiedy można robić, bo do haseł tam zawartych odnosi się wiele kart mitów ("na początku fazy mitów", "na końcu fazy wrogów", itd.).

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 07 mar 2020, 19:30
autor: Jilwah
Dzięki za potwierdzenie moich późniejszych przemysleń:) Fakt na początku jest sporo pytań co i jak robić.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 08 mar 2020, 13:22
autor: Jilwah
Mam kilka kolejnych pytań:
1. Mam kartę atutu na obszarze kart atutu gracza (nie na ręce). Przykładowy atut to Leo de luca. Co się dzieje z kartą jeżeli skorzystam z jej właściwości czyli w tym wpadku zagram dodatkowa akcję? Inny przykład co się dzieje z kartą Latarka jeżeli skorzystam z niej trzy razy? Karty są odrzucane, wyczerpane?
2. Druga sytuacja. Bohater Wendy chce wymknąć się potworowi i jest wspierana kartą Sprawność manualna drugiego gracza Rolanda. Sukces się powiódł. Kto dobiera kartę zgodnie z opisem karty?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 08 mar 2020, 13:50
autor: arian
Jilwah pisze: 08 mar 2020, 13:22 Mam kilka kolejnych pytań:
1. Mam kartę atutu na obszarze kart atutu gracza (nie na ręce). Przykładowy atut to Leo de luca. Co się dzieje z kartą jeżeli skorzystam z jej właściwości czyli w tym wpadku zagram dodatkowa akcję? Inny przykład co się dzieje z kartą Latarka jeżeli skorzystam z niej trzy razy? Karty są odrzucane, wyczerpane?
Karty atutów zostają w obszarze gracza chyba, że na karcie napisano inaczej. Leo de Luca, podobnie jak Maczeta, Szkło powiększające czy Amulet Wendy leżą i są przez cały czas aktywne. Jeśli wymagają wyczerpania w celu aktywowania zdolności (np. Gliniarz ••), to w fazie odświeżania kart ich zdolności (wymagające wyczerpania) znowu są dostępne, bo karta znów jest przygotowana. Jeśli do użycia wymagane są zapasy/amunicja (np. Colt, Latarka), to w momencie ich zużycia karta zostaje w obszarze gracza, ale nie będziesz mógł z niej korzystać, dopóki nie uzupełnisz zapasów/amunicji (są do tego odpowiednie karty, np. Dodatkowa amunicja • albo Na czarną godzinę •••). Są od tej zasady wyjątki, np. w przypadku kart mistyka, które mówią, że jeśli na karcie nie ma żadnych sekretów, to należy ją odrzucić.

Na marginesie: warto wiedzieć, że mamy w grze zasoby, ale już żetony zasobów leżące na kartach, to nie zasoby, a zapasy, amunicja, ładunki lub sekrety.
Jilwah pisze: 2. Druga sytuacja. Bohater Wendy chce wymknąć się potworowi i jest wspierana kartą Sprawność manualna drugiego gracza Rolanda. Sukces się powiódł. Kto dobiera kartę zgodnie z opisem karty?
Kartę dobiera Roland, ale niestety nie zawsze jest to tak oczywiste. Niektóre karty umiejętności, np. te dotyczące odkrywania wskazówek, działaja na badacza który wykonuje test.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 08 mar 2020, 13:57
autor: Jilwah
arian pisze: 08 mar 2020, 13:50
Jilwah pisze: 08 mar 2020, 13:22 Mam kilka kolejnych pytań:
1. Mam kartę atutu na obszarze kart atutu gracza (nie na ręce). Przykładowy atut to Leo de luca. Co się dzieje z kartą jeżeli skorzystam z jej właściwości czyli w tym wpadku zagram dodatkowa akcję? Inny przykład co się dzieje z kartą Latarka jeżeli skorzystam z niej trzy razy? Karty są odrzucane, wyczerpane?
Karty atutów zostają w obszarze gracza chyba, że na karcie napisano inaczej. Leo de Luca, podobnie jak Maczeta, Szkło powiększające czy Amulet Wendy leżą i są przez cały czas aktywne.
To znaczy, że mając atut Leo de Luca bohater ma zawsze 4 akcje?

Dodatkowe pytanie - czy coś się dzieje z pomieszczeniem z którego zebrano wszystkie wskazówki?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 08 mar 2020, 14:08
autor: arian
Zawsze dopóki Leo nie zostanie pokonany. Dlatego Leo kosztuje w podstawowej wersji aż 6 zasobów.

