Strona 24 z 24

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 10 sty 2024, 22:55
autor: sasquach
SetkiofRaptors pisze: 10 sty 2024, 15:24 Na 3 nawet Merge lepiej sensowniej działa.
Tak lepiej, że jak tych dwóch graczy nie jest fajtłapami to zwykle bez problemu ograją prowadzącego. W 4 czy 5 osób przynajmniej jest więcej pretendentów do zwycięstwa, a w 3 osobowej rozgrywce super bóstwo może się w całości skupić na jednym graczu.

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 10 sty 2024, 23:34
autor: SetkiofRaptors
sasquach pisze: 10 sty 2024, 22:55
SetkiofRaptors pisze: 10 sty 2024, 15:24 Na 3 nawet Merge lepiej sensowniej działa.
Tak lepiej, że jak tych dwóch graczy nie jest fajtłapami to zwykle bez problemu ograją prowadzącego. W 4 czy 5 osób przynajmniej jest więcej pretendentów do zwycięstwa, a w 3 osobowej rozgrywce super bóstwo może się w całości skupić na jednym graczu.
Sensowny argument. Najwyraźniej za mało grałem i nie zdążyłem mieć tego problemu.

Ja mam inny problem z 4 i 5 osobami i z mergem w ogóle. Spróbuj wytłumaczyć, co ten człowiek powinien w sumie robić w ostatniej bitwie, szczególnie w jego pierwszych grach. Moi współgracze ZUPEŁNIE nie rozumieli, co się będzie działo – część elementów zostaje tego gracza, część tego. Jeszcze jak dochodzi do tego często fakt, że wcale nie jest takie oczywiste kto z kim i na jakim miejscu będzie się łączył, to już w ogóle masz chaos

"Mam brać moc Ankh? A nie, bo może i tak stracę... Wygrywać tu czy... się podłożyć mu, bo on w sumie będzie 5... ale ja mogę być 3! ale nie muszę...."

W sytuacji gdzie 3 graczy "pretenduje" do merga to wypadałoby w sumie pod to grać. Częściej powstający Bóg to był jakiś potworek – na mapie zostawały jednostki gracza, który miał mniej jednostek a moce Ankh tego, który miał mniej. Drugi od końca gracz w sumie zdobywał punkty w ostatniej bitwie przed połączeniem, które były w 100% po nic i w sumie w jego interesie byłoby tak naprawdę oddawać je ostatniemu graczowi tam gdzie może. Ja to i może zacząłem widzieć po kilku grach takie rzeczy. Ale inni grali mniej, bo to mój egzemplarz i grali mniej siłą rzeczy. I tak naprawdę nie bawiła ich ta mechanika. Jakbyś nagle zaciągnął hamulec ręczny podczas meczu, w szczytowym momencie i rozkazał losowym osobom pracę w grupach xD

Sorry jeśli pomieszałem trochę fakty lub detale połączenia, ale jestem dość przekonany, że ogólny obraz jest poprawny. Mechanika jest może i na papierze dobra, ale w moich kilku – powiedzmy 10 grach, w różnych składach, nie spotkałem się, żeby ktoś autentycznie z niej korzystał, a nie ona mu się przytrafiała. Może i łatwo ją wyjaśnić, ale ciężko zinternalizować i to nie w tym sensie fajnej łamigłówki, że może następnym razem zrobimy to dobrze.

Merge'a moim zdaniem ostatecznie zabija trochę tę grę. Na papierze bardzo mądry pomysł, ale w praktyce nie miałem gry, by to zadziałało (chociaż miałem gry gdzie przez przypadek wyszedł fajny merge, tylko gracze nadal nie wiedzieli, co się stało).

Na 3 osoby sprawa jest przynajmniej dość jasna. Że balans jest zepsuty, to Ci wierzę na słowo, może merge powinien przebiegać nieco inaczej w tym trybie.

Nie wiem, ostatnio jak wyciągałem Ankh to na 2 osoby. Ale u mnie totalnie przegrywa na więcej osób z Inis. W sumie trzymam za tryb dwuosobowy. Dam jeszcze chętnie szansę na 4 osoby no i scenariusz bez merga jest moich zdaniem sensowny i dobrze mi się tak grało.

Może dla wyjadaczy, mówię jakieś herezje :D

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 11 sty 2024, 07:41
autor: Mevlex
Hardkor pisze: 09 sty 2024, 10:58
Mevlex pisze: 09 sty 2024, 10:46 Zakładam, że chodzi o ten dodatek Iron Maidenowy, a osoba pisząca post na stronę Portalu po prostu niefortunnie się wyraziła :D
A one nie są ogólnikowe do paru gier? Więc to są takie trochę zbiorcze dodatki
Dokładnie. Codziennie dodają teraz posty o grach CMONu. Także zakładam, że to po prostu zapowiedź przedsprzedaży tych Iron Maiden packów.

Bardziej ciekawi co jeszcze niezapowiedzianego przypłynęło razem z tymi dodatkami ;)
Rozważania w tym temacie przeniosłem tu: viewtopic.php?t=78146&start=425#p1617450 (Fisq)

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 10 mar 2024, 07:17
autor: Michito
Czy kojarzycie, aby któryś z dodatków był niezależny językowo?

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 10 mar 2024, 08:19
autor: Zerthin
Michito pisze: 10 mar 2024, 07:17 Czy kojarzycie, aby któryś z dodatków był niezależny językowo?
Kojarzę - nie istnieją.
Może "podrabiane" piramidy z etsy - ale w sumie tyle w temacie :(

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 10 mar 2024, 09:31
autor: Hardkor
Michito pisze: 10 mar 2024, 07:17 Czy kojarzycie, aby któryś z dodatków był niezależny językowo?
Żaden

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 10 mar 2024, 10:19
autor: Michito
Dzięki za szybką i konkretną odpowiedź, już myślałem, że będzie można skorzystać z niemieckich okazji :S

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 10 mar 2024, 12:25
autor: Hardkor
Michito pisze: 10 mar 2024, 10:19 Dzięki za szybką i konkretną odpowiedź, już myślałem, że będzie można skorzystać z niemieckich okazji :S
Z tego co kojarzę to Guardians mają wszystkie języki w sobie, więc ten możesz brać z niemiec

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 15 wrz 2024, 18:06
autor: Lidersowa
Dostałem sama podstawkę. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak zmieścić te wszystkie komponenty w pudełku? Same figurki i plansza zapełniają 99,9% pudełka

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 16 wrz 2024, 10:10
autor: japanczyk
Lidersowa pisze: 15 wrz 2024, 18:06 Dostałem sama podstawkę. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak zmieścić te wszystkie komponenty w pudełku? Same figurki i plansza zapełniają 99,9% pudełka
Huh? Przeciez masz sloty na karty, zetony i wszystko inne

Obrazek

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 08 gru 2024, 12:16
autor: Gambit
Dwa słowa ode mnie, choć to już nikogo
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

: 04 kwie 2025, 00:17
autor: PytonZCatanu
Wróciłem do Ankha po ok 4 latach. Przy premierze się trochę grało, ale rozgrywki mnie nie porwały. Teraz gra wróciła na stół i....jestem zaskoczony, że tak dobrze się bawiłem. Długo, bo 3:40 na 4 graczy, ale bardzo treściwie, nie czułem tego czasu. Nie wiem skąd różnica w odczuciach, może to kwestia porzucenia tego merga bogów, może kwestia doboru fajnych scenariuszy i dodatków (kolega ma ten zestaw z KS ze wszystkim) - sam nie wiem. Wiem tylko, że zmieniam ocenę z 7 na 8 :)