Etherfields (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1106
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: kamron6 »

Muleq pisze: 07 sty 2022, 10:29 Do każdej bramy snu potrzebne są przynajmniej dwa klucze a co za tym idzie przynajmniej dwa kółka wokół Przedmieść czyli przynajmniej 6 drzemek no chyba że znasz jakieś tajemne skróty ?? :) Moim ulubionym przedmiotem stał się Klucz do wszystkiego :).
Spoiler:
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
pawianlsm
Posty: 191
Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 27 times
Been thanked: 43 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: pawianlsm »

Muleq pisze: 07 sty 2022, 10:29
Spoiler:
Zgadza się, ale nie wszystkie Drzemki to istoty lub złe istoty. My też korzystamy ze stacji kolejowych, kart pozwalających na skrót itp. 😉
Awatar użytkownika
Muleq
Posty: 615
Rejestracja: 13 cze 2018, 21:44
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 164 times
Been thanked: 157 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Muleq »

kamron6 pisze: 07 sty 2022, 11:04
Spoiler:
Głębię zacznę zgłębiać dopiero następną razą :wink: .
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8759
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2676 times
Been thanked: 2357 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Curiosity »

Jak myślicie, ile może średnio potrwać przejście kampanii? Taaak, wiem, że każdy gra inaczej (i na inną liczbę graczy), ale może jakąś średnią się da wyciągnąć?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Jools »

Curiosity pisze: 09 sty 2022, 06:58 Jak myślicie, ile może średnio potrwać przejście kampanii? Taaak, wiem, że każdy gra inaczej (i na inną liczbę graczy), ale może jakąś średnią się da wyciągnąć?
Jakby liczyć 3h na sesję z jednym snem, mnożąc przez ilość snów, to mamy 100h w samej podstawce.
Dałbym uproszczenie na 50-100h, bo niektórzy malkontenci będą sobie skracać grę grając bez drzemek.
Awatar użytkownika
Asia - On Table
Posty: 423
Rejestracja: 09 mar 2018, 20:57
Has thanked: 4 times
Been thanked: 169 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Asia - On Table »

Jools pisze: 09 sty 2022, 08:19
Curiosity pisze: 09 sty 2022, 06:58 Jak myślicie, ile może średnio potrwać przejście kampanii? Taaak, wiem, że każdy gra inaczej (i na inną liczbę graczy), ale może jakąś średnią się da wyciągnąć?
Jakby liczyć 3h na sesję z jednym snem, mnożąc przez ilość snów, to mamy 100h w samej podstawce.
Dałbym uproszczenie na 50-100h, bo niektórzy malkontenci będą sobie skracać grę grając bez drzemek.
50h to bardzo optymistyczny czas :) Mnie nie zawsze się udaje w każdym śnie osiągnąć to co powinnam i czasami trzeba wracać do snu. Nawet to 100h nie jest górną granicą, ale ja nie pomijam drzemek.
Muleq pisze: 07 sty 2022, 10:29 Do każdej bramy snu potrzebne są przynajmniej dwa klucze a co za tym idzie przynajmniej dwa kółka wokół Przedmieść czyli przynajmniej 6 drzemek no chyba że znasz jakieś tajemne skróty ?? :) Moim ulubionym przedmiotem stał się Klucz do wszystkiego :).
Czasami 4 i więcej jest potrzebnych, ale możesz je zdobyć w samym śnie. Możesz też tak planować sobie ścieżkę aby była jak najbardziej optymalna w stosunku do tego co już masz i w jaki sen chcesz wejść.
Moje Recenzje gier planszowych na kanale You Tube
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1231
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 476 times
Been thanked: 445 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Shodan »

Optymalizacja tras na mapie Świata Snu daje sporo frajdy. Zazwyczaj staramy się zaplanować trasę do 2-3 snów z wyprzedzeniem. I również nie pomijamy drzemek, które dzięki mechanice
Spoiler:
zyskują nowy wymiar.
Awatar użytkownika
VivoBrezo
Posty: 785
Rejestracja: 11 sie 2019, 10:56
Has thanked: 156 times
Been thanked: 532 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: VivoBrezo »

Najbardziej wkurzająca mechanika 😄
Spoiler:
Cześć! Nie widzicie nas, ale możecie nas usłyszeć w podcaście Kości, Piony i Bastiony. Rozmawiamy o grach, które lubimy, bo życie jest za krótkie, na te słabe.
Kości, Piony i Bastiony Youtube
Kości, Piony i Bastiony Spotify
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Jools »

