Strona 25 z 102
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 maja 2013, 14:35
autor: Karit
Mam pytania do scenariusza 8
1) nie jest to powiedziane nigdzie wprost, ale rozumiem że jak Darwin ginie to przegrywamy grę?
2) Rozumiem że szklarnia nie ma limitu miejsc na przechowywanie unikatowych drzew ryb i ptaków?
3) Unikatowe drzewo to po prostu zwykłe drewno tylko że zebrane z kafelka w czasie kiedy wyciągnięta była karta z księga (to samo tyczy się unikatowych ryb i ptaków) ?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 maja 2013, 15:31
autor: YuZ
Wow, ósmy scenariusz !

Dobrze wiedzieć
EDIT:
Tak na szybko po przejrzeniu karty scenariusza:
Karit pisze:1) nie jest to powiedziane nigdzie wprost, ale rozumiem że jak Darwin ginie to przegrywamy grę?
Wygląda na to, że tak. Jest to dodatkowy
gracz podobny do Jenny z trzeciego scenariusza, a wraz ze śmiercią Jenny scenariusz jest przegrany.
Karit pisze:2) Rozumiem że szklarnia nie ma limitu miejsc na przechowywanie unikatowych drzew ryb i ptaków?
Trudno powiedzieć. Karta szklarni znajduje się w obszarze karty scenariusza oznaczonym napisem "może być budowana wiele razy", a więc jedna szklarnia, jedno znalezisko, aczkolwiek informacja ta może odnosić się tylko do klatki.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 10 maja 2013, 18:03
autor: Ruben$
mat_eyo
Ad.1 Pewnie tak, skoro punkty wiedzy odnoszą się do Darwina.
Ad.2 Szklarnia z tego co czytam w "Sprzyjające warunki" pozwala tylko na przechowywanie drzew i mięsożernych roślin z 'totemów' (Jest to też opisane na karcie przedmiotu 'Szklarnia). Do przechowywania ryb potrzebne jest zbudowanie tamy, a do ptaków zagrody.
Ad.3 Wydaje mi się, że tak i pewnie tak bym grał. Dodatkowo jeśli chcesz iść po unikatową rybę to musisz iść na kafelek z 'rybą', a jeśli unikatowego ptaka to z 'ptakiem'
Re: Odp: Robinson Crusoe: AotCI
: 12 maja 2013, 10:32
autor: siawq
2 pytanka:
Czy kartę wraku przed scenariuszami dobieramy losowo?
Drugie dotyczy totemów. Mógłby ktoś przybliżyć jak to działa.
W momencie eksploracji kafelka z totemem dajemy na niego nr. 1 i wykonujemy działanie? A później? Czy jak przenosimy znowu obóz na kafelek z totemem to znowu wykonujemy tą akcję? Czy nawet jak pójdziemy po surowiec.
Dzięki za odpowiedzi.
Wysłane z SGSIII za pomocą Tapatalk
Re: Odp: Robinson Crusoe: AotCI
: 12 maja 2013, 11:03
autor: jolietjake
siawq pisze:2 pytanka:
Czy kartę wraku przed scenariuszami dobieramy losowo?
Drugie dotyczy totemów. Mógłby ktoś przybliżyć jak to działa.
W momencie eksploracji kafelka z totemem dajemy na niego nr. 1 i wykonujemy działanie? A później? Czy jak przenosimy znowu obóz na kafelek z totemem to znowu wykonujemy tą akcję? Czy nawet jak pójdziemy po surowiec.
Dzięki za odpowiedzi.
Wysłane z SGSIII za pomocą Tapatalk
1. Możesz losowo, a możesz też wybrać wedle gustu. Jak np grasz solo, to średnio Ci się przyda jedzenie, a drewno owszem. W grze 4os natomiast 2 dodatkowe bananki w pierwszej rundzie piechotą nie chodzą!
2. Udajesz się na eksplorację wyspy i odkrywasz nowy teren. Jeśli jest na nim totem i karta scenariusza wymaga kładzenia kolejnych numerów, to kładziesz. Niektóre totemy wywołują zdarzenie automatycznie po odkryciu, a niektóre wymagają np żeby wykonał na nich specjalnej akcji eksploracji (tak jakbys eksplorował wyspe, tyle że eksplorujesz jakąś świątynie, którą wcześniej znalazles). Gdy przenosimy obóz albo pojdziemy zbierać surowce, to nic się nie uruchamia.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 12 maja 2013, 11:55
autor: Jolly_Roger
Siawq ja bym radził przeczytać instukcję, bo szkoda czasu na pisanie i odpowiedzi na takie pytania.
Re: Odp: Robinson Crusoe: AotCI
: 12 maja 2013, 12:09
autor: siawq
Dzieki za odpowiedz. Juz wszystko wiem.
Jolly_Roger jeśli chodzi o instrukcję to czytałem ją 3 razy i jednoznacznie nie było w niej napisane ocb z totemami. Grałem 2 x w pierwszy scenariusz a posta napisałem jeszcze przed zagraniem drugiego gdzie nie spojrzałem na kartę scenariusza i opis totemów. Po spojrzeniu na niego już mi rozjaśniło ocb w tej kwestii ale posta już napisałem wcześniej.
Wysłane z SGSIII za pomocą Tapatalk
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 14 maja 2013, 10:44
autor: pegzi
Ja mam pytanie, na które nie udało mi się znaleźć odpowiedzi ani w faq ani na forum. Otóż, gram cały czas wg zasady w rundzie pierwszej (znacznik na 1) w scenariuszu 1, korzystam tylko z karty wraku i nie dobieram nowej kary wydarzeń, gdy przychodzi runda druga odkrywamy pierwszą kartę wydarzeń (1 z 12) a znacznik rundy przesuwamy na pole 2. Będąc pod koniec tury 12, nadal pozostaje mi jedna karta wydarzeń nieodkryta, mam grać jedną rudne (w tym przypadku 13) dodatkowo, czy podczas karty wraku nadal zostaje na rundzie 1? No chyba że prawidłowa wersja to taka że ta karta zostaje, a karty przygód, które ewentualnie zostają pod nią, zostają nieodkryte. Proszę o wyjaśnienie.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 14 maja 2013, 10:49
autor: Jan Madejski
Grasz 12 rund, co rundę przesuwasz znacznik i w pierwszej rundzie nie odkrywasz karty wydarzenia.
Karty, które pozostaną na stosie po 12 rundzie (1 karta wydarzenia i, być może, kilka kart przygód/totemów, których nie zdążyłeś dociągnąć wcześniej), po prostu nie wchodzą do gry.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 14 maja 2013, 20:50
autor: lesar
Mam taką wątpliwość:
Czy mogę wysłać jeden pionek Piętaszka i 1 pionek np. Cieśli do budowy palisady i zadecydować czy:
a) buduję 1 poziom więcej i mam automatyczny sukces
b) buduję o 2 poziomy więcej i rzucam dwa razy kośćmi za każdą postać
czy tylko automatyczny sukces rozpatruję i 1 poziom palisady w górę?
dodatkowe:
a) aby uzyskać automatyczny sukces akcji np. eksploracji terenu pionki muszą być dwa ale niekoniecznie tego samego koloru czyli np. po 1 każdego gracza?
b) czy w fazie odpoczynku mogę leczyć tylko 1 ranę czy mogę położyć dwa pionki tego samego koloru i leczyć dwie rany?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 14 maja 2013, 21:39
autor: Peter128
1. Obydwie możliwości są poprawne, jeśli oczywiście masz na tyle surowców, można decydować.
dodatkowe:
a) tak
b) tak, 2 pionki = 2 wyleczone rany
Polecam NOWĄ instrukcję, wszystko tam jest jasniej

