Osadnicy: Narodziny Imperium - pytania i wątpliwości
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Chciałem zagrać w tryb kampanii i nie rozumiem jednego. Dodaje talie drugiego gracza co runde wyciągam jego jedną kartę, ale czy w tym trybie gra też gracz wirtualny ? Nic na ten temat nie ma w krótkiej i chaotycznej instrukcji trybu kampanii...
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Nie zauważyłem aby został założony osobny temat dotyczący Atlantydów dlatego pozwolę sobie zadać pytanie tutaj.
Pytania dotyczą głównie rozgrywki Egipt vs atlanci:
1. grając Atlantydami mam lokację zwykłą Dostawca (1 złoto i 1PZ zawsze gdy budujesz szarą), na niej dwie zębatki: żeton podstawowej technologii i żeton zaawansowanej technologii punktującej. W następnej kolejce buduję szarą lokację więc cecha działa podwójnie (dostaję wszystko razy dwa?) czyli 2 złota i 2 PZ za wybudowanie karty szarej, a z technologii punktującej kolejne 2 punkty (gdyż cecha została odpalona podwójnie)?
2. grając Atlantydami mam lokację zwykłą Kopalnia złota (Akcja: wydaj 1 świnioludzia aby otrzymać 1 złoto - możesz aktywować 2x). Sytuacja jak wyżej na karcie dwie zębatki: żeton podstawowej technologii i żeton zaawansowanej technologii punktującej. Żeton technologi podstawowej pozwala mi wykonać akcję w sumie 4 razy tak?. jak wykonam je naraz co chyba nie jest zabronione to otrzymam 4 złota i 4 PZ czy 4 złota ale tylko 1 PZ?
3. Położenie żetonu podstawowej technologii na wybudowaną wcześniej zwykłą lokację produkcyjną nie dostarcza ponownie dóbr od razu, lecz dopiero w następnej rundzie?
I pytanie istotne z punktu widzenia przeciwnika Atlantydów:
6. Nie pamiętam nazwy karty, ale jej działanie sprowadza się do tego, że po odpaleniu akcji pozwala wybrać lokację produkcyjną przeciwnika i otrzymać dobra których dostarcza. Jak to będzie z kartami opatrzonymi zębatkami podstawowej technologii. Otrzyma podwójną ilość dóbr czy tak jakby zębatki nie było.
P.S. czy w takim wypadku właściciel karty grający Atlantydami otrzyma 1 PZ, jeżeli na karcie był żeton zaawansowanej technologii punktującej (a karta ta mimo wszystko poszła w ruch za sprawą przeciwnika)
7. A na koniec pytanie, które kiedyś padło, ale nie mogę na nie znaleźć odpowiedzi. Czy dobra uzyskane z lokacji produkcyjnej zaraz po jej wybudowaniu mogą posłużyć do realizacji cechy - chodzi o Egipt i kartę łowca niewolników (zawsze jak zbudujesz egipską możesz wydać1 złoto aby otrzymać 2 PZ). Tu akurat sprawa była zagmatwana, bo karta produkcyjna egipska dawała złoto i kamień, ale i tak w posiadaniu był dostawca posadowiony wcześniej (1 złoto i 1PZ zawsze gdy budujesz szarą). Dlatego pytam jak to będzie z kolejnością. Czy mogę odrzucić złoto (kierując się cechą łowcy niewolników) z dopiero co uzyskanych dóbr (z katy produkcji lub cechy dostawcy)?
Pytania dotyczą głównie rozgrywki Egipt vs atlanci:
1. grając Atlantydami mam lokację zwykłą Dostawca (1 złoto i 1PZ zawsze gdy budujesz szarą), na niej dwie zębatki: żeton podstawowej technologii i żeton zaawansowanej technologii punktującej. W następnej kolejce buduję szarą lokację więc cecha działa podwójnie (dostaję wszystko razy dwa?) czyli 2 złota i 2 PZ za wybudowanie karty szarej, a z technologii punktującej kolejne 2 punkty (gdyż cecha została odpalona podwójnie)?