Asia - On Table pisze: 09 sty 2022, 10:43
Jools pisze: 09 sty 2022, 08:19
Curiosity pisze: 09 sty 2022, 06:58 Jak myślicie, ile może średnio potrwać przejście kampanii? Taaak, wiem, że każdy gra inaczej (i na inną liczbę graczy), ale może jakąś średnią się da wyciągnąć?
Jakby liczyć 3h na sesję z jednym snem, mnożąc przez ilość snów, to mamy 100h w samej podstawce.
Dałbym uproszczenie na 50-100h, bo niektórzy malkontenci będą sobie skracać grę grając bez drzemek.
50h to bardzo optymistyczny czas :) Mnie nie zawsze się udaje w każdym śnie osiągnąć to co powinnam i czasami trzeba wracać do snu. Nawet to 100h nie jest górną granicą, ale ja nie pomijam drzemek.
Wracać do snu... ale Bramy snu są odrzucane do pudełka po ich zagraniu, choć wiem że dostajemy "zastępczy", ale on jest już "nowym" snem, o nowym numerze (a te są skończone)
Ja też oczywiście liczę i gram wszystkie drzemki jak przykazano, bo póki co jest to ciekawe, i nie narzekam na to.
Awatar użytkownika
sin
Posty: 673
Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 175 times
Been thanked: 300 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: sin »

Jools pisze: 09 sty 2022, 11:59
Spoiler:
Wracać do snu... ale Bramy snu są odrzucane do pudełka po ich zagraniu, choć wiem że dostajemy "zastępczy", ale on jest już "nowym" snem, o nowym numerze (a te są skończone)
Ja też oczywiście liczę i gram wszystkie drzemki jak przykazano, bo póki co jest to ciekawe, i nie narzekam na to.
Nie do końca, tzn. jest na nowym kafelu napisane nawet "stary sen". ;-) Sam kafelek bramy ma też inny numer, ale korzysta przede wszystkim z kafli/kart o numerach starego snu. Rzeczywiście do niektórych musimy wrócić, by poznać coś nowego, ale w niektórych przypadkach jest to całkowicie opcjonalne, przykładowo w celu zdobycia jakiegoś boosta.
Asia - On Table pisze: 09 sty 2022, 10:50
Muleq pisze: 07 sty 2022, 10:29 Do każdej bramy snu potrzebne są przynajmniej dwa klucze a co za tym idzie przynajmniej dwa kółka wokół Przedmieść czyli przynajmniej 6 drzemek no chyba że znasz jakieś tajemne skróty ?? :) Moim ulubionym przedmiotem stał się Klucz do wszystkiego :).
Czasami 4 i więcej jest potrzebnych, ale możesz je zdobyć w samym śnie. Możesz też tak planować sobie ścieżkę aby była jak najbardziej optymalna w stosunku do tego co już masz i w jaki sen chcesz wejść.
Klucze można zdobywać też w innych częściach mapy snu niż tylko w Przedmieściach, dochodzą nowe możliwości przemieszczenia się po niej, a i też nowe drzemki i możliwości ich rozwiązywania. Zasadniczo bałem się mocno tej części drzemkowej gry po recenzjach gier anglojęzycznych, ale jak na razie uważam, że to nie tylko co najmniej znośny element gry (mi się osobiście bardzo podoba), ale absolutnie konieczny, by miarować odpowiednio tempo rozgrywki i ułatwić zbobywanie i wydawanie zasobów oraz po prostu pozwolić przygotować się do następnych snów. Dynamika zmian, przynajmniej w początkowej fazie gry, jest bardzo duża, przez co nie mogę mówić o nudzie, a planowanie odpowiedniej drogi jest przyjemne samo w sobie. Oczywiście po skończeniu całej gry opinia może się radykalnie zmienić, na pewno się nią podzielę. :-)
Co do samego czasu to też spokojnie obstawiam 100h+ jeżeli chcemy zajrzeć pod każdy kamień i nie stosować trybu Ciągłego Snu. Z drugiej strony jeżeli ktoś chciałby po szynać dojechać jak najszybciej do końca, to pewnie i z tych 50h zostanie sporo nadmiaru.

