Re: [KS] Uboot: The Board Game
: 08 wrz 2018, 23:51
Nie, akcept robimy na podstawie przesłanego egzemplarza, a nie zdjęć. Zgłosiliśmy poprawki, prace trwają nadal. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
że niby: "nasza marynarka ma rękawy dobrej długości - to szanowny pan ma za długie ręce"Lord Voldemort pisze: ↑12 wrz 2018, 18:16 (...)@KrzysiekL: Czyli rzeźby do UBOOT były z zamierzania kiepskie?(...)
Są w innej skali 1:72, która współgra z modelem okrętu i innymi dodatkami (peryskopy, działa itp.).
Figurki do NN są większe, zatem i poziom szczegółu oraz detalu jaki można uzyskać, jest nieporównywalnie lepszy.
Za to funkcjonalnie, figsy do Uboota nawet w wersji przez nas odrzuconej, spelniaja swoja role - wyraznie widac kolor oraz ksztalt podstawki, bo tylko to tak naprawde podczas rozgrywki ma znaczenie. Oczywiscie sama poza marynarza to fajny chrom, ktory sensownie wygladac bedzie tylko po pomalowaniu (a niezbyt wysoki poziom detalu umozliwia to nawet zupelnym laikom w tej dziedzinie).
Mam nadzieję, że nie wszyscy w Phalanx mają takie podejście do figurek jak do byle jakiego plastiku na wprawki malarskie dla dziecka.
To zostawcie same podstawki - taką mam koncepcje.Lord Voldemort pisze: ↑12 wrz 2018, 18:16
Za to funkcjonalnie, figsy do Uboota nawet w wersji przez nas odrzuconej, spelniaja swoja role - wyraznie widac kolor oraz ksztalt podstawki, bo tylko to tak naprawde podczas rozgrywki ma znaczenie.
Będzie tak jak piszesz.Szaweł pisze: ↑14 wrz 2018, 11:36 Czy figurki dział, peryskopów, etc. będą miały jakiś "dynks" do montażu na/w okręcie? Tzn. przykładowo w miejscu działa 88mm będzie miało od sporu wystający mały "dzyndzel" a w modelu okrętu w tym miejscu niewielka dziurka odpowiadająca kształtowi wspomnianego wcześniej "dzyndzla"
Wszystko super, ale nawet w miękkim plastiku w 1/72 da się zrobić estetyczny model z widocznymi detalami, a nie "bloba", na którym nic nie widać.ozy pisze: ↑14 wrz 2018, 09:35 To jeszcze kilka słów o figurkach.
Jeśli chodzi o figurki marynarzy, to one w tej grze nie pełnią roli kluczowej (tak jak w grach figurkowych) lecz rolę pomocniczą - znacznika. Ładnego, klimatycznego, pasującego skalą itd., ale wciąż znacznika. Dlatego:
- są wykonane z miękkiego plastiku, by gracze nie musieli wycinać ich z wyprasek i samemu montować - w pudle będą już zmontowane, osadzone w podstawkach. Nie będą miały jakości np. twardego plastiku Zvezdy czy GW, bo takie modele przed partią trzeba wyciąć z wyprasek i obrobić.
- są w skali 1/72 realistycznej - mają prawidłowe proporcje, nie są uzbrojone i obwieszone ekwipunkiem itd. Tak zaprojektowany model nie będzie tak atrakcyjny wizualnie jak model z gry bitewnej czy figurkowej, który z proporcjami nie ma nic wspólnego, ale za to bardzo dobrze wygląda. Stawiamy na realizm i dlatego nasi marynarze są w nudnych kombinezonach (albo i koszulkach), bez żadnego ekwipunku przy sobie - bo tak właśnie wyglądali przeciskając się w ciasnych wnętrzach ubootów.
Testy wykazały, że niekoniecznie. W nieoświetlonym wnętrzu kadłuba ciężko było rozróżnić co gdzie jest. Z nowymi figurkami nie ma tego problemu.Andy pisze: ↑14 wrz 2018, 12:00 Jako przeciwnika figurek w planszówkach w ogóle, stopień odwzorowania szczegółów w przypadku marynarzy z UBOOT-a raczej mnie nie porusza. Jeśli czegoś żałuję, to koloru figurek: zdjęcia z czasów kampanii sugerowały, że będą one w czterech kolorach, odpowiadających czterem oficerom/graczom. Takie rozwiązanie byłoby z mojego punktu widzenia znacznie bardziej praktyczne i estetyczne niż potężne kolorowe podstawki.
link średnio działaozy pisze: ↑09 lis 2018, 20:24 Polskie dokumenty odtajnione: http://phalanxgames.pl/aktualnosci/pols ... wa_38.html![]()