2. grając Atlantydami mam lokację zwykłą Kopalnia złota (Akcja: wydaj 1 świnioludzia aby otrzymać 1 złoto - możesz aktywować 2x). Sytuacja jak wyżej na karcie dwie zębatki: żeton podstawowej technologii i żeton zaawansowanej technologii punktującej. Żeton technologi podstawowej pozwala mi wykonać akcję w sumie 4 razy tak?. jak wykonam je naraz co chyba nie jest zabronione to otrzymam 4 złota i 4 PZ czy 4 złota ale tylko 1 PZ?
3. Położenie żetonu podstawowej technologii na wybudowaną wcześniej zwykłą lokację produkcyjną nie dostarcza ponownie dóbr od razu, lecz dopiero w następnej rundzie?
I pytanie istotne z punktu widzenia przeciwnika Atlantydów:
6. Nie pamiętam nazwy karty, ale jej działanie sprowadza się do tego, że po odpaleniu akcji pozwala wybrać lokację produkcyjną przeciwnika i otrzymać dobra których dostarcza. Jak to będzie z kartami opatrzonymi zębatkami podstawowej technologii. Otrzyma podwójną ilość dóbr czy tak jakby zębatki nie było.
P.S. czy w takim wypadku właściciel karty grający Atlantydami otrzyma 1 PZ, jeżeli na karcie był żeton zaawansowanej technologii punktującej (a karta ta mimo wszystko poszła w ruch za sprawą przeciwnika)
7. A na koniec pytanie, które kiedyś padło, ale nie mogę na nie znaleźć odpowiedzi. Czy dobra uzyskane z lokacji produkcyjnej zaraz po jej wybudowaniu mogą posłużyć do realizacji cechy - chodzi o Egipt i kartę łowca niewolników (zawsze jak zbudujesz egipską możesz wydać1 złoto aby otrzymać 2 PZ). Tu akurat sprawa była zagmatwana, bo karta produkcyjna egipska dawała złoto i kamień, ale i tak w posiadaniu był dostawca posadowiony wcześniej (1 złoto i 1PZ zawsze gdy budujesz szarą). Dlatego pytam jak to będzie z kolejnością. Czy mogę odrzucić złoto (kierując się cechą łowcy niewolników) z dopiero co uzyskanych dóbr (z katy produkcji lub cechy dostawcy)?
-
- Posty: 1270
- Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 193 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
1. Wszystko poprawnie
2. Zębatka na karcie ze zdolnością możesz użyć x razy powoduje x+1 nie 2x, więc można użyc max 3 razy, przy każdym użyciu 1złota + 1 punkt
3. Tak, produkcja dopiero w następnej kolejce.
6. Obstawiałbym, że nie dostanie podwójnie oraz, że Atlantyd nie dostanie pz za odpalenie, ale musiałbym spojrzeć w instrukcję dokładnie, wiec lepiej poczekać na odpowiedź Piecha
7. j.w.
2. Zębatka na karcie ze zdolnością możesz użyć x razy powoduje x+1 nie 2x, więc można użyc max 3 razy, przy każdym użyciu 1złota + 1 punkt
3. Tak, produkcja dopiero w następnej kolejce.
6. Obstawiałbym, że nie dostanie podwójnie oraz, że Atlantyd nie dostanie pz za odpalenie, ale musiałbym spojrzeć w instrukcję dokładnie, wiec lepiej poczekać na odpowiedź Piecha
7. j.w.
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Jeśli mnie pamięć nie myli, to gdzieś widziałem odpowiedź, że możesz wykorzystać to złoto. Nie dam sobie nic uciąć, ale grałbym tak, że można użyć złota do odpalenia łowcy .zbazyl86 pisze: 7. A na koniec pytanie, które kiedyś padło, ale nie mogę na nie znaleźć odpowiedzi. Czy dobra uzyskane z lokacji produkcyjnej zaraz po jej wybudowaniu mogą posłużyć do realizacji cechy - chodzi o Egipt i kartę łowca niewolników (zawsze jak zbudujesz egipską możesz wydać1 złoto aby otrzymać 2 PZ). Tu akurat sprawa była zagmatwana, bo karta produkcyjna egipska dawała złoto i kamień, ale i tak w posiadaniu był dostawca posadowiony wcześniej (1 złoto i 1PZ zawsze gdy budujesz szarą). Dlatego pytam jak to będzie z kolejnością. Czy mogę odrzucić złoto (kierując się cechą łowcy niewolników) z dopiero co uzyskanych dóbr (z katy produkcji lub cechy dostawcy)?
