Aaa spoko. U nas naukowiec w grupie jest bardzo rzadko wybierany xD
Nemesis - pytania o zasady.
- Hardkor
- Posty: 4533
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Nemesis - pytania o zasady.
A co z kartą sprzęt laboratoryjny po jej użyciu? Można kolejny raz odrzucić odpowiednią kartę żeby znowu stworzyć sprzęt i z niego skorzystać, czy odkładamy na stałe do pudełka?
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 04 lip 2021, 22:58
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 20 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Szkoda, w sumie to nie jest to jakieś ułatwienie, bo znowu trzeba znaleźć konkretny przedmiot i wykonać sprzęt laboratoryjny. Ale z drugiej strony, kilka kolejek i wszystkie słabości intruzów odkryte.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Ostatnio oglądałem film z rozgrywki samego autora gry. W pewnym momencie pojawia Im się żeton uszkodzenia w maszynowni i autor mówi że nie można od teraz naprawiać silników. W instrukcji natomiast jest napisane że silniki można naprawiać nawet jak jest żeton awarii. Czy ktoś wie jak to z tym w końcu jest?
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 04 lip 2021, 22:58
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 20 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Oczywiście instrukcja ma tu zastosowanie. Autor zwyczajnie się pomylił lub nie pamiętał zasad. W którymś wywiadzie Adam wprost twierdził, że na etapie projektowania gier, zasady zmieniają się tak często, że zdarza mu się nie pamięć, jaka ostateczna wersja trafia do druku.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Nie rozumiem wydarzenia "Umieść żeton awarii w odkrytym pomieszczeniu o najniższym numerze". Przecież kokpit zawsze będzie tym pomieszczeniem, ma nr 001. Chyba że chodzi o pomieszczenia z kafelków?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 maja 2021, 22:16
- Been thanked: 1 time
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Mam taką nadzieję, bo to byłoby nielogiczne. W takim razie tak będę grał.Seba1988Seba pisze: ↑26 paź 2021, 14:44 Ale to się tyczy chyba tylko pomieszczeń które mogą zostać odkryte
- Qrzy
- Posty: 863
- Rejestracja: 05 lut 2017, 19:15
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Według tej odpowiedzi (a zdaje się być potwierdzona przez AR) jak najbardziej chodzi o kokpit: https://boardgamegeek.com/thread/247075 ... 5#35408055
W pozostałych postach widać też, że na różnych stronach planszy będzie to różna kolejność a karta wchodząc ponownie bierze się za kolejne pomieszczenie.
-
- Posty: 817
- Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 93 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Tak intruz atakuje. Na karcie musi być napisane, że intruz nie atakuje.
Są karty na których jest napisane, że intruz nie atakuje. Bodajże ogień zaporowy, ogień osłonowy u żołnierza i kapitana oraz na przedmiocie granat dymny.
- Hardkor
- Posty: 4533
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1366 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Jak intruz jest w poszczeniu jedyne akcje podstawowe jakie mozemy zrobic to ruch,strzał, walka wrecz.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Co do 3 wydaje mi się że to powinno być o koszcie 0 bo inaczej to jest bez żadnego sensu i to i to kosztuje 2 karty więc tym samym nie ma nic wyjątkowego w tej karcie która jest przecież jedną z kart cechującą tą klasę postaci, czyli to nie jest byle co...DarkSide pisze: ↑24 cze 2020, 14:43 Po kolejnej rozgrywce 3 wątpliwości:
1. Inni gracze spasowali, a został 1 gracz który w tym momencie robi tyle akcji ile będzie chciał - to jest oczywiste. Jeśli ten gracz we wszystkich akcjach kończy w pomieszczeniu z pożarem to:
- jeśli wykonał 1 lub 2 akcje i spasował, to dostaje 1 ranę powierzchowną
- ale jeśli chciałby wykonać 3 lub 4 akcje to dostałby już 2 rany powierzchowne (jedną po pierwszych dwóch akcjach i kolejną po kolejnych)
- no a jak chce 5 lub 6 akcji, to analogicznie pierwsza rana po 2 akcjach, druga rana po czwartej, a trzecia na końcu.
czy tak?
2. Jeśli w wyniku dociągu z woreczka wychodzi figurka larwy na plansze, a potem ta larwa ginie, to czy żeton wraca do woreczka? W ogóle czy po ubiciu Intruza, zdjęciu jego figurki i wstawienia zwłok Intruza wyciągnięty żeton, który wywołał go na planszę wraca do woreczka?
3. Postać "Zwiadowca" posiada kartę akcji "Rozpoznanie" o koszcie 1.
"Przejdź do dowolnego sąsiedniego pomieszczenia bez wykonywania rzutu na szmery"
Czyli ta akcja kosztuje mnie 2 karty tyle co ostrożny ruch. Co prawda napisali na karcie tylko o braku rzutu na szmery ale jak rozumiem po zagraniu tej karty również nie dokładamy znacznika szmerów gdzie chcemy, tak jak to ma miejsce przy akcji "ostrożny ruch". Odczytuje to tak, że ta karta daje ruch bezszmerowy inaczej nie ma sensu.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
1. Dostaje obrażenia tylko jak zakończyć wszystkie swoje ruchy w pożarze.
2. Żetony wracają do kolonii(woreczka) tylko w fazie wydarzeń. Jak ubijesz larwe/pełzacza to nie dokladasz na plansze zwłok intruza.