Co do pomieszczeń, to jeśli nie ma na karcie lokalizacji dodatkowych poleceń, to nic się nie dzieje. Co więcej, możesz takie pomieszczenie badać, np. na potrzeby niektórych kart umiejętności (Włamanie), ale oczywiście nie jesteś już w stanie odkrywać tam wskazówek.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 09 mar 2020, 07:25
autor: Arius
Odnośnie Leo to co więcej:
Masz go na stole, wykonujesz akcję z jego bonusu i jak np. zginie i wystawisz w tej turze kolejną kopię, to masz drugą bonusową akcję (po jednej za każdą kopię). Łącznie 5.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 09 mar 2020, 08:53
autor: Jilwah
Arius pisze: 09 mar 2020, 07:25 Odnośnie Leo to co więcej:
Masz go na stole, wykonujesz akcję z jego bonusu i jak np. zginie i wystawisz w tej turze kolejną kopię, to masz drugą bonusową akcję (po jednej za każdą kopię). Łącznie 5.
Czytałem o tym na stronie arkhamdb.com w opisie karty. W podstawce chyba jest tylko jednak kopia karty. W każdym razie karta według mnie jest mega mocna

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 09 mar 2020, 11:16
autor: Arius
Jilwah pisze: 09 mar 2020, 08:53
Arius pisze: 09 mar 2020, 07:25 Odnośnie Leo to co więcej:
Masz go na stole, wykonujesz akcję z jego bonusu i jak np. zginie i wystawisz w tej turze kolejną kopię, to masz drugą bonusową akcję (po jednej za każdą kopię). Łącznie 5.
Czytałem o tym na stronie arkhamdb.com w opisie karty. W podstawce chyba jest tylko jednak kopia karty. W każdym razie karta według mnie jest mega mocna
Dlatego jednak kupuje się dwie podstawki. Bo możesz mieć dwie. A jak nie, to w jakimś dodatku wychodzi wersja za xp w dwóch kopiach.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 11 mar 2020, 20:44
autor: Trompka
Hej. Gram solo Rolandem pierwszą misję.

Dociągam "Zacieranie śladów" - kładę na karcie wskazówki - czy to oznacza że do końca scenariusza nie wyjdę poza akt w którym jestem i jestem skazany na to żeby dograć do końca talii tajemnic?

==edit==

Jestem w pierwszym akcie. Tylko dwie wskazówki mogę zdobyć w gabinecie, a na zacieraniu leżą 3 :/

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 11 mar 2020, 21:25
autor: arian
Zacieranie śladów możesz zignorować, jeśli nie przeszkadza Ci otrzymanie traumy na koniec scenariusza. To osłabienie działa tak, że w momencie, kiedy uda Ci się zbadać i masz już odkryć wskazówkę decydujesz czy aktywujesz zdolność ze strzałką z tego osłabienia, czyli nie dobierasz wskazówki, ale za to usuwasz jeden żeton z karty. Jak uda Ci się usunąć trzy, to kartę osłabienia odrzucasz, więc na koniec nie zadziała jej zdolność wymuszona. Ale z gabinetu możesz normalnie wyjść, bo nic nie stoi na przeszkodzie, żeby tą zdolność aktywowaną na osłabieniu zignorować i próbować uruchamiać później, np. w lokalizacji z niską zasłoną, gdzie badać jest łatwiej. Z drugiej strony jeśli chcesz to zrobić od razu, to nie odrzucasz wskazówek z lokalizacji, tylko z karty, więc nawet lokalizację z jedną wskazówka możesz na potrzeby tej karty badać trzykrotnie, bo dopóki odrzucasz żetony z karty żetony na lokalizacji zostają.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 14 mar 2020, 21:34
autor: Trompka
Dzięki. A jeszcze takie pytanie.

Zdolności aktywowane (strzałka) - czy dla przykładu w drugim scenariuszu Core Seta - muszę stać na lokalizacji żeby użyć zdolności aktywowanej, czy jak już odkryję lokację to mogę zdolność odpalić z każdej innej - nieważne gdzie stoję.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 14 mar 2020, 21:58
autor: arian
Możesz odpalać zdolności aktywowane z:
- aktualnej karty aktu lub tajemnicy,
- karty lokacji w której jesteś i karty scenariusza (np. wroga) znajdującej się w lokacji w której jesteś,
- karty znajdującej się w obszarze zagrożenia badacza znajdującego się w tej samej lokacji co ty (ważne, bo można odrzucić za kogoś niektóre osłabienia),
- karty gracza znajdującej się w grze pod twoją kontrolą.

Więc możesz uruchamiać te zdolności tylko tam, gdzie aktualnie jesteś. W grze czasem pojawiają się polecenia w stylu: "lokalizacja z cechą (X) zyskuje" albo "możesz korzystać ze zdolności :arrow: będąc w połączonej lokalizacji", ale to zasady nadpisujące reguły gry. Warto jednak o nich pamiętać i czytać sąsiadujące karty, żeby nic nie umknęło.