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- Kasper
- Posty: 210
- Rejestracja: 04 gru 2010, 00:04
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
P: Gram Egiptem. Czy jeżeli wybudowałem kartę produkcyjną i otrzymałem z niej dobra np.: złoto to czy to złoto mogę od razu wykorzystać aby opłacić Łowców Niewolników i zgarnąć 2 pkt. za wybudowanie Egipskiej karty?
O: Zgadza się można tak zrobić. Gdyby była to inna karta schemat wyglądałby tak:
pierwsza akcja: Wystawienie karty produkcyjnej i otrzymanie złota
akcja przeciwnika
druga akcja: opłacenie złotem akcji na karcie...
ale, że Łowca ma Cechę: Zawsze gdy zbudujesz...a dobra z kart produkcyjnych otrzymujesz od razu takie zagranie jest dozwolone.
O: Zgadza się można tak zrobić. Gdyby była to inna karta schemat wyglądałby tak:
pierwsza akcja: Wystawienie karty produkcyjnej i otrzymanie złota
akcja przeciwnika
druga akcja: opłacenie złotem akcji na karcie...
ale, że Łowca ma Cechę: Zawsze gdy zbudujesz...a dobra z kart produkcyjnych otrzymujesz od razu takie zagranie jest dozwolone.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Dzięki za wszystkie odpowiedzi! Pozostaje tylko to.
I pytanie istotne z punktu widzenia przeciwnika Atlantydów:
6. Nie pamiętam nazwy karty, ale jej działanie sprowadza się do tego, że po odpaleniu akcji pozwala wybrać lokację produkcyjną przeciwnika i otrzymać dobra których dostarcza. Jak to będzie z kartami opatrzonymi zębatkami podstawowej technologii. Otrzyma podwójną ilość dóbr czy tak jakby zębatki nie było.
P.S. czy w takim wypadku właściciel karty grający Atlantydami otrzyma 1 PZ, jeżeli na karcie był żeton zaawansowanej technologii punktującej (a karta ta mimo wszystko poszła w ruch za sprawą przeciwnika)
6. Obstawiałbym, że nie dostanie podwójnie oraz, że Atlantyd nie dostanie pz za odpalenie, ale musiałbym spojrzeć w instrukcję dokładnie, wiec lepiej poczekać na odpowiedź Piecha
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Pytanie odnoszące się do usuwania z kart dóbr wydanych na aktywację kart Atlantydów.
Zestawienia kart akcyjnych z wczorajszej rozgrywki: murarz, trupa, mechaniczny parobek. Zakładamy, że wszystkie przed aktywacją były obłożone zębatkami technologi podstawowej i zaawansowanej punktującej. (Było to w V rundzie, liczba ludzi i pozostałych dóbr Atlantydów była ogromna. Przeciwnik spasował)
1. aktywuję murarza (1 lud i 1 kamień - dostaję 2 PZ) + 1 PZ z racji technologii
2. j.w. - 3PZ
3. aktywuję trupę (1 lud) - usuwam dobra wydane na murarza - wszystkie???
4. wobec czego znowu aktywuję murarza - 3 PZ
5. pkt. 4
6. drugi raz aktywuję trupę
7. itd.
Mechaniczny parobek działa podobnie jak trupa z tym, że muszę wydać zębatkę. Zakładając że przy jego pomocy usunę ludzi wydanych na trupę, żeby powtórzyć znowu kilka razy całą zabawę z murarzem, pozwoli mi to zgarnąć przy pomocy tych trzech kart około 60 punktów. Wiem, że Atlantydzi mają szansę zdobyć punkty tylko takim sposobem, ale jeżeli jest możliwe to ciężko z balansem.
Zestawienia kart akcyjnych z wczorajszej rozgrywki: murarz, trupa, mechaniczny parobek. Zakładamy, że wszystkie przed aktywacją były obłożone zębatkami technologi podstawowej i zaawansowanej punktującej. (Było to w V rundzie, liczba ludzi i pozostałych dóbr Atlantydów była ogromna. Przeciwnik spasował)
1. aktywuję murarza (1 lud i 1 kamień - dostaję 2 PZ) + 1 PZ z racji technologii
2. j.w. - 3PZ
3. aktywuję trupę (1 lud) - usuwam dobra wydane na murarza - wszystkie???