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 16 maja 2013, 19:51
autor: pegzi
Witam, właśnie jestem przed ostatnim dniem w 1 scenariuszu i wychodzi na to że zabraknie mi jednego drewna. Żeton skrótu położony jest na jedzeniu, pytanie czy mogę go przenieść na drewno w jakiejś fazie ?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 16 maja 2013, 19:59
autor: Senthe
Musiałbyś przenieść gdzieś obóz - wtedy skrót się psuje i znika - a następnie wybudować skrót drugi raz. Innymi słowy za dużo zachodu.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 16 maja 2013, 20:03
autor: YuZ
A czasem skrótu nie kładzie się na kafelek (nie na wybrany surowiec na kafelku) i dopiero w fazie produkcji wybiera się surowiec z kafelka ze Skrótem?
EDIT: tekst na karcie wyraźnie mówi o wyborze surowca w Fazie Produkcji.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 16 maja 2013, 20:03
autor: pegzi
Czyli skrót się psuje zawsze gdy przenoszę obóz gdziekolwiek (nawet nie do miejsca gdzie on się znajduje)? Gdzie jest wyjaśnienie tej zasady ?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 16 maja 2013, 20:07
autor: YuZ
pegzi pisze:Czyli skrót się psuje zawsze gdy przenoszę obóz gdziekolwiek (nawet nie do miejsca gdzie on się znajduję)? Gdzie jest wyjaśnienie tej zasady ?
Np. instrukcja wyd. 2 str. 20, tabelka.
EDIT:
A wracając do Twojego pierwszego pytanie, możesz wybrać, który surowiec kafelka daje Ci Skrót w Fazie Produkcji, jednak nie będzie mógł zebrać tego surowca z tego kafelka podczas Akcji Zbierania Surowców.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 16 maja 2013, 20:21
autor: pegzi
Dzięki za odpowiedź, wiem, że mogę wybrać gdy po raz pierwszy buduje skrót, który surowiec mam pozyskiwać dodatkowo ale jeśli na jednym kafelku jest drewno i jedzenie, a żeton skrótu leży np na jedzeniu to mogę przenieść skrót na drewno i od tej pory otrzymywać drewno ? Chyba nie ma nigdzie informacji o takiej możliwości, a jeśli takowej informacji nie ma to wnioskuję że tak nie można