Swoją drogą, czy wiadomo czy powinniśmy zachować stan gry po skończeniu 1 fali i kontynuować zawartość drugiej, czy jednak nowe kampanie będziemy zaczynać od zera?
Ostatnio zmieniony 09 sty 2022, 12:06 przez sin, łącznie zmieniany 1 raz.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4113
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2655 times
Been thanked: 2564 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Gizmoo »

Przepraszam, za pytanie laika, ale czytam głosy tu i tam, że ludki mają problem i w ich egzemplarzach brakuje kart. Wczoraj otworzyłem swój egzemplarz i nie mam pojęcia jak to sprawdzić?

Jest jakaś lista, jakiś system, żeby to posortować? Ostatni raz widziałem taką ilość kart otwierając Snowdonia Deluxe Master set i Thunderstone Quest. Niby wiele już widziałem, przeszedłem katorgę sortowania Legendary Alien :lol: , ale jestem odrobinę tym wszystkim przytłoczony.

P.S. Za projektowanie niefunkcjonalnych wyprasek, w których nie mieszczą się karty w koszulkach, nie da się z sensem posortować komponentów gry - karał bym dożywotnią grą na pustyni w Monopoly. :lol:
Awatar użytkownika
sin
Posty: 673
Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 175 times
Been thanked: 300 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: sin »

Gizmoo pisze: 09 sty 2022, 12:04 Przepraszam, za pytanie laika, ale czytam głosy tu i tam, że ludki mają problem i w ich egzemplarzach brakuje kart. Wczoraj otworzyłem swój egzemplarz i nie mam pojęcia jak to sprawdzić?

Jest jakaś lista, jakiś system, żeby to posortować? Ostatni raz widziałem taką ilość kart otwierając Snowdonia Deluxe Master set i Thunderstone Quest. Niby wiele już widziałem, przeszedłem katorgę sortowania Legendary Alien :lol: , ale jestem odrobinę tym wszystkim przytłoczony.
Tutaj jest dostępna lista wszystkich kart/kafli sekretów, ale na niektórych rewersach są delikatne spoilery, więc niektórzy mogą chcieć sobie tego oszczędzić. Dla nie osobiście to nie był problem. Reszta kart jest opisana w instrukccji.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Jools »

sin pisze: 09 sty 2022, 12:02
Jools pisze: 09 sty 2022, 11:59
Spoiler:
Wracać do snu... ale Bramy snu są odrzucane do pudełka po ich zagraniu, choć wiem że dostajemy "zastępczy", ale on jest już "nowym" snem, o nowym numerze (a te są skończone)
Ja też oczywiście liczę i gram wszystkie drzemki jak przykazano, bo póki co jest to ciekawe, i nie narzekam na to.
Nie do końca, tzn. jest na nowym kafelu napisane nawet "stary sen". ;-) Sam kafelek bramy ma też inny numer, ale korzysta przede wszystkim z kafli/kart o numerach starego snu. Rzeczywiście do niektórych musimy wrócić, by poznać coś nowego, ale w niektórych przypadkach jest to całkowicie opcjonalne, przykładowo w celu zdobycia jakiegoś boosta.
No ok, ale to znaczy że jeden sen jest pod dwoma numerami? Tzn wiemy że mamy ograniczoną ilość snów w kampanii (bez spoilerowania), i na każdy sen można liczyć 2-4h grania, więc mówienie że "powtarzam sen" nie oznacza że wchodzę do tego samegu snu o starym numerze, tylko używam już nowy numer snu. Nie wiem czy dobrze jestem zrozumiany ;), ale nie powtarzamy "Snu o numerze X1", ale robimy "Sen o numerze X2" (mimo że wykorzystuje on te same kafelki mapy itd). Tym samym powtarzając sen wykorzystujemy dwie bramy snu z puli bram z pudełka.
Awatar użytkownika
sin
Posty: 673
Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 175 times
Been thanked: 300 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: sin »