4. wobec czego znowu aktywuję murarza - 3 PZ
5. pkt. 4
6. drugi raz aktywuję trupę
7. itd.
Mechaniczny parobek działa podobnie jak trupa z tym, że muszę wydać zębatkę. Zakładając że przy jego pomocy usunę ludzi wydanych na trupę, żeby powtórzyć znowu kilka razy całą zabawę z murarzem, pozwoli mi to zgarnąć przy pomocy tych trzech kart około 60 punktów. Wiem, że Atlantydzi mają szansę zdobyć punkty tylko takim sposobem, ale jeżeli jest możliwe to ciężko z balansem.
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
W przypadku otwartej produkcji przeciwnik dostaje zasoby 1x, ale Atlantydzi dostają punkty. Tutaj może być podobnie, ale głowy nie dam .zbazyl86 pisze:Dzięki za wszystkie odpowiedzi! Pozostaje tylko to.
I pytanie istotne z punktu widzenia przeciwnika Atlantydów:
6. Nie pamiętam nazwy karty, ale jej działanie sprowadza się do tego, że po odpaleniu akcji pozwala wybrać lokację produkcyjną przeciwnika i otrzymać dobra których dostarcza. Jak to będzie z kartami opatrzonymi zębatkami podstawowej technologii. Otrzyma podwójną ilość dóbr czy tak jakby zębatki nie było.
P.S. czy w takim wypadku właściciel karty grający Atlantydami otrzyma 1 PZ, jeżeli na karcie był żeton zaawansowanej technologii punktującej (a karta ta mimo wszystko poszła w ruch za sprawą przeciwnika)6. Obstawiałbym, że nie dostanie podwójnie oraz, że Atlantyd nie dostanie pz za odpalenie, ale musiałbym spojrzeć w instrukcję dokładnie, wiec lepiej poczekać na odpowiedź Piecha
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Pierwsza gra i już mamy zagwozdkę.
Karta Tragarze pozwala wydać jabłko, aby wskazać swoją lokację produkcyjną i uzyskać dobra, których dostarcza.
Przy wskazaniu lokacji z żetonem Atlantydów dostajemy dobra razy dwa, czy to jednak nie produkcja i dostajemy je tylko raz?
Karta Tragarze pozwala wydać jabłko, aby wskazać swoją lokację produkcyjną i uzyskać dobra, których dostarcza.
Przy wskazaniu lokacji z żetonem Atlantydów dostajemy dobra razy dwa, czy to jednak nie produkcja i dostajemy je tylko raz?
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- Neoptolemos
- Posty: 1980
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
- Has thanked: 192 times
- Been thanked: 877 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Hm. Właśnie jestem w trakcie pierwszej partii solo Atlantydami i wydają mi się potworem. Mam już 173 punkty - w piątej rundzie co prawda, ale jeszcze mnóstwo mogę zrobić. Ale z każdym mega combem tracę zapał...
Gram zestawem: 30 kart Atlantydów (podstawowe), pełna talia kart zwykłych (czyli razem z kartami z KPP i Atlantydów), gracz neutralny bez frakcji (bo to miała być partia zapoznawcza, ale... hm.)
Więc może podpowiecie mi, w których miejscach popełniam błędy (na co liczę)? Podpowiem, co mi najbardziej hula:
1. Od drugiej rundy mam Kantynę, Dostawcę, Warsztat Stolarski (no dobra, tu miałem super dociąg), a w piątej turze dobudowałem Taśmociąg, Fortecę Budowniczych i Kompresor. Czyli większość dostępnych budynków z cechą "zawsze kiedy zbudujesz budynek w określonym kolorze, dostajesz XXX". Na każdy wrzuciłem oczywiście jak najszybciej technologię podstawową, a potem także zaawansowaną punktującą. I teraz zbudowanie np. dowolnego szarego budynku to: (1 złoto + 1 punkt) *2 + punkt (TZ) + 2* (2 punkty) + punkt (TZ). Kombo niesamowite, zwłaszcza, że szarych budynków Atlantydzi mają sporo, nie mówiąc o podstawowych!