3. Koszt to ta karta plus jej koszt, czyli defacto łącznie dwie karty. Przenosisz figurke do pomieszczenia obok i tyle.
A tak reasumujc, to nie szukajcie dodatkowych zasad, skoro nic o nich nie ma w instrukcji
2. Żetony wracają do kolonii(woreczka) tylko w fazie wydarzeń. Jak ubijesz larwe/pełzacza to nie dokladasz na plansze zwłok intruza.
3. Koszt to ta karta plus jej koszt, czyli defacto łącznie dwie karty. Przenosisz figurke do pomieszczenia obok i tyle.
A tak reasumujc, to nie szukajcie dodatkowych zasad, skoro nic o nich nie ma w instrukcji
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8778
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2686 times
- Been thanked: 2362 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Nie zapominaj, że ostrożny ruch można zrobić tylko do pomieszczenia, do którego prowadzi korytarz nie posiadający znacznika szmerów (trzeba jeden położyć po ruchu). Zwiadowca może ze swojej karty przejść do pomieszczenia, które ma szmery w każdym korytarzu.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Sarna
- Posty: 313
- Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 43 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Ogólnie pytanie jest z czerwca 2020 i tam padły już odpowiedzi z tego co widziałem. Ale...tomwro pisze: ↑07 lis 2021, 08:23 1. Dostaje obrażenia tylko jak zakończyć wszystkie swoje ruchy w pożarze.
2. Żetony wracają do kolonii(woreczka) tylko w fazie wydarzeń. Jak ubijesz larwe/pełzacza to nie dokladasz na plansze zwłok intruza.
3. Koszt to ta karta plus jej koszt, czyli defacto łącznie dwie karty. Przenosisz figurke do pomieszczenia obok i tyle.
A tak reasumujc, to nie szukajcie dodatkowych zasad, skoro nic o nich nie ma w instrukcji
1. Co do pożarów, bo sam się na tym złapałem, postać dostaje obrażenie po każdej swojej turze, czyli po wykonaniu dwóch akcji obrażenie, jeśli nadal jest w tej lokacji po dwóch kolejnych znowu i tak aż do spasowania. Więc nie po wszystkich ruchach (całej fazie gracza, a po każdej turze, czyli dwóch akcjach).
2. Po zabitym Pełzaczu dokładasz żeton zwłok na plansze, tak samo jak po dorosłym osobniku.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
To ma sens, ponieważ grając solo musisz zwracać uwagę na ruchy jakie wykonasz, bo po każdych dwóch akcjach jak jesteś w pomieszczenie z pożarem dostaniesz ranę. A inaczej, tak jak kolega wcześniej pisał możnaby poruszać się ile się chce i pożar rozpatrzyć na sam koniec, co byłoby dużym ułatwieniem.Sarna pisze: ↑07 lis 2021, 09:46Ogólnie pytanie jest z czerwca 2020 i tam padły już odpowiedzi z tego co widziałem. Ale...tomwro pisze: ↑07 lis 2021, 08:23 1. Dostaje obrażenia tylko jak zakończyć wszystkie swoje ruchy w pożarze.
2. Żetony wracają do kolonii(woreczka) tylko w fazie wydarzeń. Jak ubijesz larwe/pełzacza to nie dokladasz na plansze zwłok intruza.
3. Koszt to ta karta plus jej koszt, czyli defacto łącznie dwie karty. Przenosisz figurke do pomieszczenia obok i tyle.
A tak reasumujc, to nie szukajcie dodatkowych zasad, skoro nic o nich nie ma w instrukcji
1. Co do pożarów, bo sam się na tym złapałem, postać dostaje obrażenie po każdej swojej turze, czyli po wykonaniu dwóch akcji obrażenie, jeśli nadal jest w tej lokacji po dwóch kolejnych znowu i tak aż do spasowania. Więc nie po wszystkich ruchach (całej fazie gracza, a po każdej turze, czyli dwóch akcjach).
- Sarna
- Posty: 313
- Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 43 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Mam pytanie o działanie lokacji magazyn. Czy wyszukując tam przedmiot z akcji lokacji, zmieniam ilość przedmiotów tam dostepnych? Wydaje mi się, że tak bo w innym przypadku byłaby to istna kopalnia sprzętu .
- aduko
- Posty: 420
- Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 182 times
- Been thanked: 144 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Nie, liczba przedmiotów dostępnych dotyczy wykonywania akcji z dostępnych kart na ręce. Użycie akcji kafla nie zmniejsza liczby dostępnych.
- Wothan
- Posty: 525
- Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
- Lokalizacja: Mazury
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 16 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Jak jest spotkanie z intruzem to po całej procedurze wyciągnięty żeton intruza odkładamy na bok, aby wrócił do kolonii w przypadku ruchu do korytarzy technicznych. A co z żetonem larwy? Nie widzę kart wydarzeń pozwalających na przemieszczanie larw.
Re: Nemesis - pytania o zasady.
Larwy nie przemieszczają się. Jezo dojdzie do spotkania z larwą tp trzeba ją zabić, ewentualnie uciec tak żeby nie doszło do ataku, ponieważ każda sytuacja w której larwa atakuje powoduje umieszczenie jej na karcie postaci.
- Wothan
- Posty: 525
- Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
- Lokalizacja: Mazury
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 16 times
Re: Nemesis - pytania o zasady.
To to wiem, ale co z żetonem larwy?