Jools pisze: 09 sty 2022, 12:13
Spoiler:
No ok, ale to znaczy że jeden sen jest pod dwoma numerami? Tzn wiemy że mamy ograniczoną ilość snów w kampanii (bez spoilerowania), i na każdy sen można liczyć 2-4h grania, więc mówienie że "powtarzam sen" nie oznacza że wchodzę do tego samegu snu o starym numerze, tylko używam już nowy numer snu. Nie wiem czy dobrze jestem zrozumiany ;), ale nie powtarzamy "Snu o numerze X1", ale robimy "Sen o numerze X2" (mimo że wykorzystuje on te same kafelki mapy itd). Tym samym powtarzając sen wykorzystujemy dwie bramy snu z puli bram z pudełka.
To jest kwestia umowna zdaję się, można liczyć sny po numerze bramy (tak jak piszesz), i wtedy rzeczywiście stare i nowe sny są osobno, można też liczyć je po numerach kart i kafli, które wykorzystywane są do snu, w takim układzie stary i nowy sen są liczone jako jeden. Ja skłaniam się ku tej drugiej metodzie, bo sam wydawca ją przyjął na oficjalnym forum gry.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Wosho
Posty: 1442
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Wosho »

Pytanko jak wyglada zmiana postaci?
Nie chodzi mi o zasady tylko o maly spoiler bez spoilera, bo zaczalem gre inzynierem i srednio mi sie podoba, czy ktos kto to zrobil moglby napisac w spoilerze czy traci sie zdobyte karty itd, czy mozna to zrobic pozniej czy lepiej jak dopiero co zaczelismy gre.
Pouzy
Posty: 71
Rejestracja: 19 sty 2020, 19:14
Has thanked: 8 times
Been thanked: 17 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Pouzy »

Nic nie tracisz. Wszystko co miałeś zostaje z Tobą. Zresztą przeczytaj odpowiedni skrypt (101 o ile dobrze pamiętam) i tam jest wszystko wyjaśnione.
Awatar użytkownika
Asia - On Table
Posty: 423
Rejestracja: 09 mar 2018, 20:57
Has thanked: 4 times
Been thanked: 169 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Asia - On Table »

No ok, ale to znaczy że jeden sen jest pod dwoma numerami? Tzn wiemy że mamy ograniczoną ilość snów w kampanii (bez spoilerowania), i na każdy sen można liczyć 2-4h grania, więc mówienie że "powtarzam sen" nie oznacza że wchodzę do tego samegu snu o starym numerze, tylko używam już nowy numer snu. Nie wiem czy dobrze jestem zrozumiany ;), ale nie powtarzamy "Snu o numerze X1", ale robimy "Sen o numerze X2" (mimo że wykorzystuje on te same kafelki mapy itd). Tym samym powtarzając sen wykorzystujemy dwie bramy snu z puli bram z pudełka.
W sumie, to sam sobie wyjaśniłeś, że Ty masz na myśli nie sny tylko bramy do niuch, a ja mówię o samych snach.
Moje Recenzje gier planszowych na kanale You Tube
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Jools »

sin pisze: 09 sty 2022, 12:19
Jools pisze: 09 sty 2022, 12:13
Spoiler:
No ok, ale to znaczy że jeden sen jest pod dwoma numerami? Tzn wiemy że mamy ograniczoną ilość snów w kampanii (bez spoilerowania), i na każdy sen można liczyć 2-4h grania, więc mówienie że "powtarzam sen" nie oznacza że wchodzę do tego samegu snu o starym numerze, tylko używam już nowy numer snu. Nie wiem czy dobrze jestem zrozumiany ;), ale nie powtarzamy "Snu o numerze X1", ale robimy "Sen o numerze X2" (mimo że wykorzystuje on te same kafelki mapy itd). Tym samym powtarzając sen wykorzystujemy dwie bramy snu z puli bram z pudełka.
To jest kwestia umowna zdaję się, można liczyć sny po numerze bramy (tak jak piszesz), i wtedy rzeczywiście stare i nowe sny są osobno, można też liczyć je po numerach kart i kafli, które wykorzystywane są do snu, w takim układzie stary i nowy sen są liczone jako jeden. Ja skłaniam się ku tej drugiej metodzie, bo sam wydawca ją przyjął na oficjalnym forum gry.
Ok, macie rację. Sprawdziłem ilość Bram snów i samych snów, i jest różnica w ilości. Także powroty do snów są dodatkowymi bramami.
bo:
Uwaga: Spoiler odnośnie ilości snów w grze podstawowej:
Spoiler:
Hrosskar
Posty: 357
Rejestracja: 30 cze 2020, 18:36
Has thanked: 76 times
Been thanked: 77 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Hrosskar »

Jestem po dwóch pierwszych snach, nie licząc tutoriala i jestem bardzo zadowolony z zakupu. Sny, które rozegrałem były ciekawe, wykorzystywały różne mechaniki i nie było jednego sposobu, aby je przejść. W skryptach i na kafelkach bram, dostajemy wskazówki, niekiedy oczywiste, innym razem bardziej subtelne. Drzemki są ok, nie są tak upierdliwe jak wynikało z różnych opinii zagranicznych, choć czasami bywają nużące.