2.
Ale właśnie zacząłem grać i teraz mam taką sytuację...
Łaźnia "u Mamuśki" z żetonem techonologii (i oczywiście mam różowe budynki) - 6 robotników w fazie produkcji. Dubluję to dwukrotnie dzięki Tragarzom (oczywiście też z technologią) - już mam 18 robotników za 2 jadła. Potem aktywuję Mechanicznego parobka - czyszczę Tragarzy i znowu 2 jadła - kolejnych 12 ludków. Na parobku, oczywiście, mam technologię - więc hajda, czyszczę Tragarzy i dalej dwa razy aktywuję Łaźnię. Łączne kombo: 3 karty z technologią produkują mi za 6 jadła i 2 żetony technologii 42 ludzi i to bez fazy produkcji!
3. Tu nie kombo, ale zagadka - mam od pierwszej tury Trójzębną Gwardię. Aktywuję ją zresztą w każdej rundzie na nowo. Od 3 rundy buduję 10+ budynków zwykłych w rundzie i brakuje żetonów obrony - co wtedy?
Gram zestawem: 30 kart Atlantydów (podstawowe), pełna talia kart zwykłych (czyli razem z kartami z KPP i Atlantydów), gracz neutralny bez frakcji (bo to miała być partia zapoznawcza, ale... hm.)
Więc może podpowiecie mi, w których miejscach popełniam błędy (na co liczę)? Podpowiem, co mi najbardziej hula:
1. Od drugiej rundy mam Kantynę, Dostawcę, Warsztat Stolarski (no dobra, tu miałem super dociąg), a w piątej turze dobudowałem Taśmociąg, Fortecę Budowniczych i Kompresor. Czyli większość dostępnych budynków z cechą "zawsze kiedy zbudujesz budynek w określonym kolorze, dostajesz XXX". Na każdy wrzuciłem oczywiście jak najszybciej technologię podstawową, a potem także zaawansowaną punktującą. I teraz zbudowanie np. dowolnego szarego budynku to: (1 złoto + 1 punkt) *2 + punkt (TZ) + 2* (2 punkty) + punkt (TZ). Kombo niesamowite, zwłaszcza, że szarych budynków Atlantydzi mają sporo, nie mówiąc o podstawowych!
2.
Dla mnie z instrukcji wynika, że taka lokacja ma podwojoną produkcję, a więc Tragarze kopiują też podwojoną liczbę surowców.Yavi pisze:Pierwsza gra i już mamy zagwozdkę.
Karta Tragarze pozwala wydać jabłko, aby wskazać swoją lokację produkcyjną i uzyskać dobra, których dostarcza.
Przy wskazaniu lokacji z żetonem Atlantydów dostajemy dobra razy dwa, czy to jednak nie produkcja i dostajemy je tylko raz?
Ale właśnie zacząłem grać i teraz mam taką sytuację...
Łaźnia "u Mamuśki" z żetonem techonologii (i oczywiście mam różowe budynki) - 6 robotników w fazie produkcji. Dubluję to dwukrotnie dzięki Tragarzom (oczywiście też z technologią) - już mam 18 robotników za 2 jadła. Potem aktywuję Mechanicznego parobka - czyszczę Tragarzy i znowu 2 jadła - kolejnych 12 ludków. Na parobku, oczywiście, mam technologię - więc hajda, czyszczę Tragarzy i dalej dwa razy aktywuję Łaźnię. Łączne kombo: 3 karty z technologią produkują mi za 6 jadła i 2 żetony technologii 42 ludzi i to bez fazy produkcji!
3. Tu nie kombo, ale zagadka - mam od pierwszej tury Trójzębną Gwardię. Aktywuję ją zresztą w każdej rundzie na nowo. Od 3 rundy buduję 10+ budynków zwykłych w rundzie i brakuje żetonów obrony - co wtedy?
- AkitaInu
- Posty: 4061
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Gdzieś mi się obiło o uszy że jeżeli dostajemy produkcję z karty przeciwnika to żeton koła zębatego nie ma znaczenia.