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 16 maja 2013, 20:40
autor: Senthe
A jednak jest to dobrze opisane w nowej instrukcji do Robinsona:
"W kolejnych rundach, w fazie Produkcji, gracze otrzymują 1 wybrany surowiec z dostępnych na kafelku z żetonem Skrótu."
Przepraszam za wprowadzenie w błąd, też wydawało mi się, że żeton ten działa tylko dla jednego surowca.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 16 maja 2013, 22:09
autor: YuZ
pegzi pisze:Dzięki za odpowiedź, wiem, że mogę wybrać gdy po raz pierwszy buduje skrót, który surowiec mam pozyskiwać dodatkowo ale jeśli na jednym kafelku jest drewno i jedzenie, a żeton skrótu leży np na jedzeniu to mogę przenieść skrót na drewno i od tej pory otrzymywać drewno ? Chyba nie ma nigdzie informacji o takiej możliwości, a jeśli takowej informacji nie ma to wnioskuję że tak nie można

Nie ma czegoś takiego jak "przeniesienie skrótu".
Jak napisałem wyżej, żetonu skrótu nie kładziesz na konkretny surowiec, wystarczy że położysz go na dowolny dostępny kafel terenu sąsiadujący z obozem (usuwasz go gdy przenosisz obóz lub gdy stracisz przedmiot Skrót). Dopiero
w każdej Fazie Produkcji decydujesz jaki surowiec z kafelka z żetonem Skrótu pobierasz. Jednego dnia może to być drewno, drugiego dnia jedzenie bez "dotykania" żetonu skrótu (jeżeli oczywiście kafel terenu ze Skrótem daje taki wybór).
Uprzedzając Twoje pytanie... po utracie przedmiotu Mapa nie tracisz Skrótu. Jednak w takiej sytuacji aby ponownie wynaleźć Skrót (utracony np. po przeniesieniu obozu) musisz ponownie wynaleźć Mapę (oczywiście nie w tej samej turze).
W tym momencie nasunęło mi się pytanie do forumowiczów. Czy Odkrywca dostaje 2 determinacji
za każdym razem gdy "zbuduje" Skrót?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 16 maja 2013, 22:53
autor: jolietjake
YuZ pisze:
W tym momencie nasunęło mi się pytanie do forumowiczów. Czy Odkrywca dostaje 2 determinacji za każdym razem gdy "zbuduje" Skrót?
W pierwszej instrukcji i FAQ o takim przypadku chyba nie było nic... Z jednej strony karta zostaje bezpowrotnie przeniesiona na plansze po pierwszym zbudowaniu, co by wskazywało na to, że już potem determinacji nie dostanie. Z drugiej, przy kolejnym razie, gdy budujemy przedmiot znów tylko dana postać może go zbudować, zgadza się? A wtedy miała by sens też ponowna nagroda...
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 26 maja 2013, 21:40
autor: Lubel
Pytanie do scenariusza "KING KONG" :
Przy odkryciu kafelka z totemem kładę numerek na polu pogodu i w fazie pogody rzucam kością bestii 1 raz wynikający z rundy (w każdej rundzie rzucamy) i dodatkowo tyle razy ile jest numerków z odkryć totemów (cyt. rzućcie kością bestii raz na każdy numer) ? Czyli jak mam już odkryte 2 kafelki z totemami to rzucam 3 razy kością bestii w fazie pogody co rundę, czy tak ?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 26 maja 2013, 22:09
autor: jolietjake
Nie. Ikona kostki przy numerze rundy stoi po "x" i ma przypomnieć, że rzucasz ileśtam ile masz numerków w polu pogody. Czyli jak masz dwa odkryte kafelki z totemami to rzucasz 2 razy. Jeśli nie odkryłeś jeszcze zadnego to w ogole nie rzucasz.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 26 maja 2013, 22:27
autor: Lubel
Aha faktycznie tam jest "x", a ja rzucałem w fazie pogody w każdej rundzie. No cóż teraz jasne dlaczego miałem tyle przeciwności losu

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 29 maja 2013, 13:08
autor: ceville
A ja mam pytanie z innej beczki

Raczej do autora gry, chociaż może ktoś inny wie to odpowie za co będę wdzięczny .
A mianowicie: czy pojawi się polska wersja 8 scenariusza, tego najnowszego, z Darwinem

Z angielskiego nie jestem tragicznie słaby, ale nie dałem rady ogarnąć

Może komuś się będzie chciało przetłumaczyć, na pewno wiele osób będzie wdzięcznych, w tym ja

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 29 maja 2013, 13:18
autor: Ruben$
Po pierwsze - nie ten temat
Po drugie - 8 scenariusz w wersji PL jest już wydany
Po trzecie - wystarczy się trochę wysilić i użyć opcji 'szukaj' na forum bo spokojnie można go w taki sposób znaleźć