Wiele osób narzekało na instrukcję, ale po obejrzeniu filmiki od Asi z On Table z zasadami i rozegraniem tutoriala, wszystko jest dla mnie jasne i tylko w pojedynczych przypadkach musiałem sięgnąć do i instrukcji. Zdecydowanie najlepiej od razu rozegrać tutorial, a dopiero później przejrzeć instrukcję :)
shuji
Posty: 1287
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 219 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: shuji »

Hej, zacząłem grę i przejrzałem ten wątek, ale z tego co widzę, mało kto gra zgodnie z rekomendacją gry jeśli chodzi o jej składanie / rozkładanie. W tym sensie, że nie składacie gry po każdym posiedzeniu i nie robicie "przebudzenia". Rozumiem, że trzeba to robic po pozbyciu się wszystkich kluczy, żeby nie robić w kółko tego samego. Pytanie jak to działa w praktyce?
Czy da się grę skończyć w jakimś normalnym czasie (w sensie jedno posiedzenie) czy muszę przeciągać np. o 1,5 godziny żeby nie powtarzać kupy rzeczy ?
Ile w ogóle liczyć średnio na jedno posiedzenie, zakładając, że korzystam z mechaniki Przebudzenia i rozkładam wszystko od nowa za każdym razem? Oczywiście wiem, że zależy od snu, wylosowanych drzemek itd. ale to raczej 2-2,5 godziny czy 3-5 godzin ?
Hrosskar
Posty: 357
Rejestracja: 30 cze 2020, 18:36
Has thanked: 76 times
Been thanked: 77 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Hrosskar »

To zależy od snu i ile po drodze napotkasz drzemek, w których musisz coś zrobić na mapie drzemki. Raczej obstawiałbym bliżej 3h na jedno posiedzenie (sen plus drzemki).
Osobiście robię tak, że rozłożyłem grę na weekend, przeszedłem każdego dnia po jednym śnie, a później porobiłem zdjęcia, jakie mam aktywne przedmioty, gdzie jestem na mapie świata snu, a gdzie na mapie drzemki, plus oznaczyłem odpowiednio ile mam kart na ręce, jakie zablokowane itp. Nie robiłem więc Przebudzenia, tylko niejako "zapisałem" grę w takim stanie, w jakim ją zakończyłem. Zobaczę w weekend, czy było to dobre rozwiązanie, czy nic nie pomyliłem, ale część osób tak robiła, albo w ogóle zostawiała rozłożoną grę, dopóki jej nie skończyła.
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1231
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 476 times
Been thanked: 445 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Shodan »

shuji pisze: 10 sty 2022, 09:13 Hej, zacząłem grę i przejrzałem ten wątek, ale z tego co widzę, mało kto gra zgodnie z rekomendacją gry jeśli chodzi o jej składanie / rozkładanie. W tym sensie, że nie składacie gry po każdym posiedzeniu i nie robicie "przebudzenia". Rozumiem, że trzeba to robic po pozbyciu się wszystkich kluczy, żeby nie robić w kółko tego samego. Pytanie jak to działa w praktyce?
Czy da się grę skończyć w jakimś normalnym czasie (w sensie jedno posiedzenie) czy muszę przeciągać np. o 1,5 godziny żeby nie powtarzać kupy rzeczy ?
Ile w ogóle liczyć średnio na jedno posiedzenie, zakładając, że korzystam z mechaniki Przebudzenia i rozkładam wszystko od nowa za każdym razem? Oczywiście wiem, że zależy od snu, wylosowanych drzemek itd. ale to raczej 2-2,5 godziny czy 3-5 godzin ?
Posiedzenie seria drzemek, zebranie kluczy i jeden sen zabiera nam średnio 3 godziny gry, do tego dochodzi setup i sprzątanie. Jeśli wychodzimy ze snu w dobrym stanie robimy save według zasad opublikowanych przez AR w update na KS. Jeśli jesteśmy mocno poobijani robimy zapis z wykorzystaniem Przebudzenia tak jak to opisano w instrukcji. Tak czy siak gra jest składana do pudełka za każdym razem.
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Jools »

Zapisywanie gry dokładnie takim jakim się ją zostawiło to też wg mnie najlepsza metoda na grę. I tak też ostatnio robimy, i jest znacznie lepiej niż Zapis na grę z instrukcji.