Ma to sens
Dostajemy produkcję, raz. A koło zębate nie podwaja produkcji tylko produkcja następuje dwa razy
Ma to sens
Dostajemy produkcję, raz. A koło zębate nie podwaja produkcji tylko produkcja następuje dwa razy
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
U mnie też podobna sytuacja:
1. Gram Atlantydami. Wśród swoich lokacji zwykłych posiadam m.in. takie karty:
- Tragarze
- Rolnicy przy pracy
- Łaźnia "u Mamuśki"
Na każdej z tych kart mam umieszczony żeton podstawowej technologii. Używam karty Tragarze używając jednego jadła. Następnie wybieram lokacje produkcyjną Rolnicy przy pracy, która pozwala na wybór innej lokacji produkcyjnej. Żeton technologii powoduje, że lokacja ta posiada podwójną produkcję, czyli w przypadku Rolników przy pracy mogę wybrać dwie lokacje. Dwa razy wybieram Łaźnie "u Mamuśki", na której również leży żeton technologii. Podsumowując wydając jedno jadło otrzymuje 12 (!) robotników. Czyli wszystko jest ok?
2. Karta Rzymska - Machina obronna - Akcja: Wydaj 1 technologię, aby DOBRAĆ 2 karty zwykłe i umieścić je w swoim Imperium jako Fundamenty.
Na karcie występuje słowo dobrać. Skąd? Instrukcja mówi akcja tej lokacji pozwala natychmiast WYŁOŻYĆ w swoim Imperium kartę z ręki jako fundament oraz dobrać drewno za zamianę Lokacji w Fundament.
Wytłumaczenie tej karty nie jest zbytnio jasne. Tym bardziej, że jest identyczne jak w przypadku karty... Kohorta. Jest to karta z dodatku Każdy potrzebuje przyjaciela. Jednak treść tej karty brzmi zupełnie inaczej: Akcja: Wydaj 1 robotnika, aby WYBRAĆ kartę zwykłą z ręki i położyć ją w swoim Imperium jako Fundament.
Wybrać kartę z reki a dobrać 2 karty to dwie różne rzeczy, bo dobierać karty można tylko z decku a nie z ręki.
Jak poprawnie działa karta Machina obronna?
1. Gram Atlantydami. Wśród swoich lokacji zwykłych posiadam m.in. takie karty:
- Tragarze
- Rolnicy przy pracy
- Łaźnia "u Mamuśki"
Na każdej z tych kart mam umieszczony żeton podstawowej technologii. Używam karty Tragarze używając jednego jadła. Następnie wybieram lokacje produkcyjną Rolnicy przy pracy, która pozwala na wybór innej lokacji produkcyjnej. Żeton technologii powoduje, że lokacja ta posiada podwójną produkcję, czyli w przypadku Rolników przy pracy mogę wybrać dwie lokacje. Dwa razy wybieram Łaźnie "u Mamuśki", na której również leży żeton technologii. Podsumowując wydając jedno jadło otrzymuje 12 (!) robotników. Czyli wszystko jest ok?
2. Karta Rzymska - Machina obronna - Akcja: Wydaj 1 technologię, aby DOBRAĆ 2 karty zwykłe i umieścić je w swoim Imperium jako Fundamenty.
Na karcie występuje słowo dobrać. Skąd? Instrukcja mówi akcja tej lokacji pozwala natychmiast WYŁOŻYĆ w swoim Imperium kartę z ręki jako fundament oraz dobrać drewno za zamianę Lokacji w Fundament.
Wytłumaczenie tej karty nie jest zbytnio jasne. Tym bardziej, że jest identyczne jak w przypadku karty... Kohorta. Jest to karta z dodatku Każdy potrzebuje przyjaciela. Jednak treść tej karty brzmi zupełnie inaczej: Akcja: Wydaj 1 robotnika, aby WYBRAĆ kartę zwykłą z ręki i położyć ją w swoim Imperium jako Fundament.
Wybrać kartę z reki a dobrać 2 karty to dwie różne rzeczy, bo dobierać karty można tylko z decku a nie z ręki.
Jak poprawnie działa karta Machina obronna?