Generalnie oficjalnie są dwa sposoby zapisu:

1) Wg instrukcji 1.0 poprzez wymuszone Przebudzenie
ale tutaj tracimy progres, tj. klucze, karty rozwoju, kryształy

2) ODEE Save/Load z ostatnich updateów KSa
wymysł AR w odpowiedzi na narzekania pierwszego sposobu zapisu
tutaj jest już lepiej, bo dostajemy arkusz i zapisujemy dokładnie jak skończyliśmy grę
z tym że AR po raz kolejny nie umie wyjaśnić jak mamy używać ich narzędzi, tj. co dokładnie zapisywać na tym arkuszu itd
ale generalnie korzystamy z tego arkusza zapisując wszystko co mieliśmy w momencie "Zapisu" (lub też można robić zdjęcia)

3) Zapis własny, tj zapisujemy/robimy zdjęcia gry dokładnie tak jak skończyliśmy rozgrywkę.
Przy "wczytywaniu" gry odtwarzamy stan z zapisu. Działa to dobrze, nie trwa długo (5min+), a daje satysfakcje że kontynuujemy rozgrywkę wg naszego tempa, bez wymuszonych Przebudzeń. Daje to fajne zarządzanie czasem, ruchem i naszym stanem. Jest to balansowanie pomiędzy snami, drzemkami, fazami delta i przebudzeniami. Od nas zależy kiedy co robimy.
W tej sposób mamy 100% ciągłości gry, a grę możemy spokojnie sprzątnąć. Jest to bardzo zbliżone do ODEE Save/Load, ale z uzupełnieniem niedopowiedzianych rzeczy przez AR. Myślę że metoda 2 jest taka sama jak 3, tylko brak doprecyzowania.

Problem tutaj taki że nie wiadomo czy używać w ogóle "Przygotowania gry" z instrukcji, ale chyba nie, bo wszystko "wczytujemy". Tj. gramy tak jakby ten pierwszy setup był tylko na początku kampanii, a potem już tylko save/load. Ale zdaje się że tak trzeba, bo gra ma "ciągły" charakter rozgrywki, tj. stan postaci jest w ciągłej ewolucji (co jest mega fajne). Nie mamy znanego z innych gier z kampanią, że postać "zaczyna od nowa" z każdym scenariuszem. Etherfields jest pod tym względem bardzo unikalny.



Po raz któryś widać że AR nie umie albo wyjaśnić swoich intencji, albo dopracować wszystkich mechanizów w swoich grach... no ale trochę poprawki z naszej strony, i gra się świetnie ;)
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4100
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 268 times
Been thanked: 934 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: brazylianwisnia »

Jools pisze: 10 sty 2022, 13:48 Etherfields jest pod tym względem bardzo unikalny.
W Tainted Grail jest tak samo - jeden długi longplay gdzie rozdziały nawet nie kończą dnia. Tak samo w 7th Continent gdzie gramy w otwartym świecie i zapisujemy w dowolnym momencie aż ukonczymy kampanie. To ma też swoje wady bo trudno jest zagrać one and done z kimś nowym, wrócić do ulubionego scenariusza itd. Podoba mi się to co robią w ISS Vanguard gdzie mamy duża kampanie ale jest też sporo misji które można wmieszać w kampanie lub zagrać standalone.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
sin
Posty: 673
Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 175 times
Been thanked: 300 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: sin »

brazylianwisnia pisze: 10 sty 2022, 16:34
Jools pisze: 10 sty 2022, 13:48 Etherfields jest pod tym względem bardzo unikalny.
W Tainted Grail jest tak samo - jeden długi longplay gdzie rozdziały nawet nie kończą dnia. Tak samo w 7th Continent gdzie gramy w otwartym świecie i zapisujemy w dowolnym momencie aż ukonczymy kampanie.
No i w czy w tych grach zapis sprawia, że postać zaczyna (w uproszczeniu) od zera? ;-)
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
ODPOWIEDZ