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Wg mnie jest ok, o ile Tragarze sprawią, że Rolnicy dadzą podwójną akcję. To nie jest oczywiste ze względu na tekst Tragarzy (nie ma tam określenia np. "produkujesz"), ale chyba jednak o to chodziło i wszystko w Twoim przykładzie się zgadza. Ale nie obrażę się, jeśli Portal powie co i jak z technologią i Tragarzami.U mnie też podobna sytuacja:
1. Gram Atlantydami. Wśród swoich lokacji zwykłych posiadam m.in. takie karty:
- Tragarze
- Rolnicy przy pracy
- Łaźnia "u Mamuśki"
Na każdej z tych kart mam umieszczony żeton podstawowej technologii. Używam karty Tragarze używając jednego jadła. Następnie wybieram lokacje produkcyjną Rolnicy przy pracy, która pozwala na wybór innej lokacji produkcyjnej. Żeton technologii powoduje, że lokacja ta posiada podwójną produkcję, czyli w przypadku Rolników przy pracy mogę wybrać dwie lokacje. Dwa razy wybieram Łaźnie "u Mamuśki", na której również leży żeton technologii. Podsumowując wydając jedno jadło otrzymuje 12 (!) robotników. Czyli wszystko jest ok?
Gdzieś na forum chyba ktoś cytował angielską instrukcję - wg niej tekst karty jest dobry (dobierasz karty, nie wykładasz z ręki). Widocznie w polskiej wersji jest błąd.2. Karta Rzymska - Machina obronna - Akcja: Wydaj 1 technologię, aby DOBRAĆ 2 karty zwykłe i umieścić je w swoim Imperium jako Fundamenty.
Na karcie występuje słowo dobrać. Skąd? Instrukcja mówi akcja tej lokacji pozwala natychmiast WYŁOŻYĆ w swoim Imperium kartę z ręki jako fundament oraz dobrać drewno za zamianę Lokacji w Fundament.
Wytłumaczenie tej karty nie jest zbytnio jasne. Tym bardziej, że jest identyczne jak w przypadku karty... Kohorta. Jest to karta z dodatku Każdy potrzebuje przyjaciela. Jednak treść tej karty brzmi zupełnie inaczej: Akcja: Wydaj 1 robotnika, aby WYBRAĆ kartę zwykłą z ręki i położyć ją w swoim Imperium jako Fundament.
Wybrać kartę z reki a dobrać 2 karty to dwie różne rzeczy, bo dobierać karty można tylko z decku a nie z ręki.
Jak poprawnie działa karta Machina obronna?
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- Portal Games
- Posty: 1363
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 303 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
AkitaInu pisze:Gdzieś mi się obiło o uszy że jeżeli dostajemy produkcję z karty przeciwnika to żeton koła zębatego nie ma znaczenia.
Ma to sens
Dostajemy produkcję, raz. A koło zębate nie podwaja produkcji tylko produkcja następuje dwa razy
Jak najbardziej masz rację. Koło zębate nie podwaja produkcji tylko produkuje kolejny raz. Czyli nie w wyniku tragarzy uzyskamy tylko "wydrukowaną" produkcję znajdującą się na karcie
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Witam, mam pytanie czy w grze solo mozna używać zetonu tarcz służących do obrony przed atakiem wirtualnego gracza?
- Neoptolemos
- Posty: 1980
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
- Has thanked: 192 times
- Been thanked: 877 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Tylko grając Atlantydami i na specjalnych zasadach. Pozostali nie dostają żetonu obrony w grze solo.
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Akcje plondrowania moge przeprowadzać dowolna liczbę razy jezeli mam wystarczająca ilośc mieczy a przeciwnik ma karty mozliwe do splondrowania?
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
- akahoshi
- Posty: 902
- Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 26 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Kilka pytań.
Rozgrywka solo:
1. Czy WG można plądrować? Jeśli tak, to czy można dwa razy w ciągu jednej rundy?
2. Nie bardzo rozumiem sformułowanie z instrukcji. Najpierw jest napisane "Liczba, typ, ani kolejność, jakie gracz może wykonać nie są w żaden sposób ograniczone". Ale zaraz następne zdanie mówi "Należy tylko pamiętać, że nie można wykonać więcej niż jednej akcji na raz".
Jak dla mnie to te zdania przeczą sobie. To w końcu mogę wybudować jeden budynek, a potem drugi (o ile oczywiście mam zasoby), czy nie?
Tryb kampanii.
Strasznie chaotycznie i nieprecyzyjnie napisana instrukcja.
3. Czy karty na ręce na koniec każdej rozgrywki są odrzucane?
4. Czy dobra/miecze/złoto/robotnicy przechowywani na karcie frakcji również są odrzucani?
5. Po co właściwie na karcie Imperium jest Tor produkcji?
6. W instrukcji jest napisane "Odrzuć wszystkie (...) karty odłożone na karcie Imperium. W jakiej sytuacji mogą się one tam znaleźć?
Rozgrywka solo:
1. Czy WG można plądrować? Jeśli tak, to czy można dwa razy w ciągu jednej rundy?
2. Nie bardzo rozumiem sformułowanie z instrukcji. Najpierw jest napisane "Liczba, typ, ani kolejność, jakie gracz może wykonać nie są w żaden sposób ograniczone". Ale zaraz następne zdanie mówi "Należy tylko pamiętać, że nie można wykonać więcej niż jednej akcji na raz".
Jak dla mnie to te zdania przeczą sobie. To w końcu mogę wybudować jeden budynek, a potem drugi (o ile oczywiście mam zasoby), czy nie?
Tryb kampanii.
Strasznie chaotycznie i nieprecyzyjnie napisana instrukcja.
3. Czy karty na ręce na koniec każdej rozgrywki są odrzucane?
4. Czy dobra/miecze/złoto/robotnicy przechowywani na karcie frakcji również są odrzucani?
5. Po co właściwie na karcie Imperium jest Tor produkcji?
6. W instrukcji jest napisane "Odrzuć wszystkie (...) karty odłożone na karcie Imperium. W jakiej sytuacji mogą się one tam znaleźć?
Ostatnio zmieniony 05 sty 2016, 08:03 przez akahoshi, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Atlantydzi:
1 Czy jeżeli karta zwykła daje max 3 produkcji to Atlantydzi żetonem podstawowym podwajają tego maxa i mamy 6 ?
2 Czy żetony zaawansowanej technologi są limitowane, czy jeżeli sie skonczą to można uzyć na nich mnożnika z podstawki ?
3 Czy np. kartą rolnicy przy pracy(otrzymujesz dobra z innej karty) wybierając kartę na której jest żeten podwajający produkcje to otrzymujemy podwojone dobra. Przykładowo: kamieniołom produkcja 1 z podwojoną 2 to rolnicy przy pracy dają 1 czy 2 kamienia ?
1 Czy jeżeli karta zwykła daje max 3 produkcji to Atlantydzi żetonem podstawowym podwajają tego maxa i mamy 6 ?
2 Czy żetony zaawansowanej technologi są limitowane, czy jeżeli sie skonczą to można uzyć na nich mnożnika z podstawki ?
3 Czy np. kartą rolnicy przy pracy(otrzymujesz dobra z innej karty) wybierając kartę na której jest żeten podwajający produkcje to otrzymujemy podwojone dobra. Przykładowo: kamieniołom produkcja 1 z podwojoną 2 to rolnicy przy pracy dają 1 czy 2 kamienia ?
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium
Barbarzyńcy z Atlantydami:
Latająca maszyna Trak a dociąga mi ruiny, których nie da się splądrować lub kartę natychmiastową więc:
a) trudno, nie dostaję nic, ale liczy się to jako plądrowanie, odpala mi Napaść i Szubienic (EDIT)
b) ciągnę kolejną kartę.
c) nic nie dostaję bo nie można plądrować ruin
Która odpowiedź jest prawidłowa?
Nasz homerule: Wylosuj kolejną kartę i wybierz jeden z surowców.
Latająca maszyna Trak a dociąga mi ruiny, których nie da się splądrować lub kartę natychmiastową więc:
a) trudno, nie dostaję nic, ale liczy się to jako plądrowanie, odpala mi Napaść i Szubienic (EDIT)
b) ciągnę kolejną kartę.
c) nic nie dostaję bo nie można plądrować ruin
Która odpowiedź jest prawidłowa?
Nasz homerule: Wylosuj kolejną kartę i wybierz jeden z surowców.
Ostatnio zmieniony 31 gru 2015, 00:12 przez $więcik, łącznie zmieniany 1 raz.